PixelMagic MB100 HD MediaBox

Started by Starred, June 26, 2006, 22:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/727/v/3/

Verdict

OK, so there are restrictions on streaming HD video across a network and you probably won't be able to mount a smash and grab on HD-DVD or Blu-ray source material, but the HD MediaBox is a simple, easy to use and flexible video and audio server. It has just about every interface under the sun, is largely self-configuring (see Practical Tip box) and it is also surprisingly affordable. Currently this puts it among the hottest units of its type. Buy one tomorrow - no, today! 

Spekkie99

(nog) geen HD stream over netwerk  >:(

das wel jammer, voor de rest leuk apparaat!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

jaco

Quote from: Spekkie99 on June 28, 2006, 17:36:39
(nog) geen HD stream over netwerk  >:(

das wel jammer, voor de rest leuk apparaat!

Het is meer een beperkte stream.. Met lagere bitrate materiaal werkt het wel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spekkie99

Quote from: jaco on June 28, 2006, 17:47:33
Het is meer een beperkte stream.. Met lagere bitrate materiaal werkt het wel.

Hoe beperkt is de stream dan..?

gr,
Gerwin
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

jaco

Quote from: Spekkie99 on June 28, 2006, 18:09:22
Hoe beperkt is de stream dan..?
tot 12-15 mbit/sec werkt het goed.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Communicator

De nieuwe firmware zou dit probleem op moeten lossen door ipv het SMB protocol met NFS te gaaqn werken....Verwachting: Begin juli.


J.A.F._Doorhof

Beta versie van de firmware is er al :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Communicator

Ja, maar nog steeds zijn er problemen mee: Je moet een eigen NFS server gaan draaien, je kunt maar een (1) share aanmaken en het loopt nog niet stabiel.
PM Support zwijgt trouwens in alle toonaarden op alle vragen die op het forum worden gesteld.....

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Quote from: Communicator on July  4, 2006, 18:24:24
Ja, maar nog steeds zijn er problemen mee: Je moet een eigen NFS server gaan draaien, je kunt maar een (1) share aanmaken en het loopt nog niet stabiel.
PM Support zwijgt trouwens in alle toonaarden op alle vragen die op het forum worden gesteld.....
Ik vindt het niet vreemd dat je zelf een NFS server moet instellen. Dat is een normale applicatie, goed verkrijgbaar in commerciele, shareware en freeware versies. Ze zouden wellicht een freeware versie mee kunnen leveren, maar daar is dan weer geen support voor (de bedie die ik gevonden heb zijn non supported door de autheur)

Sommige mensen blijven dezelfde vragen steeds weer stellen, en zijn niet al te beleefd. Wellicht met foute woordkeus een Aziaat beledigd. Dat nemen ze toch wel ernstig volgens mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Ik ken het NFS protocol niet volledig, maar ik heb eens tussen enkele Linux PC's met NFS wat drives ge-crossmount. Dit werkte perfect zolang je niet een van de machines uit zet. Als een PC plots zijn via NFS gemounte drive niet meer kan bereiken bleef alles hangen. Volgens mij is NFS niet ingericht op het hot pluggen en unpluggen van drives, daar is SMB beter in.
Anyway dat hoeft voor de pixelmagic oplossing geen probleem te zijn natuurlijk. In ieder geval tof dat ze zo actief doorontwikkelen.

Communicator

Quote from: jaco on July  8, 2006, 21:58:11
Ik vindt het niet vreemd dat je zelf een NFS server moet instellen. Dat is een normale applicatie, goed verkrijgbaar in commerciele, shareware en freeware versies. Ze zouden wellicht een freeware versie mee kunnen leveren, maar daar is dan weer geen support voor (de bedie die ik gevonden heb zijn non supported door de autheur)

Sommige mensen blijven dezelfde vragen steeds weer stellen, en zijn niet al te beleefd. Wellicht met foute woordkeus een Aziaat beledigd. Dat nemen ze toch wel ernstig volgens mij.

Het had gewoon netjes geweest als ze er één hadden meegeleverd, of aan hadden gegeven welke ze zelf prefereren.

Het is opvallend dat de 'simpele' vragen 1-2-3 worden beantwoord, en de 'lastige' vragen (o.a. over netwerk support) gewoon onbeantwoord blijven....

J.A.F._Doorhof

Aangezien de netwerk vragen vaak heel moeilijk te beantwoorden zijn en vaak onmogelijk zelfs.
Wij werken zelf regelmatig met klanten met netwerk problemen (niet met de MB's trouwens) en het is gewoon bijna onmogelijk om door de telefoon laat staan een forum snel een aktie te ondernemen.

Gewoon van 0 af aan beginnen en opzetten, of live er mee bezig zijn.

Het opzetten van netwerk delen is redelijk simpel, ook met de MB's als dat niet lukt zit er ergens in je configuratie wat fout, ik vind niet dat PMS daar hun tijd aan moet besteden, je dealer mischien wel maar PMS zie ik liever de dingen doen die ze moeten doen en dat is uitbreidingen maken :D

Immersive is er aan onder door gegaan door teveel aandacht te besteden aan individuele problemen.
Maar dat was een ander product.

Dit product werkt als je het aansluit op een goed geconfigureerde PC, we hebben een paar klanten die zonder problemen alles werkend hebben gekregen, en een stuk of 3 met problemen (deze waren trouwens redelijk snel opgelost).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Communicator

Frank,

Als jij weet hoe ik het aan de praat krijg op Windows 2003, zonder domein, hoor ik het graag.
Ik HEB het gedeeltelijk draaien: Ik zie mijn shares, maar niet wat erin staat....

Verder vind ik zelf dat ze beter een stukje eigen server software hadden kunnen ontwikkelen, waardoor je denk ik een hoop problemen minder had gehad.....De NFS oplossing lijkt ook niet helemaal je van het.....

Maar ik ben het wel met je eens dat ze op andere punten OOK nog aandacht moeten besteden en met die zaken bezig te zijn......

J.A.F._Doorhof

Ik draai zelf op XP pro, ik heb in het begin even snel een test opstelling gemaakt en dat werkte in één keer, verder zitten al mijn PC's in een domain dus kan ik verder niets hier proberen.

Heb je al XP geprobeerd ?
2003 hoor ik meer problemen mee op de fora's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

bij mij werkte het aanvankelijk ook niet met xp pro. toen ik echter de simple file sharing weer had aangezet, werkt het als een zonnetje.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Communicator

Met XP is het geen enkel probleem. Ik draai echter op mijn server Windows 2003, waar ook mijn mailserver etc. op draaien EN ik een flinke storage hebvoor muziek, films ed..... Hiervandaan wil ik dus met mijn MB200 dvd's ed afspelen.....Ik heb uiteraard geen zin om hiervoor Win XP te moeten gaan installeren....

Durk

en daar zal wel geen simple file sharing op zitten.. anders heb je ook geen 2003
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Woziak

Quote from: Communicator on July  9, 2006, 14:02:52
....
Als jij weet hoe ik het aan de praat krijg op Windows 2003, zonder domein, hoor ik het graag.
Ik HEB het gedeeltelijk draaien: Ik zie mijn shares, maar niet wat erin staat....
...

Dat lijkt erop dat de ntfs permissies niet goed staan. (probeer het eens met "everyone full control")