Zymo's HT deel 2

Started by Zymotic, July 20, 2005, 10:36:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork



Oeps, komende zaterdag ligt voor mij weer moeilijk. De twee zaterdagen daarop kan ik wel.

Komen we dan toch in september uit?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

September is ook prima, ik opper even 7 en 14 september.

Geef maar even aan of er een voorkeur is voor 1 van de dagen.

mikekiwi

Geen voor- / afkeur wat mij betreft tussen de twee genoemde datums...

clockwork

Same here. Wat mij betreft beiden oke.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

r_flagg

Quote from: Zymotic on August  1, 2013, 08:59:26
September is ook prima, ik opper even 7 en 14 september.

Geef maar even aan of er een voorkeur is voor 1 van de dagen.

Zoals het er nu uitziet zou ik 7 sept wel kunnen.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Zymotic

7 september is dan de eerste M&G bij Zymo's Zolder. :coffee:

mikekiwi

Quote from: Zymotic on August  3, 2013, 09:04:10
7 september is dan de eerste M&G bij Zymo's Zolder. :coffee:
Zojuist toegevoegd aan de agenda!

clockwork

Same here. Leuk!  :popcorn:

Ben met name erg benieuwd naar het effect van je panelen en de beeldkwaliteit van de Sony.
En naar de mansen achter de nick's natuurlijk.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Jullie hebben een PB.

Zymotic

Ik heb op de luisterplek nog wat last van flutter-echo. Nu las ik bij soundscapes, dat noppenschuim dat kan verhelpen. Wat ik mij afvraag is waar ik dat het beste kan plaatsen. Mijn gevoel zegt op de zijmuren naast de luisterplek. Maar omdat ik schuine daken heb misschien ook wel daar tegen aan.

Wat denken jullie? Of is het gewoon een kwestie van uitproberen en is er zinnig woord over te zeggen.

jvanhambelgium

Quote from: Zymotic on August  5, 2013, 16:56:01
Ik heb op de luisterplek nog wat last van flutter-echo. Nu las ik bij soundscapes, dat noppenschuim dat kan verhelpen. Wat ik mij afvraag is waar ik dat het beste kan plaatsen. Mijn gevoel zegt op de zijmuren naast de luisterplek. Maar omdat ik schuine daken heb misschien ook wel daar tegen aan.

Wat denken jullie? Of is het gewoon een kwestie van uitproberen en is er zinnig woord over te zeggen.

Zoek 1e reflectie-punt met de "spiegelmethode" ;-)
Dus jij gaat zitten op de luisterplek en iemand loopt met een handspiegel oid langs de wanden richting speakers.
Van zodra jij in de spiegel "een" conus van een luidspreker/tweeter/drivers kan zien is DAT de zone die je aandacht nodig heeft...Akkoord , het is geen exacte wetenschap...

1e reflectie-punten heb je in principe op zijkanten, vloer en plafond.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Zymotic

Het eerste reflectiepunt heb ik aangepakt door middel van de Mutrox diffusie panelen.

Als ik op de luisterplak in mijn handen klap, dan hoor ik nog flutter echo. Ik heb daardoor het idee dat er tijdens het film kijken ook nog wel wat echo ontstaat  op de luisterplek.

jvanhambelgium

Quote from: Zymotic on August  5, 2013, 17:09:05
Het eerste reflectiepunt heb ik aangepakt door middel van de Mutrox diffusie panelen.

Als ik op de luisterplak in mijn handen klap, dan hoor ik nog flutter echo. Ik heb daardoor het idee dat er tijdens het film kijken ook nog wel wat echo ontstaat  op de luisterplek.

Welk soort diffusie-panelen (werkgebied) en hoeveel heb je er hangen langs elke kant ?
Je zit met parallele wanden (ideaal biotoop voor flutter-echo) waartussen je luister-plek zit ?
Volledig tot plafond of heb je dan een schuine-zolderwand oid ?

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Zymotic

Ik gebruik de Mutrox retrowave. Oppervlakte per paneel is 180cm x 120cm . Het werkgebied kan ik nergens terugvinden.

Op pagina 6 staan foto's van mijn HT. Zowel boven het scherm als boven de luisterplek loopt het schuin.

jvanhambelgium

Quote from: Zymotic on August  5, 2013, 18:22:03
Ik gebruik de Mutrox retrowave. Oppervlakte per paneel is 180cm x 120cm . Het werkgebied kan ik nergens terugvinden.

Op pagina 6 staan foto's van mijn HT. Zowel boven het scherm als boven de luisterplek loopt het schuin.

Dat zijn zo'n golvende paneeltjes zoals er bij BB&G hangen ? Die zullen toch wel een (theoretisch) werkingsgebied hebben niet ?
Op de site van Mutrox zie je wel dat ze alles custom-maken maar verder 0,0 info.

Mischien dat een absorptie-paneel beter is in jouw situatie om wat venijnig hoog flutter-echo weg te werken ?
Hoor je verschil met of zonder die panels ? Want ze zijn al wel behoorlijk groot qua afmetingen...


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

denoontje

#165
Quote from: jvanhambelgium on August  5, 2013, 18:46:34
Dat zijn zo'n golvende paneeltjes zoals er bij BB&G hangen ? Die zullen toch wel een (theoretisch) werkingsgebied hebben niet ?
Op de site van Mutrox zie je wel dat ze alles custom-maken maar verder 0,0 info.

Mischien dat een absorptie-paneel beter is in jouw situatie om wat venijnig hoog flutter-echo weg te werken ?
Hoor je verschil met of zonder die panels ? Want ze zijn al wel behoorlijk groot qua afmetingen...

De panelen die Ralphh in zijn HT gebruikt werken goed tegen de flutterecho...HT in de tuinkamer....

jvanhambelgium

Ik heb hier ook nog 4 (absorptie) panelen liggen , 120cm x 60cm x 12cm (rotswol gevulde) die je mischien wel eens als "test" kan gebruiken op verschillende plekken etc.

Indien niet schandalig ver van Belgie woonachtig bent wil ik gerust wel es een M&G doen en de panels in de auto gooien, maar dat zal dan ook voor ergens in September zijn want ik heb nog een verlofke staan  >:D >:D

1 van de weinig vereisten die ik heb is dat er een lekkere kop koffie moet klaar staan dus dat valt wel mee  :coffee: :coffee:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Zymotic

Alkmaar is wel een stukje rijden hoor  ;) maar je bent van harte welkom!

Ik weet niet of absorptie bij mij wel wenselijk is omdat de nagalm tijden bijna perfect zijn (gemeten door Toine van Soundscapes) Alleen is flutterecho daarop niet te zien.

jvanhambelgium

Euh ... ja ... Alkmaar is er een beetje over qua afstand ;-(

Ah bon, je hebt Toine al laten komen. Wie heeft die mooie golvende diffusertjes voorgesteld of heb je die op eigen houtje erna aangeschaft ?

Heb je ook iets van reflectie-punten op het plafond aangepakt of heb je die niet direct ?
En zit er achter de luisterplek ook iets ? Kan het niet op de foto's zien.

Je hebt ook nog 1e reflectie-punten meer langs de achterkant hé. VB je recher-front speaker zal met een spiegel ook wel ergens op de linkermuur te zien zijn en omgekeerd. Mischien daar ook iets van paneel voorzien ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Zymotic

Deze panelen heb ik zelf aangeschaft omdat dit diffusie panelen zijn en ik ze er mooi uit vind zien  ;D Onder het mom van dat diffusie niet verkeerd kan zijn.

Achter de luisterplek zit nog een CV. Deze komt niet boven de stoelen uit.

Ik heb verder nog geen reflectie punten aangepakt dan diegene naast de speakers.

Zymotic

Na een weekje van meten en testen ben ik nu toch wel weer tevreden. Ik heb een ADSY meting laten doen door de Marantz en deze verder naar mijn smaak aangepast.

Het volgende heb ik veranderd:

-Fronts op gelijk volume gezet
-Fronts en center op Small
-Rears 2db zachter
-Crossover op 100Hz

Dit geeft naar mijn beleving het beste resultaat en kan ik weer genieten  ;D

clockwork

mooi zo.  :clapping:

Dus de opgrade plannen zijn weer van de baan?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Voorlopig wel, al wist ik ook niet zeker of het wel een upgrade zou zijn  ;)

clockwork

Quote from: Zymotic on August 13, 2013, 10:58:22
Voorlopig wel, al wist ik ook niet zeker of het wel een upgrade zou zijn  ;)

En dat is dan ook wel weer een reden op zichzelf.

Ben erg benieuwd naar je set. Nog maar een paar weekjes!  :popcorn:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het vinden  :popcorn: