SVS tube look a like.. hoe?

Started by triple_A, May 9, 2005, 20:46:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

triple_A

Quote from: Peerless Monster on May 15, 2005, 13:38:19
Zucht...
Ik heb nu wel het id hoe ik het ga doen in ieder geval ;)
Succes ermee ;)
Ik let nog wel ff op want ik wil het natuurlijk vanaf het begin volgen allemaal ;D
mvg, Triple_A

sphere

Ik zou toch voor XXLS units gaan nu.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Peerless Monster

QuoteIk zou toch voor XXLS units gaan nu.

na, de 10 is prima. Anders veel te veel bassen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sphere

De XXLS is er ook in 10 hoor  ???
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Peerless Monster

QuoteDe XXLS is er ook in 10 hoor

Dat wist ik niet. Ik dacht dat de extra X voor Extra groot stond...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Leen

Hoi.
Zomaar een vraagje is de berekening van de inhoud van de buis en br poorten gelijk aan een convetionele kast?

Pvc buizen zijn te koop in drie laags uitvoering en kunnen gelijmt worden, de wand dikte moeft echt niet extreem te zijn daar de inwendigekrachten door de woofer veroorzaakt in de buis zich gelijk matig verdelen over het ronde opervlak dus wel minder kast resonaties veroorzakendan bij coventonele kasten, tel daar de dichheid van het materiaal bij dan zijn erg dikke wanddiktes niet nodig.

Heb je buis die niet gelijmt kan worden, klem je de buis tussen 2 stevige ronde stukken mdf met zowel onder als boven een rubberen pakking en 3 draadeinden
van m10 a12 van de lengte van de pijp en draai die met een momentsleutel gelijkmatig vast ben je ook klaar.

Zomaar wat hersenspinsels van mij, daar ik ook een sub wil bouwen in de nabije toekomst.

Iemand surgesties voor een redelijk betaalbare woofer en versterker ?
En wat doet die basboost bij versterkers eigenlijk, is me niet geheel duidelijk.

Groeten Leen.
reciever h/k avr130
dvd philips 520
tv    philips 32pw9713/12
sat tuner philips drs2210 speakers 2×mission 704. 4×mission 731+center+sub eltax draaitafel technics sl120 +sme 3009+philips gp412II interlinks diy rg 58 u speakerkabel no name 2.5mm koperdraad

Jean Pierre

ik zou cirkels maken daar omheen buig triplex oid. daaar weer zirkels omheen daar weer laagje buigtriplex vullen met zand, en dan een krachtige 12 a 15 inch woofer erin! eventueel met een versterker buiten de tube..!

triple_A

Heel misschien kunnen jullie van mij toch nog een projectje verwachten :D
Ik bedacht me laatst dat ik nog een logitech z560 subwoofer heb liggen, waarvan de amp een tijd geleden is gestorven :(
Maar goed, ik had toen de achterkant dicht gemaakt met MDF, en de sub zo een tijdje gebruikt.
Getuige deze foto; ;D

Deze 8inch'er is van tangband, en klinkt behoorlijk diep, en hard ondanks z'n lage rendement. Strak klinkt hij alleen niet echt (in deze kast), maar in een op maat gemaakte tube kan dat natuurlijk veranderen.. :D

Paar foto's



Ik weet nog niet zeker of ik eraan ga beginnen, maar het lijkt me wel een leuk budget-projectje. ;)
De parameters van de woofers heb ik trouwens gekregen van Tangband :)
Als amp dacht ik dan aan een conrad ofzo, of een 2ehands hypex.. zoals ik al zei, hij is niet zo gevoelig daarom mag tie wel wat power hebben 8)
mvg, Triple_A

tan1415

Wow..voor het eerst dat mensen de SVS buisvorm aantrekkelijk vindt.
Al die moeite om de SVS look te krijgen.

Meeste mensen nemen de SVS ton model voor lief vanwege de kwaliteit van de sub. Het liefst hadden ze een andere model gekozen.




Peerless Monster

QuoteMeeste mensen nemen de SVS ton model voor lief vanwege de kwaliteit van de sub. Het liefst hadden ze een andere model gekozen.

Says who... ???
VOlgens mij zijn er alleen maar vrouwen die hem lelijk vinden. VOor de rest ken ik alleen maar mensen die hem echt mooi vinden...
Ik denk dat de mannen altijd voor groot gaan en stevig..... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjors

Quote from: Peerless Monster on June 28, 2005, 00:18:07

Ik denk dat de mannen altijd voor groot gaan en stevig..... ;D

Zacht en rond hé  ;D ;D ;)

triple_A

Quote from: tan1415 on June 28, 2005, 00:06:52
Wow..voor het eerst dat mensen de SVS buisvorm aantrekkelijk vindt.
Al die moeite om de SVS look te krijgen.

Meeste mensen nemen de SVS ton model voor lief vanwege de kwaliteit van de sub. Het liefst hadden ze een andere model gekozen.




Mwa, ben ik niet met je eens..
vind het er juist indrukwekkend uitzien :o stoer man zo'n ding in je kamer.

al moet je natuurlijk wel de ruimte hebben..
mvg, Triple_A