Wharfedale Diamond 9 series

Started by XeR, March 25, 2005, 15:51:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucase123

Quote from: wimpie007 on September 27, 2005, 18:12:26
De diamond 9's zijn opgebouwd uit MDF, enkel de afwerking is in kunststof.
Ik heb ondertussen een aantal problematische dagen achter de rug, blijkbaar zit een van de aansluitingen op de center fout gedraaid waardoor ie intern contact maakt. Gevolg is dat de versterker er elke keer mee ophoudt omdat er ergens kortsluiting zit.

Hopelijk kan ik na vanavond (alles uit elkaar en terug ineen gestoken) me terug toeleggen op het luisteren (/ film kijken) :)

oftewel net als vele merken ook gebruiken HPL, high pressure laminate.
in plaats van echt fineer. hpl heeft ook zijn voordelen,krasvaster voornamelijk

Joost.P

Even een klein kickje.

Na al die positieve reacties ben ik zeer geinteresseerd geraakt in deze speakers.
Het probleem is alleen dat ik geen zaken kan vinden die ze hebben staan. Zijn er toevallig mensen die een adres in Amsterdam of Rotterdam weten waar deze te beluisteren zijn?

mlevd

Quote from: Joost.P on February  9, 2006, 15:51:18
Even een klein kickje.

Na al die positieve reacties ben ik zeer geinteresseerd geraakt in deze speakers.
Het probleem is alleen dat ik geen zaken kan vinden die ze hebben staan. Zijn er toevallig mensen die een adres in Amsterdam of Rotterdam weten waar deze te beluisteren zijn?

Polectro Plaza in Amsterdam-Buitenveldert heeft ze staan. Welke typen exact weet ik niet, maar in ieder geval een center, boekenplankmodel en vloerstaander.

joddi

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om zelf een sub te bouwen maar heb nog wel een setje fronts nodig en aangezien deze vanaf 81€ te krijgen zijn lijkt mij dit wel wat, maar ik kan geen winkel rond IJsselstein (utrecht) vinden die ze verkoop weet iemand hier dat??????

Joost.P

Quote from: mlevd on February  9, 2006, 16:56:29
Polectro Plaza in Amsterdam-Buitenveldert heeft ze staan. Welke typen exact weet ik niet, maar in ieder geval een center, boekenplankmodel en vloerstaander.

Ok bedankt voor de tip!
Ik ga er morgen eens kijken.

Joost.P

Er wordt in dit topic ook een versterker met meer dan 100W geadviseerd.
Iemand enig idee hoe deze speaker het zou doen op mijn Marantz SR5400OSE (90W)?

subsonick

Ik gebruik een HK AVR 335 met volgens de specs 55W per kanaal.

Ze doen het er prima op. Ik heb me wel ooit laten vertellen dat HK de waardes
iets anders uitdrukt dan bv Pioneer enz.
HK AVR335, Wharfedale Diamond 9 set.

Joost.P

Ok bedankt.
Zou je misschien iets kunnen zeggen over je ervaringen met deze speakers (of heb je dat al gedaan?)?

meteorite

Correct in rotterdam heeft ze ook

volgens mij alle types van diamond 9
Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray

subsonick

Ik wil best laten weten wat ik ervan vind. Til hier alleen niet te zwaar aan. Ik heb nooit een high end systeem gehad, en kan dus hier ook niet mee vergelijken.

Systeem staan nu nog in mijn slaapkamer omdat ik bezig ben met een nieuw appartement. Het is hierdoor ook lastig te zeggen hoe het geheel presteerd omdat de opstelling verre van ideaal is. Ook gebruik in nog een (goedkope) samsung DVD speler. De bedrading word in maart geupgrade. De spikes moeten nog onder de speakers. Het afstellen ben ik nog niet meer bezig geweest aangezien het binnenkort in een andere ruimte komt te staan.

Er is dus nog veel ruimte voor verbetering zoals je leest.

Met dit in mijn achterhoofd moet ik zeggen dat het heel erg goed klinkt. Iedereen die ik laat luisteren is zwaar onder de indruk. Laag is goed te noemen, mede door het gebruik vd subwoofer. Ze presteren iets minder in het midden gebied heb ik het idee. Hoog is mooi helder, en niet te scherp. De speakers klinken lekker rustig, en ook bij laag volume klinkt het erg goed. Dit vind ik erg belangrijk omdat in de muziek in een appartement niet altijd vol open kan zetten (helemaal niet zelfs). Bij een goed DTS DVD krijg ik nog iedere keer kippevel. Zoals ik al zei ben ik niet zoveel gewend, en zal een echte audiofiel het misschien helemaal niks vinden. Ik ben op dit moment heel erg tevreden.

Voor de complete speakerset heb ik +- 900 euro betaald. 2x vloerstaander, 2x boekenplank, centre, en woofer. Heb veel setjes geluisterd, en niks kunnen vinden wat voor dit bedrag in de buurt kwam. Het ziet er bovendien ook gelikt uit (ook belangrijk toch!).

Succes met de aankoop, en als je nog vragen hebt: stel ze.....

HK AVR335, Wharfedale Diamond 9 set.

Joost.P

Bedankt voor je reactie.

Bij mij komen de speakers ook in een verre van ideale situatie, dus het is leuk om te horen dat ze dan ook nog presteren.

Ik ga proberen ze vanmiddag te beluisteren.

Joost.P

Ik heb de 9.1 zojuist beluisterd bij Polectro.
Een vrij positieve ervaring. Ik vond de speakers vrij vol en warm. Het enige minpuntje vond ik dat ik het gevoel had dat af en toe de zang verzoop in de muziek. De stemmen waren soms niet helder en sprankelend genoeg. De prijs vind ik alleen een beetje aan de hoge kant, 176 euro..


subsonick

Dat de stem wat minder duidelijk is heb ik ook meegemaakt. Dit is vaak wel op te lossen door de Harman Kardon anders in te stellen. Dit verschilt per DVD / CD nogal eens waardoor je moet experimenteren. Ik ervaar dit zeker niet als nadeel van deze speaker. Ik heb zelf cd's waarbij ik de stem weer vind overheersen.

Ik heb alles bij abetterprice.nl besteld en daar kosten ze + - 80 per stuk.
HK AVR335, Wharfedale Diamond 9 set.

Joost.P

De prijs is inderdaad wel erg gunstig. Alleen jammer dat hij bij weinig zaken te koop is, haal mijn speakers liever bij Hobo dan een internetsite.

Ik ga er nog even over nadenken.

Bedankt voor je informatie!

Wimpie007

Niet om je enthousiasme te kelderen, maar die prijs van rond de 80€ is wel voor 1 speaker, een paar is toch altijd net dat ietsje leuker ;)
Komen we gewoon terug rond de 160€ uit, en voor die 15€ ga ik toch ook liever om de hoek zaken doen...

Ik ben alvast tevreden over mijn 9.1's (+ 9CS en SW150) die in m'n HT staan.  Als ik de kans heb, haal ik me mieeschien nog wel eens een extra paar voor in m'n bureau.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Joost.P

Ehm ik snap dat die prijs van 80 euro per stuk is.
Maar ik nam aan dat die prijs van Polectro ook per stuk is?
Als die prijs per stuk is, is het wel erg duur. Maar voor een paar lijkt het me weer te goedkoop?

AndreF

Na al dit positieve geluid over de wharfedales nu ook even een kritische noot.

Ik heb de set die ik had aangeschaft (9.1s en 9.5s) snel weer ingeleverd. Ik miste gewoon de hoge tonen. Ik heb elke instelling op mijn set gewijzigd maar ik kreeg het niet goed.

Maar zoals altijd, zelf luisteren en zelf beslissen.

Suc6

Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

dmeerpa

De officiële prijs voor de Diamond 9.1 is € 225 per paar.

Ik bezit de 9.5 fronts, en heb daar € 500 per paar voor betaald. Ik ben er zéér tevreden over. Dit was een mooie upgrade voor mijn systeem. Deze is momenteel bi-wire aangesloten met de hulp van zelfgemaakte luidsprekerkabel (Cat 5e).
OOk het gebruik van die kabel komt die luidspreker ten goede, veel meer laag en ook de hoge klanken.
Ik had indertijd ook de 9.1 en 9.2 weest beluister. Deze hadden naar mijn mening wel veel laag. Maar misten wat laag. Nu kan een goeie sub dit wel opvangen.

@AndreF: nu ik hier op het forum al vaker gelezen dat Speakers en receiver moeten matchen. Welpersoonlijk vind ik dat de Marantz zeker samengaat met de wharfedale. Ik heb vroeger ook 2 JVC receivers gehad, en samen met mijn Jamo sub trok de lage klanken op niks. Ik dacht vaak dat mijn sub defect was. Tot ik ooit eens met mijn sub naar de winkel ging en hem daar had horen spelen zoals nooit tevoor op een Onkyo Receiver. Dan heeft het niet lang meer geduurd voor die JVC bij mij de dur uitging.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

subsonick

Quote from: wimpie007 on February 10, 2006, 19:12:12
Niet om je enthousiasme te kelderen, maar die prijs van rond de 80€ is wel voor 1 speaker, een paar is toch altijd net dat ietsje leuker ;)
Komen we gewoon terug rond de 160€ uit, en voor die 15€ ga ik toch ook liever om de hoek zaken doen...

Ik ben alvast tevreden over mijn 9.1's (+ 9CS en SW150) die in m'n HT staan.  Als ik de kans heb, haal ik me mieeschien nog wel eens een extra paar voor in m'n bureau.

Ik heb destijds 1 winkel gevonden die het verkocht (de Stemvork in Uden).
Voor de gehele set was ik daar + - 300 euro duurder uit. Het loont dus wel degelijk om via internet te bestellen.

Voor een verschil van 100 euro was ik naar de winkel gegaan. Maar 300 euro op een bedrag van + - 1000 euro
vond ik wel erg veel.
HK AVR335, Wharfedale Diamond 9 set.

Wimpie007

Het hoog in mijn set is vrij aanwezig, ook dankzij de zelfgemaakte UTP-speakerkabel, die vrij veel hoog doorlaat.  Stemmen zijn voldoende duidelijk, enkel laag ontbreekt soms een beetje zoals dmeerpa vernoemde.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

dmeerpa

UTP-speakerkabel = Cat 5e, blijkbaar is dit een héél goeie kabel voor de Wharfedale  :)

Zoals eerder gezegd ben ik heel tevreden en ga ik later dit jaar voor mijn rears ook naar Wharfedale overstappen. Enkel weten ik nog niet de welke uit de Diamond 9 reeks. Ofwel boekenkast model of di-polen
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Paul1967

Ik speel al een aantal jaren met de 9.1's in mijn slaapkamerstereo (20m2). Ze zijn aangesloten op een Technics voor-/eindversterker (909 serie) met QED s.a. lskabels. Mis geen enkel middengebied en heb een sprankelend hoog. Kortom ik vind dit fantastisch klinkende boekenplankspeakers voor een kleine stereo set-up. Ze vragen echter wel om een zware versterker (vanaf 100 watt p/k) omdat de gevoeligheid op 86db ligt en daardoor iets moeilijker aan te sturen zijn.
Voor een HT opstelling (zeker als de ruimte niet zo groot is) kunnen ze te zwaar overkomen, want ondanks dat ze klein zijn bezitten ze een redelijk volle bas. Daar staat wel weer tegenover dat ze vrij dicht tegen een muur geplaatst kunnen worden omdat de reflexpoort aan de voorzijde zit.


cinebasement

Hoi!

Ik zit voor een kelder HT ook te denken aan een wharfedale set. Als surround speakers had ik de Diamond 9.dfs in gedachte... Is er iemand die ervaring met deze speakers heeft?

Thanx...

dmeerpa

Quote from: cinebasement on July  6, 2006, 16:27:46
Hoi!

Ik zit voor een kelder HT ook te denken aan een wharfedale set. Als surround speakers had ik de Diamond 9.dfs in gedachte... Is er iemand die ervaring met deze speakers heeft?

Thanx...

Ik moet ook nog steeds mijn rears vervangen door wharfedales. En twijfek hier ok tussen de 9.dfs, DFS-20 , 9.1 of 9.2.
nu volgens de info die ik heb ingewonnen is het belangrijk te weten hoe dicht je zit van je rearspeakers.
de DFS luidsprekers worden maar aangeraden, als je er iets dichter bij zit.
zit je er verder van, dan wordt de boekenkast modellen aangeraden (9.0, 9.1, of 9.3)

Nu kies je voor de DFS, zou ik niet opteren voor de Diamond 9.dfs, maar eerder gaan kijken naar de Diamond DFS reeks, zoals de DFS-18 of DFS-20. De behuizing hier is degelijker, bij de 9.DFS si de behuizing volledig in kunststof.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

cinebasement

De excacte afstand weet ik nog niet, maar echt ver weg zullen ze niet hangen...
Maakt het nog veel verschil of ze opzij of achter hangen? ik dacht namelijk dat dat bij de dfs speakers minder uitmaakte dan bijvoorbeeld de 9.1 ?
De kans is het grootste dat ze aan de zijkant (moeten) komen te hangen...
Achter in de ruimte komt waarschijnlijk de apparatuur enzo...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43046.0