Videobewerking, gebruik JIJ je PC daarvoor ?

Started by J.A.F._Doorhof, August 20, 2002, 17:59:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gebruik jij je PC wel eens voor videobewerking ?

Ja, DV (firewire)
37 (45.7%)
Ja, Analoog
10 (12.3%)
Ja, Analoog en DV
24 (29.6%)
Nee, maar wil dat wel gaan doen.
10 (12.3%)

Total Members Voted: 77

Richard Kruizinga

Ik heb een Apple G4/800 met ingebouwde Canopus ADVC-50 om analoog om te zetten in DV MPEG4 (echt de beste kaart die er bestaat) en importeer met iMovie of Final Cut Pro. Om DVD's te maken, maar ik een totaal in DVD Studio Pro en laat die een VIDEO_TS map maken. Die brand ik vervolgens met Toast Titanium. Ik blijf van mening dat Apple dit DV-werk serieuzer neemt dan Windows.
Sony TA-E9000ES, Sony TA-P9000ES, Sony TA-N9000ES, Sony DVP-NS999ES, Sony CDP-XA555ES, Sony ST-D777ES, Sony DTC-ZA5ES, Mission 752F (front), Mission 77c (center), Sony APM-22ES II (achter), Sony KV-X2141, Apple Mac G5 2x2

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan, kijk eens naar Edition op de PC, dat is zeer professioneel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bil

Yep.... ik gebruik een Matrox Digisuite op een dual PIII 550 Intergrpah TDZ2000 GT1. Draait als een tierelier en de kwaliteit is echt SUPER!!!!

Gaeje

wat is edition? nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd

J.A.F._Doorhof

Zoek maar eens op Pinnacle Edition ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

aha, pinnacle... dank je wel. Is dat professioneel dan? lijkt me sterk. Bijna alles van pinnacle is toch consumer? ik denk dat AVID dvxpress het dichts aanleunt bij eventuele professionele toepassingen (nl AVID zelf :-)

J.A.F._Doorhof

Hi,

Pinnacle is niet echt consumer meer, ze hebben bv heel Fast-Dazzle nu in eigendom, Edition is volgens mij een afgeleide van Liquid (weet dit niet zeker), AVID is zeker pro-stuf, maar als je al eens met Edition hebt gewerkt dan weet je dat dit niet veel onderdoet voor de normale AVID versie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Hmm, nee, ik heb dus nog niet met edition gewerkt. voorlopig doet premiere pro het nog wel, alhoewel ik dan nog veel liever Final Cut Pro heb, maar heb helaas geen mac! Prijzen, weet je wel...

houben77

Ben tot nu toe niet echt te spreken over pinnacle 8. De hardware wordt niet gedetecteerd door mijn pc. De software wordt geinstalleerd met tientallen vreemde foutmeldingen.

En bij het studio 8 forum lees ik uiteindelijk dat ik mijn xp maar eens naar xp sp1 moet upgraden...

Toch vreemd allemaal, bij anderen werkt het direct, ik heb dikke heibel ermee.

ilya

Savart

Ik ben eigenlijk aan het zien naar videobewerking onder linux en daarbij heb ik Kino en Cinelerra al tegengekomen waarbij Kino een simpel capture-programma is met een paar editing-mogelijkheden terwijl Cinelerra zich als een echt professioneel editing-studio profileert, gelijkwaardig of zelfs beter dan Premiere/Final Cut Pro.
Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met deze of met andere paketten die onder linux draaien om video te bewerken?

Jiri

Yep...MiniDV via Firewire en dan op een Apple Macintosh. OSX 10.3.5 met Final Cut Express...
Werkt erg mooi en stabiel enne realtime :D

Groeten,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Oracle

Ik capture analoog via een ATI Radeon 9200 (enkel VHS, en daar is ie goed genoeg voor), en digitaal via Firewire, vanaf een Sony DV-camera.

Editing met Pinnacle Studio Plus 9.3 en de JPsEffects, en HollywoodFX, en via Premiere Elements (beide sinds zeer kort...).

Daarvoor enkel Studio 9.

Beide programma's bevallen prima, en zeker sinds de laatste update van Studio (dus naar Plus 9.3), is die qua functionaliteit ook weer een beetje op peil... Nu alleen de stabiliteit en de snelheid nog...  :P

Groet,
Mark

Cage

#37
Mijn keus:

Edit Studio van PureMotion voor de PC
Super pakket met enorm veel mogelijk heden, veel beter dan pinnacle studio. Qua mogelijkhden vergelijkbaar met Premiere maar naar mijn mening veel prettiger om mee te werken en tevens vele malen goedkoper.
Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik zou willen kunnen maar niet kan met Edit Studio en ik ben redelijk veeleisend.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

A3-D

Ik ben een uitermate tevreden Matrox RT2500 gebruiker i.c.m. Adobe Premiere en diverse externe software voor aanvullende effecten.

Heb hiervoor een Pinnacle DV500 gehad en er ontzettend veel ellende mee gehad. Tot nu toe niet echt de noodzaak gehad om te upgraden, icm met een P4 3,2 Ghz en een Matrox G550 videokkaart werkt alles zoals ik dat wil....

misteranderson

Ik ben ook nogal bezig met dit onderwerp.

Kan iemand van jullie bevestigen / ontkennen of Pinnacle DD kan branden ??

Even ervan uitgaande, dat de bron een AC3 bestand is  ;D
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Spacebass

#40
De editor en branderinstellingen zijn er in iedergeval wel op gemaakt  :)

heb het nog niet uitgeprobeerd...eerst nog een brander kopen  ;)

2.0 is geslecteerd maar daaronder staat de 5.1 optie...

Pieter-Jan

Hier een tevreden Canopus DV Storm 2 gebruiker ...  :D

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

denoontje

Quote from: Spacebass on February 11, 2005, 00:22:30
De editor en branderinstellingen zijn er in iedergeval wel op gemaakt  :)

heb het nog niet uitgeprobeerd...eerst nog een brander kopen  ;)

2.0 is geslecteerd maar daaronder staat de 5.1 optie...

Volgens mij moet je de DD-(de)coderingen apart bijbestellen/kopen  ::)

Denoontje
8) 8) 8)

Audiofiel

Ik gebruik hier uiteraard (meerdere) Macs voor. Met de ingebouwde FireWire monteer ik al 4 jaar filmpjes die ik daarna terugzet op tape en op DVD brand.

Eerst met iMovie op een G3 400 MHz iMac met 256 Mb RAM (geen enkele dropped frame!) en nu met Final Cut Pro op een G5 1.6 GHz met 2 Gb RAM. Heerlijk zo soepel en probleemloos als het allemaal loopt. Ook 16:9 opnames worden keurig herkend (ook door het gratis met iedere nieuwe Mac meegeleverde programma iMovie overigens).

Binnenkort ga ik wat uitproberen met HD-filmpjes. Bij gebrek aan een HD-camera ga ik eerst aan de slag met stilstaand materiaal (foto's). Enige probleem is nu nog: waar zet je het naartoe? Aangezien ik nog geen HD-DVD kan branden... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

JKL29

Ik gebruik Avid Xpress Pro 4.5.1 in combinatie met de Mojo op een PC. Deze hardware ondersteuning zorgt ervoor dat ik realtime output heb van zowel progressive video alsmede effecten naar de client monitor of DV tape.
Ik werk met Avid omdat ik dat ook op mn werk gebruik, de meeste bedrijven werken met Avid, en als je eenmaal Avid gewend bent, dan zie je weinig heil meer in andere programma's. Avid is gemaakt voor de editor die niks anders doet dan de hele werkdag monteren. 80% van de films worden gemonteerd op een Avid systeem, en 90% van de televisieprogramma's. Dit zijn dan wel de duurdere systemen, de Mediacomposer is wel de meest populaire.

Maar voor de rest maakt het helemaal niet uit waarop je monteerd, het gaat uiteindelijk om het creatieve brein van de editor en het eindresultaat! Dus zoek vooral iets op wat je zelf het prettigst vind.
Lexicon MC-8 - Sony PS3 - Harman Kardon PA2400 Signature / PA2200 - Earthquake 618 (hornsubwoofer) - Monster Power HTS 1000 - Panasonic PT-AE2000E - Rega Planar 3 - Klipsch La Scala (front/center) - Klipsch Heresy (surround)

Mr. Anderson

#45
Ja, sinds kort ben ik bezig met o.a. het capturen van analoge video met een Plextor ConvertX PX-M402U, een realtime hardware converter. Hoewel de kwalitatief hoogste dvd-stand om te snoepen is, is er met dat ding ook nog een andere manier. Je kunt nl. ook real-time converteren naar DivX en MPEG4. Hoewel ik daar helemaal geen adept van ben en in het verleden een hoop narigheid gehad heb met .avi, moet ik eerlijk zeggen dat de resultaten NOG beter zijn dan met de dvd stand. Ik wilde er echt niet aan en heb nogal wat overtuiging nodig gehad na alle ellende met divx en mp4, maar eerlijk is eerlijk.
Ik heb een zeer mooie maar "geniepige" S-VHS opname van een buitenconcert met errug veel licht-effecten, die ik inmiddels als test-tape gebombardeerd heb. Ik converteer na het capturen de verkregen .avi bestanden naar MPEG2 met de Canopus Procoder. De resultaten zijn verbluffend mooi.

Ook converteer ik wel eens een dvd voor een hobby-collega uit de VS van PAL naar NTSC. Ook daarvoor gebruik ik de Canopus. Je moet wel ff geduld hebben met dat programma, want hij neemt er de tijd voor . . . . maar het resultaat is er wel naar.

Voor het authoren gebruik ik DVD Author van TMPGEnc. Werkt perfect. Maar gezien reacties van mensen om mij heen en hier op het forum, wordt het misschien eens tijd om Final Cut Pro te gaan proberen.

roland p

#46
Ben net bezig met een promo voor iemand en ik gebruik daar 'MPEG Video Wizard' van womble voor.
Het bronmateriaal wat ik voor die promo gebruik komt oorspronlijk van digi-beta, maar omdat ik alleen maar een dvd-speler in mijn computer heb, heb ik die digibeta om laten zetten naar dvd.

MPEG Video Wizard heeft als gunstige eigenschap dat hij alleen de lassen/effecten opnieuw (met mpeg-2) codeerd.
Ik gebruik een hollywood-plus dvd kaart, welke een puur tv signaal uitstuurt, om te monitoren (helaas niet realtime...) wat ik heb ge-edit.

Als ik in de toekomst nog iets zou gaan editten, zou ik voor andere software kiezen. Het is namelijk bijzonder lastig om met deze tool een geluidsspoor synchroon te houden met een videospoor...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Marc

Inmiddels upgrade naar Studio 9 en DV.
Werk nog steeds naar volle tevredenheid hiermee. Er is overigens een apart Pinnacle forum waar je met specifieke vragen terecht kan. Via die weg kwam ik erachter wat ik moest doen om bijvoorbeel 4:3 beelden te mengen met 16:9 beelden.
Het is inderdaad belangrijk waarmee je "opgroeit". Dat blijf je meestal gebruiken als het goed werkt.

Edo

Ik gebruik het dagelijks, video monteren op de PC. Zowel prive als thuis.
Aantal jaren bezig geweest met Premiere, nu al een tijdje over naar AVID Xpress Pro HD.
Was even wennen die overstap, maar het went vrij snel.
Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

Ed.S

Zowel in mijn werk als privé gebruik ik AVID Xpress Pro HD. Kan heel veel en is behoorlijk flexibel.
Kan verschillende formaten uitspugen en heeft een erg fijne titeltool. Er is ook een Free Edition te krijgen bij
AVID, heeft zijn beperkingen maar leuk om er kennis mee te maken. Heb verschillende programmas
geprobeert, Final Cut, Premiere Pro, Media 100 enz, enz, maar qua gemak kom ik toch iedere keer
weer uit bij AVID.
Keep it Simple.