Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

een Leben RS-100, die na een dikke week logeren (ter test) aangeschaft is  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Gefeliciteerd! Maar ik vroeg me af, schuif je zo langzamerhand weer niet naar je oude kostenplaatje?

advr

Quote from: Dynky on December 27, 2012, 15:46:24
een Leben RS-100, die na een dikke week logeren (ter test) aangeschaft is  ;)



mooi hoor!! :music: :music: :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

Erg mooi die Leben, vindt hem ook erg mooi klinken en dat is een leuke bijkomstigheid natuurlijk

Dirk

Quote from: BuSpu on December 27, 2012, 18:01:32
Gefeliciteerd! Maar ik vroeg me af, schuif je zo langzamerhand weer niet naar je oude kostenplaatje?

thx !
niet echt, met een (listprice) kostenplaatje van 26000 voor de beide Klimax' die ik in het voorjaar verkocht, zit ik daar nu nog mijlenver van af...zo duur zijn een Renew en deze Leben lang niet. (en de vintage eindversterking is relatief low budget)

btw ; ik heb van alle apparatuur die ik heb (en gehad) eigenlijk extreem weinig aan de volle nieuwprijs gekocht, dus dat scheelt eenslok op de borrel, ook als ik het dus weer verkoop omdat ik "zin heb in wat anders".
voor mezelf hou ik trouwnes nauwgezet bij wat ik ervoor betaal en voor welke prijs ik het later eventueel ook weer verkoop, en ik prijs me gelukkig te kunnen zeggen dat ik overall (= bekeken over de jaren dat ik dit al doe) vrij goed bezig ben  :D

datzelfde lijstje herinnert me er soms ook aan dat ik echt wat spullen de deur uit moet doen, maar da's een ander verhaal  :blush:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 27, 2012, 18:24:24

datzelfde lijstje herinnert me er soms ook aan dat ik echt wat spullen de deur uit moet doen, maar da's een ander verhaal  :blush:
En vast ook aan hetgeen je achteraf toch niet had moeten verkopen of valt dat mee?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eduard


Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 27, 2012, 22:00:13
En vast ook aan hetgeen je achteraf toch niet had moeten verkopen of valt dat mee?
valt reuze mee hoor, de lijst is intussen meer dan 60 items lang (waarvan meer dan 2/3e inmiddels ook weer verkocht is), maar daar staat eigenlijk niets tussen waar ik nu met weemoed van denk "had ik dat nog maar"
feit dat er hier nog zoveel in de kast staat (en dus niet in gebruik) zegt eigenlijk al wel genoeg, ik verkoop nl pas weer wat als ik echt 100% zeker ben van m'n zaak. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PuNkEnStEiN

#11758
DacMagic Plus.



Ik had het vorige model al, de DacMagic, samen met de Pro-Ject Head Box II; die twee staan nu in m'n computerkamer het geluid (zéér naar genoegen!) op te peppen. :smile:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

twani

Kan die nog steeds meekomen met al het nieuwe DAC geweld?

PuNkEnStEiN

Geen idee, maar omdat mijn ervaringen met de vorige DacMagic erg goed waren, heb ik hem gewoon besteld. De specs zijn aanzienlijk verbeterd en bovendien krijg je er nu een ingebouwde koptelefoonversterker bij. Er zal ongetwijfeld beter spul te koop zijn, maar ik denk dat je dan toch meer geld kwijt bent. Er wordt soms ook beweerd dat de Squeezebox Touch geen externe DAC nodig heeft, maar de DacMagic Plus maakt het geluid echt een stuk strakker. Vooral de bassen van de SB Touch klinken (op mijn set tenminste) vaak nogal bonkerig en dat verdwijnt, aangesloten op de DacMagic Plus totaal.
Kortom: ik ben een tevreden luisteraar! :happy:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Paul1967

Begin December al gehoord en sloeg ik van verbazing stijl achterover, vandaag tijdens rondje stad weer gehoord en kon het niet laten.....
ben met een paartje naar huis gegaan en staan nu lekker (in te) spelen :music:.

Over de looks kunnen de smaken verschillen (ik vind ze geweldig met die koperkleurige uni-q driver), maar ooooooo
wat klinken deze KEF LS50's toch goed: gedetailleerd, mooi middengebied (subliem met vocalen), zéér neutraal d.w.z. niks dringt zich op: laag, midden of hoog allemaal netjes in balans, ongekend open/breed "3D" en dynamisch geluid.
KEF heeft zijn best gedaan met deze 50th anniversary monitors  :happy:

R


Jumping Jack

Erg mooi! Ik ben ook nog in de verleiding geweest, zeker voor wat ze 'maar' moeten kosten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Erg mooi en de koperkleur breekt het lekker, veel plezier ermee!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Bas Akkerman

Quote from: Paul1967 on January  2, 2013, 20:38:05
Begin December al gehoord en sloeg ik van verbazing stijl achterover, vandaag tijdens rondje stad weer gehoord en kon het niet laten.....
ben met een paartje naar huis gegaan en staan nu lekker (in te) spelen :music:.

Over de looks kunnen de smaken verschillen (ik vind ze geweldig met die koperkleurige uni-q driver), maar ooooooo
wat klinken deze KEF LS50's toch goed: gedetailleerd, mooi middengebied (subliem met vocalen), zéér neutraal d.w.z. niks dringt zich op: laag, midden of hoog allemaal netjes in balans, ongekend open/breed "3D" en dynamisch geluid.
KEF heeft zijn best gedaan met deze 50th anniversary monitors  :happy:

Cool! Ben eigenlijk wel benieuwd naar ze. Zou best eens mooi kunnen uitpakken in een HT-setup stel ik me zo voor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Ben ook best nieuwsgierig naar de KEF LS50, maar ik ben dus wel één van die mensen die 'm helaas tot in details spuuglelijk vind.  :(

Zowel de koperkleurige woofer, de geribbelde rand er omheen, de glossy rand daar weer omheen, het gebogen front, en last but least dat ie alleen in hoogglans zwart leverbaar is. Het enige mooie aan de LS50 vind ik de bescheiden prijs.

Ik vrees dat ik er niet aan zou kunnen wennen. (misschien maar goed dan, dat ik ze nog niet beluisterd heb)  :satisfied:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Quote from: Paul1967 on January  2, 2013, 20:38:05
Begin December al gehoord en sloeg ik van verbazing stijl achterover, vandaag tijdens rondje stad weer gehoord en kon het niet laten.....
ben met een paartje naar huis gegaan en staan nu lekker (in te) spelen :music:.

Over de looks kunnen de smaken verschillen (ik vind ze geweldig met die koperkleurige uni-q driver), maar ooooooo
wat klinken deze KEF LS50's toch goed: gedetailleerd, mooi middengebied (subliem met vocalen), zéér neutraal d.w.z. niks dringt zich op: laag, midden of hoog allemaal netjes in balans, ongekend open/breed "3D" en dynamisch geluid.
KEF heeft zijn best gedaan met deze 50th anniversary monitors  :happy:


het laag kan niet opdringen wat dat zit natuurlijk niet in die kleine dingen :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

dre73

QuoteFrequentierespons (±3dB)   79Hz - 28kHz

inderdaad een heel mooie middentoner. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted member

Hij wordt gepositioneerd als mini monitor zoals in studio's wordt gebruikt en dan hoort er natuurlijk een sub (of twee) bij.  :)

Peerless Monster

#11770
Quote from: dre73 on January  2, 2013, 22:36:43
inderdaad een heel mooie middentoner. :D

En tweeter...

79 Hz? Doet me bijna denken aan THX certificeringen... ;D

Ik vind ze overigens wel wat hebben met die koper kleur en dat zwart.
Thinking out of the box... Wat kosten deze jongens?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dre73

€479 als ik het goed heb.
ik vind ze ook wel mooi eigenlijk.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bas Akkerman

Quote from: dre73 on January  3, 2013, 08:27:54
€479 als ik het goed heb.
ik vind ze ook wel mooi eigenlijk.
Dat is voor één luidspreker voor de duidelijkheid. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Quote from: Bas Akkerman on January  3, 2013, 08:32:47
Dat is voor één luidspreker voor de duidelijkheid. ;)

Ik wou net zeggen. Anders ging ik een paartje halen voor bij de computert ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dre73

gelijk 10 op elkaar stapelen voor een line array. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.