ArendQ's HT

Started by ArendQ, September 16, 2005, 16:51:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ArendQ

de apparatuur:
Geen HT zonder Crt projector: Barco Data 800, met zeer mooie tubes gekocht via Jan Arbey
HTPC
Kenwood KRF V4070D: spijtiggenoeg heeft deze geen pre-outs-> zal binnenkort vervangen worden
Fronts: KLH 5001
Rears: Barco HE 370
2*Zelfbouw TL-subwoofers met Magnat XTC1200 woofers, versterkt door een
velleman 4005 module (2*100W klasse A @4 ohm)

Ingericht met zetels van de kringloopwinkel en een lekker zittende relax:











Zelfbouw TL-sub van een rioolbuis, geluid vanaf+-25Hz.
Als mijn neeft nog eens tijd heeft zullen we een flame paint-job uitvoeren op de TL-subs



Zelfbouwscherm met thommydoek:






Arno P

Geweldig !  :D Jij zit echt midden in de filmsfeer  ;)

bmateijsen

Heel sfeervol! Vooral die custom-paint job is toch wel erg gaaf!! Doet ie dat ook professioneel??

Jimmy Conway

Inderdaad de sfeer spat er vanaf, gaaf hoor  8)
Die Vader schildering ruled enorm.

christian19

Leuke sfeer!
Die woofers zien er indrukwekkend uit :o

brimbrammer

Dit ziet er heel leuk en gezellig uit. ;)

patrick_vdb

Hi,

Het is wel heel overduidelijk dat je een filmliefhebber bent! 8) En idd een erg coole wallpainting!

mvrg

Patrick

Durk

Erg lekkere sfeer hier zeg...  8)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

-Freek-

Erg mooie leuke ruimte en ook mooi ingericht! Echt een gezellig bioscoopje O0.

-Freek-

#9
Edit: sorry, foutje ;)

Hoe klinkt het trouwens? En voor hoeveel geld en waar heb je die posters vandaan?

triple_A

Ziet er erg vet uit! :D
die subs zien er idd erg stoer uit :o klinkt ook wel zeker?

PS. geef je neef ff een complimentje ;D
mvg, Triple_A

ArendQ

#11
Voor ons klikt het zeer goed de subs zijn minder overheersend dan mijn andere 150l BR Magnat Xpress getuned op 25Hz.
Het fijne is ook dat het heel simpel te bouwen is, gewoon een buis op een woofer plaatsen en voila. De buis is van HDPE en was voor mijn buren gewoon afval.
Over TL subs had ik eerst veel gelezen, theorieën,...-> gewoon proberen, respons vanaf 25Hz.
Wat zou de reden zijn dat mijn broer ze "Compensators" noemt?

Die posters zijn gratis van bij de Videoland, een filmverhuurketen, mijn broer is iedere week gaan kijken om de nieuwste posters te halen.

Nosoforos

Zie ik op die eerste foto nou ook nog een digitaal projectortje staan? ???
Of is het iets anders?

molle

Zeer gezellig ingericht en de paints zijn ''bangelijk'' :o
Enne cosy zetels heb je daar, kan je lekker in wegzakken ;)

Men complimenten :)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

reza

Ziet er erg leuk en gezellig uit, ik zou alleen geen Horror film durven kijken :P veels te bang dat er iets vannuit die poster op mijn schoot schiet 8) ;D...............Maaar een erg gave kamer O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ArendQ

Goed gezien, deze staat te koop, (PM maar voor meer informatie).we hebben hem gebruikt in de vorige HT waar we te weinig plaats en nog geen kennis hadden van crt's. Het is een liesegang mayfair met ND-filter->wereld van verschil in beeldkwaliteit.
We hebben hem ook gebruikt om de muurschilderingen te presenteren.

Die zetels hebben 2maand blijven staan in het kringloopcenter voor €50, met enkele uurtjes werk erin zien ze er weer goed uit (de eenzitten waren compleet doorgekraakt)

jantje112

Quote from: Nosoforos on September 16, 2005, 22:58:45
Zie ik op die eerste foto nou ook nog een digitaal projectortje staan? ???
Of is het iets anders?

Ik meende dat ook te zien..

kippekop

"Een custom painjob van mijn neef" 

Ik hoop dat je een paintjob bedoelt ;)

Ziet er echt super uit, leuk sfeertje en imposante speakers/subwoofers!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

DVDGuy

Ziet er inderdaad Te Gek uit.

Hoe is je scherm trouwens bevestigd?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DrAce

Wow, mooi! Warm en filmisch sfeertje ;)

En idd die stoelen, heel erg mooi. Mocht je ze eens wegdoen ...

ArendQ



het scherm rust op 2 vijzen die in de steunplank zijn gedraaid, kleine correcties werden gemaakt door papier te vouwen, en tussen de vijs en het scherm te steken en zo het verschil weg te werken.
Hier kan je ook nog een 2e velleman 4005 zien, een XXLpouwersound versterkermodule(150W) en mijn downfire sub die ook weg mogen.



Dit is gemakkelijk spul om je projector volledig, snel en eenvoudig waterpas te zetten (gevonden in de ijzercontainer op mijn vader zijn werk, wat bedrijven allemaal niet wegsmijten en dan klagen ze dat het slecht gaat!)

-Freek-

Heb je m'n PM al gelezen ;)?

Waarom zet je je sub trouwens niet gewoon achter het scherm, want zo te zien is er ruim genoeg plek...

ArendQ

PM is beantwoord.

De BR sub past net niet achter het scherm en het scherm zou gewoon beginnen flapperen.
Mijn eerste plan was om achter het schem een opbergruimte te maken en het scherm aan 2 scharnieren vast te maken zodat het gemakkelijk bereikbaar wordt.

Die BR sub is echt leuk as je de film wilt voelen en alles wilt laten bewegen maar ik heb nu 2 andere gebouwd voor een prikje.
Het is eigenlijk zonde dat ik hier goed gerief zit op te stapelen terwijl anderen dit kunnen gebruiken.
Mail of PM maar als je iets ziet wat je zou willen kopen zodat ik kan upgraden.


Rappie

Mooi sfeertje maar wel een beetje druk rondom het scherm .... (gelukkig kijk je films meestal in het donker hè ;D )
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Erg gezellig zeg!  8) 


Groet, sjors