2000 euro 42 inch plasma

Started by m.verveer, January 24, 2006, 20:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: kohns on February  1, 2006, 17:23:32
Bestaat er geen 37inch HD plasma?

Jawel: panasonic 37PV500 - ca 2300 euro.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PaulB.

Hi,

Ook een 37"hd-ready plasma: de Thomson 37PB220S4

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

m.verveer

weer een optie erbij, het wordt alleen maar moeilijker sinds ik zit te forum'en

wat is het verschil tussen die

KDF-E42A11 (projectie scherm??)

en een hd lcd tv of plasma

de keuze wordt steeds moeilijker

aan de ene kant denk ik aan plasma

hitachi 7200 of pana 37pv500

de Sony Lcd 40 KLV ofzo

of nu deze ....KDF-E42A11, maar waar zit hem de beperking hij is tenslotte een stuk goedkoper..

donaldk

#53
Kijkhoek van een rearprojectionscherm is duidelijk minder. LCD, dus waarschijnlijk een minder grootkleurenbereik. In vergelijking met een plasma is het een grote diepe bak. Contrast is waarschijnlijk ook minder dan genoemde high-end plasma's. Kleur- en lichtuniformiteit is vaak ook minder dan plasma. Ga eens ergens bij een grote zaak kijken.

Hanky Panky

De nadelen:

Het blacklevel is iets minder dan bij de klasleiders op plasma gebied.
En je bent elke 6-8000 uur aan een nieuwe lamp toe. Die lamp koop je van de rente over de cash die je in de knip houdt tov bijvoorbeeld een Pioneer of Panasonic  ;D
Kast is wat dieper dan een plasma/LCD tv (ca. 38 cm) dus ophangen wordt een hele klus.

De voordelen:

Prachtige beelden, directe concurrent van een plasma in de klasse rond de 3 mille, geen inbrand ellende, volledig 720P (1:1 weergave, geen scaling) en de helft vd prijs van een plasma.

Maar zoals Donaldk al zegt: ga eens kijken. Je zult zien dat de kijkhoek inmiddels verbeterd is tov de traditionele RPTV's van een paar jaar terug. Toch is  die minder dan bij bijv plasma waar die bijna 180 graden is. Als je recht voor de tv zit zoals wij, dan is dat geen probleem. Je zult dat naar je eigen omstandigheden moeten beoordelen. In de winkel kun je een aardige indruk krijgen.

Ik vind het out of this world dat mensen een plasma van 3,5K kopen en daarbij geen echt HD scherm krijgen en inbranden erbij hoort. Maar dat is mijn (tele)visie  ;)

Waarom een RPTV een minder groot kleurenbereik heeft is mij even niet duidelijk? De contrastratio voor deze TV is 3000:1 wat vergelijkbaar is met een 6e generatie Pioneer plasmascherm denk ik?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

m.verveer

Oh ik had eigenlijk over die 38 cm heen gelezen, en dacht eigenlijk dat het ong. 4cm was, ook gezien de fotos op diverse sites...ben echt op zoek naar een platte tv en dan valt hij wel weer af...

weet iemand waar ik de hitachi 7200 en de SOny lcd bravia KLV40 ofzo naast elkaar kan zien, evt. aangevuld met de pana 37pv500, ik denk toch dat het tussen deze modellen gaat...

donaldk

Ja de platte (6,5 inch dlp 720P) rptv's zijn schaars, heb begrepen dat Infocus is gestopt met de ontwikkeling van de lightengine die dat mogelijk maakt. Of ze ook zijn gestopt met de productie van de modules weet ik niet zeker.

Welke regio?

Amsterdam: Polectro Plaza, BCC Amstelveen, Mediamarkt(?)
Rotterdam: Correct, Mediamarkt
Arnhem: Vincent;-).

Om te kijken, moet je naar vaak naar grote zaken, maar als je al min of meer weet wat je wilt, alhoewel het zijn wel gangbare merken, dus bij wat lokalere leveranciers kun je misschien ook wel terecht.

Expert heeft zowel de Sony, alsook de Panasonic op zijn website staan, dus je lokale franchiser zou ze ook wel eens kunnen hebben staan.

JCL

bij de grotere hifi zaken wel, correct, hobo, RAF-Staffhorst etc. Het is altijd wel handig om ff te bellen van te voren dan zetten ze het zo voor je klaar. Ik zou er iig op staan om zelf het bron matriaal te leveren, altijd dezelfde bron gebruiken (dus zelfde DVD speler) en zelf instellen van de apparatuur, je weet nooit wat ze er mee uit hebben gehaald.

Spacebass

QuotePrachtige beelden, directe concurrent van een plasma in de klasse rond de 3 mille, geen inbrand ellende, volledig 720P (1:1 weergave, geen scaling) en de helft vd prijs van een plasma.
8)

Zijn er ook 1080i/ 1080p LCD schermen met component/dvi/hdmi ingangen?

donaldk

Directview LCD?

Ja hoor Philips 1080P panel met i ingang;-(.

En dit forum's favoriete 'weergever' merk introduceerde een half jaartje terug ook een 42" en 47", met SDI-HD ingang en vast nog wel andere ingangen, al dan niet als optie. 6K Euro excl. list voor de 42".

En er zijn er nog meer, al dan niet op basis van die Philips G7 panelen.

Jimmy Conway

Sharp heeft al een tijdje de LC-45GD1E, een 1080i scherm.

Maar in de VS hebben ze al een hele reeks 1080P schermen
met HDMI en heel de mikmak van 45" tot 65" :o

http://www.sharpusa.com/products/TypeLanding/0,1056,s67,00.html

Zal hier ook wel komen. 8)

Niels.

Spacebass

Quote from: donaldk on February  2, 2006, 21:51:56
Directview LCD?

Ja hoor Philips 1080P panel met i ingang;-(.

En dit forum's favoriete 'weergever' merk introduceerde een half jaartje terug ook een 42" en 47", met SDI-HD ingang en vast nog wel andere ingangen, al dan niet als optie. 6K Euro excl. list voor de 42".

En er zijn er nog meer, al dan niet op basis van die Philips G7 panelen.

Maar dus niet rond de 2000 euro  zoals de topic starter vroeg ;D  Het gaat om een kijkafstand van minder dan 3 meter, dus 30"-32" is voor mij voldoende.

Ik ben ook aan het kijken naar bijv Dell PC schermen...dus groot formaat breedbeeld PC schermen... zijn een stuk goedkoper en hebben standaard al voldoende pixels. Of zijn er redenen om dat soort schermen te mijden?

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on February  2, 2006, 22:00:59
Sharp heeft al een tijdje de LC-45GD1E, een 1080i scherm.

Maar in de VS hebben ze al een hele reeks 1080P schermen
met HDMI en heel de mikmak van 45" tot 65" :o

http://www.sharpusa.com/products/TypeLanding/0,1056,s67,00.html

Zal hier ook wel komen. 8)

Niels.
Zal wel weer veels te laat zijn en bovendien te duur  :'(

Jimmy Conway

Ik weet niet of de Dell/HP/Apple lcd's ook geschikt zijn voor vloeiende videoweergave.
Misschien weet Audiofiel het, die heeft vast wel eens een 23 of 20" Apple Cinema HD
in werking gezien.

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on February  3, 2006, 12:20:39
Ik weet niet of de Dell/HP/Apple lcd's ook geschikt zijn voor vloeiende videoweergave.
Misschien weet Audiofiel het, die heeft vast wel eens een 23 of 20" Apple Cinema HD
in werking gezien.
Apple is altijd al in die sector bezig geweest, maar 20" of 23" ers zijn wel erg klein  :(
30" gaat nog net en is wel een minimum denk ik..

JCL

Quote from: Jimmy Conway on February  3, 2006, 12:20:39
Ik weet niet of de Dell/HP/Apple lcd's ook geschikt zijn voor vloeiende videoweergave.
Misschien weet Audiofiel het, die heeft vast wel eens een 23 of 20" Apple Cinema HD
in werking gezien.

het 30" DELL scherm schijnt erg goed te zijn met HD volgens de test van hardware.info

Spacebass

Kijk, das leuk om te horen!  8) ..nog even uitzoeken wat die SED schermen gaan kosten...

JCL

30" DELL schermen zijn overgens wel fors duur (2k voor 82 cm) en je kunt ze niet met iedere videokaart aansturen (DVI-D is verplicht).

donaldk

De Apple 30" wordt veel gebruikt door videoeditors e.d.

Probleem blijft de beperkte kleurweergave van LCD's zonder speciale backlights van slechts 75% of minder van NTSC.

Spacebass

Quote from: donaldk on February  3, 2006, 15:35:26
De Apple 30" wordt veel gebruikt door videoeditors e.d.

Probleem blijft de beperkte kleurweergave van LCD's zonder speciale backlights van slechts 75% of minder van NTSC.
Vandaar die kreet die ik tussen door liet vallen...SED schermen  ;)  Best of both worlds schijnt  8)

Linkje SED op tweakers

Maar het moet niet te lang gaan duren  ::)

JCL

Ben wel benieuwd naar de prijzen en afmetingen van zulke schermen. Het klinkt iig geweldig, hoe het eruit ziet kun je weinig over zeggen, die foto's zeggen volgens mij niks (het zwart level van een LCD is anders donder grijs dan wat je daar ziet).

Spacebass

Linkje over een eerste Toshiba model

QuoteDetails were sketchy, but the first model should be 50 inches in size and have full 1,920x1,080 resolution.
QuoteFirst-generation 50-inch SED sets could go on sale as early as the end of 2006. Prices are sure to be very high at first, a bit higher than the biggest-screen LCDs (more than $10,000).
Bron Cnet:o  :o  :o uhmmm.....next!!!!

donaldk

Men zou met 50" op de markt komen, maar heeft inmiddels aangegeven dat men die maat zal overslaan ten faveure van 55 (of was het nou 56) inch. Productie wil men inderdaad tweede helft van dit jaar beginnen, maar wees dan wel bereid om je toestel zelf uit Japans te laten overkomen, want traditioneel begint men met levering in Japan, dan de VS en dan pas Europa.

donaldk

Inderdaad wel een erg oud artikel, over de huidige stand van zaken zegt het niet zo veel meer.

gu22i

Quote from: m.verveer on January 24, 2006, 20:33:17
Het moet toch mogelijk zijn om voor 2000 Euro een goede plasma te kopen?

mijn zitafstand is ong. 3,5 mtr, maar de bank zou ook wel nog 50 cm naar achter kunnen. of is kleiner dan misschien wel beter

Voorkeur voor hd, minimaal 1024x768 en hdmi aansluiting.

Ik heb voor de rest een mediabox, dus een tuner mag evt. ontbreken aan de tv en ook het geluid.

Ik vraag me af, of ik met de onderstaande modellen, een goede selectie maak:

hitachi 6600, hoewel ik toch meer een voorkeur heb voor de 7200 (zonde alleen van de draaipoot)
panasonic 37THpv500 (ook iets boven het budget, en is deze nog leverbaar?)

en wat zou hier nog meer bij kunnen, gezien de pio's afvallen gezien de prijs




lg 42px4r hdready een pracht toestel.€ 2118