Atmoz' appartementje....

Started by Atmoz, June 26, 2006, 14:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magura

Very nice! Mooi sfeertje heb je zo gecreerd  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

WubboZ

Is die Ambilight actief, of is dat idd passief zoals mexmen2 denkt?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

HTR

actief. voor zover ik zien kan, zie topic laatste niet ht niet stereo aanwinst bij afterhours

Atmoz

Quote from: mexmen2 on November 14, 2006, 14:36:48
dat is echt heel vet wat doe je voor studie.
dat strakke enzo dat spreekt mij ook wel aan

Ben eigenlijk klaar met alles. Behalve nog 1 stage, maar weet niet of ik die nog doe.

Zijn 2 losse/aparte studie's:

- Netwerk Infrastructuur Design
- Applicatie Programmeur


De Ambilight is "actief" de computer stuurt de LED's aan in alle kleuren. Als ik van achtergrond verander, veranderd de kleur mee. Zoals "in het echt" ook is bij de Philips TVtjes :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

WubboZ

Quote from: atmoz on November 14, 2006, 21:06:10
De Ambilight is "actief" de computer stuurt de LED's aan in alle kleuren. Als ik van achtergrond verander, veranderd de kleur mee. Zoals "in het echt" ook is bij de Philips TVtjes :D

Schema's enzo? heb je daar zelf een controllertje op usb of zo voor in elkaar gezet ofzo? Zou je daar wat meer info over willen posten (of een link als je het van een site hebt)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Jeroentjuh

Volgens mij gaat het via de rs-232 interface (com poort).
Als je even zoekt naar een link wat ie al heeft gepaatst, en de gaat een paar mapjes terug, kom je in zijn index map.
Daar staat een hoop van zijn gemaakte spullen... weet niet meer of bij dat ambilight een schema bij zit.

Maar aan het printje te zien, moet het niet heel erg moeilijk zijn..

Atmoz


Het werkt inderdaad via de COM (RS232) poort van de computer. Deze stuurt de "data" naar de microcontroller. Deze stuurt op zijn beurt weer de LED's aan  ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Rob Eric Blank

Quote from: mexmen2 on November 14, 2006, 16:40:02
dat noemen we gewoon achtergrondje verwisselen en de ledjes de andere kleurgeven.

Ok dus is geen actief proces. Toch een mooi effect!

Peter dikkeprima

Quote from: Rob Eric Blank on November 17, 2006, 08:49:57
Ok dus is geen actief proces. Toch een mooi effect!

nee nee, lees maar goed. Het is wel degelijk actief toch?

Atmoz

Quote from: peter26 on November 17, 2006, 10:56:41
nee nee, lees maar goed. Het is wel degelijk actief toch?

Zekerweten  ;D

Zo actief als maar wat. M'n zelfgemaakte Delphi programma "checkt" random op een paar plaatsen de pixels en rekent hiervan de gemiddelde kleur uit. Deze stuurt hij naar de microcontroller. Waarom zou ik een microcontroller gebruiken als het toch niet actief was? Als het niet actief was zou ik zoiets uberhaupt niet maken  ::)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jean Pierre

Quote from: atmoz on November 17, 2006, 13:14:05
Zekerweten  ;D

Zo actief als maar wat. M'n zelfgemaakte Delphi programma "checkt" random op een paar plaatsen de pixels en rekent hiervan de gemiddelde kleur uit. Deze stuurt hij naar de microcontroller. Waarom zou ik een microcontroller gebruiken als het toch niet actief was? Als het niet actief was zou ik zoiets uberhaupt niet maken  ::)

Erg mooi spul! kan je dr niet handleiding van maken :p? Dan kan ik zoiets hier ook fixen  ;D O0

Rikske

#62
Op tweakers forum staat er eentje dacht ik onder electronica

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990389

en mooi gedaan btw

greetz
Rikske

donaldk

Bij ambilight verschilt het licht nog per deel van het scherm. Rechtsboven licht is afgestemd op beeld rechtsboven, enz.

Peter dikkeprima

Quote from: atmoz on November 17, 2006, 13:14:05
Zekerweten  ;D

Zo actief als maar wat. M'n zelfgemaakte Delphi programma "checkt" random op een paar plaatsen de pixels en rekent hiervan de gemiddelde kleur uit. Deze stuurt hij naar de microcontroller. Waarom zou ik een microcontroller gebruiken als het toch niet actief was? Als het niet actief was zou ik zoiets uberhaupt niet maken  ::)

Zozo ook nog zelf in Delphi geschreven!  :D Uitslover  ;D Het houdt je van de straat zal ik maar zeggen!

Kevf

Groen van jaloezie hier  :o
Ik wilde dat ik de handigheid had om zo mijn setup te plaatsen. Vooral het zelf creeeren van ambilight, ik weet dat er al een link van tweakers is gepost, maar kan je hier zelf misschien eens een korte tutorial voor schrijven?  ::)

LittleNinja

Oneindig creatief!!

Je kunt op deze manier een hele "ambilight-kamer" maken.....  :o

Wat kost dat bij jou??  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mivvel

Vet relaxt je appartement! 8) Alles aanwezig voor te gamen, pilzen en chillen. Binnenkort moet ik eens langskomen om die nieuwe beamer te bewonderen. Ook je ambilight effecten mogen er zijn zeg, kan Philips nog wat van leren! ;)

WickedGame

Hmm erg vet! Dat Ambilight spreekt mij ook erg aan, en ben ook wel benieuwd naar een schema hoe dit in elkaar geknutseld is. :) Verder een deftige HT ruimte voor een "student".

Atmoz

Quote from: Mivvel on November 29, 2006, 10:12:08
Vet relaxt je appartement! 8) Alles aanwezig voor te gamen, pilzen en chillen. Binnenkort moet ik eens langskomen om die nieuwe beamer te bewonderen. Ook je ambilight effecten mogen er zijn zeg, kan Philips nog wat van leren! ;)

Hey Mike!!1
Bel me inderdaad maar eens als je in de buurt bent, dan spreken we wat af. Laat ik je de beamer zien, bestellen we er meteen een voor jou  8)
Met die nieuwe baan van je moet dat toch geen probleem meer zijn... ;)


Voor de mensen die naar tutorials en schema's vragen: Ik heb 't op het moment erg druk met werken en andere projecten. Vandaar dat ik dus nu geen tijd heb voor deze tutorial. Ik zal kijken of ik in de toekomst alles online kan gooien op een site ofzo met sourcecode en alles. Maar voorlopig nog even niet. Wel kun je op tweakers al een hele hoop vinden. Er is zelfs een dev-kitje in de maak waarmee je ook composite en misschien zelds HDMI signalen erin kunt duwen om zo ambilight @ je tv/beamer te maken...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sjors

Quote from: atmoz on November 14, 2006, 13:06:04
Klopt :) Is ondertussen al gebeurt ;)


Ik kan m'n beamer echt NIET meer wegdenken. We gamen er iedere middag/avond op. COD3 op de Xbox360. Man wat is dat geweldig  8)
Het scherm hangt zoals je kunt zien (tijdelijk!!) zelfs voor m'n tv waardoor ik die niet meer gebruik. Maar dat maakt me eigenlijk niets. Beamer'en is belangrijker haha..

Heb ondertussen nog wat aanpassingen gedaan aan m'n bureau:













Meer foto's HIER  ;D



Oef..das erg mooi zeg  8) respect !




Groet, Sjors

WickedGame

Quote from: atmoz on December  1, 2006, 08:49:05
Hey Mike!!1
Bel me inderdaad maar eens als je in de buurt bent, dan spreken we wat af. Laat ik je de beamer zien, bestellen we er meteen een voor jou  8)
Met die nieuwe baan van je moet dat toch geen probleem meer zijn... ;)


Voor de mensen die naar tutorials en schema's vragen: Ik heb 't op het moment erg druk met werken en andere projecten. Vandaar dat ik dus nu geen tijd heb voor deze tutorial. Ik zal kijken of ik in de toekomst alles online kan gooien op een site ofzo met sourcecode en alles. Maar voorlopig nog even niet. Wel kun je op tweakers al een hele hoop vinden. Er is zelfs een dev-kitje in de maak waarmee je ook composite en misschien zelds HDMI signalen erin kunt duwen om zo ambilight @ je tv/beamer te maken...

Het heeft geen haast hoor :) Maar het is wel iets wat ik in de toekomst wil gaan realiseren. Het heeft gewoon wel wat zoiets. Overigens je oplossing met die wand met schermen ga ik wel snel uitvoeren. Vindt dat echt een pracht oplossing :)

Integra

waanzinnig!

Zien of ik ook zoiets kan maken!

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Atmoz


Nieuw item in m'n kamertje:


Philips Pronto RU970 (europees model)

(al langer aanwezig, maar nooit de tijd genomen om een foto te maken)

Ook nog geen zin/tijd gehad om alles in te stellen.
Voordat ik er mee aan de gang kan moet natuurlijk alles "geleerd" worden  ;)


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

brimbrammer

Net even hier rond gekeken en ben onder de indruk.......... :o
Het gebruik van de verlichting rondom het 360 logo en het computer gedeelte met de hangende schermen en verlichting.........indrukwekkend.