Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

denoontje


JunkO

Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

MechanicalAnimal

Vanwege de *#&&$*&@)@(#))-herrie van mijn collega's in de kantoortuin heb ik al sinds enige tijd een noisecanceling headphone (wh1000xm3) en die bevalt prima met wat mp3's/flac's op de smartphone en luisterde veel via youtube maar dat is met al die reclame gewoon niet meer te doen..


dus Spotify Premium aangeschaft en dat bevalt eigenlijk supergoed, niet nromaal meer wat is er veel muziek  :pompom: :pompom: :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

holco

Audio-GD Master 1 Vacuum XLR Balanced preamp  ;D

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

clockwork

#19054
Sonore UltraRendu met een Shunyata Venom USB kabeltje. Eerste indrukken zijn erg goed.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CZ79

Martin Logan Unison streamer met ARC, als streamer ok maar de ARC :inlove: :inlove:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Quote from: clockwork on June 11, 2020, 17:34:34
Sonore UltraRendu met een Shunyata Venom USB kabeltje. Eerste indrukken zijn erg goed.
Ik ben even lui. Wat is het verschil met een MicroRendu?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

german

Audio-GD-D77 full options.
Erg tevreden mee.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

clockwork

Quote from: Bas Akkerman on June 11, 2020, 20:19:02
Ik ben even lui. Wat is het verschil met een MicroRendu?

Foei! :hehe:
nou vooruit: Met name een verbeterde jitter clock en betere (en meer) lineair regulators.  Dit is de opvolger van de mR die niet meer leverbaar is. Mijn eerste indruk is inderdaad een verbeterde ruimtelijkheid, meer details en een wat vriendelijker hoog. (clichés, ik weet het... ::) )


https://darko.audio/2017/07/classier-sonores-ultrarendu-takes-digital-audio-higher-still/
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

mijkie

#19060
Van de week een James EMB1000 subwoofertje opgehaald

Puur uit nieuwsgierigheid, kende t merk niet en heeft een bandpass systeem van 10 inch met 600w klasse-d versterker

Dat ding dat speelt echt meer dan prima, eigenlijk gewoon heel goed, heel SUBtiel kan hij zijn maar, ook een grote bek hebben [emoji1]

Ben echt wel onder de indruk van wat hij laat horen !

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

holco

Mooi merk!! veel luister plezier ermee ;D

Quote from: german on June 11, 2020, 20:30:34
Audio-GD-D77 full options.
Erg tevreden mee.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jack_D

Nog een paar meter van mijn favoriete kabel(van de Hul D300 MKIII Hybrid) op de kop weten te tikken. :)

Voor mijn vintage DAC/HDCD projectje(als ie ooit nog eens terug komt van de revisie?). Oude kabel die al lang niet meer wordt gemaakt. Een oude vintage kabel voor een oude vintage DAC, goede combinatie lijkt mij. En omdat mijn andere kabels voor het grootste deel ook van dit type zijn, en ze prima bevallen (al zo'n kleine 25 jaar)

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

fietser

Omdat ik de komende maamden veel in wachtruimten zal zitten. Voor bij mijn Fiio x5 3rd.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

clockwork

Quote from: fietser on June 19, 2020, 18:49:37
Omdat ik de komende maamden veel in wachtruimten zal zitten. Voor bij mijn Fiio x5 3rd.

O jee. Reden klinkt niet oke... :nopompom: maar wel veel plezier ermee....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

fietser

Dank voor reactie. Komt goed maar kost tijd.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

mcintoshfan

Nieuwe single ended 10 watt en magnepan
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

holco

Ik weet hoe Magnepan kan klinken als deze goed aangestuurd worden, dat dat lukt met een 10 watter tube is wel verassend.

Quote from: mcintoshfan on June 21, 2020, 22:58:02
Nieuwe single ended 10 watt en magnepan
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mcintoshfan

#19069
Quote from: holco on June 21, 2020, 23:10:59
Ik weet hoe Magnepan kan klinken als deze goed aangestuurd worden, dat dat lukt met een 10 watter tube is wel verassend.

Ja het was een beetje een gok, ik las veel verhalen op het net ...men zegt dat ze 200...300..400 watt nodig hebben, maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe groot je kamer is. Daarnaast vraag ik mij af of die mensen daadwerkelijk al die power gebruiken of slechts 50watt gebruiken .

De 10watt die ik gebruik is inderdaad wat aan de lage kant, had liever zo rond de 20 a 25 watt gehad, maar ik moet zeggen dat het erg mooi klinkt. Daarnaast merk ik ook dat elke "cm" in de plaatsing van de magnepan verschil maak in het geluidsbeeld. Daar ga ik eerst eens goed mee uitproberen. Daarna de room treatment en dan misschien eens een versterker proberen met iets meer power.

De magnepan zijn relatief makkelijk aan de sturen en hebben door het spectrumbeeld weinig impedantie dippen, dus voor een buizenversterker ideaal. Het is echter de 86db gevoeligheid die vraagt om wat meer power.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

toetertje

Quote from: gizmo2 on June 19, 2020, 18:08:04
Cambridge Audio AZUR 840A V2.



Mooie versterker. Ik heb hem zelf ook gehad.
Veel leuke opties, en ik vond hem goed klinken.
Ik heb hem weggedaan, omdat ik helemaal gek werd van
de relais gestuurde volumeregeling. Zeker als je hem gebruikt
als eindversterker.  :crazy:

holco

Ikzelf heb de Magnepan .7 gehad op een Audio-GD Master 3 eindversterker, dat klonk echt erg fraai maar bij flinke volume standen kreeg ik de Master 3 in de beveiliging, realiserend dat de Master 3 250W/500W/1000W bij respectievelijk 8/4/2/1 ohm (1 ohm is beveiligd tot 1000W) geeft vermoed ik toch dat je je Magnepan's tekort doet nu, ze zijn nu eenmaal erg (goede) power hungry.




Quote from: mcintoshfan on June 21, 2020, 23:24:23
Ja het was een beetje een gok, ik las veel verhalen op het net ...men zegt dat ze 200...300..400 watt nodig hebben, maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe groot je kamer is. Daarnaast vraag ik mij af of die mensen daadwerkelijk al die power gebruiken of slechts 50watt gebruiken .

De 10watt die ik gebruik is inderdaad wat aan de lage kant, had liever zo rond de 20 a 25 watt gehad, maar ik moet zeggen dat het erg mooi klinkt. Daarnaast merk ik ook dat elke "cm" in de plaatsing van de magnepan verschil maak in het geluidsbeeld. Daar ga ik eerst eens goed mee uitproberen. Daarna de room treatment en dan misschien eens een versterker proberen met iets meer power.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gizmo2

Quote from: toetertje on June 21, 2020, 23:30:06
Mooie versterker. Ik heb hem zelf ook gehad.
Veel leuke opties, en ik vond hem goed klinken.
Ik heb hem weggedaan, omdat ik helemaal gek werd van
de relais gestuurde volumeregeling. Zeker als je hem gebruikt
als eindversterker.  :crazy:
klopt inderdaad, het schakelen tussen die weerstanden maakt behoorlijk lawaai, maar tot nu toe erger ik me er nog niet aan, laten we hopen dat dit zo blijft :pompom:
hij klinkt trouwens geweldig.....ook als pre-amp stuurt hij mijn bryston met gemak aan, geen vuiltje aan de Lucht.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Rob_Dingen

Quote from: mcintoshfan on June 21, 2020, 23:24:23

De magnepan zijn relatief makkelijk aan de sturen en hebben door het spectrumbeeld weinig impedantie dippen, dus voor een buizenversterker ideaal. Het is echter de 86db gevoeligheid die vraagt om wat meer power.
Met lijn bronnen is het zo dat bij een verdubbeling van de afstand er maar 3dB af gaat bij een speaker is dat 6dB.
Dus dat betekend dat je op 3 meter afstand bij een lijnbron -6dB hebt en bij een speaker -12dB.
Als je lijnbron dus een rendement hebt van 86dB kun je dat vergelijken met een speaker van 92dB en dat is zeker niet slecht.

Rob