Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Schijnbaar kan die versterker het alleen niet aan om altijd klasse A te spelen. Ik vind dat wel bijzonder. Maakt het geen minder klinkende versterker, hij wordt er ook niet minder mooi door en Frank krijgt er ook niet minder plezier door.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op juni 16, 2013, 19:39:25
Schijnbaar kan die versterker het alleen niet aan om altijd klasse A te spelen. Ik vind dat wel bijzonder. Maakt het geen minder klinkende versterker, hij wordt er ook niet minder mooi door en Frank krijgt er ook niet minder plezier door.

Gr Hans

Waaruit maak je dat op Hans?

chansig

Gewoon door te lezen (en te onthouden) wat er geschreven wordt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op juni 16, 2013, 19:50:39
Gewoon door te lezen (en te onthouden) wat er geschreven wordt.

Gr Hans

Dan lees je duidelijk anders dan ik.

De Plinius zou je gewoon 24/7 op klasse A kunnen laten staan mits ie een klein beetje vrij staat.

chansig

Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juni 16, 2013, 19:39:25

Gr Hans

Dit is echt de grootste bullshit dat ik ooit gelezen heb, een high end merk maakt een klasse A versterker en die zou niet in klasse A kunnen spelen voor 8 uur of meer? echt onzin, je moet echt eens leren lezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: chansig op juni 16, 2013, 19:55:24
Volgens de dealer niet.

Gr Hans

Zoals de Plinius nu staat (ingebouwd) is het niet verstandig om 'm 24/7 op klasse A te laten staan. Althans zo interpreteer ik het. De dealer is bij Frank thuis geweest en zal z'n mening daar op hebben gebaseerd lijkt mij.

Citaat van: frank2 op juni 16, 2013, 16:18:08
In AB mode heeft hij geen koeling nodig, blijft hij gewoon koud. In klasse A mode wordt hij erg warm, heet zelfs, vlgs de dealer die bij mij was kon dat rustig voor een uur of 2, niet voor de gehele dag. Nu luister ik maar hooguit 1 a 2 uur.

nb: er zit 2 cm ruimte tussen de bovenplaat en de versterker. Rondom is het geheel open, zijn in principe 2 grote beuken dekbladen op 4 pootjes, verder niets.

chansig

In klasse A mode wordt hij erg warm, heet zelfs, vlgs de dealer die bij mij was kon dat rustig voor een uur of 2, niet voor de gehele dag.

Ws bedoelde je het dan weer anders, of je hebt het verkeerd begrepen...maar hier staat geen woord Spaans bij.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op juni 16, 2013, 20:04:38
In klasse A mode wordt hij erg warm, heet zelfs, vlgs de dealer die bij mij was kon dat rustig voor een uur of 2, niet voor de gehele dag.

Ws bedoelde je het dan weer anders, of je hebt het verkeerd begrepen...maar hier staat geen woord Spaans bij.

Gr Hans

Hans het lijkt mij toch heel duidelijk dat jij het verkeerd hebt geinterpreteerd...  ;)

Je kan ook lezen wat je per se wilt lezen!  ;D

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op juni 16, 2013, 20:04:38

Gr Hans

Het kan rustig voor een uur of twee zoals de plinius nu opgesteld is, met de bovenkant dicht onder de plank.

Gr
Henk

chansig

Citaat van: S@m op juni 16, 2013, 20:12:17
Hans het lijkt mij toch heel duidelijk dat jij het verkeerd hebt geinterpreteerd...  ;)

Je kan ook lezen wat je per se wilt lezen!  ;D

Laten we het er maar op houden dat het mijn fout was. Is in dit topic de veiligste oplossing.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Hifi Addict

Staat het niet gewoon in de handleiding? Meestal staat daar wel iets in de geest van minimaal 20cm vrije ruimte boven het apparaat houden. Kan me goed voorstellen dat het niet aan te bevelen is lang te spelen met 2cm vrije ruimte.. Zo gaan de kt88 buizen van een kennis van me ook max 6 maanden mee vanwege het hardleers in een gesloten kast plaatsen ;)

frank2

Citaat van: Onder013 op juni 16, 2013, 20:14:16
Het kan rustig voor een uur of twee zoals de plinius nu opgesteld is, met de bovenkant dicht onder de plank.

Gr
Henk

juist lijkt me nogal logisch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Coax AQ Carbon

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe versterker! Ik heb helaas nog nooit het genoegen gehad een Pliniusversterker te ervaren, maar als ik het zo lees is het een beest van een versterker.

Leuk dat je refereert aan jouw beleving van mijn surroundbubble :wub: Die was toen al goed, maar is inmiddels nóg beter geworden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

John Wx

Citaat van: Kingpin op juni 16, 2013, 19:09:26
Ik mag toch aannemen dat ze daar bij een apparaat van bijna 9k over hebben nagedacht wbt koeling.
Vooral de voedingscondensatoren willen daar nogal eens last van hebben.
Als je 'm in een kast stop en 'erg' heet wordt zoals Frank aangeeft dan zou ik 'm beter vrij zetten, dan 'mag' deze niet 'erg' heet worden anders zijn de koellichamen gewoonweg verkeerd berekend.

Dachten ze bij Kanzy ook  ;)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

S@m

twani

Citaat van: Christiaan S op juni 16, 2013, 14:11:43
Dat is zeer zeker zo. Waar je alleen tegen aan loopt is dat je met het geschreven woord 1 cruciaal ding mist. Intonatie. . . Dus als er mensen zijn die nogal eens de draak willen steken met bepaalde zaken wordt het bijzonder lastig om te onderscheiden wanneer iets als grapje bedoeld is, en wanneer als afzeikgedrag :-\

Dat is inderdaad een mening die je kunt hebben. De vraag is dan een beetje of je daar op in moet gaan. In het dagelijks leven zijn er ook wat mensen om me heen die bepaald gedrag vertonen en daarmee zaken over zich af kunnen roepen. Of ik dat gedrag dan daadwerkelijk moet/ga vertonen? Dat is lang niet altijd verstandig cq het beste. Soms is doorlopen dan de betere keus.

Vanaf hier gaan we overigens gewoon weer verder met het bespreken van deze prachtige eindversterker 8)
In mijn opmerking gebruikte ik het woordje plagen omdat ik aan het plagen was. Ik gebruikte de term jaloers omdat ik jaloers was. Ik wenste hem een fijne dag omdat ik hem een plezierige dag toewenste.

Niks intonatie, gewoon letterlijk zo bedoeld.  Zo ook de opmerking dat Frank af en toe het serieuze best een beetje los mag laten, hij heeft toch geweldige spullen staan :pompom:

Deleted member

Jaloezie is een negatieve emotie, Twani komt er tenminste eerlijk voor uit maar wat zou 't de sfeer op dit forum enorm ten goede komen als mensen die emotie eens wat meer zouden beheersen. Hier op een forum nog meer dan in 't echte leven. Dat zou serieus een hoop zuiggedrag, cynische "grapjes", provocaties, en onnodige discussies schelen. Maar goed, ik ga off topic. ;)

John Wx

Citaat van: S@m op juni 16, 2013, 21:43:19
  ::)

Toch ook een versterker en dachten alles onder controle te hebben dus je appel en je peer mag je oppeuzelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

VlisChris

frank2

Citaat van: Antoine op juni 16, 2013, 23:47:51
Jaloezie is een negatieve emotie, Twani komt er tenminste eerlijk voor uit maar wat zou 't de sfeer op dit forum enorm ten goede komen als mensen die emotie eens wat meer zouden beheersen. Hier op een forum nog meer dan in 't echte leven. Dat zou serieus een hoop zuiggedrag, cynische "grapjes", provocaties, en onnodige discussies schelen. Maar goed, ik ga off topic. ;)

Een pluim voor Twani voor z'n eerlijkheid, ben het volkomen met je eens Antoine.

Ik ben nu bezig om de versterker te laten inspelen, per dag staat hij 15 uur aan, zachtjes op Radio 2.
Zo kan ik ook horen of het geluid verbetert of veranderd. Tot nu toe is er wat veranderd in de hoog weergave, die erg eerlijk is, maar ook erg open, ik heb voor het eerst moeite om alles te beschrijven, daarnaast zijn de middentonen sinds de Plinius hier staat wat voller geworden.

In reviews lees ik dat de Plinius bijna een buizengeluid geeft; mag zo zijn,  ik ken niet echt goed buizengeluid, dus kan er niet over oordelen.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik elke dag enorm geniet van de muziek die uit de sat tuner komt, 192kb/s dus zo goed is dat niet, maar het klinkt erg lekker, verslavend bijna, en dat is niet omdat ik een nieuw speeltje heb.
Gisteren een stukje Avatar gekeken als de bulldozers de boom vernietigen, hij stond niet eens hard -28, maar tsjonge wat een geluid, het lijkt gewoon gemoedelijk, maar dan komen er een paar "dreunen"  en dat gaat dan met zo'n geweld dat ik dan bang ben dat de woofers eruit vliegen, al heeft Karel mij verzekerd dat de BE10 behoorlijk wat kunnen hebben.

chansig

Pot verwijt de ketel verhaal en dan doel ik op het gedrag van Frank.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juni 17, 2013, 07:41:51
Pot verwijt de ketel verhaal en dan doel ik op het gedrag van Frank.

Gr Hans

Altijd weer het laatste woord he Hans...
Al snap ik compleet niet wat je bedoeld, maar dat zal aan mij liggen.
Wat ik wel weet is dat ik nooit "zuiggedrag" vertoon want daar heb ik bloedhekel aan.

chansig

Je reacties van vorige week vergeten ? Ik heb je zelfs nog gevraagd of jouw reacties daar voor jouw een uitnodiging waren om hier (in dit topic) ook op die wijze te gaan posten. Je hebt er geen antwoord op gegeven. Maar dat was behoorlijk "zuigen" wat je daar deed. 

Maakt mij niet uit...hoort er een beetje bij. Maar wel lastig als je het niet herkent van jezelf.

Gr Hans
Coax AQ Carbon