Ruben's meubel, tijd voor een update!

Started by R, October 9, 2005, 20:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dmeerpa

#225
Quote from: Ruben on July 30, 2006, 13:08:02
Nu het meubel al weer een klein tijdje hier staat, gaat er toch weer wat aan veranderen. Er zit een LCD tv aan te komen van 82 cm en deze zal weer tussen de speakers geplaatst worden. Dit kan op 2 manieren, een beugel maken en die achter op het meubel schroeven, zodat de lcd komt te zweven. De andere manier is de HT componenten eruit verhuizen naar een nisje aan het zijkant van de ruimte en de arcam apparatuur een verdieping laten zakken. Zo kan de lcd op de bijbehorende voet op het meubel geplaats worden wat een enorm cleane look zal opleveren. De zwarte samsung le32r71 zal prachtig kleuren bij de rest van het meubel dus waarschijnlijk zal het optie 2 worden.

Hierdoor zal het sluitmechanisme verdwijnen omdat ik dan geen klep meer nodig heb. Dit houdt in de die gaten weggewerkt moeten worden. Ik ga zoals het er nu naar uit ziet de voorkant, schuine inkijk opnieuw beplaten met 3 mm mdf en alles onder verstek inlijmen. Hierna een nieuwe bodemplaat aan de binnenkant om die gaten op te vangen. Alles zal natuurlijk weer geschilderd worden, maar het zal niet makkelijk worden. Gelukkig deinzen we daar niet voor terug. Wanneer we aan de slag gaan, wordt alles natuurlijk verduidelijkt door foto's  ;).

Dit is een fout (groot woord) die iedereen wel maakt, we bouwen alles voor wat we nu reeds bezitten maar houden weinig of geen rekening met hetgeen kan komen.
Ik ook heb mijn ontwerp al klaar op papier, heb rekening gehouden met een toekomstige aanschaf van een DVD recorder en een andere woonkamer, kasty kan verbreden en versmallen maar niet met een extra CD speler.
Ik moet zodra ik wat tijd heb en uitgerust ben, eens kijken of alles nog zal passen in mijn toekomstige tv kast. Nu ik kan altijd bovenop het meubel zaken bijplaatsen, maar de WAF wil dit vrijhouden voor een vaasje of dergelijke....En mijn centerspeaker moet er al op.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43282.0
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

R

Eens, fout is idd een groot woord, maar het idee is echt later pas ontstaan. Vind het ook niet erg om het aan te passen, ik ga gewoon voor mooi :D. Het feit dat je het zelf kan aanpassen is natuurlijk wel erg fijn.

eduard

Je kan ook het meubel 1 etage hoger maken.

R

Tnx, maar dat is ook de reden waarom ik geen beugel maak. Ik wil het zo laag mogelijk doen. Anders komt het scherm dadelijk boven de speakers uit. Nu zal de bovenkant ongeveer die hoogte zijn. Iig bedankt voor het meedenken.

myself

of met een vogels beugel aan de muur bevestigen. Die kun je zwenken en in hoogte verstellen evt ook nog kantelen zodat je uit bed en je bureau een ideaal beeld hebt. en je hoeft je meubel niet aan te passen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Nee dank je. Liever geen steun aan de muur. Daarnaast zit er ook een raam wat ik zoveel mogelijk wil vrijhouden. Staat het scherm daar, heb ik altijd perfect zicht. tnx.

R

Hier 2 schetsen voor het idee. Perspectief klopt niet helemaal en de grootte is ook op de gok.

dmeerpa

Quote from: Ruben on July 30, 2006, 21:40:44
Hier 2 schetsen voor het idee. Perspectief klopt niet helemaal en de grootte is ook op de gok.

foei uw cdeetjes zo los op uw cd speler gooien  ::)
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

R

#233
Quote from: dmeerpa on July 31, 2006, 14:32:36
foei uw cdeetjes zo los op uw cd speler gooien  ::)


;D

Durk

haha.. en daar heeft ie nog werk in gestoken ook (neem ik aan)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Quote from: Durk! on August  1, 2006, 09:06:43
haha.. en daar heeft ie nog werk in gestoken ook (neem ik aan)

Die schetsen? Wat dingen weggooien en de apparatuur laten zakken. Even zien of het wel oogt. 20 min werk denk ik.

R

Quote from: robbie_ on August  1, 2006, 10:23:56
ziet er wel erg strak uit ben benieuwd wanneer het af is

Tnx, ervaring leert: ik ook :D

R

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat mijn pulsar points een redelijke hechte band hebben gekregen met de bovenste laklaag :D. Ik denk dat ik ze er te snel op het gezet en onder het gewicht van de cd speler vast zijn gaan zitten. Een andere optie is dus een beugel maken en het meubel zo laten als het is. Dat betekent het scherm boven de a32 en cd 33. Dit oogt wel wat drukker ben ik van mening, maar is wel een stuk minder werk.
Op mijn werk heb ik ter beschikking een alu lasinstallatie en ben er best handig mee. Ik wil met 80 x 40 profielen en een schetsplaatje wat moois in elkaar te lassen. Moet er nog eens goed over denken, maar het zal er ongeveer zo uitzien.

mikeske

Ziet er goed uit.

Volgens mij wordt het niet te druk hoor, de Arcam's hebben een vrij sober uiterlijk en zullen daardoor niet "storen" met de tv
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

#239
Toch nog maar even verder gekunsteld.. Beide visies combineren geeft voor mij nu het mooiste effect..

mikeske

Hopelijk komen de pulsar points gemakkelijk los zonder schade aan te richten  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

myself

niets bovenop is wel mooier.
als je die beugel wil maken moet hij wel stevig zijn want zo staat er nogal wat gewicht/druk op.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Ja, maar dat komt wel goed. Zo'n beugel lassen is wel steviger dan een standaard uitvoering. Daarnaast zal het scherm niet zo ver van de achterkant komen te hangen. Komt de massa van het meubel toch nog van pas :D

luistervinkje

Hoi Ruben ,

Je kan hiervoor volgens mij ook de plasma beugel van VOGEL gebruiken ( 120,00 euro ) welke je dan monteerd op een balkje welke je monteerd aan de achterkant van de kast.
Heb een tekening liggen van een ontwerp voor mijn eigen kast waar ik binnen kort aan begin, de apparatuur kan in dit ontwerp de warmte ook beter kwijt en de center wordt er ook heel leuk in geintregeert. Heb deze tekening ingescant maar de PC wil deze niet versturen .
Ga straks wel even een foto maken en zet hem hier dan wel even hier neer zodat je een idee hebt wat ik bedoel, Sorry dat ik geen meer verstand heb van de PC om dit te kunnen, voor jullie was dit misschien een fluitje van een cent  :).
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

R

Tnx voor de tip, maar vertik het echt om 120€ voor een beugel neer te tellen. Koop ik liever cd's voor of zo. Deze kost me niets en de kick van het maken is vele malen groter. Daarnaast is dit veel mooier.

@mikeske, daar ben ik ook bang voor. Vrees het ergste.

luistervinkje

Quote from: Ruben on August  7, 2006, 08:44:19
Tnx voor de tip, maar vertik het echt om 120€ voor een beugel neer te tellen. Koop ik liever cd's voor of zo. Deze kost me niets en de kick van het maken is vele malen groter. Daarnaast is dit veel mooier.

@mikeske, daar ben ik ook bang voor. Vrees het ergste.

Heb je wel gelijk in , ik kocht er eentje op marktplaats,en echt nog zo goed als nieuw voor 75,00 euro  ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Durk

ga je nu ook een profiel om je tv maken? of heb je je tv gewoon niet verder geschetst?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Quote from: Durk! on August  7, 2006, 09:14:53
ga je nu ook een profiel om je tv maken? of heb je je tv gewoon niet verder geschetst?

Nee idd. geen tijd/zin om verder te schetsen.

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

ha ha, ja dat wel. Mss doe ik het nog wel eens, maar weet niet welk model het gaat worden :D