De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

Kleine update, een letterlijke :)

Nieuwste ARCAM firmware geïnstalleerd. Het werkt allemaal, maar het is niet het meest logische proces. Er wordt zelfs aangeraden om na de update een factory reset te doen. Maw, ALLE instellingen opnieuw in te stellen....
Dus foto's gemaakt en backup van DIRAC.
Instellingen weer terug gezet en DIRAC opnieuw ingeladen. Alles werkt.


DIRAC file van Bjorn gekregen en met hulp van Bjorn ook gelukt te laden. Achteraf iets simpels, slepen van een config naar je speakers, maar kom daar maar eens achter..... Thx Bjorn!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Had al n tijdje hier niet gekeken....
Maar het eind resultaat ziet er tof uit man... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Thx :)

Nu bezig met het uitzoeken voor een wand verfraaiing. Behang? Steenstrips?
En, zoals al gezegd, de meubel gaat er nog voor weg om de verwarmingsunit op de juiste plek op te hangen. Restpuntje ;)


Ik heb toestemming om achterwand en plafond te voorzien van akoestiek aanpassingen. Kies ervoor om dat nu nog even niet te doen. Andere prioriteiten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#7253
Wat was er nieuw aan de firmware? Ik dacht dat je ook een backup kon maken van de settings?

riwi

#7254
Quote from: Blue-Eyes on September  8, 2018, 16:40:16
Kleine update, een letterlijke :)

Nieuwste ARCAM firmware geïnstalleerd. Het werkt allemaal, maar het is niet het meest logische proces. Er wordt zelfs aangeraden om na de update een factory reset te doen. Maw, ALLE instellingen opnieuw in te stellen....
Dus foto's gemaakt en backup van DIRAC.
Instellingen weer terug gezet en DIRAC opnieuw ingeladen. Alles werkt.


DIRAC file van Bjorn gekregen en met hulp van Bjorn ook gelukt te laden. Achteraf iets simpels, slepen van een config naar je speakers, maar kom daar maar eens achter..... Thx Bjorn!

Gaat dat niet via USB ? Die update? 4.41 heb ik nu. Misschien moet ik ook nog een factory reset doen...
Met de Classe kon je netjes al je settings ergens opslaan (in de Classe zelf), dat zou wel handig zijn als dat in de Arcam ook kan.
Vanmiddag heb ik de Dirac opnieuw gedraaid met de 9 punts meting. Erg lastig om een mic level / kanaal level te vinden die luid genoeg is en geen clipping heeft. En dan inderdaad alles opslaan het het vierkante blokje naar je project slepen (of naar de prullebak :) ). Dat staat wel op het scherm uitgelegd, maar ik geef toe dat is niet erg voordehand liggend. Je kan op dat scherm ook gelijk de RoomEq AAN zetten, standaard stond het UIT na het doen van alle metingen. Ook niet logisch :)

Jullie hebben allebei BE/Teejoo maar 1 weergever aan de Arcam hangen he? Ik blijf issues houden met de 2 HDMI outputs. Erg vervelend want de hoofdreden voor de Arcam was minder gedoe met 4k. Nieuwe TV gekocht 49xf9005 (eentje nieuwer dan BE, maar een paar maatjes kleiner) en dat lost het ook niet op.

En gebruiken jullie de trigger output? Er is er maar 1 in Zone1... Ik wil de subwoofer en de eindversterker switchen. Hoe doen jullie dit?
Ik heb nu de Z2 trigger ook aangesloten, dan in Zone 2 "Follow Z1" gekozen en de Zone2 "aan" gezet. Lijkt te werken.

blue-eyes

ARCAM adviseert om factory reset te doen, oude instellingen NIET te gebruiken. Je kan wel settings opslaan.

Ik heb 1 weergever.

Trigger: EV (ook Arcam).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#7256
Dus je velodyne wordt niet via de trigger aan en uit gezet?

Ik mis ook de video/composiet ingang op de Arcam. Daarmee moet ik het menu van de Velodyne op de TV krijgen. Deze TV heeft ook geen cinch composiet video in (gele tulp). Wel een minijack video in, dus daar moet ik een kabeltje voor regelen. Hoe heb jij dat gedaan?

bmateijsen

#7257
Quote from: riwi on September  9, 2018, 21:44:08

Jullie hebben allebei BE/Teejoo maar 1 weergever aan de Arcam hangen he? Ik blijf issues houden met de 2 HDMI outputs. Erg vervelend want de hoofdreden voor de Arcam was minder gedoe met 4k. Nieuwe TV gekocht 49xf9005 (eentje nieuwer dan BE, maar een paar maatjes kleiner) en dat lost het ook niet op.

Gaat je TV of projector in standby of echt uit? Zet hem echt uit, dat zou de issues moeten oplossen.

denoontje

ik gebruik de trigger voor een arcam ev, mijn 2 velo's wide het niet doen op de trigger (ik had echter alleen een stereo mini stekker ter beschikking ;-) ).

Maar gezienmilieu zet ik ze nu echt uit.

evilniek

Quote from: riwi on September  9, 2018, 21:44:08
Jullie hebben allebei BE/Teejoo maar 1 weergever aan de Arcam hangen he? Ik blijf issues houden met de 2 HDMI outputs. Erg vervelend want de hoofdreden voor de Arcam was minder gedoe met 4k. Nieuwe TV gekocht 49xf9005 (eentje nieuwer dan BE, maar een paar maatjes kleiner) en dat lost het ook niet op.

Quote from: bmateijsen on September 10, 2018, 19:22:58
Gaat je TV of projector in standby of echt uit? Zet hem echt uit, dat zou de issues moeten oplossen.

Misschien kan ik hier nog wat aan toevoegen, heb zo'n beetje dezelfde setup, heb er ook bijna een jaar mee lopen klooien uiteindelijk opgelost dankzij Bjorn, en anderen. Ik heb nu simpelweg een stopcontact met aan/uit schakelaar aan m'n tv hangen, ik zet de tv dus ook echt uit, wat misschien praktischer zou zijn is zo'n HDFury maar heb ik niet geprobeerd.



Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

Quote from: bmateijsen on September 10, 2018, 19:22:58
Gaat je TV of projector in standby of echt uit? Zet hem echt uit, dat zou de issues moeten oplossen.

Zowel de TV en X5000 gaan normaal in standby.
Met de nieuwe Sony TV die ik gekocht heb in een poging het HDMI probleem te tackelen is het tweezijdig :
Dus als de projector op standby staat dan wordt de HDMI sync tussen de Arcam en de TV iedere 10 seconden verbroken.
En als de TV met de AB wordt uitgezet dan verbreekt de HDMI sync naar de projector randomly soms om de minuut, soms om de 10 minuten.

Vandaag merkte ik dat met de TV afgekoppeld en de projector in standby, en een input op bv. de humax kabel decoder dat de Arcam de HDMI sync ook verbreekt. Dus dat is met slechts 1 weergever gekoppeld, die in standby staat.

Ik zal het eens proberen om deze uit te zetten. Dat komt op hetzelfde neer als de kabel te trekken dus dat zal inderdaad wel werken.
Maar het geheel staat me tegen. De Arcam is dus (weer) niet af. Net als toen de telkens hangende AV888.
En dat zijn nou niet bepaald bugs die met een testje van een dag moeilijk te vinden zouden zijn geweest.

riwi

#7261
Quote from: denoontje on September 10, 2018, 19:41:48
ik gebruik de trigger voor een arcam ev, mijn 2 velo's wide het niet doen op de trigger (ik had echter alleen een stereo mini stekker ter beschikking ;-) ).

Het is ook veel beter voor de Velodyne's om ze helemaal uit te zetten. Zie de thread van jossie.

Quote from: evilniek on September 10, 2018, 20:05:24
Misschien kan ik hier nog wat aan toevoegen, heb zo'n beetje dezelfde setup, heb er ook bijna een jaar mee lopen klooien uiteindelijk opgelost dankzij Bjorn, en anderen. Ik heb nu simpelweg een stopcontact met aan/uit schakelaar aan m'n tv hangen, ik zet de tv dus ook echt uit, wat misschien praktischer zou zijn is zo'n HDFury maar heb ik niet geprobeerd.

Had jij niet een Anthem? Of ook een Arcam AV860? In ieder geval bedankt voor de tip.

Met de Classe heb ik hier nooit last van gehad. Die jongens hadden hun software beter voor elkaar. Helaas nu wel failliet.

Projector uitzetten is niet veel werk. TV moet ik eens in de power settings kijken of ie niet wat dieper in slaap kan gaan, en of dat dan helpt. En anders inderdaad een geschakeld stopcontact.

Sorry B-E voor het vervuilen van je thread. Had beter in de mijne geplaatst kunnen worden :)

riwi

Quote from: riwi on September 10, 2018, 20:44:40
Ik zal het eens proberen om deze uit te zetten. Dat komt op hetzelfde neer als de kabel te trekken dus dat zal inderdaad wel werken.
Geprobeerd.
Met beide HDMI aangesloten en de projector van de stroom af (power kabel getrokken want de X5000 heeft geen power switch volgens mij) is er helemaal geen beeld op de TV.

denoontje

Quote from: riwi on September 10, 2018, 20:49:29
Het is ook veel beter voor de Velodyne's om ze helemaal uit te zetten. Zie de thread van jossie.


dat was idd ook een andere reden ;-)

bmateijsen

Quote from: riwi on September 10, 2018, 21:10:17
Geprobeerd.
Met beide HDMI aangesloten en de projector van de stroom af (power kabel getrokken want de X5000 heeft geen power switch volgens mij) is er helemaal geen beeld op de TV.

En op welke hdmi uitgang zit die? Maakt het uit als je hem omwisselt?
Kijk ook even goed  naar je HDMI kabels, 2.0 vereist echt een kabel die 18,9 gbps aan kan.

Kjelt

Riwi heeft een 18Gbps optische HDMI kabel, ik denk dat het daar wel eens aan kan liggen.
Deze heeft aan beide kanten een transceiver zitten die ik dacht gevoed wordt door de 5V van de HDMI uitgang.
Dan kun je de projector wel van de stroom afgooien maar die transceiver heeft nog steeds gewoon spanning.

bmateijsen

Quote from: Kjelt on September 11, 2018, 08:42:36
Riwi heeft een 18Gbps optische HDMI kabel, ik denk dat het daar wel eens aan kan liggen.
Deze heeft aan beide kanten een transceiver zitten die ik dacht gevoed wordt door de 5V van de HDMI uitgang.
Dan kun je de projector wel van de stroom afgooien maar die transceiver heeft nog steeds gewoon spanning.


Goed advies!

Teejoo

Hoi Richard, ik zit nog in Andalusië en kan het dus niet checken, maar staan alle HDMI cec functies uit bij alle apparaten?

Ik gebruik verder geen trigger en de velodynes staan altijd aan, maar springen zelf in standby.

blue-eyes

Quote from: riwi on September 10, 2018, 20:49:29

Sorry B-E voor het vervuilen van je thread. Had beter in de mijne geplaatst kunnen worden :)

Geen probleem, "leuk" ( :) ) om te lezen!

Quote from: riwi on September 10, 2018, 16:52:23
Dus je velodyne wordt niet via de trigger aan en uit gezet?

Ik mis ook de video/composiet ingang op de Arcam. Daarmee moet ik het menu van de Velodyne op de TV krijgen. Deze TV heeft ook geen cinch composiet video in (gele tulp). Wel een minijack video in, dus daar moet ik een kabeltje voor regelen. Hoe heb jij dat gedaan?

Nee, de auto standby functie van de DD15 zelf.

p.s. Bekend met het euvel, maar << knok knok >> hier niet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#7269
Quote from: Kjelt on September 11, 2018, 08:42:36
Riwi heeft een 18Gbps optische HDMI kabel, ik denk dat het daar wel eens aan kan liggen.
Deze heeft aan beide kanten een transceiver zitten die ik dacht gevoed wordt door de 5V van de HDMI uitgang.
Dan kun je de projector wel van de stroom afgooien maar die transceiver heeft nog steeds gewoon spanning.

Ik denk dat als de stroomkabel uit de projector is gehaald dat de HDMI poort geen stroom meer geeft aan de transceiver. Dus de ontvangende kant is echt dood. Of zou er door de optische kabel een power lead gaan die de ontvangende HDMI transceiver ook voedt?

Gisteravond het andere pad ook nog geprobeerd : projector aan, TV van de stroom af => dat werkt goed HDMI sync is dan stabiel. Het is niet voldoende de TV in de zwaarste power save te zetten. Echt de stekker eruit

Via de belgische dealer heb ik een vraag uitgezet bij Arcam hierover. Als ik dit niet opgelost krijg gaat de Arcam er gewoon weer uit.

Quote from: bmateijsen on September 11, 2018, 08:26:57
En op welke hdmi uitgang zit die? Maakt het uit als je hem omwisselt?
Kijk ook even goed  naar je HDMI kabels, 2.0 vereist echt een kabel die 18,9 gbps aan kan.
De kabel naar de TV is 5 meter en niet gecertificeert voor 18Gbps. Echter Billy Lynn speelt prima op 2160p60 / 10 bit / 4:2:2 dus die kabel kan dat aan. Deze zit op port 1 van de Arcam vanwege de Arc mogelijkheid die nu uit is gezet.
De kabel naar de projector is Dreamscreen fiber 15 meter, deze zit op port 2 van de Arcam.
Omwisselen heb ik afgelopen weekend geprobeerd en hielp toen niet. Ik heb ook de projector op "Zone 2 HDMI out" gezet. Maar ook dat hielp niet. Ik zal dat vanavond nog eens checken nu alle CEC uit staat, en met de power off van de projector.

Quote from: Teejoo on September 11, 2018, 09:09:07
Hoi Richard, ik zit nog in Andalusië en kan het dus niet checken, maar staan alle HDMI cec functies uit bij alle apparaten?
In de TV heb ik alle CEC en HDMI control en Arc uitgezet.
In de projector is er niet veel in te stellen. Je kan HDMI2 wel limiteren naar HDMI 1.4 door type "B" te kiezen, maar ook dat helpt niet. Heb hem nu weer gewoon op A gezet en de kabel weer in de HDMI1 input van de JVC gestoken.

evilniek

Quote from: riwi on September 11, 2018, 10:34:11
Ik denk dat als de stroomkabel uit de projector is gehaald dat de HDMI poort geen stroom meer geeft aan de transceiver. Dus de ontvangende kant is echt dood. Of zou er door de optische kabel een power lead gaan die de ontvangende HDMI transceiver ook voedt?

Gisteravond het andere pad ook nog geprobeerd : projector aan, TV van de stroom af => dat werkt goed HDMI sync is dan stabiel. Het is niet voldoende de TV in de zwaarste power save te zetten. Echt de stekker eruit

Via de belgische dealer heb ik een vraag uitgezet bij Arcam hierover. Als ik dit niet opgelost krijg gaat de Arcam er gewoon weer uit.

Nou kijk, je kunt natuurlijk ook iets van een HDFury gaan gebruiken, met zo'n apparaatje kun je een hoop problemen voorkomen. Maar ben het met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn om allerlei toeren uit te moeten halen met zo'n kostbaar apparaat. Maar ik betwijfel of andere merken dit beter gaan doen eerlijk gezegd.

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Quote from: riwi on September 11, 2018, 10:34:11
Ik denk dat als de stroomkabel uit de projector is gehaald dat de HDMI poort geen stroom meer geeft aan de transceiver. Dus de ontvangende kant is echt dood. Of zou er door de optische kabel een power lead gaan die de ontvangende HDMI transceiver ook voedt? 
Lijkt me niet.
Het gaat denk ik dan om de zender die aan de pre/pro hangt, die kan wellicht zelfstandig iets qua HDMI communicatie afhandelen, het hangt er van af hoe die transceivers van die kabel zijn ontworpen. Als je de kabel uit de projector trekt maar de andere kant laat zitten heb je een aardig idee of het aan de zenderkant ligt.

WickedGame

Quote from: riwi on September 10, 2018, 20:49:29
Het is ook veel beter voor de Velodyne's om ze helemaal uit te zetten. Zie de thread van jossie.

Had jij niet een Anthem? Of ook een Arcam AV860? In ieder geval bedankt voor de tip.

Met de Classe heb ik hier nooit last van gehad. Die jongens hadden hun software beter voor elkaar. Helaas nu wel failliet.

Projector uitzetten is niet veel werk. TV moet ik eens in de power settings kijken of ie niet wat dieper in slaap kan gaan, en of dat dan helpt. En anders inderdaad een geschakeld stopcontact.

Sorry B-E voor het vervuilen van je thread. Had beter in de mijne geplaatst kunnen worden :)

Even op inhakend, Classé is niet failliet.

Sounds United is nu eigenaar en B&W group niet meer. Ze zijn weer volop bezig met de ontwikkeling van de Delta lijn. Als het goed is begin 2019 zou het gelanceerd moeten gaan worden.

riwi

OK, dat wist ik niet.

Ik neem aan dat je bedoelt de Sigma lijn ? Of worden er nog nieuwe Delta producten gemaakt?


WickedGame

Quote from: riwi on September 11, 2018, 15:50:28
OK, dat wist ik niet.

Ik neem aan dat je bedoelt de Sigma lijn ? Of worden er nog nieuwe Delta producten gemaakt?

Hun laatste post op facebook was dit:
Great reaction to the new Delta series being previewed in Sao Paulo by Som Maior this weekend! Available early 2019...

"What struck me most about the new CLASSÉ "Delta Mono" was the sound texture offered by the Class "A" mode it works until 30 Watts and the class "AB" it works after that point (until 300 Watts RMS at 8 ohm). I'd like also to mention that the black/blue VU meter makes it very attractive 😮. This new CLASSÉ is being presenting in the "SOM MAIOR HIGH-END SHOW" in São Paulo this weekend and will be on the market soon."