zo kan het ook

Started by Dru, October 7, 2005, 18:59:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Quote from: jantje112 on October  8, 2005, 11:47:28
Daar komt bij dat ik ook wel van mening ben dat hier Forumers zijn waar de HT deze waardes overschrijdt..

hmmm ik dacht dat ik alle leuke speeltjes wel kenden wie?! >:D

Durk

het lijkt inderdaad 4:3.. Maar dat kan natuurlijk een automatisch masking systeem zijn.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sjors

Quote from: Durk! on October 10, 2005, 00:55:47
het lijkt inderdaad 4:3.. Maar dat kan natuurlijk een automatisch masking systeem zijn.

Dat zal die kakker ook wel hebben  ::)

molle

Quote from: Jimmy Conway on October  8, 2005, 20:13:43
Ik zal het laatste regeltje (de kleine letters) even herhalen  ;D

NOT

Als je HT klaar is wil ik best mezelf eens laten zien aan je  ;D
Met jouw toestemming natuurlijk.

Groeten,
Niels.

Ok. Komt in orde ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Jimmy Conway

Ik wacht in spanning af  ;) ;D

molle

#30
Quote from: Jimmy Conway on October 10, 2005, 12:37:07
Ik wacht in spanning af  ;) ;D


Hoor je tromgeroffel ook al ;D Maar lijkt nog zo ver weg :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Jimmy Conway


jaco

Quote from: JCL on October  9, 2005, 19:42:43
hmmm ik dacht dat ik alle leuke speeltjes wel kenden wie?! >:D
Als je list prijs rekent komen een aantal hier wel een heel eind

Met bijvoorbeeld een 2e hands barco die nieuw 30.000 kost (en je voor ~3000 hebt gekocht) ben je al op 30%
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sjors

#33





JCL

Quote from: jaco on October 10, 2005, 13:36:42
Als je list prijs rekent komen een aantal hier wel een heel eind

Met bijvoorbeeld een 2e hands barco die nieuw 30.000 kost (en je voor ~3000 hebt gekocht) ben je al op 30%

Dan nog, zelfs Garmt kan haast niet voor zoveel geld hebben staan, hoewel die cine 9... Tommy gaat iig hard die kant op dat is echt een hele gave set!

jaco

Quote from: JCL on October 12, 2005, 14:05:45
Dan nog, zelfs Garmt kan haast niet voor zoveel geld hebben staan, hoewel die cine 9... Tommy gaat iig hard die kant op dat is echt een hele gave set!
Tommy wilde er toch mee ophouden ?

Affijn, garmt heeft geen cine 9 volgens mij, maar een 1209. Die heeft nieuw ooit inderdaad veel geld gekost.
Ik kom ook wel een heel eind helaas. Had wellicht beter mijn geld anders kunnen investeren.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VlisChris

Thommy is idd bezig om zijn spullen te verkopen zag ik laatst.
Had onder andere zijn monoblokken al te koop gezet op audioforum.be volgens mij.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kippekop

Die speakers...dat vind ik nou niet geweldig, kheb ze wel eens vaker gezien, die platte dingen en hebben echt enorm veel van de luxere thuisbioscopen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat beter klinkt dan een stel goede normale speakers.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

jaco

Quote from: kippekop on October 12, 2005, 16:44:18
Die speakers...dat vind ik nou niet geweldig, kheb ze wel eens vaker gezien, die platte dingen en hebben echt enorm veel van de luxere thuisbioscopen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat beter klinkt dan een stel goede normale speakers.
Dit soort in-wall luidpsrekers zijn voor de inbouwers van de luxere homecinemas wel veel toegepast. Het geeft een strak uiterlijk.
Je moet denk ik bij het ontwerp van de luidsprekers er wel rekening mee houden dat de afstraling compleet anders is dan in een los staande kast. Wellicht klinken ze wel prima. Die ik ooit gehoord heb klonken redelijk, maar dat was daar minder makkelijk te beoordelen.

Ik heb in 2001 een boekwerkje op de Cedia gekregen waar een verkiezing van de beste home cinema installaties in prijsklassen genomineerd staan. Daar was haast zonder uitzondering meer geld aan de ruimte + inrichitng uitgegeven dan aan de apparatuur.
En dan waren daar dus ook systemen bij in de > $500.000 klasse waar echt voor $tonnen apparatuur stond.

Er was daar haast geen 1 installatie bij waar ik qua apparatuur mee zou willen ruilen.

De mensen die zoiets laten aanleggen gaan voor het concept, en minder voor de apparatuur.
Verder moet het (vooral in de USA) imponerend luid kunnen spelen.

Dat iets heel anders dan dat wij hier over het algemeen doen. Wij gaan voor de dozen en niet voor de ruimte, wellicht omdat we over het algemeen geen geschikte ruimtes hebben.

Bij die ruimtes waren overigens zaken als klimaat beheersing, volledige licht controle, alarm en alles met een management systeem bediend ingericht. Veelal ook multiroom oplossingen met muziek volg systemen etc.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sjors

die foto is wel erg groot... even aanpassen.


Groet, Sjors

Jimmy Conway

Alleen op je sokken naar binnen daar.

jowi

Dom dat ze dan die center speaker ook niet even ingebouwd hebben ::)

jaco

Wat me nog dommer lijkt is dat het er ook erg licht is. Alles is dan wel redelijk weggewerkt, maar vanuit een donkere scene richting een lichte scene ga je dan wel opeens de omgeving ook zien. Dat leid behoorlijk af is mijn ervaring.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

JCL

Quote from: Christiaan Sauer on October 12, 2005, 16:28:33
Thommy is idd bezig om zijn spullen te verkopen zag ik laatst.
Had onder andere zijn monoblokken al te koop gezet op audioforum.be volgens mij.


waarom zou je er mee stoppen? Is er ook een topic waarin hij daar po in gaat? ben daar wel benieuwd naar eigelijk.

Movievault

Thommy is er inderdaad mee opgehouden.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Starred