Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Started by Sk, February 12, 2006, 19:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Quote from: Etiennevh on January 12, 2016, 09:44:44
Je zou kunnen kijken, als dat de oplossing is voor je, of je de router van je internetprovider in bridge modus kunt zetten. Dan kun je vervolgens je eigen router er achter zetten in PPPoE en heb je volledige controle over alle functionaliteiten die je wilt hebben.

De router van UPC/Ziggo staat al in bridgemodus en een door BB&G meegeleverde router staat er nu achter.

Ik hou de komende tijd de response tijden even in de gaten en of er nog sprake is van haperingen in het geluid. Kan dan altijd nog beslissen er een andere router tussen te zetten.

Vanochtend met verbazing geluisterd naar de albums "I Remember you" en Chocolate Moment" van Tuck & Patti. Wat een ontzettend mooie opnames waarbij haar stem en het gitaarspel erg tastbaar is. Mooie fijne details zijn te horen en het geluid komt mooi los van de speakers. Ook hoor je een goede scheiding/plaatsing tussen beide. Aanradertje! Ik ben nu wel benieuwd naar het verschil tussen het streamen en de CD versie. De CD's heb ik (nog) niet dus kan niet vergelijken. Ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben met de kwaliteit van Tidal.  8)

Ik heb nog een aantal dagen om het uit te proberen maar ik ga wel overwegen om een abonnement te nemen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Vandaag mijn Asus tablet opnieuw geïnstalleerd en BubbleUPNP erop gezet. Tevens een nieuw Tidal account aangemaakt waardoor het nu in het Engels is in plaats van in het Frans. Bij het afspelen van een album kreeg ik de foutmelding "tidal requested sound quality is not allowed in users subscription" Wat nu weer.. Na wat uitzoek werk kun je binnen Bubble kiezen Tidal settings 1)Flac (Requiered Tidal HiFi) of 2) AAC 320 kbps. Maar eens optie 2 gekozen maar nog steeds dezelfde melding. Uiteindelijk via de subscriptions maar gekozen voor een upgrade van het account (nu nog gratis dus waarom niet) Wil je in lossless kwaliteit kunnen afspelen zit je sowieso vast aan het duurdere abonnement. Nogmaals geprobeerd af te spelen maar er gebeurd helemaal niks. Als ik local renderer pak dan speelt hij netjes op de tablet af maar zodra ik de Cantata selecteer gebeurd er niks.

Binnen Bubble kun je logging aanzetten en als ik daar in kijk zie ik veel de volgende melding "discarding unsupported mime-type: audio/m4a"

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Via internet nog niet veel verder gekomen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Contact gezocht met de makers van BubbleUPNP en een log file verzonden. Net toen ik dit gedaan had zag ik de optie "Use proxy" Enable only if a renderer does not play cloud streams. Was deze optie al eerder tegen gekomen maar nooit bij stil gestaan omdat ik weet wat een proxy server doet. Vandaag toch maar eens aangezet en warempel het functioneert!  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

We zijn inmiddels 4,5 jaar verder sinds mijn laatste post en kan melden dat ik nog steeds erg tevreden ben met mijn huidige set. Op dit moment staat mijn Resolution Audio Center Cantata bij Audio Service in Elst ter reparatie. Van het ene op het andere moment deed het linkerkanaal het niet meer. Naar onderzoek blijkt het in het DAC gedeelte te zitten. Er moeten nu onderdelen besteld worden en als het goed is heb ik hem binnen twee weken dan weer terug. (Ben hem nu al zo'n 8 weken kwijt denk ik)

Verder kan ik melden dat ik in tussentijds een mooie dochter heb gekregen. Ze is afgelopen zaterdag al weer 3 geworden  8)

Mijn Pioneer plasma is na zo'n 10 a 11 jaar wel eens aan vervanging toe. We hebben enkele dagen geleden naar een LG gekeken. Type weet ik niet exact meer (mogelijk de LG OLED77C9) Maar sjonge wat een prachtig beeld zeg. Dit is totaal niet te vergelijken met mijn huidige plasma. De techniek heeft zeker niet stil gestaan. Wat een zwart levels en mooi contrast. Het spat gewoon van het scherm af. We zitten er nu aan te denken om over enkele maanden een definitieve keus te maken. Ik twijfel persoonlijk nog over een 65 inch of 75 inch. Ik denk dat wij zo'n 3,30 meter van de TV vandaan zitten.

Het budget wat we voor een nieuwe TV over hebben ligt zo rond de 4 a 5000 euro. Voor dit bedrag moet er zeker iets moois voor ons in het verschiet liggen. Tevens wil ik dan op zoek gaan naar een mooie Bluray 4K speler om origionele discs mee af te spelen. (De tijd van het downloaden van nieuwsgroepen, NAS, Streamen heb ik wel gehad)

Als er aanbevelingen zijn wat betreft een nieuwe TV en Bluray speler zou ik dit erg weten te waarderen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

frank2

Panasonic plasma zonnig nemen, geeft een nog iets beter beeld zegt men
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sk

Quote from: frank2 on September  3, 2020, 12:57:55
Panasonic plasma zonnig nemen, geeft een nog iets beter beeld zegt men

Panasonic plasma? Plasma's worden toch niet meer gemaakt? Heb je een type nummer voor me? Ik ga ondertussen wel eens even op hun website neuzen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

WickedGame

Quote from: Michael Nobbe on September  3, 2020, 13:01:03
Panasonic plasma? Plasma's worden toch niet meer gemaakt? Heb je een type nummer voor me? Ik ga ondertussen wel eens even op hun website neuzen.

ik denk dat hij OLED bedoelt, want er worden inderdaad geen plasma's gemaakt.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

clockwork

Ik zou zeker naar de LG gaan kijken. Ik heb hier de C9 65" in de woonkamer. Super beeld, lekker stabiel qua software. Elke dag genieten.  Wij zitten ook rond de 3,5 meter. Achteraf had ik voor de 75" moeten gaan.  :angel:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Sk

Quote from: clockwork on September  3, 2020, 13:28:12
Ik zou zeker naar de LG gaan kijken. Ik heb hier de C9 65" in de woonkamer. Super beeld, lekker stabiel qua software. Elke dag genieten.  Wij zitten ook rond de 3,5 meter. Achteraf had ik voor de 75" moeten gaan.  :angel:

Ik ben nog even wezen kijken en ben haast zeker dat ik voor een LG ga. De C9 ben ik ook tegengekomen en dat lijkt mij een grote kans hebber. Ik ben al erg lang uit de TV wereld maar kun je met deze TV ook youtube filmpjes bekijken?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

clockwork

Quote from: Michael Nobbe on September  3, 2020, 13:30:56
Ik ben nog even wezen kijken en ben haast zeker dat ik voor een LG ga. De C9 ben ik ook tegengekomen en dat lijkt mij een grote kans hebber. Ik ben al erg lang uit de TV wereld maar kun je met deze TV ook youtube filmpjes bekijken?

Ja hoor. Allemaal apps aanwezig. Disney, Apple tv, Netflix en youtube. Ook casten vanaf je telefoon is kinderlijk eenvoudig.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Sk

Quote from: clockwork on September  3, 2020, 13:33:30
Ja hoor. Allemaal apps aanwezig. Disney, Apple tv, Netflix en youtube. Ook casten vanaf je telefoon is kinderlijk eenvoudig.

Cool! Straks maar eens met de vrouw overleggen en kijken of een 77 inch gaat passen  8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

katwax

Ik zou ook voor de grotere gaan, zit zelf op 3m van 100" scherm, je wordt dat snel gewoon :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sk

Quote from: katwax on September  3, 2020, 13:51:49
Ik zou ook voor de grotere gaan, zit zelf op 3m van 100" scherm, je wordt dat snel gewoon :)

Wow! Dan heb je denk ik hetzelfde effect als dat je in de bios op de eerste rij zit.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

katwax

Quote from: Michael Nobbe on September  3, 2020, 13:53:22
Wow! Dan heb je denk ik hetzelfde effect als dat je in de bios op de eerste rij zit.
Hangt af van welke bios, maar zolang je je hoofd niet moet van links naar rechts bewegen is het volgens mij perfect. Als een deel van het beeld links of rechts buiten je gezichtsveld valt dan ben je te groot gegaan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sk

Zojuist met vrouwlief besproken en niet lang daarna de LG OLED77C9 besteld. Het betreft een demo model (dus met korting) Muurbeugel erbij gedaan en 2 HDMI kabels.

Zo snel kunnen dingen blijkbaar gaan.  8) Hij wordt als het goed is volgende week zaterdag geleverd.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

katwax

Quote from: Michael Nobbe on September  3, 2020, 14:56:10
Zojuist met vrouwlief besproken en niet lang daarna de LG OLED77C9 besteld. Het betreft een demo model (dus met korting) Muurbeugel erbij gedaan en 2 HDMI kabels.

Zo snel kunnen dingen blijkbaar gaan.  8) Hij wordt als het goed is volgende week zaterdag geleverd.
:clapping:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

clockwork

Quote from: Michael Nobbe on September  3, 2020, 14:56:10
Zojuist met vrouwlief besproken en niet lang daarna de LG OLED77C9 besteld. Het betreft een demo model (dus met korting) Muurbeugel erbij gedaan en 2 HDMI kabels.

Zo snel kunnen dingen blijkbaar gaan.  8) Hij wordt als het goed is volgende week zaterdag geleverd.

Top! Veel plezier ermee. :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

scoc

Hopelijk heeft dat demo model dan geen burn-in verschijnselen als deze al een tijd heeft staan draaien in een shop.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

JeroenGRT

Ga je vast geen spijt van krijgen, ik heb de kleinere LG 55inch oled c9 variant....super mooi beeld! Bediening is ook erg fijn en met de LG remote kan ik de tv decoder en Nvidia shield ook bedienen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Sk

Quote from: clockwork on September  3, 2020, 15:15:52
Top! Veel plezier ermee. :pompom:

Dankjewel dat gaat vast en zeker lukken!

Quote from: scoc on September  3, 2020, 15:49:27
Hopelijk heeft dat demo model dan geen burn-in verschijnselen als deze al een tijd heeft staan draaien in een shop.

Ik heb hier specifiek naar gevraagd en dit bleek niet het geval te zijn. Er staat mij iets van bij dat LG technieken gebruiken waardoor inbranden mee wordt voorkomen.

Quote from: JeroenGRT on September  3, 2020, 18:30:22
Ga je vast geen spijt van krijgen, ik heb de kleinere LG 55inch oled c9 variant....super mooi beeld! Bediening is ook erg fijn en met de LG remote kan ik de tv decoder en Nvidia shield ook bedienen.

Dan heb je ook een pracht van een scherm hoor, alleen net ff wat kleiner.

Zoals gezegd komt het scherm volgende week zaterdag binnen. Ik had er ook een muurmeugel bij besteld maar als ik het zo bekijk staat hij misschien toch beter direct op het meubel. Ach we zullen het wel gaan zien wat het gaat worden.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

De Pioneer plasma is te koop gezet. https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176943.msg3387936#msg3387936

Kan niet wachten tot dat het nieuwe scherm er is.  8)

Ben op het moment wat aan het verdiepen in Netflix en Disney+ totaal geen ervaring mee maar misschien gaan het wel 2 abonnementen worden.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Zo, vandaag een mail mogen ontvangen dat de Cantata gerepareerd is. Ik heb er zo'n 10 weken op moeten wachten vanwege de drukte daar. Er zijn 2 IC's vervangen en nu doet ie het weer. Ik ga hem aan het einde van de dag ophalen en vanavond weer aansluiten. Kunnen we weer fijn muziek streamen!

Verder wordt als het goed is zaterdag de Pioneer plasma opgehaald door een forumgenoot. Tevens komt dan ook de nieuwe LG TV binnen.

De afgelopen dagen gingen voor mijn gevoel erg traag voorbij.. dat geeft al weer aan hoe ik naar aankomende zaterdag toe aan het leven ben. Kan niet wachten op de TV  8)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Bas Akkerman

Quote from: Michael Nobbe on September  4, 2020, 18:44:38
De Pioneer plasma is te koop gezet. https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176943.msg3387936#msg3387936

Kan niet wachten tot dat het nieuwe scherm er is.  8)

Ben op het moment wat aan het verdiepen in Netflix en Disney+ totaal geen ervaring mee maar misschien gaan het wel 2 abonnementen worden.
Kijk ook zeker naar Amazon Prime. Alvast veel plezier met de nieuwe televisie!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Michael Nobbe on September 10, 2020, 14:14:04
Zo, vandaag een mail mogen ontvangen dat de Cantata gerepareerd is. Ik heb er zo'n 10 weken op moeten wachten vanwege de drukte daar. Er zijn 2 IC's vervangen en nu doet ie het weer. Ik ga hem aan het einde van de dag ophalen en vanavond weer aansluiten. Kunnen we weer fijn muziek streamen!

Verder wordt als het goed is zaterdag de Pioneer plasma opgehaald door een forumgenoot. Tevens komt dan ook de nieuwe LG TV binnen.

De afgelopen dagen gingen voor mijn gevoel erg traag voorbij.. dat geeft al weer aan hoe ik naar aankomende zaterdag toe aan het leven ben. Kan niet wachten op de TV  8)

Ah, kreeg al een telefoontje van de reparatiedienst over een Cantata. Moet die van jou geweest zijn! ;)