Molle's stereo set.

Started by molle, August 9, 2005, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefke42

Ik zou toch ook eens de electrostaat proberen Sven, die dingen klinken bijzonder rustig en transparant. Al eens aan Final gedacht?
Krell EVO 202 / McIntosh MX122 / McIntosh MC601 / McIntosh MC303 / Pansonic DMP-UB900 / Mark Levinson No 519 / B&W 800 D2 / Tannoy D750 / B&W 805 D4 rears / Sony VPL 520ES / Alphaluxx elect. scherm / Logitech Harmony remote / Zappiti Pro 4K HDR / Samsung 75 inch QLed / Velodyne DD18

molle

Quote from: stefke42 on November 25, 2005, 11:34:55
Ik zou toch ook eens de electrostaat proberen Sven, die dingen klinken bijzonder rustig en transparant. Al eens aan Final gedacht?

Final ken ik niet maar over het algemeen zijn de elektrostaten toch wel vrij duur dacht ik. Denk maar aan Martin Logan.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

stefke42

Inderdaag Sven maar die speakers van Final vallen goed mee wat betreft prijs en ze worden ook nog eens gemaakt in Hasselt dus een reden te meer om eens naar te luisteren.
Krell EVO 202 / McIntosh MX122 / McIntosh MC601 / McIntosh MC303 / Pansonic DMP-UB900 / Mark Levinson No 519 / B&W 800 D2 / Tannoy D750 / B&W 805 D4 rears / Sony VPL 520ES / Alphaluxx elect. scherm / Logitech Harmony remote / Zappiti Pro 4K HDR / Samsung 75 inch QLed / Velodyne DD18

Dracoplasm

Niet alles gelezen maar naar aanleiding van de foto's: Wat een heeerlijke ruimte, echt schitterend...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

molle

Quote from: Dracoplasm on December  8, 2005, 18:26:33
Niet alles gelezen maar naar aanleiding van de foto's: Wat een heeerlijke ruimte, echt schitterend...

Thx ;) maar een moeilijke ruimte om iets dergelijk in op te stellen :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Gisteren na een luistersessie van een 2 tal uren heeft de Vincent SV-233 men hartje toch kunnen bekoren 8)

Heb dan toch de stap maar gezet naar een voorlopige instap stereo set, want sta het komende jaar voor grote kosten :P
Het hele huis moet van binnen geschilderd worden(15.000 euro :-\)
Men tv is het aan het begeven in de slaapkamer en dan heeft de vrouw gezegd als ik met alles naar de kelder vertrek er terug een tv in de living moet komen ::) Plasma(+-3500 euro ;D-

Maar we zijn nog jong genoeg en dus tijd over om later weer te gaan upgraden he ;) Daar doen we het toch voor ;D

Dus nu nog even wachten tot men kelder volledig af is en dan op zoek naar een mooie 2ehands speaker en speakerkabels :)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Mooi ding molle. Echter nog nooit gehoord. Het gaat wel een beetje richting het warme buizen karakter. Nu nog speakers en een bron? De eerste paren uit de domus serie beginnen los te komen op de 2dehands markt. Ik heb wat dingen in duitsland langs zien komen.

molle

Quote from: Ruben on December 12, 2005, 13:47:56
Mooi ding molle. Echter nog nooit gehoord. Het gaat wel een beetje richting het warme buizen karakter. Nu nog speakers en een bron? De eerste paren uit de domus serie beginnen los te komen op de 2dehands markt. Ik heb wat dingen in duitsland langs zien komen.

Thx Ruben ;)
Ja hij heeft een vrij warm karakter. Is wel een vrij snelle en aangename versterker.
Stuurt momenteel men Klipschen probleemloos aan ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Quote from: molle on December 12, 2005, 13:55:10
Thx Ruben ;)
Ja hij heeft een vrij warm karakter. Is wel een vrij snelle en aangename versterker.
Stuurt momenteel men Klipschen probleemloos aan ;)

En qua stroomverbruik? Ik heb wel eens wat verhalen gelezen over het verwarmen van een ruimte tot onaangename waarden. Hoewel dat bij jou niet zo snel zal gebeuren. Maar echt goed voor de stroomrekening kan het ook niet zijn.

Jimmy Conway


molle

Quote from: Jimmy Conway on December 12, 2005, 17:33:36
Molle, zijn de primaluna's nu van de baan?

Voorlopig wel :'( Maare de toekomst bestaat uit het upgraden he ;)
Ga nu gewoon voor een redelijke instapset. De kosten dit jaar swingen weer de pan uit :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Heb de Vincent daarnet even getest.
Mijn eerste ondervindingen.
Snel, warm en dynamisch.
En verdomme wat kan dit spul hard. Soms te hard ;D

Als je al jaren muziek draait via een reciever is een stereoversterker toch wel een openbaring 8)
Heb nog nooit men Klipschen zo horen spelen(muzikaal he).
En wat een punch. Was ik blijkbaar even vergeten. Receiver staat ingesteld op ''small''.
Met men favo cd van Graig Armstrong kwam hier wel het 1 en ander in leven.
Veel gehoord wat ik nog nooit had gehoord.
De klank kwam voor de eerste keer hier los van de speakers. En hé, waar was vroeger mijn middengebied ???

Ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik voor andere speakers in de living MOET gaan.
Bedoel geen Klipsch meer. Vind het geweldige speakers hoor, maar niet voor een harde ruimte.
De hoorns gaan veel te hard, soms te scherp.  Het laag is wel fenomenaal.
Het word tijd om na 6 jaar over te schakelen naar een speaker zonder hoorn. Voor stereo toch.
In men HT zal het wel donderen >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

En de Thiel CS 2.2 is er ook bijgekomen :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Jean Pierre

Quote from: molle on January 17, 2006, 14:27:53
En de Thiel CS 2.2 is er ook bijgekomen :D

Ziet er mooi uit joh! het lijkt wel erg kaal zonder tv/achtergrond schilderij oid :P

Jimmy Conway


molle

Thanks allemaal ;) Nope geen schilderij. Volgende maand word alles geschilderd boven. De traphal is al gedaan :P Er zijn vele putten in de muren die moeten gedicht worden ook ;D

En dan is er tijd voor een nieuwe TV. Iets van een 106 cm doorsnee zal volstaan >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Bon. Na een aantal uren geluisterd te hebben ben ik vrij ondersteboven van de Thiels 8)
Dit is toch wel een heel ander niveau dan de Klipschen. Vroeger galmde het hier als gek als ik gewoonnog maar in stereo speelde. Er moeten wel nog bepaalde dingen aangepast worden he. Speakerkabels, andere cd speler.
Eventueel nog een DAB tuner erbij :D

Het geluid kort omschreven:
Zeer groot geluidsbeeld vind ik. Warm. Dynamisch en een pak controle. Zeker in het laag.
Wat een mooie lekkere bassweergave.
Al 3 dagen aan het luisteren geweest naar Hooverphonic 8), Bob Marley(jawel :D), The Doors,
Graig Armstrong, Kruder & Dorfmeister, Suzanne Vega, Kraftwerk :o, Tracy Chapman,...
Dingen gehoord die ik vroeger niet wisten dat ze er waren ;D
Met een slechte opname heb je het ook wel geweten, dat is misschien het enige minpunt aan de Thiels maar dat zul je met meerdere speakers ook wel voorhebben denk ik.
De cd van Block Party lijkt nergens op. Niet bij men vorige set up, niet boven en niet in de wagen. Spijtig want vind het een vette cd.

Maar voor de rest top vind ik. Ik zelf ben er tevreden over, en voor relatief weing geld heb ik een mooie startset ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

patrick_vdb

Hi Sven,

Quote from: molle on January 27, 2006, 01:01:56
Bon. Na een aantal uren geluisterd te hebben ben ik vrij ondersteboven van de Thiels 8)

O0 Mooi dat ze bevallen!

Het warme klankkarakter zal voornamelijk door de Vincent komen, Thiel luidsprekers zijn doorgaans erg goed in staat om alles voor in de keten te laten horen (dus idd ook een 'slechte' opname) maar als je ze lekker onder controle kunt houden met de versterker dan is het genieten geblazen, een lekker los, evenwichtig, coherent en dynamisch (op zowel macro als microniveau) geluidsbeeld. Wellicht nog een idee om de muur achter en tussen de luidsprekers te behandelen? Zal het geluidsbeeld alleen maar meer ten goede gaan komen.

Veel luisterplezier :D

Patrick

molle

En vandaag men nieuwe powercord van FrankG aan men Vincent gehangen.
Het geheel krijgt nu precies een beetje meer lucht. Het lage is nog strakker geworden en alles heeft meer controle gekregen. Ben weer een tevreden man ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Ik ben er over aan het denken om nog wat meer uit men huidige set te krijgen.
De Denon 1550 te vervangen door een betere cd speler. Maar welke.
Ik had de Vincent CDS-3 in gedachten. Zou mooi staan bij de versterker 8)
Heeft er iemand ervaring mee?
Of een Tjoeb is ook een optie.
Alle meningen zijn welkom.
De Denon vind ik een beetje te hard digitaal klinken. De bass weergave is dan wel weer niet slecht.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Daklem

Molle,

Wat een geweldige ruimte heb jij daar zeg! Fantastisch. Om jaloers op te worden  :o


Ik heb laatst naar de Reference Tjoeb 4000 geluisterd met siemens buizen.

Wat een rust produceerde die cd speler. Alles netjes onder controle. maargoed, ik had hem beluisterd op een PrimaLuna buizenamp en Sonus Faber speakers. Ik was denk ik van het geheel zeer onder de indruk!

Maar mocht je de recenties en gebruikerservaringen horen, is de Tjoeb een topspeler! Volgens mij is daar "weinig" twijfel over mogelijk :)

R

Die cd 23 van rody lijkt me een mooie speler voor je. Iets van de prijs af en je het een topprijs voor een topspeler. Het zal optisch wat minder goed matchen, maar klanktechnisch... O0

molle

Quote from: Daklem on February 19, 2006, 22:45:35
Molle,

Wat een geweldige ruimte heb jij daar zeg! Fantastisch. Om jaloers op te worden  :o


Ik heb laatst naar de Reference Tjoeb 4000 geluisterd met siemens buizen.

Wat een rust produceerde die cd speler. Alles netjes onder controle. maargoed, ik had hem beluisterd op een PrimaLuna buizenamp en Sonus Faber speakers. Ik was denk ik van het geheel zeer onder de indruk!

Maar mocht je de recenties en gebruikerservaringen horen, is de Tjoeb een topspeler! Volgens mij is daar "weinig" twijfel over mogelijk :)

Thanks ;)

Ik heb de Tjoeb ook beluisterd met de dezelfde componenten als je daar opnoemde. Was inderdaad formidabel.
Zou hem hier ook eens moeten testen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4