Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frank2

Eerste indruk van coax tov apogee coax is dat de mavros helaas beter is, vooral in het hoge tonen gebied. Wat opvalt is de dynamiek, de enorme openheid ook in het hoog en het natuurlijke​ geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralf67

Waarom heb je de Apogee ooit gekocht dan  ?

frank2

Uit een klein stukje ervaring hen meermaals de apogee van Kingpin hier gehad, was altijd een goede kabel...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy

Ik heb de Atlas Equator voor zowel interlinks als luidsprekerskabel. Vind het zeer fijne kabels.

Raphie

Atlas zijn prima kabels idd. Mooie materialen en mooi afgewerkt
JBL PRX Power!

frank2

Ik heb vanmiddag mijn optical van oelbach vergeleken met de optical  van mavros. Er zit wel iets verschil in voornamelijk in het middengebied, dat is bij de mavros iets krachtiger maar het verschil is te klein om de meerprijs te rechtvaardigen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob46

Quote from: Raphie on November  3, 2018, 17:25:44
Atlas zijn prima kabels idd. Mooie materialen en mooi afgewerkt

Mijn set wil nog wel eens veranderen. Mijn luidsprekerkabels van Atlas niet. De Hyper 3.5 hebben al 4 luidsprekersets mogen voeden.......

Prima materiaal!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kingpin

#15732
Quote from: frank2 on November  3, 2018, 16:11:32
Uit een klein stukje ervaring hen meermaals de apogee van Kingpin hier gehad, was altijd een goede kabel...
Die is zeker weten niet dezelfde kabel als de Apogee die je nu hebt!
Jij hebt een Apogee snoer (1e versie, licht rose) met andere zelf gemonteerde connectoren, de mijne zijn afgemonteerd met gekrimpte Canare connectoren en 2e versie snoer, donker paars (origineel fabrieks af).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ralf67

Dus de eerste is gewoon een nep Cardas kabel ?

Gelukkig heb ik zelf de 2de . 8)

Kingpin

Quote from: Ralf67 on November  4, 2018, 17:44:21
Dus de eerste is gewoon een nep Cardas kabel ?
Nee, de kabel kan ook van de rol komen .
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Is ook niet dezelfde kabel, die op de rol is de budget versie, is ook dunner en soepeler
JBL PRX Power!

frank2

De laatste puntjes komen ook langzamerhand klaar, nieuwe voeding ( C&D) voor de HDD dit ipv de voltkraft. Moet wel inspelen zoals elk nieuw apparaat, maar stuk beter dan de voltkraft. Ook wat nieuwe onderzetter voor onder Stekkerblok bij hem besteld, geeft een beter geluid en als laatste een nieuwe ls kabel voor de center speaker besteld, er hangt nu een heel oude ls kabel aan van 30 jaar geleden die ik nog had.
De stroomkabels hangen nu wel definitief aan de stereoset, 2x wokkelkabel met hft stekkers en 2x verzilverde kabels van C & D die ik al had met hft stekkers. Resultaat een zeer vol diepe sound maar met een lekker gedefiniëerd hoog . Een mooi geluid vind ik, eerlijk. Ik gebruik geen voorversterker meer maar de pre van de C&D dac omdat dat beter klinkt dan met een VV er ook nog tussen. Interlinks zijn de oudere Johan interlinks, die voldoen goed, en ook de mavros van atlas tussen moon en dac bewijst zeer goed zijn diensten, een erg goede digitale interlink. (Coax)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

De dac als vv is een mooi korte route, dat scheel tevens extra verbindingen/kabels.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Klopt, het viel mij op dat als de VV ertussen zat het geluid niet zo goed was als zonder, geen groot verschil maar hoorbaar, zelfs met diverse buisjes getest, geen was gelijkwaardig of beter
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on December 12, 2018, 15:46:39
De laatste puntjes komen ook langzamerhand klaar, nieuwe voeding ( C&D) voor de HDD dit ipv de voltkraft. Moet wel inspelen zoals elk nieuw apparaat, maar stuk beter dan de voltkraft. Ook wat nieuwe onderzetter voor onder Stekkerblok bij hem besteld, geeft een beter geluid en als laatste een nieuwe ls kabel voor de center speaker besteld, er hangt nu een heel oude ls kabel aan van 30 jaar geleden die ik nog had.
De stroomkabels hangen nu wel definitief aan de stereoset, 2x wokkelkabel met hft stekkers en 2x verzilverde kabels van C & D die ik al had met hft stekkers. Resultaat een zeer vol diepe sound maar met een lekker gedefiniëerd hoog . Een mooi geluid vind ik, eerlijk. Ik gebruik geen voorversterker meer maar de pre van de C&D dac omdat dat beter klinkt dan met een VV er ook nog tussen. Interlinks zijn de oudere Johan interlinks, die voldoen goed, en ook de mavros van atlas tussen moon en dac bewijst zeer goed zijn diensten, een erg goede digitale interlink. (Coax)

Nou, veel luisterplezier dan maar weer.

frank2

#15743
Nu er aan de set niets meer is te veranderen, alles is voor zover mogelijk geoptimaliseerd, is er toch nog iets wat verbeterd kan worden. Als eerste ben ik er achter gekomen dat de zekering in de aparte audiogroep behoorlijk verschil geeft ten tweede het draad in de meterkast naar de audiogroep toe maakt groot verschil. Ik had altijd een solid core draad naar de zekering toe lopen, na dat 3 audiovrienden mij hadden verteld dat meerdere los getwiste draden stuk beter was heb ik dat laten implementeren en dit maakt een groot verschil.

Velen zullen dit weer onzin vinden, maar voor de enkeling die wel er mee bezig wil zijn, de plus draad 5 getwiste draden, de nul draad 6. Het zijn solid core draden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Gewoon lekker doen wat je wilt en belangrijk vindt. Maak alleen niet de vout om te denken dat anderen dan niet serieus met audio bezig zouden zijn. Oeps....dat doe je toch. Jammer.

Maar laat vooral weten wat je ervaart, vind ik altijd wel leuk om te lezen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

 Mooi ook dat de draden solidair zijn. Maakt de wereld een stukje leefbaarder voor iedereen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Ohw jee, ik lees net dat ik niet serieus met audio bezig ben.

Zorgelijk, hoe nu verder....

myself

Quote from: frank2 on January 28, 2019, 10:07:16
Nu er aan de set niets meer is te veranderen, alles is voor zover mogelijk geoptimaliseerd, is er toch nog iets wat verbeterd kan worden. Als eerste ben ik er achter gekomen dat de zekering in de aparte audiogroep behoorlijk verschil geeft ten tweede het draad in de meterkast naar de audiogroep toe maakt groot verschil. Ik had altijd een solid core draad naar de zekering toe lopen, na dat 3 audiovrienden mij hadden verteld dat meerdere los getwiste draden stuk beter was heb ik dat laten implementeren en dit maakt een groot verschil.

Velen zullen dit weer onzin vinden, maar voor de enkeling die wel er mee bezig wil zijn, de plus draad 5 getwiste draden, de nul draad 6. Het zijn solid core draden.
Heb je ze zelf getwist of zo gekocht? Zal nogal een werk zijn geweest en niet makkelijk om door de pvc leiding te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

frank2

Zit niet in een pvc leiding. Is een kleine lengte van 20 cm. Geheel zit in de meterkast.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

myself

Quote from: frank2 on January 28, 2019, 11:54:00
Zit niet in een pvc leiding. Is een kleine lengte van 20 cm. Geheel zit in de meterkast.
Ahhh, op die fiets. Dan is het te doen idd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip