CinéMike => verhuisd =>CinéMike II => CinéMike III

Started by mikeske, August 7, 2006, 23:51:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

mikeske

deze speler kost op internet rond de 300€ is dus echt wel een koopje ?
Of mis ik iets, is blijkbaar te goed en dat de actie in de MM is helpt niet echt om een positieve indruk te hebben  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

stoffels

ik denk dat het eerder de 1500 is.

je had toch een ps3 ? of verkocht ?

mikeske

ja heb inderdaad een ps3, maar als het de 1500 is dan kan ik de analoge uitgangen gebruiken om de nieuwe formaten binnen te krijgen.
Denk dat ik het pakket zowiezo ga halen voor de blu-ray's bevalt de speler niet dan verkoop ik hem wel  :P
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

zo net eens gaan kijken naar de MM en het is de samsung BD1580
Geen interne decorders en matig beeld, films waren ook geen toptitels dus heb het maar links laten liggen.
heb wel monsters vs aliens 3D meegenomen, ben benieuwd hoe dit er zal uitzien  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

celerontje

De film zelf is niet in 3D, alleen een bonusfilmpje.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

daxie

Quote from: mikeske on October 28, 2009, 19:52:37
zo net eens gaan kijken naar de MM en het is de samsung BD1580
Geen interne decorders en matig beeld, films waren ook geen toptitels dus heb het maar links laten liggen.
heb wel monsters vs aliens 3D meegenomen, ben benieuwd hoe dit er zal uitzien  ;D

fijn, dan blijft er nog eentje over voor mij... Ideaal voor in de woonkamer, en de titels vind ik wel ok. :)

mikeske

Zo volgend weekend ga ik in diemen de Marantz AV8003 eens bekijken/beluisteren van ultima01

Ben benieuwd, misschien wordt het mijn intrede in de wondere wereld van de nieuwe formaten en hopelijk een grote sprong vooruit in geluidskwaliteit.
Ben alvast benieuwd ( en blij verrast dat mijn vriendin spontaan aanbood om mee te gaan  :wub: )

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Martijnst1990

Mike, ik wil eerst even kwijt dat ik dit echt een hele mooie set vind. Volg het al een tijd heb alleen nooit wat gepost (misschien was ik daar te jaloers voor? ;)). Ik vroeg me af wat jij van die XTZ speakers vind. Ik ben namelijk van plan om binnenkort eerst de XTZ 99 W12.16 sub te halen en daarna uit te breiden met de 99.26 fronts die jij hebt icm een Pioneer VSX-919AH (weet het, het is geen high end receiver).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mikeske

#2458
Ik ben nog steeds heeeel tevreden van mijn XTZ set.
In stereo zijn de 99.26 samen met de passieve subs, aangestuurd door de xtz sub amp met dsp, ingesteld door de XTZ roomanalyser ( hehe wat een zin ) echt grandioos.
In surround is het ook een hele goede surround bubble doordat de fronts en rears gelijk zijn. De center heeft iedentieke units en filter, maar gewoon een iets andere vorm.
In surround gaan de passieve subs ook redelijk diep, maar vanaf 40hz stoppen ze en gaat de SVS sub verder  >:D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

De rotel set vind ik nu ook heel goed samen met de harman kardon eindversterkers.
Maar ik wil gewoon meezijn met de nieuwe formaten en de extra instellingen zijn natuurlijk ook altijd leuk.

Als ik voor de AV8003 ga, zou ik er dan wat later nog een marantz BD 5004 blu-ray speler bijnemen om zo terug een mooie set te hebben.
Maar voorlopig kan ik wel nog even weg met de ps3
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Xander32

Mijn vermoeden is dat na komende weekend dit forum weer een AV8003 bezitter rijker is ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Davey

Quote from: mikeske on November  1, 2009, 22:14:30
Zo volgend weekend ga ik in diemen de Marantz AV8003 eens bekijken/beluisteren van ultima01

Ben benieuwd, misschien wordt het mijn intrede in de wondere wereld van de nieuwe formaten en hopelijk een grote sprong vooruit in geluidskwaliteit.
Ben alvast benieuwd ( en blij verrast dat mijn vriendin spontaan aanbood om mee te gaan  :wub: )

Da's leuk nieuws. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn.

mikeske

#2462
Terug wat nieuws omtrend de eventuele nieuwe processor:

Ik ben gisteren langsgeweest bij Smits en heb daar de marantz en de onkyo vergeleken.
Op gebied van surround was er niet echt veel verschil.
Maar bij stereo, wow wat een verschil.

Zelfs mijn vriendin vond het een zeer groot verschil en hoorde het ook direct.
Normaal zou ik er dan een BD 5004 of BD 7004 bijnemen
Er zijn toch een paar belangrijke verschillen en het prijs verschil is niet zo groot tussen de 2 ( en ik wil toch een eindje weg kunnen ... )

Bij blu ray is beeld en geluid slecht een heeeel klein beetje beter.
Maar de 7004 is wel een stuk beter bij gewone dvd's.
En ook cd's klinken een stuk beter.

Ik betaal dus liever iets meer voor de 7004 bd speler, dan moet ik geen apparte cd speler kopen.
Slechts vanaf een 7000 serie cd speler heb je beter geluid. De 5000 en 6000 serie zijn ondergeschikt aan de 7004 BD ( analoog aangesloten, digitaal niet getest )
Plus het feit dat ik nog een 800 dvd's heb en die moeten ook wel prima afgespeeld worden.

Maar het is allemaal nog niet zeker. Gaat toch over een serieus bedrag ...  

Dit zou dus het setje worden:


Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Trouwens bijna 100 pagina's.

Zolang mijn topic 100 pagina's heeft 100€ netto korting op mijn rotel set die in de verkoop staat:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93799.0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

#2464
goed te horen dat de onkyo niet voldoet in stereo.
die mag dus ook van mijn lijstje :)

waar ga je de av8003 nu kopen?

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie


sj0er-D


mikeske

nog niet, interesse in de rotel set ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sj0er-D

Quote from: mikeske on November  8, 2009, 22:41:36
nog niet, interesse in de rotel set ?
intresse wel, fondsen zeker niet..

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

jeetje wanneer komt die 100 nu?

wel een mooie AV receiver die van Marantz 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

sj0er-D

#2472
jaaaa nu! ... toch niet...

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Fabian92

#2474
Wat een onzin voor alleen die 100ste pagina  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty