henkt1's ht (foto's binnenkant cinepro, 16-02-06))

Gestart door henkt1, mei 25, 2005, 19:50:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

molle

Mooie set. Mijn complimenten O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

henkt1

hoi,

gisteren mijn dvd speler wat gemodificeerd met loodbitumen. Zowel de bodem van de speler zelf, de binnenkant (waar mogelijk) en de binnenkant van de kap.

Daarna natuurlijk luisteren. Deze aanpassing leverde geen wereldschokkende veranderingen op maar de veranderingen waren toch duidelijk! Op track 3 van roger waters 'amused to death' hoor je op de achtergrond een achterstevoren gesproken tekst. Deze stond nu strak achter me en ik kon het bijna verstaan ;)
In het laag leverde deze modificatie wat meer felheid en detail op. Bij 'exit music' van Radiohead hoorde ik een achtergrond stem welke ik nooit eerder gehoord had. Ik weet het, als je specifiek luisterd na een verandering in je systeem kan je je afvragen of je meer detail hoort omdat die verandering daar aan bijdraagd of omdat je nu juist even wat scherper luisterd ::)

Al met al toch een aardige en goedkope modificatie welke toch wat meer detail en zuivere plaatsing opleverde.

Ik merkte overigens wel dat de lucht uit de roosters van de dvd speler toch wel warm werd. Gevoelsmatig warmer dan voorheen. Iemand ideeen hoe warm dit mag worden?  Uiteraard was het vandaag sowieso een erg warme dag O0

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

henkt1

Net Kees weer eens op bezoek gehad.
Meteen maar even de halve kamer verbouwd. Tot nu toe stonden de surround speakers niet ideaal. Ongeveer recht achter. Dus eigenlijk te dicht bij elkaar. Maar ik zag ook geen oplossing. Maar nu, na de halve kamer (achter de bank dus) te hebben omgegooid lukt het toch om de speakers bijna ideaal te positioneren!!!!!!!! Happy!!

Natuurlijk meteen film testen. En wauw!! Wat ik verwachtte kwam uit. Betere spreiding in de surrounds en een betere connectie met de fronts. Op zich had ik al wel een goede 3d geluidsbeeld maar nu is het nog veel beter!

Ik ga deze week de kabels e.d. netjes wegwerken en dan zal ik foto's plaatsen van deze situatie.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

KeesN

Volgende keer verbouwen de rest van het huis  O0

... en wie begon er met het zagen in een verlaagd plafond om 22.30 uur, waarna het licht uitviel ?  ;D  it wasn't me

Maar het moet gezegd: het klinkt nu echt een stuk beter. Voor de 'verbouwing' zat er een aardig gat tussen fronts en surrounds, dat is nu netjes opgevuld. Nu nog die matjes van de Gamma eruit en echte roominators erin, en het begint echt ergens op te lijken   ;D

henkt1

Ja ja, trouwens, geen kabels doorgezaagd. Nieuw lampje erin en klaar. 8)

Gisteren nog uren bezig geweest met kabels wegwerken e.d. Tjonge je trekt dan wel een beerput open zeg ;D

Die 'roominators' zitten nog in de pipeline. Effe wachten zodat ik dat in een keer goed kan doen.

Gisteren na al het werk nog even 'house of the flying daggers' gekeken. Mooie film! En erg subtiele surrounds. Lekkerrrrrrrrrr!

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

bmateijsen

Kijk... dat zijn geen halve maatregelen!! Mooi!  8)

henkt1

Endelijk foto's van de surrounds. Ze stonden dus eerst links en rechts naast het raam. Nu meer naar voren en verder uit elkaar.  :D

De volgende stap wordt eerst weer laten calibreren van de CRT en daarna toch de acoustische aanpassingen.

Kan even duren maar dan volgen er uiteraard ook weer nieuwe foto's (kan deze nu zelf nemen ;D)

groet,

Henk







JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

GTDesign

Zie ik het nu goed, Heb je de Barco sindskort ook een silverkleur gegeven of was dat al ?

henkt1

Hoi GT.

Zag het er eerst niet uit dan?? ;D
Ik had de Barco al eerder zilver gespoten. Staat toch wat strakker zo in de kamer...

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Fransvis

Citaat van: henkt1 op oktober  3, 2005, 19:47:57
Hoi GT.

Zag het er eerst niet uit dan?? ;D
Ik had de Barco al eerder zilver gespoten. Staat toch wat strakker zo in de kamer...

groet,
Henk

En zo te zien heb je de lampen meegespoten... >:D ;) ;D

Of is de flits overijverig geweest...? ::)

henkt1

Nee dat ligt niet aan de flits.
De lampen doelbewust meegespoten. Dat vond ik wel zo netjes :P

Henk
;D
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

KeesN


henkt1

Hey Neat Freak.

Voor mijn doen is dit dus best netjes.
Gelukkig geen foto genomen van de keuken ;D
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

henkt1

Hallo Allemaal,


alhoewel het niet helemaal de bedoeling was heb ik toch een major upgrade gedaan. Ik zag de cinepro versterker hier op het forum langskomen en kon me toch niet beheersen ;D  Na mijn Krell 300i en Marantz mm9000 versterker verkocht te hebben werd het tijd voor een bezoekje aan Bousious. Alhoewel relatief onbekend hier op het forum een zeer enthousiast high end liefhebber. Een bezoekje is zeker de moeite waard! Een aardige kerel en fantastische apparatuur.

Anyway, thuis gekomen blijkt dat de cinepro zo zwaar is dat ie niet op mijn te oude en bouwvallige (te vaak moeten zagen in de achterkant :D) rack te plaatsen. In het rack was door de afmetingen ook geen optie. Nu wilde ik altijd al eens zo'n flexie rack bouwen. Dit was mijn kans. Alhoewel ik het idee wat gemodificeerd had naar mijn eigen wensen denk ik dat het resultaat heel aardig is geworden. In totaal 120 euro aan materiaal kosten en de platen laten zagen en boren bij een klein diy zaakje bij mij op de hoek. Dat scheelde een boel ellende :D  De plaat waar de dvd opstaat is aan de onderkant tevens voorzien van een teroderm trillingsabsorber plaat.

Na het een en ander te hebben aangesloten heb ik ongeveer een uur lang zo gezeten  ;D ;D ;D ;D

Die Krell klonk bij mij fantastisch in stereo. Stereo via de Marantz was tot nu toe niet eens een optie. Maar tot mijn opluchting was dat nu helemaal goed. Sterker, het was nog veel beter dan via de Krell. Wat een controle, ruimte en diepte.  En het kan bizar hard. Maar dat spreekt voor zich. Wat me ook erg opviel hoe belangrijk toch de 4g principes zijn. Nadat ik eerst de Krell had verkocht heb ik nog een weekje gespeeld met de Marantz. Alhoewel ik power miste was het algehele geluidsbeeld toch beter dan via verschillende versterkers. Nu, met de cinepro zit ik op een compleet ander level!

Hoe dan ook, ik moet er weer een tijdje tegenaan kunnen. Uiteindelijk wil ik toch doorgroeien naar een top pre amp. Zoiets als een Lexicon MC4. Hoef ik ook geen specifieke cd bron te kopen :P

Om nog op het 4 g verhaal terug te komen. Voor de surrounds moet ik binnenkort nog wel mijn speaker kabels aanpassen. Maar 804's kopen voor mijn surrounds zie ik echt niet zitten. Deze speakers vind ik prima en zijn ook wel zo veilig omdat ze 'in de loop' staan.

groet,

Henk




JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

hifiman

Hee Henk!

Hele verbetering zeg dat nieuwe rack!  :D Ziet er fantastisch uit zo!

En de vervanger van de Krell is ietsje groter zie ik  ;D

Dracoplasm

Zo das een mooi beestje.

Complimenten voor het rack, ziet er erg goed uit!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

OscarTango

Vraagje...die platen zijn gezaagd, zei je. Ik zie echter geen "ruw" materiaal aan de zijkanten van de platen. Is daar overheen weer fineer gelijmd ?

Zijn dit gewone meubelplanken die je in de Praxis/Gamma/etc kunt kopen ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

henkt1

Hoi,

Het zijn inderdaad gewone meubelplaten. Dat scheelt nogal in het verven :D
Ik heb geen schuur waar ik dit apart kan doen dus voor mij veel handiger. De zijkanten zijn met fineer beplakt (gestreken). Fluitje van een cent.
De brede planken zijn dubbel uitgevoerd. Eerst gelijmd en daarna van onder uit met wat schroefjes voorzien. Zit stevig en je ziet er niets van terug.
In eerste instantie wilde ik het toch van mdf platen maken en de brede platen zelfs triple uitvoeren waarvan de middelste hol uitgevoerd en dan gevuld met zand. Uiteindelijk maar vanaf gezien ivm het vele werk en het gebrek aan vrije klusruimte.

@ tingtong5

De versterker is idd een ietsje groter ;D
En zwaarder! Ik kom al vele jaren regelmatig in de sportschool maar met dit beestje is toch echt heavy. Niet dat dat een garantie is voor goed geluid.
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

hifiman

Citaat van: henkt1 op januari 15, 2006, 13:03:02
In eerste instantie wilde ik het toch van mdf platen maken en de brede platen zelfs triple uitvoeren waarvan de middelste hol uitgevoerd en dan gevuld met zand.
:o

bmateijsen

Cinepro 8) dat is een bekende! Helaas niet meer ingevoerd in Nederland, maar dit is een flinke Amerikaanse bodybuilder...

Veel plezier ermee!

henkt1

Dat plezier gaat wel lukken.
En mocht ie ooit kapot gaan dan kan ik er inderdaad mee gaan bodybuilden.

groet,

Henk

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

GTDesign


henkt1

thanks  :D

Nu nog een lexicon (of een equivalent) en er is nog ruimte voor een HD speler en een HD ontvanger in mijn rack ::)

Het zal mij benieuwen hoelang het duurt voordat dit gevuld wordt  :D

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Jean Pierre

Citaat van: tingtong5 op januari 15, 2006, 10:56:16
Hee Henk!

Hele verbetering zeg dat nieuwe rack!  :D Ziet er fantastisch uit zo!

Het oude rack vond ik anders ook niet verkeerd hoor! maar idd ziet er goed uit  O0!