henkt1's ht (foto's binnenkant cinepro, 16-02-06))

Gestart door henkt1, mei 25, 2005, 19:50:01

Vorige topic - Volgende topic

henkt1

Hallo allemaal,

Ik waar hier al een tijdje rond en zo nu en dan bemoei ik me ook nog ergens mee. Niet al te vaak want als het technisch te diep gaat dan moet ik helaas afhaken. Het meeste lees ik echter wel want ik kan er natuurlijk veel van leren.
Van jongs af aan met stereo bezig geweest. Maar nu al weer meer dan 10 jaar met home theatre. Mijn liefde voor stereo is nooit gezakt. Vandaar dat ik een Krell versterker heb gekocht. Natuurlijk zijn er andere versterkers maar deze heeft en power en een theatre trhoughput. Voor mij de enige manier om binnen een redelijk budget toch stereo en surround goed te combineren.  Voor multichannel muziek is dit niet ideaal omdat het verschil tussen mijn fronts (nautilus 804) en surrounds (b&w 604s2) te groot. Tevens is het verschil tussen versterkers te groot. Echter, qua film geluid, geen klagen. En ja, het kan altijd beter ;D

Ik probeer (noodgedwongen) binnen een beperkt budget een zo mooi mogelijke ht te creeren. Dat betekend dus zelf goedkope oplossingen vinden. Zoals het zwarte doek boven het scherm wat mams gemaakt heeft. Een diffuser na voorbeeld van tingmans site, masking systeem aan gordijnrails (voor 16;9 en 2.35;1) en zelf een ophangrek maken voor mijn Barco. Ik had 'm liever weggewerkt maar het plafond openbreken werd toch echt een te duur en ingrijpend geintje  :-\

Mijn laatste aanwinst, de plasma enhancer pro maakt het plaatje letterlijk en figuurlijk af. 

De foto's zijn gemaakt met een 2megapixel camera. Maar jullie krijgen wel een beeld van mijn ht ;D

groet, en ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Henk

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Spacebass

Ziet er goed uit henk  O0

henkt1

Thanks, en geloof me, die foto's doen geen eer aan het plaatje wat die barco produceert ;D

Was nog vergeten te vertellen dat ik de meterkast (lekker handig in de kamer) heb laten aanpassen en dat er 2 sun audio stekkerblokken rechtstreeks van hun eigen groep komen.

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

graafke

ziet er goed uit!

Wat gebruik je voor bekabeling?

EN zou je eens een foto kunnen maken van de rears en een closeup van je apparatuur en specificaties noteren  ;D

R

Serieuze HT, gaaf hoor. Je kan de plaatjes ook meteen plaatsen. Dan voeg je aan de eerste image tag width=getal toe. Werkt prima.

Rappie

Mooie apparatuur, alleen jammer dat de HT sfeer een beetje ontbreekt ..... Maar dat zal wel met de WAF te maken hebben .
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Heb je wat meer specs van je apparatuur ? Ik was nl. benieuwd of die center een HTM-1 is ?  ::)

wil

Mooi setje hoor. Vooral je frontopstelling ziet er lekker uit hoewel de SVS me een beetje beangstigend over komt  :o.

Ik zie echter vaker bij mensen de speakers niet midden op de sokkels/tegels staan maar aan de buitenkant er van. Waarom is dat?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

henkt1

Voor specs zie mijn signature :D

De ht sfeer is er wel aardig als je het licht uit doet ;D In ieder geval mooi zwart rondom het doek. Verder is en blijft het een huiskamer :D

Interlinks en speakerkabels zijn van AH! Bevallen mij erg goed en zijn redelijk betaalbaar.
De stroomkabels voor de krell en A11 zijn ook van AH! Verder nog wat van den hul interlinks en ook de digitale interlink is van van den hul

Ik had geprobeerd de foto's direct te plaatsen maar dan werden ze veel te groot en scrollen lukt dan ook nog niet. Zal uiteraard aan mij liggen :D

Nog een linkje met wat detail foto's

http://img212.echo.cx/my.php?image=afbeelding0057zm.jpg

http://img212.echo.cx/my.php?image=afbeelding0011zp.jpg

http://img212.echo.cx/my.php?image=afbeelding0042pz.jpg

van de surrounds helaas vergeten foto's te maken. En heb de camera geleend  :-\

henkt1

Bij mij is dat gewoon toeval.
Was aan het schuiven met mijn speakers over de tegels.

trouwens, mooi gedaan die foto

kan je deze boven mij ook even aanpassen"?

groet,
Henk

wil

Ahum, ik ben geen mod  ;D ik kan niet jouw posts veranderen.
Zet achter [img gewoon width=700 en dan de rest, dan blijft je plaatje goed in beeld  ;)
Je kan het zelf doen door op het knopje verander te klikken.

Zie ook dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=8726.0

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

henkt1

nog eens proberen, nooit te oud om te leren :D

wil

en dan nog een spatie tussen img en width en je krijgt dit:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

henkt1

pfff, na 3 keer proberen eindelijk gelukt.
Hier de rest:

wat mis ik nou?? :'(

R

spatie tussen de imp en width

wil

Citaat van: henkt1 op mei 25, 2005, 21:41:13
pfff, na 3 keer proberen eindelijk gelukt.
Hier de rest:

[imgwidth=700]http://img212.echo.cx/img212/4719/afbeelding0057zm.jpg[/img]

wat mis ik nou?? :'(
Plaats op de plek van het sterretje een spatie en je bent er:
[img*width=700]http://img212.echo.cx/img212/4719/afbeelding0057zm.jpg[/img]

Je bent er bijna ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

henkt1

Fransvis

Henk...als je in staat bent om de foto's te verkleinen....dan laden ze veel sneller en vreten veel minder bandbreedte. Ze zijn nu gemiddeld zo'n 850KB terwijl je ze zonder kwaliteitsverlies op zo'n 50 a 60 KB kunt maken. Hiervoor heb je wel een fotobewerkingsprogramma nodig.

Hier een voorbeeld...die is maar 58KB.

henkt1

Hoi Frans,

Zo'n programma heb ik dus niet.
Daarom vond ik het idee met de links naar imageshack ook wel aardig.
Maar direct foto's zien is ook wel weer leuk.
Zo is het altijd lastig.
Bedankt voor de tip.
Henk

Movievault

hee Henk, mooie installatie heb je daar.
Het was me aangenaam met je kennis gemaakt te hebben. Als ik in de buurt ben kom ik graag eens langs.
De Denon doet het maar goed met de SDI :)
Effe aan bezig geweest maar dan is het ook goed afgewerkt ook he
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

arie001

Je hebt erg mooi spul staan mag je wel zeggen  :) Ziet er mooi uit  O0 Staat de SVS niet een beetje erg in de hoek btw ?
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

henkt1

Citaat van: FrankG op mei 25, 2005, 22:11:26
hee Henk, mooie installatie heb je daar.
Het was me aangenaam met je kennis gemaakt te hebben. Als ik in de buurt ben kom ik graag eens langs.
De Denon doet het maar goed met de SDI :)
Effe aan bezig geweest maar dan is het ook goed afgewerkt ook he

Doet het inderdaad prima :D
Je bent zeker welkom! Laat maar horen.

@arie, ik weet niet of ie te dicht bij staat. Hij klinkt in ieder geval wel goed en veel andere opties heb ik ook niet.
Over het algemeen is het juist wel gunstig dat een sub in de hoek staat.

groet,

Henk

brimbrammer

Mooi spul allemaal. :D

Jean Pierre

Mooi spul! ik zie dat je ook nog eens als rears 604's hebt staan! Jij hebt wel een aardige bass volgens mij met films :D?

henkt1

ach, zo nu en dan trilt de bank een beetje :P
Overigens staan de speakers allemaal op 'small'
groet,
Henk