Verzoek aan TV zenders om hun Logos (grotendeels) te verwijderen...

Started by kohns, March 24, 2006, 08:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kohns

Vandaag de dag zetten zo goed als alle zenders hun Logo continu op het scherm.
Dit zorgt voor 2 problemen:
  • Logos branden in de plasmaschermen (en, in mindere mate, in sommige CRT schermen)
  • Het stoort bij het TV kijken.

Kunnen we niet starten met een petitie om:
  • die logos liefst van al te verwijderen
  • of slechts eens om de zoveel minuten
  • of de logos minder contrastrijk en groot te maken

We kunnen al beginnen met een petitie voor Belgie en Nederland... voelt iemand zich geroepen?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

wil

Quote from: kohns on March 24, 2006, 08:23:15
Vandaag de dag zetten zo goed als alle zenders hun Logo continu op het scherm.
Dit zorgt voor 2 problemen:
  • Logos branden in de plasmaschermen (en, in mindere mate, in sommige CRT schermen)
  • Het stoort bij het TV kijken.

Kunnen we niet starten met een petitie om:
  • die logos liefst van al te verwijderen
  • of slechts eens om de zoveel minuten
  • of de logos minder contrastrijk en groot te maken

We kunnen al beginnen met een petitie voor Belgie en Nederland... voelt iemand zich geroepen?
Ik ben voor, maar vrees dat de consument geen sterke gangmaker is. Het komt sterker over als er ook andere belanghebbenden zich bijvoegen zoals TV-fabrikanten, programma-makers (Radar ed.), politici, Consumentenbonden enz.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

jeroen_B

maak maar een petitie. Je krijgt mijn stem gelijk.
Het word steeds gekker tegenwoordig met die logo's.

Roland_em25

Ik ben het hier helemaal mee eens, sommige logo's zijn echt ontzettend groot.
In amerika hebben ze transparante logo's, zo kan een broadcast-maatschappij
toch haar logo tonen, zonder dat het storend is.


Audiofiel

Quote from: Roland_em25 on April  4, 2006, 22:49:44
Ik ben het hier helemaal mee eens, sommige logo's zijn echt ontzettend groot.
In amerika hebben ze transparante logo's, zo kan een broadcast-maatschappij
toch haar logo tonen, zonder dat het storend is.

Die semi-transparante logo's (transparante zie je helemaal niet ;)) zouden inderdaad prima zijn.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Ik vind transparante nóg mooier  ;D. Of Logo's die alleen de eerste 10 seconden na het aanzetten zichtbaar zijn en dan verdwijnen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Roland_em25

Quote from: Audiofiel on April  5, 2006, 08:21:49
Die semi-transparante logo's (transparante zie je helemaal niet ;)) zouden inderdaad prima zijn.

stom stom stom, natuurlijk semi-transparant! Wat dat te gaat loopt Amerika altijd ver voor op NL:

- DVD/bios releases
- HDTV!!!  :-\

Rinzwind

In theorie zou het toch mogelijk moeten zijn om zo'n logo eruit te filteren :P

IK neem tenminste aan dat zo'n logo om de x-aantal plaatsjes ertussen is gefrot.

Audiofiel

Quote from: Rinzwind on April  5, 2006, 19:51:46
In theorie zou het toch mogelijk moeten zijn om zo'n logo eruit te filteren :P

Wat wil je voor het logo in de plaats zetten dan ???

Op de plaats waar het logo zit, zit normaliter: juist, bewegend beeld. Beeld wat je er niet zo even bij gaat verzinnen. Een lege plek is nog irritanter dan het logo wat het vervangt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rinzwind

Quote from: Audiofiel on April  5, 2006, 22:16:11
Wat wil je voor het logo in de plaats zetten dan ???

Op de plaats waar het logo zit, zit normaliter: juist, bewegend beeld. Beeld wat je er niet zo even bij gaat verzinnen. Een lege plek is nog irritanter dan het logo wat het vervangt.
Klopt maar dan neem jij aan dat het logo op elk beeldje zit van de film. Maar het lijkt me vreemd om voor voor elke TV logo een aparte band te maken toch.

Het lijkt me aannemelijker (want goedkoper) dat men zelf het TV-logo er tussendoor doen. Dus 1 beeldje film, 1 beeldje logo, 1 beeldje film, 1 beeldje logo (of in 2-1 (2x beeld, 1x logo), 3-1 of 1-2, 1-3)

Zolang ze binnen de refreshrate van de TV blijven zien wij geen flikkering van het beeld.

Of snap ik er niks van? :D

Audiofiel

Quote from: Rinzwind on April  7, 2006, 07:49:14
Klopt maar dan neem jij aan dat het logo op elk beeldje zit van de film. Maar het lijkt me vreemd om voor voor elke TV logo een aparte band te maken toch.

Het lijkt me aannemelijker (want goedkoper) dat men zelf het TV-logo er tussendoor doen. Dus 1 beeldje film, 1 beeldje logo, 1 beeldje film, 1 beeldje logo (of in 2-1 (2x beeld, 1x logo), 3-1 of 1-2, 1-3)

Zolang ze binnen de refreshrate van de TV blijven zien wij geen flikkering van het beeld.

Of snap ik er niks van? :D

Het logo wordt er door de video-mengtafel van de zender er bovenop gezet en staat dus NOOIT op het materiaal zelf dat wordt uitgezonden. De regiekamer schakelt het aan en uit, daarom heb je ook een logo van RTL4 op hetzelfde journaal als wat RTL7 uitzendt met een ander logo. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rinzwind

Gevonden!

http://www.delta.tudelft.nl/archief/j37/n33/20280

QuotePromovendus laat tv-logo's verdampen

Door verschillende beeldtechnieken te combineren kan informaticapromovendus ir. Jun Wang de logo's van MTV, RTL en andere televisiezenders laten verdwijnen. Zomaar, wég, in real time, terwijl u kijkt.

De software tovert televisielogo's automatisch weg in 82,7 procent van de gevallen, schrijft Wang in het blad Multimedia Systems. Ook bewegende en ronddraaiende logo's moeten eraan geloven, net als waarschijnlijk lopende tekstbalken met nieuwskoppen of sms-berichten. "We hebben alleen moeite met logo's die half doorzichtig zijn", zegt Wang. Opmerkelijk is dat het algoritme de logo's niet alleen weghaalt, maar ook opvult met 'gewoon' beeld.

Veel omroepen gebruiken de beeldlogo's ter herkenning en om hun beeldmateriaal te beschermen tegen illegaal kopiëren. Wang benadrukt dat het hem gaat om de legale toepassingen. "Soms koopt een televisiezender een programma aan, en dan zit zo'n logo gewoon in de weg." Wellicht kan de techniek worden gebruikt om plasmaschermen te beschermen tegen inbranden. Of gewoon, om het kijkplezier te vergroten....


Nu NOG iemand vinden die die software in een kastje stopt :D

Alleen dit bevalt me niet:
QuoteWang heeft geen onmiddellijke plannen om zijn vinding commercieel of anderszins uit te baten. "We hebben het met zijn drieën ontwikkeld. En inmiddels zijn we alledrie een andere kant op gegaan. Ik heb de codes, maar niet de tijd om hier iets mee te doen."
Theoretici...

donkey

. horen . zien . zwijgen .

Marcel_T.

Quote from: wil on March 26, 2006, 13:58:42
Ik ben voor, maar vrees dat de consument geen sterke gangmaker is. Het komt sterker over als er ook andere belanghebbenden zich bijvoegen zoals TV-fabrikanten, programma-makers (Radar ed.), politici, Consumentenbonden enz.

wil

Ik denk niet dat je de TV-fabrikanten snel meekrijgt. Daarmee geven ze indirect immers toe dat hun produkten last hebben van inbranden.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

TheSeparator

Als iemand een TV/LCD/Plasma heeft met een ingebrand logo dan kan die misschien gebruikt worden voor een rechtzaakje.
Immers het is niet normaal dat een logo inbrand tijdens gewoon TV kijken. Op alle spellen voor PS/Xbox etc staan daar waarschuwingen voor.

Zelf heb ik geen problemen met het inbranden want er is geen TV zender die mij zolang boeit.

Groeten,
TheSeparator
Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

Kjelt

Aan de andere kant is het wel handig als detectie voor het skip-reklame blok algoritme om de reclame blokken te kunnen skippen  ;D

Wat je nog zou kunnen proberen is een reverse psychology stunt in de media te brengen:

"Eigenaren van moderne plasma schermen wordt aangeraden naar zoveel mogelijk verschillende zenders te kijken.  Dit in verband met het inbranden van het logo in uw scherm"

Dat is natuurlijk precies wat de omroepen willen voorkomen  ;D

Mr_Parker

Quote from: kohns on March 24, 2006, 08:23:15
...
  • Het stoort bij het TV kijken.
...

Ik ben juist voor het tegenstelde.

Ik zie bijvoorbeeld tijdens formule 1 nog altijd de auto's rijden >:D
Ik geloof dat het dit siezoen al wat beter is, maar vorig formule 1 seizoen had je links boven het logo van sbs6, rechts boven van sbs-autosport, links onder van FIA-F1 en boven in het midden het aantal rondes  nog tegaan / totaal. Daarnaast was er regelmatig en kolom links met de stand of overzichtjes van snelheid etc...
-Zo blijft er toch geen ruimte meer over voor het eigenlijke beeld.
Persoonlijk ben ik overigens ook aan het denken om een petitie te gaan starten, maar dan om Olaf Mol van de buis te krijgen. Het wordt eens tijd dat hij de race gaat bekijken en daar commentaar op geeft, maar dat is een heel ander verhaal.

Ik denk dat een petitie niets uit gaat maken, zenders willen nl duidelijk laten weten dat zij het zijn die het bewuste programma uitzenden etc. Vroeger werd wel vaak het logo om de zoveeltijd even getoond en weer weggehaald. Ook zijn er vaak genoeg in het verleden zenders geweest die het logo (dan wel de zendernaam) transparant in beeld stond (is dus niets nieuws uit de USA of zo).

Het promoveer verhaal wat hier aangehaald wordt zal geen lang leven beschoren zijn, de zenders zullen het "uitzenden"  van het logo aanpassen, naar logo op elk beeldje dat doorgeven wordt en de truk gaat al niet meer op. Of het beeld dat bijverzonnen wordt gaat niet passen in het overige beeld waardoor het breffende hoekje opgaat vallen. Daarnaast blijkt de software al moeite te hebben met transparante logo's (die opzich dan wel al minder storend zijn, maar het geeft wel al een zwakte aan).

(Even nog een reactie op een andere opmerking: LCD heeft tgv de techniek geen last van inbranden. Alleen Plasma en CRT hebben risico hierop.)

sapeschipper

ik teken ook wordt helemaal gek van die logos!!!! vooral rtl4 is erg!
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in

michel1969

Ik teken er ook voor dat de logo's verdwijnen. Kunnen hierna de reclame's van soms wel 10 minuten verdwijnen. Als tussenoplossing de logo's tijdens de reclame's uitzenden.
Panasonic DVD-S97, Sony STR-DE875,
JVC DR-M10S, Philips 32PW9551, XBOX360,
XBOX, Gamecube, PS2, Monster Control Centre AV3,
Yamaha SW015, Mission 731 fronts, Wharfedale rear's + center, Harmony 525

Erik

Tegenwoordig heeft veronica bv ook rechts een loge, mei maand: film maand ofziets, arghh
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

koffieleut

De logos van RTL4 5 en 7 zijn veels te wit! Doet gewoon pijn aan mijn ogen. Ik snap ook niet waarom ze dat doen. Het is slecht voor je plasmascherm en het staat nog lelijk ook.
Talpa moet tegenwoordig ook zo nodig twee logos in het beeld plaatsen.
Werkelijk zeer verwarrenden lelijk. Kijk ik nu naar Talpa of kijk ik nu naar TV10?
Ook de publieke omroep moet zonodig twee logos in het beeld plaatsen waarop op Nederland 2  de lgoso van de Tros en BNN en Avro het ergste zijn. Het beeld lijkt wel een kerstboom.

Ik heb Talpa recentelijk nog gemaild waarom ze zonodig twee logos in het beeld moeten plaatsen en ik kreeg alleen als antwoord of ik niks beters te doen had en dat ik gewoon wat te zeuren wil hebben.
Kan je nagaan hoe slecht de omroepen zich verplaatsen in de kijker. We willen van een programma genieten. Niet van al die storende logos.
ik snap trouwens niet dat in het Digitale tijdperk die logos niet apart mee te geven zijn in de stream en uit te zetten. Netzoals de ondertiteling op de DVD speler zeg maar.
Dan had tie bij mij constant uit gestaan.

denoontje

zou mooi zijn als ze dan ook de reclame in een aparte stream meezenden...kan ik die ook uitzetten  ;D  >:D

Keen van de week op rtl (duitse) naar de formule 1:

precies op het moment dat schummi wordt ingehaald wordt het gramdprix beeld verkleind tot ongeveer 1/6 van het originele formaat, en wordt in het andere deel een reclame gestart............ >:( :-[ :-[ :-[

Leuk hoor die commerciele zenders...ze douwen ons steeds meer in de strot en pikken het ook nog allemaal....en de niet commerciele volgen gewoon.....
Alles alleen maar om geld te verdienen.

Denoontje

Kjelt

Zelf verzonnen antwoord van de omroepen  ;D :

Quote from: koffieleut on August  9, 2006, 14:45:59
De logos van RTL4 5 en 7 zijn veels te wit! Doet gewoon pijn aan mijn ogen. Ik snap ook niet waarom ze dat doen.

Goed he? Doordat onze logo's zo opvallen kunt u meteen zien naar welk kanaal u zit te kijken. Aangezien u tv kijker bent, bent u vast te dom om te onthouden welk kanaalnummer bij welke zender hoort, dus helpen wij u een handje. Bovendien ziet u zo meteen naar welk kanaal de buren zitten te kijken, erg handig als u datzelfde programma ook wilt volgen.

QuoteHet is slecht voor je plasmascherm
Wat is dat een plasmascherm? Is dat zo'n breedbeeldtelevisie? Nou volgens ons onderzoek en van de NOS heeft niemand zo'n breedbeeldtelevisie en dus zenden we toch 3:4 uit, dus waarom neemt u geen gewone beeldbuistelevisie zoals al onze andere kijkers?

QuoteTalpa moet tegenwoordig ook zo nodig twee logos in het beeld plaatsen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat Talpa kijkers zo nog dommer zijn en dus zeker twee herrinneringen nodig hebben om niet te vergeten waar ze naar aan het kijken zijn. Bovendien denken wij dat de meeste mensen denken: "hoe meer logo's hoe beter het programma".

QuoteWerkelijk zeer verwarrenden lelijk. Kijk ik nu naar Talpa of kijk ik nu naar TV10?
Dat bedoelen we dus!  ;D

QuoteOok de publieke omroep moet zonodig twee logos in het beeld plaatsen
Dat komt omdat de publieke omroep extra geld krijgt om hun programma's ook geschikt te maken voor slechtzienden en horenden, binnenkort gaan we voor de logo's een veel groter font gebruiken en deze midden in het beeld plaatsen zodat zelfs iemand met nog maar 1% zichtvermogen nog ziet naar welke zender hij zit te luisteren  :-X

QuoteWe willen van een programma genieten. Niet van al die storende logos.
Verder onderzoek heeft uitgewezen dat de logo's een verslavende werking hebben, de meeste kijkers willen graag weer naar dezelfde logo's kijken. De trend is daarom de logo's mooier en flitsender te maken en de programma's nietszeggenders (zoals u ongetwijfeld de laatste jaren heeft gemerkt). Vreemd dat u van een programma als dat wij uitzenden wilt of kunt genieten?

Quoteik snap trouwens niet dat in het Digitale tijdperk die logos niet apart mee te geven zijn in de stream en uit te zetten. Netzoals de ondertiteling op de DVD speler zeg maar. Dan had tie bij mij constant uit gestaan. 
En hoe moet uw buurman dan zien naar welke zender u aan het kijken bent? Nee,nee dat kunnen wij echt niet maken.

;D  ;D  ;D

oud_account_1

Quote from: Kjelt on August  9, 2006, 15:06:16
Zelf verzonnen antwoord van de omroepen  ;D :

Goed he? Doordat onze logo's zo opvallen kunt u meteen zien naar welk kanaal u zit te kijken. Aangezien u tv kijker bent, bent u vast te dom om te onthouden welk kanaalnummer bij welke zender hoort, dus helpen wij u een handje.
;D
Quote
Onderzoek heeft uitgewezen dat Talpa kijkers zo nog dommer zijn en dus zeker twee herrinneringen nodig hebben om niet te vergeten waar ze naar aan het kijken zijn.
Dat is een heel plausibele verklaring.
Hebben ze bij talpa trouwens ondertiteling of kan de doelgroep toch niet snel genoeg lezen?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Don_Paul

Als we dan toch bezig zijn: ik erger me kapot aan de RTL's van deze wereld, die het nodig vinden om na de reclame de laatste minuut van de film/serie van voor de reclame te herhalen. Men gaat er blijkbaar vanuit dat de gemiddelde RTL-kijker niet voldoende geestelijke vermogens heeft om een heel reclameblok te onthouden wat er voor de reclame gebeurd is...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360