the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

de Upa-2 bevalt prima, heel mooi gebouwd, en veel meer controle over de fronts van XTZ

Miesepies

Je kan de zilveren trims eraf schroeven... staat mooier/luxer :)  Oh, en speelt ook nog eens beter :D

treky22

Quote from: RA SUBS on May 23, 2011, 20:13:43
Na jaren van Onkyo weer eens wat anders

Emotiva UMC-1 Pre/Processor is besteld in de USA  :headbanging:

Hier ga je van genieten. Doe ik elke dag  :headbanging:

Zeer mooi apparaat voor een zeer mooie prijs  :smile:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

yorkie13

mijn verwachtingen zijn best ook wel groot van deze pre/processor.

ik ga er de volgende bronnen op aansluiten:

Oppo 93 blu ray speler
V-dac met Onkyo ipod docking station

Apple TV2
Philips 46 inch Full HD scherm

5 x XTZ 99.25 monitors, subamp en 2 x 99w10.17p subs
antimode met 2 x BK xxls400 subwoofers

Emotiva UPA-2 amp

yorkie13

Als het goed is komt er ook nog een XPA-3 aan voor de center en fronts

dan kan de upa-2 op de surrounds


Miesepies

Ik zou zeker ook de UPA met de XPA vergelijken op je fronts. Zit wel wat verschil tussen de UPA en XPA series, voornamelijk op lagere volumes als ik de ervaringen zo lees.

Apoc@

Je gaat lekker zeg, mooie upgrades de laatste tijd :smile:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA


yorkie13

helaas is de aankoop xpa-3 afgeketst

heb een upa-2 besteld, upa-1 erbij voor de center


Roger Black

Vanwaar de keuze voor een UPA-2 voor de fronts en UPA-1 voor de center? Dan heeft je center meer vermogen dan de fronts.. Als je toch 3 'kastjes' hebt zou ik persoonlijk kiezen voor de UPA-3 (XPA-3?) en 2x UPA-1 voor de fronts..

yorkie13

daar ik al een UPA-2 2 heb, dus nu UPA-2 en 1 erbij

kasten zijn even groot, en dat van dat grotere vermogen voor de center, is eenvoudig aan te passen.

yorkie13

Na een aantal dagen testen blijkt dat zelfs de allerlaatste software update niet goed werkt met dts  master HD, en als vervolgens ook nog eens het  rechter surround kanaal defect blijkt te zijn,
Dus vanmiddag maar weer mijn vertrouwde Onkyo 707 terug gezet.

we hebben tenminste weer 5.1 geluid zoals het hoort

De genoemde problemen heb ik met de Onkyo (nog) niet gehad
ook niet icm de oppo 93, hierbij werkt alles perfect.

de UMC-1 gaat vermoedelijk dienst doen als stereo pre amp met de volgende voordelen:

-dacs aan boord voor wadia ipod doc

-remote , en een subwoofer pre out met DSP voor 2.1

Nooff

Ik zou toch maar een gratis replacement board (of boards) aanvragen. Kost je verder niets en aangezien je hem toch houdt... Ik heb de genoemde dingen nog niet eerder meegemaakt, dus het zal waarschijnlijk aan één van de boards liggen, kan gebeuren.

yorkie13

en dan ben ik weer terug bij die geweldige 5.1 software zeker
nee, de UMC-1 heeft een dusdanige slechte eerste indruk achter gelaten dat ik het gewoon bij een Onkyo hou.

die werkt tenminste wel zonder problemen met HDMI , blu ray en dergelijk 8)

Nooff

Quote from: RA SUBS on May 30, 2011, 16:20:41
en dan ben ik weer terug bij die geweldige 5.1 software zeker
nee, de UMC-1 heeft een dusdanige slechte eerste indruk achter gelaten dat ik het gewoon bij een Onkyo hou.

die werkt tenminste wel zonder problemen met HDMI , blu ray en dergelijk 8)
Daar gaat het toch helemaal niet om? Je hebt een unit die niet naar behoren werkt, aangezien niet iedereen er last van heeft zit er iets niet goed. Je hebt recht op replacement boards, ik zou daar dus maar gewoon gebruik van maken. Ik snap best dat je teleurgesteld bent, maar er zijn hier ook mensen op het forum die op een paar kleine dingen nagenoeg geen issues hebben. Terugsturen is geen optie, dat gaat je dik 400 dollar kosten, dus maak dan gebruik van de optie om in ieder geval te bezien of er niet ergens een hardwarefout zit. Het opnieuw installeren van software wil ook wel eens helpen.

yorkie13

factory default gedaan en de software opnieuw erop

probleem blijft

even de replacement boards vervangen zie ik niet echt zitten, moet de gehele UMC-1 uit elkaar

dus helaas pindakaas, gewoon een kat in de zak gekocht

Nooff

Quote from: RA SUBS on May 30, 2011, 19:16:14
even de replacement boards vervangen zie ik niet echt zitten, moet de gehele UMC-1 uit elkaar

dus helaas pindakaas, gewoon een kat in de zak gekocht
Vraag treky dan maar eens, die heeft het al gedaan, schijnt niet zo lastig te zijn als je denkt.  ;)

yorkie13

ik ben voorlopig even klaar met de UMC-1 voor surround, misschien een 2de leven als
stereo pre amp.

Onkyo werkt zo lekker, menu is duidelijk , en legio aansluitmogelijkheden

voor verbetering muziek gewoon een dac erbij

en op de fronts een extra eindversterker.

edit: verzending is minimaal 200 euro

Email gestuurd, naar Emotiva Support

yorkie13

Update, heb de surround pre out kunnen fixen, maar vraag niet hoe.

de interlink maakt nu wel contact en haal ik ook niet meer los.

Verder waren er slechts 6 x factory default pogingen voor nodig om de DTS-HD drop outs weg te krijgen.

gelukkig staat de laaste software versie er dus wel goed op.

Nu kan ik eindelijk de boel eens gaan afstellen.

screw

Spijtig te lezen hoe het Emotiva verhaal je afgaat... maar gelukkig heb je het nu up and running, zo zie je maar dat niet elke upgrade een goede hoeft te zijn.


gr
G
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

yorkie13

De UMC-1 lijkt nu wel goed te werken na een factory default , wel na 6 x.

yorkie13

Na een aantal dagen spelen met de UMC-1 , valt vooral de rust in het geluid erg op.

deels is dat natuurlijk toe te schrijven aan de Upa 1 en 2 eindversterkers, welke de  XTZ monitors met gemak aansturen.

Komende dagen ook maar eens wat metingen doen met de Mic amp en REW .

EmoEQ gebruik ik voorlopig niet, daar ik op het laag onder de 80 hz toch een DSP in de vorm van een antimode 8033 C gebruik.

yorkie13

Even een meting van het laag van 1 xxls400 met antimode

screw

Dit is met Anti-mode? Show er ook ff een zonder dan kan je het verschil erg goed zien.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.