"The Pub"

Started by wrs, August 11, 2005, 15:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OscarTango

Ziet leuk uit, maar heb je nou de naden tussen de wandpanelen niet opgevuld ???... ben je niet bang dat het allemaal wat hol gaat klinken met al dat hout, en geen tapijt ?...

Capeau voor je snelle werk, daar niet van...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Durk

daar komen toch nog afwerklatjes overheen? Dan lijkt het echt op lambrizering.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

reza

Ziet er echt tof uit :P ;D, en bijna klaar zo te zien :o nog eventjes bikkelen en dan kan het feest gaan beginnen. O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

#53
Hoi mannen,

bedankt voor de leuke reacties.

Achter de wanden zit steenwol, het enige wat "hol" is is het verlaagde gedeelte van het plafond.
Ik heb dit niet opgevuld omdat het me weer een vermogen aan isolatie zou kosten en ik moet er nog bij kunnen om later kabels doorheen te kunnen trekken.
Er komt voor de deur naar de keuken nog een dik gordijn, voor het geluid en dit is een deur met glas erin.
Voor de andere deur komt of een gordijn of ik ga hem bekleden omdat een reflectie punt voor mijn linker speaker is.
Verder komen er geluids isolatie platen achter de speakers.
Op de vloer voor het scherm mkomt ook nog een tapijt (ouwe pers) zal wel goed dempen en reflectie tegengaan.
Over de naden vande muurplaten komt nog hout, ik moest eerst de vloer leggen om de hoogte te bepalen.
Alles ziet er super uit, ik kan alleen nog niets zeggen over het geluid.
Eind van de week als de vloer klaar is gaan de speeltjes erin en dan zal ik het wel horen. ;D

Grtn

Eric

reza

Hee WRS, als je met alles klaar ben dan kom ik graag een keer bij je kijken :P als dat ok is natuurlijk O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

#55
Als alles klaar is ben je welkom, kan nog even duren want het bar en audiogedeelte schiet al op maar de nieuwe beamer komt er pas volgende maand.
Zet zolang mijn oude ASK beamer wel neer maar alles komt natuurlijk pas goed tot zijn recht als ik hdmi/dvi (HD) kan projecteren.
Denk dat ik eerst zelf een scherm maak en rustig kijk voor een electrisch scherm, vind ze nogal prijzig.
Moet ongeveer 240 bij 125cm worden.
Alles moet ook nog goed afgesteld worden en zoals ik al zij ik heb nog geen idee hoe de tent gaat klinken als ik straks de muziek aanzet.
Ben er ook nog niet over uit hoe ik mijn boxen aan ga sluiten, Polk adviseert om speakerkabel naar de subwoofer te doen en daarvandaan speakerkabel naar L+R front op Large en subwoofer off.
Zo zit het nu ook en ben tevreden over resultaat.
De Yamaha heeft echter autocalibratie en daarvoor moeten alle speakers apart aangesloten worden.
Genoeg te proberen dus.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

#57
Nieuwe foto's,

Beetje druk geweest met bouwen dus even geen foto's maar hier zijn ze dan.
Vloer klaar, versterker e.d. in de kast en aangesloten, oude speakers van zolder en aangesloetn als zone2 in de woonkamer, plafond erin maar nog niet gebeitst, bekleding om de verwarming, gordijn bij de deur, posterbak klaar met verlichting, alle speakers aangesloten(behalve achtersurround)
bar erin.
Tis weer laat en morgen weer vroeg op dus geen lang verhaal, kijk zelf maar.





Na 2 jaar op de hooi zolder ;D




















Eric

reza

Ziet er echt super uit WRS :o en het gaat nu wel opschieten ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Ben ook zeer tevreden met het resultaat, vooral de muren en het plafond.
Alle apperatuur is nu aangesloten (beamer moet er echter nog komen) en alle kabels liggen er.
ook mijn PC is angesloten op de vga van mijn beamer en op de versterker.
Nu nog even stoeien met mijn USB uirt en meedio op de versterker om alles van de PC af te spelen in de HT.
Klusjes die nog gedaan moeten worden:
-Plafond beitsen( 2opties: 1. alles er weer af, schilderen en er weer op :-\. 2. alles laten hangen en schilderen ???)
-latten frezen en over naden van wanden.
-lambrizering kachel afwerken (beitsen en webbing maken).
-tegelwerk achter mijn kast wegwerken (slecht voor accoustic).
-bar beitsen en aan muur vastmaken.
-rand maken langs verlaagd plafond met lichtslang erin.
-front maken voor systeemkast zodat alleen de frontjes van de versterker e.d. eruit steken(zie oude opstelling).
-paar goede stoelen kopen (denk aan de vegas loveseat of een paar stoelen uit een vliegtuig)

-geluids isolatie aanbrengen op strategische plekken voor beter geluid.

Hoop kleine dingen dus maar eind is in zicht O0

Eric

reza

Dat zijn relaxte stoelen, het lijken wel vliegtuig stoelen.
Wel handig zo met die dienbladen voor je neus, lekker een hapje en een drankje tijdens de voorstelling :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: reza on September 30, 2005, 13:39:59
Dat zijn relaxte stoelen, het lijken wel vliegtuig stoelen.




Quote from: wrs on September 30, 2005, 11:30:57

-paar goede stoelen kopen (denk aan de vegas loveseat of een paar stoelen uit een vliegtuig)






;)

wrs

#62
Daar zijn ze weer,

Meer foto's.
Feestje gehad, bar ingewijd en alles doorstaan.
Bios bijna klaar, beetje afwerken nog.
Alles gebeitst, vloerkleed op de grond, bar klaar.
Moet alleen nog wat "kleine" dingen doen.
Tegels achter de bar wegwerken, paar plintjes leggen en houten plaat op de achterwand bewerken (of een kassa zoals Arno p heeft of een dartbord).
Heb achter de bar een usb hub met toetsenbord en UIRT zodat ik mijn PC in mijn kantoortje kan bedienen(aangesloten op Beamer met VGA)
Oude beamer stat nu nog op trap maar moet aan muur?plafond komen.
Wacht liever op een nieuwe maar dat kan nog wel even duren.
Ben zeer tevreden over de Yamaha, alle aansluitingen zitten erop en kan alles decoderen met genoeg vermogen.
Heb tijdelijk een oude speaker als back surround maar die moet ook eens een polk worden(inceiling?)
Eerst maar eens even wat films kijken en de boel afstellen ;D

Eric
p.s. Camera uit elkaar gehaald, inmekaar gezet, onderdelen overhouden maar wel weer werken ???






























Rappie

Plafond ziet er netjes uit ! Laatste kleine dingen nog afwerken en het is af zeker ?
Eigenaar van Paulthé

wrs

Het probleem met laatste (kleine) dingen is dat ze meestal blijven liggen omdat het leuker is om eindelijk te genieten van een goeie film ;D

Eric

Rappie

Komt vanzelf, op een gegeven moment ga je je er tijdens een film aan irriteren dat ze nog niet gedaan zijn in plaats van naar de film te kijken ;D

Been there ....
Eigenaar van Paulthé

reza

Quote from: wrs on October 16, 2005, 18:18:25
Het probleem met laatste (kleine) dingen is dat ze meestal blijven liggen omdat het leuker is om eindelijk te genieten van een goeie film ;D

Eric
Jep same here!!!!!! Maare complimenten hoor ziet er echt mooi uit. Wat heb je voor beamer besteld, dat het zo lang moet duren?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Hoi Reza,

Heb nog geen beamer besteld maar de verkoop van mijn motor wil niet echt lukken :-\
En van dat geld wil ik een Hitachi kopen.
Dus de prijs van de moter is hetzlfde als de prijs van de beamer ;D

Eric

graafke


wrs

Laatste update,

Even in Hoofddorp geweest en een paar stoelen gehaald.
Na lang zoeken en vergelijken toch maar voor de Vegas Loveseats gegaan.
De vliegtuigstoelen zouden te veel ruimte in nemen en een tafeltje zou wel handig zijn maar uit ervaring weet ik dat de voetsteuntjes toch minder zijn in vergelijking met een normaal (horizontaal) voetenbankje.
Moet ze alleen nog even goed schoonmaken (je weet nooit wie/wat er allemaal op heeft gezeten ;D)
Metalen steunen opnieuw zwart spuiten en een onderplaat maken.
Het totaal komt op wieltjes zodat ik ze tegen de muur kan rijden als er niet gekeken word.
Foto's volgen van de week als ik weer thuis ben.

Eric

p.s.  Ben benieuwd hoeveel er nog te koop zijn want ik kom ze toch wel erg vaak tegen op het forum :)

reza

Wees maar niet bang. :P Ze hebben nog zoveel van die stoelen, dat wil je niet weten ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Moet wel een grote "bios" geweest zijn waar ze uit komen.
Ben benieuwd hoe ze zitten/liggen.
Eric

reza

Quote from: wrs on November  5, 2005, 11:05:22
Moet wel een grote "bios" geweest zijn waar ze uit komen.
Ben benieuwd hoe ze zitten/liggen.
Eric
Komen uit verschillende biossen. En ze zitten perfect. Maar je moet ze wel wat naar achteren zetten, dat zit een stuk fijner. Maar dat zullen ze je wel vertellen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wrs

Heb ze al, moest weg voor mijn werk en heb geen tijd gehad om ze in elkaar te zetten.
Eric

wrs

Daar zijn ze dan,
De bekende "love seats" omdat ik ze zo vaak tegenkwam op dit forum moesten ze natuurlijk wel goed zitten en gellukkig is dat ook zo.
Schoongemaakt, in elkaar gezet, plaat hout eronder en genieten maar.
Zitten/hangen lekker, weet alleen niet of ik ze nog meer achterover moet laten hellen.
Er zit standaard al een blokje onder de voorkant van de poot.
Iemand anders die dit aangepast heeft?
Ook nog mijn  motor verkocht vandaag dus de beamer kan besteld worden.
Hopenlijk volgende week binnen dan kan het afstellen beginnen.
Word de Hitachi PJ-tx100 of zijn er ondertussen beter voor dit geld?????










Grtn Eric