Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

molle

#1100
Quote from: -madison- on January 28, 2009, 14:53:08
Goed bezig Molle 8)
Die Aray's zijn trouwens prachtig om te zien :D

Niet alleen om te zien >:D En het goede eraan is ook dat het laag niet te overweldigend is, gewoon strak zoals er op het schijfje staat. Als het moet voel je je borstkas wel samendrukken en ze geven geen krimp.

Stiekem ben ik heel benieuwd hoe de Usher R-1.5 zal klinken. Waarom? Deze is toch wel vrij goedkoop ::)(2200 euro) tgo al de rest van de versterkers. En je kan deze later ook nog bridgen en als monoblokken gaan gebruiken. Maar kom, dat weet ik over 2 weken wel. Nu zaterdag krijg ik de Marsh en de Unison research binnen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

#1101
Nu weet ik ondertussen ook wat de Lyngdorf NIET kan. Moet wel toegeven dat de Thiel 3.6 echt geen makkelijke speaker is om aan te sturen. Qua controle schiet hij hier dus wel te kort. Maar hey, blijft een dijk van een versterker maar gewoon niet met deze Thiels. Met de vorige CS2 2 was er geen probleem. Kwestie van voorversterking vind ik hem wel subliem O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

sven toch, zo blijf je bezig he  :tounge2:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

denoontje

upgrade in stereo...maar wanneer de upgrade van de  projector?

molle

Quote from: denoontje on January 28, 2009, 23:11:14
upgrade in stereo...maar wanneer de upgrade van de  projector?

Ik kan niet alles tegelijk doen he ;D Bij mij komt het geluid nog steeds op de eerste plaats. Heb dan ook niet geschreven wanneer ik ga upgraden he. Kan gerust nog een jaar duren. Dat is het moeilijke en dure eraan als je met 2 compleet gescheiden sets zit.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

denoontje

tja ik weet het, kost je 3 keer zoveel geld dan he

en dan maar hopen dat het virus niet te hartnekkig is.

Vordeel van stereo is wel dat dit minder snel in waarde daalt.

Als ik zie waarvoor bijvoorbeeld een denon 3802 nog voor weggaat is dit echt huilen .
ook mijn dvd2900 epson tw200 --> giga afschrijving.

Voor mij een reden om de upgrades in Ht toch wel in te perken.

Maar goed we hebben er wel weer de lol van.

Maar je bent in iedergeval flink bezig...men wat een versterkers 8-o

molle

#1107
Quote from: denoontje on January 28, 2009, 23:23:23
tja ik weet het, kost je 3 keer zoveel geld dan he

en dan maar hopen dat het virus niet te hartnekkig is.

Vordeel van stereo is wel dat dit minder snel in waarde daalt.

Als ik zie waarvoor bijvoorbeeld een denon 3802 nog voor weggaat is dit echt huilen .
ook mijn dvd2900 epson tw200 --> giga afschrijving.

Voor mij een reden om de upgrades in Ht toch wel in te perken.

Maar goed we hebben er wel weer de lol van.

Maar je bent in iedergeval flink bezig...men wat een versterkers 8-o

Ben dan ook al enige jaren verslaafd he ;D

Tja, stereo heeft inderdaad een wat iets betere waarde maar daar doen we het niet voor he. Als het goed klinkt en het kan dan nog stees beter gaan klinken... ;D

HT is een andere zaak. Als je bekijkt wat ik voor een Lexicon MC-8 heb betaald van 3 jaar jong :o :o Spotprijs voor een wereld aan geluid 8)
En op kwestie van bluray en projectors wacht ik nog rustig af wat er allemaal gaat gebeuren. Ik heb dan ook niet echt een set om me voor te schamen en mijn TW700 doet zijn werk uitstekend vind ik ;) Daarom dat ik momenteel wat uit de buurt blijf van de Full HD projectors ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

denoontje

dat laatse is dan ook erg verstandig ;-)


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on January 28, 2009, 23:28:29
Daarom dat ik momenteel wat uit de buurt blijf van de Full HD projectors ;D

Als je dan wil langskomen haal ik de HD1 wel weg en hangen we jouw TW700 op ;D Wil je niet besmetten met het hardnekkige HD virus :colgate:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

Quote from: HTip on January 28, 2009, 23:49:23
Als je dan wil langskomen haal ik de HD1 wel weg en hangen we jouw TW700 op ;D Wil je niet besmetten met het hardnekkige HD virus :colgate:

LOL ;D

Ik heb deze al in action gezien hoor ;D Maar first things first ;)
Halverwege volgende maand heb ik terug wat meer tijd en meken we eens een afspraak he ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on January 28, 2009, 23:52:29
Ik heb deze al in action gezien hoor ;D Maar first things first ;)
En nog geen upgrade gedaan? Vind ik heel erg sterk van je! :thumbs-up: Valt het virus bij jou nog mee ;D

Quote from: molle on January 28, 2009, 23:52:29
Halverwege volgende maand heb ik terug wat meer tijd en meken we eens een afspraak he ;)
Lijkt me leuk! Spreken tegen die tijd wel af... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Wijx wondere wereld

#1113
Quote from: molle on January 28, 2009, 14:35:54
-Perreaux 350
-ASR Emitter
-Marsh A-400S
-Usher R-1.5
-Unison research Unico 100
-Array Quartz M-2 monoblokken(staan nu te spelen O0)
-Electrocompaniet AW 2x120-M of de AW 250R


haha kep ze bijna allemaal wel eens gehad. Zijn wel heel gevarierd kwa klank. Array is vreselijk mooi gebouwd en klinkt als een trein, maar ik vond ze soms wat te saai. De array is wel de meeste neutrale van het rijtje (ASR en UR het minst).

De versterker blinkt nergens in uit en is dus vrij afhankelijk van de voorversterker en cdspeler. Usher is een slappe versie van de oude thresholds. Zou ik eerder de orginele kopen. Die klinkt erg fraai. Ik ken alleen Thiel niet zo goed dus kan nuttigs zeggen  :P
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

molle

Quote from: Wijx wondere wereld on January 29, 2009, 15:50:49
haha kep ze bijna allemaal wel eens gehad. Zijn wel heel gevarierd kwa klank. Array is vreselijk mooi gebouwd en klinkt als een trein, maar ik vond ze soms wat te saai. De array is wel de meeste neutrale van het rijtje (ASR en UR het minst).

De versterker blinkt nergens in uit en is dus vrij afhankelijk van de voorversterker en cdspeler. Usher is een slappe versie van de oude thresholds. Zou ik eerder de orginele kopen. Die klinkt erg fraai. Ik ken alleen Thiel niet zo goed dus kan nuttigs zeggen  :P

Daarom dat ik ook alle verschillen wil weten ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

#1115
Vandaag nog binnen gekregen:

Marsh P2000T en de Marsh A-200

Aangesloten en geluisterd. Mooi zuiver geluid, mooie plaatsing maar een te zwaar aangezet laag. De versterker is dan ook al 2 keer afgesprongen wat ik wel raar vind maar misschien te weing power aanwezig wat ik vermoed. Kent iemand hier de Marsh versterkers en is het bekend dat ze redelijk snel afspringen bij hogere volumes?

Nog in de doos om straks aan te sluiten:

Audio Analogue Bellini voorversterker en de Audio Analogue Donizetti Cento eindversterker.
Later hierover meer.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

TheSpeedSkater

#1116
Heeft Frank2 geen Marsh?

Wie brengt jou trouwens als dat moois?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

molle

Quote from: TheSpeedSkater on January 29, 2009, 18:53:51
Heeft Frank2 geen Marsh?

Wie brengt jou trouwens als dat moois?

Ik dacht dat hij een Belles gebruikte.

Tja, een zeer wijze, vriendelijke kerel uit het Antwerpse arrondissement ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

TheSpeedSkater

Belles idd, hij had Marsh... foutje.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

tiptop

Hoi Sven.

Tijd geleden dat ik jou topic heb ingekeken. :-[ :-\

Je bent dus nu op zoek naar een goede ev begrijp k?!

Hier staat na veel proberen een Cambridge audio 840W. Heel erg goed voor het geld zou ik willen zeggen. De Usher is ook niet verkeerd, alleen heeft ie in mijn set een iets te helder hoog op hogere volumes. De Cambridge blijft qua klank gelijk bij volumewisselingen. Hij is erg stabiel :)

Alleen de LS-aansluiting achterop komen een beetje gammel over, maar hij doet het goed dus geen klagen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Quote from: molle on January 29, 2009, 17:50:29
Vandaag nog binnen gekregen:

Marsh P2000T en de Marsh A-200

Aangesloten en geluisterd. Mooi zuiver geluid, mooie plaatsing maar een te zwaar aangezet laag. De versterker is dan ook al 2 keer afgesprongen wat ik wel raar vind maar misschien te weing power aanwezig wat ik vermoed. Kent iemand hier de Marsh versterkers en is het bekend dat ze redelijk snel afspringen bij hogere volumes?

Ja ik ken deze versterker die trouwens 2e hands te koop zijn bij wenw audio. (geen reclame maar vast wel en erg leuke prijs) Deze versterkers slaan niet af, tenminste normaal niet, dus is er iets mis bij jou.
Het geluid is krachtig, upfront, powerful, deze versterkers doen het beste bij speakers die wat meer laid back zijn. Ze geven wel een mooi geluid, zware kwaliteit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

M

#1121
Quote from: frank2 on January 29, 2009, 20:50:11
Ja ik ken deze versterker die trouwens 2e hands te koop zijn bij wenw audio. (geen reclame maar vast wel en erg leuke prijs) Deze versterkers slaan niet af, tenminste normaal niet, dus is er iets mis bij jou.
Het geluid is krachtig, upfront, powerful, deze versterkers doen het beste bij speakers die wat meer laid back zijn. Ze geven wel een mooi geluid, zware kwaliteit.
Telkens als jij elke keer reageert wordt er wenw of Karel genoemd worden? Je lijkt wel een vertegenwoordiger van wenw :-X
Zijn zij nog geen sponsor van dit forum? Zo nee maak ze dan sponsor, wel al sponsor, SORRY!

@ Sven,
Misschien mag je van Yanmik zijn 2 Parasound JC-1's  wel een weekje lenen, kijken hoe dat gaat. Ze blazen je Thiels nieuw leven in ;D
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

molle

Quote from: frank2 on January 29, 2009, 20:50:11
Ja ik ken deze versterker die trouwens 2e hands te koop zijn bij wenw audio. (geen reclame maar vast wel en erg leuke prijs) Deze versterkers slaan niet af, tenminste normaal niet, dus is er iets mis bij jou.
Het geluid is krachtig, upfront, powerful, deze versterkers doen het beste bij speakers die wat meer laid back zijn. Ze geven wel een mooi geluid, zware kwaliteit.

Ik heb net contact gehad met de persoon die mij de Marsh te leen heeft gegeven en er zit een overstuur beveiliging op en dat wil zeggen dat de Thiels te veel vragen. Dus is hij gewoon te licht. Het laag word te veel aangezet vind ik met deze versterker. Het geluid voor de rest is wel zéér goed te noemen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: Mayko on January 29, 2009, 21:19:06
Telkens als jij elke keer reageert wordt er wenw of Karel genoemd worden? Je lijkt wel een vertegenwoordiger van wenw :-X
Zijn zij nog geen sponsor van dit forum? Zo nee maak ze dan sponsor, wel al sponsor, SORRY!

@ Sven,
Misschien mag je van Yanmik zijn 2 Parasound JC-1's  wel een weekje lenen, kijken hoe dat gaat. Ze blazen je Thiels nieuw leven in ;D


Ik geloof direkt dat de JC-1 vette eindbakken zijn maar als ik iets koop zal het pas na de zomer worden en denk niet dat Yanmik zoveel geduld heeft nog ;D Dus zou het dom zijn ze even te lenen om te testen, niet? ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

tiptop

Quote from: molle on January 29, 2009, 21:39:31
Ik heb net contact gehad met de persoon die mij de Marsh te leen heeft gegeven en er zit een overstuur beveiliging op en dat wil zeggen dat de Thiels te veel vragen. Dus is hij gewoon te licht. Het laag word te veel aangezet vind ik met deze versterker. Het geluid voor de rest is wel zéér goed te noemen.
In de tijd dattie het doet dan ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.