Bescherm jij je gehoor?

Started by Joep, December 9, 2005, 11:54:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben je in het bezit van gehoorbescherming?

Ja, ik heb ze vaak in!
Ja, ik heb ze...maar waar?
Wa zeggu?
Nee, niet nodig.
Nee, nog niet.
Nee, ik vind ze te duur!

MaxxMark

#100
Ik kan nog begrijpen dat je met eoa dance-feest het geluid "zo hard" wilt hebben voor de belevenis.

Bij andere muziekstromingen (klassiek bijv) zou ik het nut niet inzien van hard (sowieso is versterken van klassiek natuurlijk een vak op zich). Ik hou zelf niet zo van Jazz, maar kan me voorstellen dat die stroming eerder in de richting van klassiek zit dan dance :)

Desalniettemin neem ik tegenwoordig mijn aangemeten oordoppen (primair voor de motor, dus helaas geen perfect vlakke demping) graag mee. Als het de spuigaten uitloopt doe ik ze in. Grootste voordeel vind ik nog wel dat als iemand in je oor schreeuwt om te communiceren dat ook gewoon goed gaat.

Waar ik nog wel eens tegen aanloop is dat indien mensen onduidelijk praten je meestal het verwijt krijgt dat dat komt omdat je oordoppen in hebt. Natuurlijk bullshit, maar in hun ogen vaak niet. Het 'in hebben' van oordoppen an sich vind ik vaak minder 'erg' al rust er nog altijd een beetje een taboe op.

ps. hoe verander ik mijn vote? Ik had eerst "nee nog niet" maar dat moet zijn "Ja ik heb ze vaak in!" (bij gebrek aan "ja ik heb ze regelmatig, maar niet altijd, in")
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

advr


dinsdagavond naar Gov't Mule geweest in Hengelo.
Toch blij dat je dan doppen in hebt... ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WimB

Draag ze wel voor mijn werk, maar nooit naar concerten.
Had ze afgelopen zaterdag op de Zwarte Cross niet echt nodig, maar maandag bij Marillion stond de muziek wel erg hard en had ik ze wel kunnen gebruiken.

advr

heb ze altijd bij me... mijn oren zijn mij te belangrijk ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hateun

Al jaren. Eerst alleen op de motor, daarna ook tijdens concerten.

Rusher

Op de motor altijd!
Naar concerten voor de zekerheid meenemen.

Ronin79

#106
Oordopjes heb ik bijna de gehele dag in, ook als ik naar buiten ga.
Ik bestel ze online, en moeten zo'n 35 db dempen. Ook heb ik wel wasbolletjes, die beter zijn.
De dopjes zijn eigenlijk wegwerp, en om de paar weken, maanden koop ik weer een nieuw voorraadje.
Van een stuk of 100 a 200.

Ik zal in het kort vertellen, waarom ik dat koop:

Sinds ik 3 jaar geleden Tinnitus kreeg, (in combinatie met overgevoeligheid voor geluid) en inmiddels ook symptomen van Minierre
erbij heb .. draag ik zoals gezegd oordopjes. Wij hebben een kleine van bijna 3, en sinds haar geboorte is mijn aandoening meerdere
malen verergerd (niet alleen door dat geluid), dit komt oa.omdat ik gehuil, geschreeuw of (hard) gepraat niet kan verdragen. Maar daar kan de kleine natuurlijk niets aan doen.
Ook s'nachts heb ik altijd oordopjes in .. want zelfs de vogeltjes in de morgen, of regen doet mij zeer, en verergerd de vele geluiden die ik in beide oren heb (meerdere piepen, op verschillende toonhoogtes, daarnaast
soort van krekelgeluid, maar dan op speed. Helaas heb ik wel 5 a 6 verschillende toonhoogtes en geluiden door elkaar .. die nooit weggaan).
De geluiden die ik heb; overstemmen al het buitengeluid, zelfs als ik op verjaardagen ben / was,
die ik nu zoveel mogelijk vermijd (sinds mijn eigen verjaardag in Juli, is het probleem nog erger geworden, teveel lawaai van de visite, die er totaal geen rekening mee hielden en houden. Tja van familie moet je het hebben  :( ).
Dus nu weten mensen ook (wat sommige hier al wisten) waarom ik oa. geen muziek meer luister (of film kijk). Jammer; ik was een groot Blues fan. het voelt bij mij dan ook als; iets afpakken waar ik plezier in had.
Een uitlaatklep (van de stress, soms verdriet), en die is nu weg.

Het vervelende is echter als je dopjes in doet; het geluid wat je in je hoofd cq. oren hebt versterkt zich dan alleen maar, omdat het buitengeluid word gedempt.
Maar ook je eigen stem klinkt zeker 5x zo hard aan mijn hoofd. Dus je snapt het; doe ik geen dopjes in; doet geluid om mij heen mij zeer, en irriteert mij (afgezien van het geluid in mijn hoofd) .. waardoor de geluiden nog harder worden ...
doe ik dopjes in, dan hoor ik de geluiden in mijn oren cq. hoofd nog harder, en door mijn eigen stem, die erg hard klinkt .. worden daar ook de piepen en geluiden ook harder van. Dus een cirkel zonder eind.
Het vervelende is; de piepen/geluiden worden nooit zachter. Eenmaal een harde piep of geluid erbij (want je kunt steeds meer geluiden of piepen erbij krijgen, of harder) .. blijft dat zo.

Het is een heel complex verhaal om allemaal uit te leggen, zeker omdat niet alleen geluid dit probleem erger maakt ... maar ook Stress. Maar daar wil ik niet op in gaan.
Ook nu niet over de andere problemen wat de Tinnitus/minierre veroorzaakt, of hoe het tot stand kan komen.
Het gaat mij er alleen om, om een verhaal te vertellen, puur ter informatie. Niet om emotioneel een zielig verhaal op te hangen, dat veroorzaakt alleen maar meer stress.
(Komt het wel zo over .. mijn excuses) Maar ... dat ik wel degelijk oordopjes gebruik (omdat ik die vraag wel eens krijg). Helaas zal ik stilte en rust helaas nooit meer kennen .. ook niet met oordopjes in.
Maar je moet toch wat.

Dus doe het heel rustig aan met je gehoor, maar ook buiten blootstelling aan (langdurig) hard geluid .. kun je zoiets oplopen. Stress cq. Spanning kan een reden wezen, zeg maar; de druppel die de emmer doet overlopen.
Geloof me; dat wil je niet.

Take care  ;)

vik

Voor het uitgaan naar clubs of concerten:

Exinore ER oordoppen en kan het iedereen aanraden. Je oren zijn niet vervangbaar!!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Als (ex-) muzikant heb ik een paar op maat oordoppen, met uitwisselbaar filter, welke het ook prima doen tijdens concerten etc. (zoals vorige week bij Bush op Appelpop :headbanging:).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Wow Silentwolf, wat een verhaal... Bedankt voor het delen...

vik

Quote from: Xander32 on September 15, 2012, 13:58:10
Als (ex-) muzikant heb ik een paar op maat oordoppen, met uitwisselbaar filter, welke het ook prima doen tijdens concerten etc. (zoals vorige week bij Bush op Appelpop :headbanging:).

De Exinore heb ik ook op maat laten maken en er zitten ook verwisselbare filters in. Dan kan je ook nog een fatsoenlijk gesprek voeren echt ideaal deze dingen.

Zelfs dj´s mixen ermee.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Quote from: vik on September 15, 2012, 14:15:24
De Exinore heb ik ook op maat laten maken en er zitten ook verwisselbare filters in. Dan kan je ook nog een fatsoenlijk gesprek voeren echt ideaal deze dingen.

Zelfs dj´s mixen ermee.
Ja, blijft grappig; zelf kan je iedereen om je heen goed verstaan (zelfs bij een pittig rock-concert) terwijl anderen allemaal naar elkander staan te schreeuwen met het oor v.d. ander zowat in de mond ...

Nadeel is dat je de mensen om je heen ook duidelijk hoort mee- "zingen" ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: garmtz on September 15, 2012, 14:09:52
Wow Silentwolf, wat een verhaal... Bedankt voor het delen...
Ik schrik er ook van. Heftig.
Hoop dat je er nog eens vanaf raakt. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

evilniek

Wat een ellende zeg, ik kan je alleen maar veel sterkte wensen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

Quote from: SillentWolf on August 12, 2012, 04:14:35
Oordopjes heb ik bijna de gehele dag in, ook als ik naar buiten ga.
Ik bestel ze online, en moeten zo'n 35 db dempen. Ook heb ik wel wasbolletjes, die beter zijn.
De dopjes zijn eigenlijk wegwerp, en om de paar weken, maanden koop ik weer een nieuw voorraadje.
Van een stuk of 100 a 200.

Ik zal in het kort vertellen, waarom ik dat koop:

Sinds ik 3 jaar geleden Tinnitus kreeg, (in combinatie met overgevoeligheid voor geluid) en inmiddels ook symptomen van Minierre
erbij heb .. draag ik zoals gezegd oordopjes. Wij hebben een kleine van bijna 3, en sinds haar geboorte is mijn aandoening meerdere
malen verergerd (niet alleen door dat geluid), dit komt oa.omdat ik gehuil, geschreeuw of (hard) gepraat niet kan verdragen. Maar daar kan de kleine natuurlijk niets aan doen.
Ook s'nachts heb ik altijd oordopjes in .. want zelfs de vogeltjes in de morgen, of regen doet mij zeer, en verergerd de vele geluiden die ik in beide oren heb (meerdere piepen, op verschillende toonhoogtes, daarnaast
soort van krekelgeluid, maar dan op speed. Helaas heb ik wel 5 a 6 verschillende toonhoogtes en geluiden door elkaar .. die nooit weggaan).
De geluiden die ik heb; overstemmen al het buitengeluid, zelfs als ik op verjaardagen ben / was,
die ik nu zoveel mogelijk vermijd (sinds mijn eigen verjaardag in Juli, is het probleem nog erger geworden, teveel lawaai van de visite, die er totaal geen rekening mee hielden en houden. Tja van familie moet je het hebben  :( ).
Dus nu weten mensen ook (wat sommige hier al wisten) waarom ik oa. geen muziek meer luister (of film kijk). Jammer; ik was een groot Blues fan. het voelt bij mij dan ook als; iets afpakken waar ik plezier in had.
Een uitlaatklep (van de stress, soms verdriet), en die is nu weg.

Het vervelende is echter als je dopjes in doet; het geluid wat je in je hoofd cq. oren hebt versterkt zich dan alleen maar, omdat het buitengeluid word gedempt.
Maar ook je eigen stem klinkt zeker 5x zo hard aan mijn hoofd. Dus je snapt het; doe ik geen dopjes in; doet geluid om mij heen mij zeer, en irriteert mij (afgezien van het geluid in mijn hoofd) .. waardoor de geluiden nog harder worden ...
doe ik dopjes in, dan hoor ik de geluiden in mijn oren cq. hoofd nog harder, en door mijn eigen stem, die erg hard klinkt .. worden daar ook de piepen en geluiden ook harder van. Dus een cirkel zonder eind.
Het vervelende is; de piepen/geluiden worden nooit zachter. Eenmaal een harde piep of geluid erbij (want je kunt steeds meer geluiden of piepen erbij krijgen, of harder) .. blijft dat zo.

Het is een heel complex verhaal om allemaal uit te leggen, zeker omdat niet alleen geluid dit probleem erger maakt ... maar ook Stress. Maar daar wil ik niet op in gaan.
Ook nu niet over de andere problemen wat de Tinnitus/minierre veroorzaakt, of hoe het tot stand kan komen.
Het gaat mij er alleen om, om een verhaal te vertellen, puur ter informatie. Niet om emotioneel een zielig verhaal op te hangen, dat veroorzaakt alleen maar meer stress.
(Komt het wel zo over .. mijn excuses) Maar ... dat ik wel degelijk oordopjes gebruik (omdat ik die vraag wel eens krijg). Helaas zal ik stilte en rust helaas nooit meer kennen .. ook niet met oordopjes in.
Maar je moet toch wat.

Dus doe het heel rustig aan met je gehoor, maar ook buiten blootstelling aan (langdurig) hard geluid .. kun je zoiets oplopen. Stress cq. Spanning kan een reden wezen, zeg maar; de druppel die de emmer doet overlopen.
Geloof me; dat wil je niet.

Take care  ;)

Sorry kerel. Ik ging helemaal voorbij aan je verhaal.

Wat een rot situatie en hoop voor je dat er ooit iets aan gedaan kan worden.

Sterkte met alles.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

Yep en heb je nog stoere gasten die voor een box gaan staan tijdens concerten of hun hoofd er tegen aan houden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#116
Thx guys, dat hoop ik ook.  ;)

Voor als nog kunnen de doktoren mij (en andere gelijk gezinde) niet helpen.
Wel is inmiddels bekend welk hersendeel verantwoordelijk is voor Tinnitus (was een paar maanden geleden op het nieuws).
Nu maar hopen dat men ooit een medicatie of een behandeling hiervoor ontwikkeld. Maar dan moeten de medicaties geen bijwerkingen hebben, of
storen met andere medische aandoeningen wat iemand heeft. Anders is er een kans dat je het alsnog niet mag hebben
(zelf mag ik bijvoorbeeld een stuk of 200 stoffen niet hebben ... lang verhaal).

Wat sommige mensen echter wellicht niet weten, is dat Tinnitus ook chronische slaapproblemen veroorzaakt, wat niet zo raar is aangezien de problemen wat je hebt bij zo'n aandoening.
Soms slaap ik dagen niet, en dan ga ik middags even een uurtje liggen. Enkele mensen hier op dit forum slikken slaaptabletten. Alleen val ik zelf daardoor niet in slaap.
Als ik dan s'morgens voor de kleine op moet .. dan is het niet zo moeilijk te raden; hoe ik me dan voelt.

Tinnitus / Minierre veroorzaakt nog veel meer problemen en bijwerkingen dan dat ik nu even gouw schets. Maar daar is oa. het Tinnitus topic voor, en
zoals gezegd veel te complex om even snel te leggen. Vooral omdat de klachten per persoon ook kunnen verschillen. Zoals ik al vermelde oa.
Stress kan het ook verergeren, maar ook positieve stress, zoals (te veel) adrenaline. Dat kun je bijvoorbeeld merken als je een spannend computer spelletje speelt.
Maar dat is misschien iets voor een andere keer om uit te leggen, want ik wil hier geen medische topic van maken.

Een laatste toevoeging nog;

In mijn eigen topic vertelde ik over een probleem met mijn ogen, daar ben ik nog voor onder behandeling. De kans is aanwezig;
dat de Tinnitus met alle bijwerkingen, hier ook verantwoordelijk voor is. Maar er zijn nog zeker 2 andere opties, waardoor dit kan.
18 Oktober is de uitslag. Helaas lijkt het zo te zijn; dat mocht het aan de Tinnitus liggen, dat dit het minst vervelende lijkt te zijn. Namelijk een van de twee andere opties
wat ik bedoelde is vervelender. De laatste optie; is nog koffie dik kijken. Maar dat er iets aan de hand is, is zeker. Alleen daar kom ik in mijn eigen topic wel op terug, mocht ik de uitslag hebben.

Ik wil deze topic niet kapen, maar een klein inzicht geven; wat Tinnitus / Minierre kan veroorzaken, en niet alleen op korte termijn.
Helaas moet ik dan wat persoonlijke dingen uit de doeken doen, om een voorbeeld te geven .. zeg maar; ervaringen delen, niet om zielig over te komen. Dat is een groot verschil.
Tinnitus hoeft niet door veel te harde muziek of geluid veroorzaakt te worden, maar word er oa (naast andere zaken) wel erger van
(Tinnitus kan oa. ook veroorzaakt worden door Stress, Operaties, Narcose, Medicatie . of combinaties hiervan, dan wel erger worden als je het al hebt) -
Dus doe het aub. rustig aan met de oren ..... want ik gun echt niemand die Tinnitus / Minierre problemen.  ;)

Erik

En dan te bedenken dat we vroeger iemand hadden die vond dat je niet zo moest "zeiken" en zeuren. Ben je al ziek krijg je nog meerdere keren te horen dat je een  aansteller bent, terwijl je voor je gevoel in de hel leeft. Sterkte man! En hopelijk vinden ze nog een keer wat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#118
@ Erik

Ik kan mij inderdaad zoiets (goed) herinneren. Dat gevoel heb ik soms ook bij mijn bepaalde leden van mijn familie.
Mijn schoonfamilie daarin tegen toont meer begrip. Zo wou mijn moeder een familie dag organiseren, waar we gingen bowlen en eten.
Ware het niet dat bij ons in het bowling centrum; gemiddeld de muziek op 110 DB staat, om daarna in een druk restaurant te gaan eten (wok center) tja  :closedeyes: ... je snapt wat ik bedoel.

Maar in ieder geval; bedankt voor de reply, dat waardeer ik. :thumbs-up:  ;)
Ik hoop ook dat ze in een niet al te lange periode met een oplossing komen. Niet alleen voor mij;
maar er zijn zat anderen die hier op een of andere manier; last van hebben, en er letterlijk gek van worden.
Want je word er niet bepaald vrolijker van. De toekomst zal het uitwijzen, tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.

John Wx

Quote from: SillentWolf on September 17, 2012, 00:53:22
@ Erik

Ik kan mij inderdaad zoiets (goed) herinneren. Dat gevoel heb ik soms ook bij mijn bepaalde leden van mijn familie.
Mijn schoonfamilie daarin tegen toont meer begrip. Zo wou mijn moeder een familie dag organiseren, waar we gingen bowlen en eten.
Ware het niet dat bij ons in het bowling centrum; gemiddeld de muziek op 110 DB staat, om daarna in een druk restaurant te gaan eten (wok center) tja  :closedeyes: ... je snapt wat ik bedoel.

Maar in ieder geval; bedankt voor de reply, dat waardeer ik. :thumbs-up:  ;)
Ik hoop ook dat ze in een niet al te lange periode met een oplossing komen. Niet alleen voor mij;
maar er zijn zat anderen die hier op een of andere manier; last van hebben, en er letterlijk gek van worden.
Want je word er niet bepaald vrolijker van. De toekomst zal het uitwijzen, tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.

Je moet ermee dealen en als mensen jouw "probleem" niet serieus of weet ik veel wat nemen zegt dat veel over hen en niks over jouw veel toekomst perspectief toegewenst
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jon81

Quote from: SillentWolf on September 17, 2012, 00:53:22
@ Erik

Ik kan mij inderdaad zoiets (goed) herinneren. Dat gevoel heb ik soms ook bij mijn bepaalde leden van mijn familie.
Mijn schoonfamilie daarin tegen toont meer begrip. Zo wou mijn moeder een familie dag organiseren, waar we gingen bowlen en eten.
Ware het niet dat bij ons in het bowling centrum; gemiddeld de muziek op 110 DB staat, om daarna in een druk restaurant te gaan eten (wok center) tja  :closedeyes: ... je snapt wat ik bedoel.

Maar in ieder geval; bedankt voor de reply, dat waardeer ik. :thumbs-up:  ;)
Ik hoop ook dat ze in een niet al te lange periode met een oplossing komen. Niet alleen voor mij;
maar er zijn zat anderen die hier op een of andere manier; last van hebben, en er letterlijk gek van worden.
Want je word er niet bepaald vrolijker van. De toekomst zal het uitwijzen, tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.

Wat een verhaal!

Is dit alles langzaam op gekomen, of was het er ineens?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Ronin79

#121
@ John Wx

Dat is inderdaad ook wel weer waar. Maar soms toch frustrerend, met name als het om je eigen familie gaat.

@ jon81

In den beginne had ik wel eens een piep, eigenlijk al jaren .. maar die had ik soms maar een paar seconde, en dan was het weer een hele tijd weg.
Niet iets waar je; je aan moest storen.

Ondertussen had ik ook nog 3 concerten meegemaakt, die eigenlijk te hard waren .. maar ook toen ging de piep weg.
De druppel is stress geweest. Mijn schoonzus zou het bijna niet gehaald hebben met de bevalling van haar dochter, ik had zelf problemen met oa. de beoordelingsarts cq. bedrijfsarts, dat zo hoog opliep;
dat ik haar voor het gerecht wou dagen, omdat ze de problemen niet serieus nam; maar ondertussen wel een medisch dossier samenstelde op haar meningen, en niet de feiten.
gelukkig heb ik zonder tussenkomst van de rechter gelijk gekregen. Daar was oa. de hoogste baas voor nodig. Dus toen knapte er iets. Ook omdat ik een zeldzame hartafwijking heb, wat er niet beter op word,
met stress ... (en dan druk ik dat zacht uit). Doktoren denken ook dat er een verband is tussen de hartafwijking en Tinnitus. In beide gevallen is stress niet goed.

Ondertussen was mijn vriendin (verloofde) Zwanger. In die periode kreeg mijn schoonvader een zeer ernstig ongeluk in het buitenland, en overleed bijna.
Nu zit hij verlamt in een rolstoel. Wat ook veel stress en verdriet veroorzaakte. Omdat haar vader, mijn beste vriend is. Later werd de kleine geboren .. (die mijn hartafwijking erfde, dus dat waren spannende weken ... lang verhaal.)
en die kleintjes produceren ook geluid, in de laatste 4 jaar zeker 3 neus operaties ondergaan, en zo kan ik nog wel een uur of wat doorgaan. Al deze dingen hebben
ervoor gezorgd, dat mijn probleem erger werd. Nu nog ken ik veel stress momenten, oa. met mijn eigen gezondheid, familie, afgezien dat die kleintjes steeds meer geluid maken ... maar het is helaas niet anders.
Al deze dingen deden de emmer overlopen, die waarschijnlijk al aardig vol was gelopen. Ik vertelde al dat de doktoren een vermoeden hebben; dat het wel eens aam mijn hart zou kunnen liggen,
omdat dat ook met stress en te maken heeft (ook positieve stress), maar ik heb een aardig dik medisch dossier. Ik kan zeker zo'n 7 a 8 dingen opnoemen, waar de Tinnitus / Minierre erger van is geworden.
Maar wellicht is het de combinatie van. Wie weet.

Zo .. effe gouw de kleine van de opvang halen. Heb nog 5 minuutjes  ;)