Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Zoals de meeste onder jullie weten ga ik dus binnenkort verhuizen naar de kelder met men HT set, en wil ik boven ook weer beginnen met een hi-fi set. Niet te verschrikkelijk duur als het even kan. De goden zijn me goed gezind, maar zo erg toch ook weer niet :D

Het enige dat ik boven voorlopig ga behouden is men Denon 1550 cd speler, men Teac tuner en men Sony MD player, en oh ja als is het maar uit nostalgie alleen, men Teac dubbeldeck zal ook blijven. De cd player zal met de jaren zeker veranderen.

Dus wat heb ik nodig.

Een eindversterker en waarschijnlijk ook een voorversterker dan ::)
En 1 paar goede speakers.

Dus wat staat er ondertussen allemaal op 14 februari 2008.


Apparatuur:
-Primaluna Prologue Premium (versterker).
-Lyngdorf CD-1 (cd speler).
-Michell Gyro SE + Gyro DC voeding(draaitafel).
-Lehmann Black Cube SE (phonopre).
-Sonus Faber Electa (speakers)..
-Argon Stream 2
-Beresford TC 7510 DAC

Bekabeling:
-Nordost Blue Heaven RCA aan de Arcam tuner.
-Nordost Baldur XLR aan de CD-1
-Nordost Baldur RCA aan de Michell.
-Nordost Shiva powercord aan de CD-1.
-3xDIY powercords afgewerkt met Lappkabel en Furutech stekkers.
-Canare 4S11 speakerkabel.
-Isotek Multiway 8 Way stekkerblok.

Accesoires:
-Viablue HS spikes Blackchrome
-Creaktiv Trend 5-5 audiorack
-Vibrapods
-Vibracones
-LAST produkten voor onderhoud LP's en draaitafel.
-Okki Nokki

Pagina: 1/4  Op zoek naar een stereoset
Pagina: 5  Aaankoop Vincent SV-233
Pagina: 5 Aankoop Thiel CS 2 2
Pagina: 6/7 Garmt op bezoek met Lyngdorf, Tjoeb
Pagina: 12 Aankoop Tjoeb Ultra 4000
Pagina: 13 Aankoop Canare 4S11
Pagina: 14/15 Aankoop Thorens 160 TD MKI
Pagina: 15 Aankoop Clearaudio Smarthphono
Pagina: 19 Aankoop Lyngdorf SDAi 2175
Pagina: 20 Interlink test
Pagina: 22 Aankoop Nordost Blue Heaven
Pagina: 23 Aankoop Arcam Diva T61
Pagina: 24 Aankoop Nordost Baldur RCA
Pagina: 24/25 Test Lyngdorf CD-1
Pagina: 26 Aankoop Michell Gyro SE
Pagina: 27 Aankoop Lyngdorf CD-1 + Nordost Shiva
Pagina: 32 Aankoop Cadence Okki Nokki
Pagina: 32 Aankoop Nordost Baldur RCA
Pagina: 33 Aankoop Unicover voor Michell
Pagina: 33 Aankoop Canare 4S11
Pagina: 35 Aankoop Isotek Multiway 8 Way
Pagina: 36 Aankoop Crektiv Trend 5-5
Pagina: 38 Aankoop DIY stroomkabels
Pagina: 38 Aankoop Lehmann Black Cube SE + Nordost Baldur XLR
Pagina: 40 Aankoop I-Pod Touch 16GB
Pagina: 42 Aankoop Thiel CS 3.6
Pagina: 44 Aankoop Viablue HS spikes
Pagina: 44 Test eindversterkers
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Je kan ook overwegen om voor een geintegreerde versterker te gaan. Er zijn hele mooie en goede in omloop. Ik weet er zo wel een paar die top matchen met SF. Dat scheelt al weer een component en wat euro's.

edit: je bent welkom, maar ik verzeker je, als je nu al verliefd bent... Als je ze in het echt ziet  >:D O0

molle

Quote from: Ruben on August  9, 2005, 14:43:25
Je kan ook overwegen om voor een geintegreerde versterker te gaan. Er zijn hele mooie en goede in omloop. Ik weet er zo wel een paar die top matchen met SF. Dat scheelt al weer een component en wat euro's.

Thx. Over welke versterker spreken we dan.


edit: je bent welkom, maar ik verzeker je, als je nu al verliefd bent... Als je ze in het echt ziet  >:D O0

zal ik zeker rekening mee houden ;).
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R


molle

Ruw geschat een 7500 euro. Mag altijd minder(liefst), kan misschien nog een beetje meer ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Kijk, dat is geen zielig budget.  Daar kun je zeker een mooie set voor neerzetten. Daar zet je mijn set voor neer.. >:D en houd je nog wat over voor goede bekabeling. Dan heb je een heleboel opties. Ik zou bjorn of garmt eens pm'en.

edit: ik zou je bron ook meteen meepakken.. met zo'n buget moet dat wel kunnen.

beunky

Quote from: molle on August  9, 2005, 15:41:17
Ruw geschat een 7500 euro. Mag altijd minder(liefst), kan misschien nog een beetje meer ;D

Voor dat geld zou ik ook de cd-speler aanpakken...
Inderdaad Garmt of Bjorn maar eens een pm sturen ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Helaas moet ik ook bekennen dat de CD-speler zeker moet worden aangepakt, maar een goede bron is duur en je kunt niet alles tegelijk doen... Aan de andere kant laat een goede bron pas horen wat de rest doet. Altijd een kip/ei verhaal...  :-\ Ik denk echter dat eerst kijken naar de luidspreker/versterker interface en daarna pas een zo goed mogelijke bron daar bij zoeken de te volgen weg is.

beunky

Quote from: Garmt on August  9, 2005, 15:57:43
Helaas moet ik ook bekennen dat de CD-speler zeker moet worden aangepakt, maar een goede bron is duur en je kunt niet alles tegelijk doen... Aan de andere kant laat een goede bron pas horen wat de rest doet. Altijd een kip/ei verhaal...  :-\ Ik denk echter dat eerst kijken naar de luidspreker/versterker interface en daarna pas een zo goed mogelijke bron daar bij zoeken de te volgen weg is.

Das wel waar natuurlijk ;D

@ molle: dan zou ik zelf het volgende willen proberen als ik jou was:
Sonus Faber Cremona Auditors in combinatie met Lavardin IS Reference :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Dat zijn er 3 op een rij... De bron is idd erg belangrijk. Maar als je voor 7500 naar versterking/ speakers gaat kijken, zul je later ook vrij diep moeten gaan voor bron op passend niveau.

@ beun, ik wilde net hetzelfde zeggen...gave combi. Ik had alleen IT en een leuke bron in mijn hoofd.

beunky

Quote from: Ruben on August  9, 2005, 16:03:49
Dat zijn er 3 op een rij... De bron is idd erg belangrijk. Maar als je voor 7500 naar versterking/ speakers gaat kijken, zul je later ook vrij diep moeten gaan voor bron op passend niveau.

@ beun, ik wilde net hetzelfde zeggen...gave combi. Ik had alleen IT en een leuke bron in mijn hoofd.

Ehm... de IT is nog weer een stappie duurder ;)
Wat betreft leuke bron zou ik zelf opteren in deze set (zoals FrenkB hem ook heeft) voor een Accuphase DP-57...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R


bmateijsen

Quote from: beunky on August  9, 2005, 16:02:35
Das wel waar natuurlijk ;D

@ molle: dan zou ik zelf het volgende willen proberen als ik jou was:
Sonus Faber Cremona Auditors in combinatie met Lavardin IS Reference :D

Is een prachtige combi, maar de ruimte van Molle is groot....  Dus is de woofergrootte niet echt gelimiteerd en zijn er verschillende mogelijkheden.

molle

denk dat ik een beetje te hard van stapel loop.

Laten we beginnen met 5000 euro. de cd speler kan altijd later nog.

Hoor en lees het straks wel, moet ze gaan smeren. Geen broodjes verkopen is ook geen hobby hebben he ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Zit ook wat in. Een paartje cremona's zou ook niet verkeerd staan. Domus grand piano misschien.

Heb je al ervaring met SF molle. Looks is natuurlijk niet alles...

molle

Quote from: Ruben on August  9, 2005, 15:46:48
Kijk, dat is geen zielig budget.  Daar kun je zeker een mooie set voor neerzetten. Daar zet je mijn set voor neer.. >:D en houd je nog wat over voor goede bekabeling. Dan heb je een heleboel opties. Ik zou bjorn of garmt eens pm'en.

edit: ik zou je bron ook meteen meepakken.. met zo'n buget moet dat wel kunnen.

Ze hebben me al ge pm't hoor ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Laten we eerst brainstormen over de versterker/luidspreker combinatie. De rest komt later vanzelf wel. Men kip met de gouden eieren laat het soms wel eens afweten >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Quote from: molle on August  9, 2005, 16:10:46
Laten we eerst brainstormen over de versterker/luidspreker combinatie. De rest komt later vanzelf wel. Men kip met de gouden eieren laat het soms wel eens afweten >:D

Dan maak je er toch gewoon broodjes van... hmm kipfilet... >:D

molle

Quote from: Ruben on August  9, 2005, 16:11:23
Dan maak je er toch gewoon broodjes van... hmm kipfilet... >:D

LOL. Moet ze gaan smeren. Ben om 23.30 terug online ;) En je heb de SF eens horen spelen maar vraag me niet welk type het was. En ze klonken zeer goed.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

beunky

Quote from: Ruben on August  9, 2005, 16:05:53
ah, oke. dan bedoel ik toch IS. my bad.

Dat zou ook goed kunnen, het is maar wat je wilt :)
Dan zou je op het volgende plaatje uit komen:
LS: 3.750
Versterker: 2.200
Voor de bron blijft er dan nog 1.500 ongeveer over...
Kun je dat oprekken tot max 2.000 dan kun je denken aan bijvoorbeeld de Arcam FMJ CD33 (niet mijn ding maar het kan wel...) of aan de Densen Beat B-400 Plus (voor 1.750) bijvoorbeeld...
Maar dat is maar net wat je wilt, wil je in één keer klaar zijn of wil je toch wel ff doorsparen voor een betere bron en dan qua versterking of qua bron op hoger niveau zitten dan het ineens doen :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: bmateijsen on August  9, 2005, 16:06:55
Is een prachtige combi, maar de ruimte van Molle is groot....  Dus is de woofergrootte niet echt gelimiteerd en zijn er verschillende mogelijkheden.

Das waar...
Het is maar net wat je belangrijk vindt :)
En wat goed gaat in de kamer natuurlijk, de kamer moet niet zó groot zijn dat de SF'jes er in verzuipen (zoals in de kamer waar mijn Kef Reference 102's eens geprobeerd zijn wel duidelijk het geval was, een ruimte van 11 x 5,5 meter... ;D).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

bmateijsen

Quote from: beunky on August  9, 2005, 16:16:18
Das waar...
Het is maar net wat je belangrijk vindt :)
En wat goed gaat in de kamer natuurlijk, de kamer moet niet zó groot zijn dat de SF'jes er in verzuipen (zoals in de kamer waar mijn Kef Reference 102's eens geprobeerd zijn wel duidelijk het geval was, een ruimte van 11 x 5,5 meter... ;D).

De ruimte is 18 meter lang.... ;)

R

Krijg je dat wel fatsoenlijk gevuld. In de breedte lijkt me erg goed te doen... in de lengte :-X

garmtz

Krijg je prima gevuld... In ieder geval weinig last van staande golven...  ;D  Het punt is dat de kamer bij zulke lengtes en hoogtes minder zelf de bas aanzet. Daardoor klinkt alles wat slanker. Aan de andere kant kan een hardere kamer ook meer 'boomen', door een hoge RT-60 tijd.

beunky

Quote from: bmateijsen on August  9, 2005, 16:20:30
De ruimte is 18 meter lang.... ;)

Mjah dan zou ik toch maar grote vloerstaanders nemen... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Groot voordeel: je kunt als je dat wilt zelfs het allerdiepste laag ook écht horen...
En je hebt geen staande golven ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"