Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

jahtari

Quote from: the limp man on August 19, 2021, 19:10:36Passief is mooier dan actief indien het op de juiste manier aangesloten wordt

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Waarom zou passief beter zijn?

En wat bedoel je met het op de juiste manier aansluiten?

Ik snap de afkeer van actieve speakers niet bij velen. Alsof je zelf een magische sleutel in handen hebt door de juiste combinatie van eindversterker, voorversterker, kabels, etc. om dan het actieve ontwerp te overstijgen?

Of zie ik dat verkeerd?  :blink:



Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Rob_Dingen

Quote from: jahtari on August 23, 2021, 16:35:56
Waarom zou passief beter zijn?

En wat bedoel je met het op de juiste manier aansluiten?

Ik snap de afkeer van actieve speakers niet bij velen. Alsof je zelf een magische sleutel in handen hebt door de juiste combinatie van eindversterker, voorversterker, kabels, etc. om dan het actieve ontwerp te overstijgen?
Of zie ik dat verkeerd?  :blink:
Passief is niet beter als actief en actief hoeft niet beter te zijn als passief.
Meeste actieve speakers hebben gebruiken DSP en dat vind ik altijd minder klinken, tenminste wat ik tot nu toe gehoord heb.
Dus dan heb ik persoonlijk liever passief met een eigen keuze voor de eindversterker.
Zelf draai ik analoog actief met eigen keuze voor eindversterkers.
Dat vind ik wel goed.

Rob

the limp man

Quote from: jahtari on August 23, 2021, 16:35:56
Waarom zou passief beter zijn?

En wat bedoel je met het op de juiste manier aansluiten?

Ik snap de afkeer van actieve speakers niet bij velen. Alsof je zelf een magische sleutel in handen hebt door de juiste combinatie van eindversterker, voorversterker, kabels, etc. om dan het actieve ontwerp te overstijgen?

Of zie ik dat verkeerd?  :blink:
Omdat ik dat vergeleken heb. Zelfde set actief vs passief. ATC hé.  Andere merken heb ik op dat vlak geen ervaring.

Wat ik daarmee bedoel? Juiste speakerkabel,  juiste stroomkabels,  juiste interlinks. Een versterker die de speakers juist kan aansturen.

Passief betekend ook dat je heel veel keus hebt. Met een actieve set heb je aan een voorversterker genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


bmateijsen

Ik denk dat je bedoelt dat de actieve set minder jouw smaak was. In algemene zin is actief al volledig geoptimaliseerd voor die specifieke luidspreker.
Dan kan je dus minder afwijken en geeft het geheel misschien een andere interpretatie/ smaak dan jij zou willen ;-)

Quote from: the limp man on August 23, 2021, 16:50:06
Omdat ik dat vergeleken heb. Zelfde set actief vs passief. ATC hé.  Andere merken heb ik op dat vlak geen ervaring.

Wat ik daarmee bedoel? Juiste speakerkabel,  juiste stroomkabels,  juiste interlinks. Een versterker die de speakers juist kan aansturen.

Passief betekend ook dat je heel veel keus hebt. Met een actieve set heb je aan een voorversterker genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk



minplus

Quote from: scoc on August 23, 2021, 11:37:16
Eerder dit weekend heeft mijn hifi dealer een goede suggestie gemaakt. Ik mag zijn ATC SCM40 (zwart) demo paar tijdelijk gebruiken thuis (want hij wil zijn nieuw wit paar als demo in de shop) en dan mag ik terug wisselen wanneer mijn nieuwe ATC SCM40 (black) er eindelijk is. Dit demo paar houden was price wise niet interessant en dan had ik liever een nieuwe (aard van het beestje  ;)). Donderdag voormiddag ga ik switchen en mag ik ook in 1 keer de nieuwe Aurender N200 testen thuis. Dus redelijk wat te testen de komende week  ;)  Ach ... dit zijn allemaal grote luxeproblemen waar we soms wat te weinig bij stil staan denk ik dan.

Was het verschil tussen nieuw en demo zo klein in prijs? Want degelijke speakers gaan 50 jaar of meer mee.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

scoc

Quote from: minplus on August 23, 2021, 18:23:20
Was het verschil tussen nieuw en demo zo klein in prijs? Want degelijke speakers gaan 50 jaar of meer mee.

Het verschil was in dit geval 0€ of 0%. Vond het zelf ook vreemd want had het bvb 20% gescheeld had ik de demo ATC SCM40 wel aangekocht. Nu leen ik wel de demo unit en wissel met een nieuw paar. En hoewel speaker units lang meegaan kan je met een demo of 2de hands paar altijd optische schade hebben. De dealer is wel hulpvaardig als het over langer lenen van toestellen en dergelijke gaat.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Marco66

Nieuwe Nad M32 voor in de woonkamer.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

We hebben onze Naim Uniti Atom vervangen door een Naim Uniti Atom Headphone Edition, een Atom zonder ingebouwde eindversterker en met een verbeterde voorversterker, geoptimaliseerd voor hoofdtelefoons. De voorversterker draait vrijwel altijd geheel in klasse A. Waren we al heel tevreden over de Atom, de Atom HE klinkt nog beter (zo uit de doos al). We zijn er heel blij mee.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Quote from: Richi on August 29, 2021, 10:48:12
We hebben onze Naim Uniti Atom vervangen door een Naim Uniti Atom Headphone Edition, een Atom zonder ingebouwde eindversterker en met een verbeterde voorversterker, geoptimaliseerd voor hoofdtelefoons. De voorversterker draait vrijwel altijd geheel in klasse A. Waren we al heel tevreden over de Atom, de Atom HE klinkt nog beter (zo uit de doos al). We zijn er heel blij mee.

Mooie update !!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bas Akkerman

#20109
Van forumlid Mitch zijn Linn Majik DSM overgenomen. Voor de woonkamerset met Harbeth 30.1. Weer muziek in de woonkamer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2021, 19:19:02
Van forumlid Mitch zijn Linn Majik DS overgenomen. Voor de woonkamerset met Harbeth 30.1. Weer muziek in de woonkamer!

DSM he Bas;) met een DS heb je geen versterker.. 8)

Was gezellig, en klinkt gewoon erg lekker, luxe "sonos" heb je zo in de woonkamer! :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2021, 19:19:02
Van forumlid Mitch zijn Linn Majik DSM overgenomen. Voor de woonkamerset met Harbeth 30.1. Weer muziek in de woonkamer!
lekkah

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on September  3, 2021, 19:58:30
DSM he Bas;) met een DS heb je geen versterker.. 8)

Was gezellig, en klinkt gewoon erg lekker, luxe "sonos" heb je zo in de woonkamer! :headbanging:
Ja, baalde dat ik ondertussen moest werken toen je er was. Maak ik in de toekomst goed.

Quote from: denoontje on September  3, 2021, 22:04:08
lekkah
Niets mis mee, nee :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2021, 22:15:15
Ja, baalde dat ik ondertussen moest werken toen je er was. Maak ik in de toekomst goed.
Niets mis mee, nee :wub:

No worries! Ben blij dat je er blij mee bent!

Als de bios af is kom ik graag een filmpje kijken 8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on September  3, 2021, 22:23:45
No worries! Ben blij dat je er blij mee bent!

Als de bios af is kom ik graag een filmpje kijken 8)
Af zal nog wel een tijdje duren, maar opgeruimd gaat wel lukken. En zeker welkom dan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Tubegear


bert50

De Vpi verkocht en een mooie Rega P10 gekocht 1e indruk gaat een stap verder als de Vpi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

sultankat

Quote from: bert50 on September  6, 2021, 16:16:12
De Vpi verkocht en een mooie Rega P10 gekocht 1e indruk gaat een stap verder als de Vpi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar kijk ik van op! Weer wat geleerd...
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

PatrickP

Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Richi

Quote from: bert50 on September  6, 2021, 16:16:12
De Vpi verkocht en een mooie Rega P10 gekocht 1e indruk gaat een stap verder als de Vpi.
Er zitten wat vlekjes op!  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bert50

Traveller .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Een mooie draaitafel Robert de Rega p10[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Hannibal_

Quote from: bert50 on September  6, 2021, 16:16:12
De Vpi verkocht en een mooie Rega P10 gekocht 1e indruk gaat een stap verder als de Vpi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Santa!
Some guy's have all the luck!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

patsijb