Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Tjeb


scrutinizer

Wie de schoen past trekke hem aan....   ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jack_D

#16377
Ieder zijn ding, ja toch......

frank2

De zekering voor in de meterkast is definitief de hifituning Supreme, net gekocht bij peacock. En 2 demo's besteld voor de Cambridge CXN waar een glaszekering in zit van T1A. Die zal vervangen worden voor een hft Supreme of SR blue. Dus nog een testronde zodra deze binnen zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

B-art

Ik heb eens in mijn eigen meterkast gekeken, waar gaat die zekering precies in? Moet je daarvoor eerst een smeltzekering/klankmodule voor installeren? Of doe je die als hoofdzekering ergens in? Doe je dat zelf of een vakman? Heb je toevallig een foto van hoe je dat in je meterkast hebt gedaan? Ik heb zo'n Hager groepenkast en ben niet een techneut.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

frank2

Quote from: B-art on June  9, 2020, 16:10:08
Ik heb eens in mijn eigen meterkast gekeken, waar gaat die zekering precies in? Moet je daarvoor eerst een smeltzekering/klankmodule voor installeren? Of doe je die als hoofdzekering ergens in? Doe je dat zelf of een vakman? Heb je toevallig een foto van hoe je dat in je meterkast hebt gedaan? Ik heb zo'n Hager groepenkast en ben niet een techneut.

Je hebt een zekeringhouder nodig te koop bij jouw Hifi, peacock audio, hifi supply. Daar stop je de zekering in. Beste is zo'n zekering houder door een erkend installateur te laten aanleggen tenzij je verstand van zaken hebt. Dit is dan speciaal voor de audio en je hebt dus ook een aanvoerkabel nodig, hifituning is erg goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Hoe bevalt de Suprème 3 zekering? Heb er net ook eentje op de kop getikt. Speel nu met een de Groef (erg fijn) en heb pas even gewisseld naar de hifi-tuning gold (ook prettig maar warmer), dus ik ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: cz79 on June 16, 2020, 22:21:35
Hoe bevalt de Suprème 3 zekering? Heb er net ook eentje op de kop getikt. Speel nu met een de Groef (erg fijn) en heb pas even gewisseld naar de hifi-tuning gold (ook prettig maar warmer), dus ik ben benieuwd
Ik heb mijn set redelijk open en transparant getuned. Dit door middel van mono kristal netkabels en Gold connectoren van C&D.( dit zorgt ervoor dat ik alle details in de muziek goed kan volgen)  Een de Groef zekering in de meterkast klinkt in mijn set zeer fris en ik mis dan de volle middentonen, het klinkt niet slecht maar "kalig". De HFT Supreme geeft juist dat vollere middengebied met behoud van detail, of zoals Kemp schrijft muzikale rijkdom.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#16383
Best wel verbazingwekkend hoe goed een cassettedeck van  ik dacht ongeveer 1000 gulden nog klinkt, zelfs met nieuwe opnames op een oud bandje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

#16385
Als alles goed gaat krijg ik de kans om dit weekend mijn plinius te vergelijken met een Yamaha as 3200. Wie weet... Dat plinius goed is weet ik wel, maar ik gebruik van de eindtrap nooit de klasse A altijd AB. En eigenlijk is de plinius 103 hier overkill. Maar hij klinkt goed... We wachten af.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Quote from: frank2 on August 12, 2020, 12:51:35
Als alles goed gaat krijg ik de kans om dit weekend mijn plinius te vergelijken met een Yamaha as 3200. Wie weet... Dat plinius goed is weet ik wel, maar ik gebruik van de eindtrap nooit de klasse A altijd AB. En eigenlijk is de plinius 103 hier overkill. Maar hij klinkt goed... We wachten af.
Mocht de plinius het veld moeten ruimen, ik wil hem wel als monoblock hebben.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Ik vind het betreft de looks iig mooie versterkers van Yamaha. Beetje retro, met wappers  :thumbs-up:

Quote from: frank2 on August 12, 2020, 12:51:35
Als alles goed gaat krijg ik de kans om dit weekend mijn plinius te vergelijken met een Yamaha as 3200. Wie weet... Dat plinius goed is weet ik wel, maar ik gebruik van de eindtrap nooit de klasse A altijd AB. En eigenlijk is de plinius 103 hier overkill. Maar hij klinkt goed... We wachten af.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Mooi apparaat. Al vind ik de Plinius ook wel wat hebben.

Waar ben je naar op zoek ? Ander geluid ? Overkill lijkt me namelijk geen weerslag hebben op de weergave. Eet ws ook niet meer stroom dan de ander. Of gewoon weer eens wat anders ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Minder apparaten heb nu voor en losse eindversterker.  En ander voordeel de grootte van de ev. Heb ik dan niet. Over het geluid van plinius ben ik tevreden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy


chansig

Quote from: frank2 on August 12, 2020, 13:18:53
Minder apparaten heb nu voor en losse eindversterker.  En ander voordeel de grootte van de ev. Heb ik dan niet. Over het geluid van plinius ben ik tevreden.

Minder apparaten is ook wel fijn. Minder snoeren ook weer. Dus al met al minder effect op de weergave (positief/negatief). Dealer (denk dat die daar vandaan gaat komen) kan je niet aangeven wat er gaat gebeuren qua weergave ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on August 12, 2020, 14:21:40
Minder apparaten is ook wel fijn. Minder snoeren ook weer. Dus al met al minder effect op de weergave (positief/negatief). Dealer (denk dat die daar vandaan gaat komen) kan je niet aangeven wat er gaat gebeuren qua weergave ?

Gr. Hans
Jawel, de plinius ev is beter, is Appels met peren vergelijken zei hij maar dan moest ik wel een betere VV kopen.... En dat wil ik niet, mijn gehoor wordt alsmaar slechter en dus... Loop ook langzaam tegen de 60 aan.

Dus ik moest het maar thuis zelf bepalen.... Met deze Yamaha of plinius m8 VV is het verhaal vlgs hem anders, kon de Yamaha een goede kans maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Oke...lastig dan. Merk je dat je gehoor minder wordt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#16394
Ja ik merk dat wel, hoge tonen worden minder, 2 jaar terug kon ik nog tot 8000 Hz horen dat zal nu wel iets minder worden. Remedie is gewoon erg harder zetten dan hoor je alles prima.

Overigens bij iemand van 58 jaar is tot 8000 Hz kunnen horen erg goed... Test gedaan op zgt ziekenhuis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik ga gewoon mijn hoofd in het zand steken als het om mijn gehoor gaat.  :D

Zodra mijn vrouw begint te mopperen dat ik mijn "oren weer moet laten doen" ga ik weer druppelen (zoals nu de afgelopen 2 wkn) dan de dokter bellen en uit laten spuiten. Dan gaat het weer even een tijdje goed. Eigenlijk nog niet gemerkt dat ik zaken mis.

In ieder geval veel plezier met de Yamaha..ik zeg gewoon doen. Niet eens gaan vergelijken.

Ding kan toch niet tegenvallen...denk ik dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Die Yamaha is wel vet om te zien Frank!
Maar goed daar is het jou ook niet om te doen.
En geloof me als je betere voorversterking wil dan de m8... dan ben je veel geld kwijt.
Gewoon zoals Hans aangeeft die stap maken!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

addesmo

Wat ik dan niet zo snap is dat je jezelf vastlegt op een Yamaha. Wel een dozijn kabels en stekkers vergelijken om tot een afgewogen oordeel te komen, maar dan maar 1 versterker testen? Zou nog wat kandidaten de kans geven!

frank2

#16398
 Zoals? (Luxman, accuphase?) Deze types zijn aanmerkelijk duurder tov de Yamaha.

Geen buizenversterker en geen klasse D versterker...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Gaat het trouwens om een nieuwe Yamaha ?

https://audioexpert.nl/luxman-l-505ux-mark-ii.html

Vind ik dan weer mooier dan de Yamaha...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.