CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Started by cinebasement, April 6, 2006, 21:31:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cinebasement

#425
Quote from: LittleNinja on June 26, 2008, 06:50:04
Heb je al eerste indrukken van de nieuwe beamer om hier achter te laten?

Nou nog niet heel veel... Ik heb een halve minuut Star Wars III gekeken, meer helaas nog niet...  :'(
Het automatische lens klepje is in ieder geval heel cool  8), het screendoor effect is een stuk minder, en het beeld is erg mooi... maar ik heb er dus alleen nog maar een dvdtje mee getest... (heeeel even)
Binnenkort zal ik de Xbox360 eens aansluiten (HD)...  :D

En dan wilde ik eigenlijk wachten op de Sony BDP-S550 BluRay speler... maar die komt pas in de herfst  :o
Weet niet of ik nog zo lang kan wachten  :P

PjotrrrNL

Gewoon een PS3 halen, die kan je later ook weer makkelijk verkopen... ;)

jurriaan

om niet gelijk 18 pagina's yr hoeven door zoeken. waar komen de stoelen vandaan?

(prachtige HT overigens(weer genoeg inspiratie voor ons HT zoldertje), jammer dat je met een kind wat minder tijd hebt, laat staan met 2 kids zoals wij O0)

HTip

Je kan ook de zoekfunctie gebruiken met als zoekgebied 'dit topic'... ;)

Stoelen komen bij Bseated vandaan (bioscoopstoelen.nl). Goeie service en ruim assortiment. Je kunt 2e hands, nieuw gestoffeerd en volledig nieuw. Alles is mogelijk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Je moet hem alleen niet vragen naar een routebeschrijving....  >:D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

cinebasement

Quote from: jurriaan on June 26, 2008, 22:15:07
om niet gelijk 18 pagina's yr hoeven door zoeken. waar komen de stoelen vandaan?

Zoals HTip al zei: Bij 'BSeated', oftewel www.bioscoopstoelen.nl ...
Ik geloof wel dat deze stoelen (Vegas Love Red) op zijn... Maar ze hebben vast ook wel andere leuke modellen staan... :D

Alex Cremers

Allemaal prima alleen dat verhaal van dat vocht betrouw ik niet helemaal. Ook geinjecteerde muren blijven in zekere maten dampdoorlatend. De damp dat door de stenen muren komt moet toch ergens naar toe? Nu staan er panelen voor en kan het niet meer weg door het raam. Er komt geen verluchting meer bij. Waar gaat het vocht dan naar toe?  ???

cinebasement

Jawel hoor, om de boel ademend te houden zitten er hier en daar (onopvallend) kleine roostertjes in de gipswand. Is dus wel aan gedacht hoor...  ;)  Het betreft ook maar 2 wanden die rechtstreeks op de buitenmuren zitten...

reza

Quote from: cinebasement on June 27, 2008, 08:18:25

Ik geloof wel dat deze stoelen (Vegas Love Red) op zijn...



Ik heb er nog 2 te koop voor een mooi prijsje ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

brimbrammer

Inderdaad erg mooi geworden, de sfeer zit er goed in.

cinebasement

#435
Jaaa, daar zijn we weer!  ;D

Ik heb nog enkele belangrijke onderdelen ge-upgrade: We zijn nu volledig HD!
Een tijdje geleden al heb ik de Sony BDP-S550 aangeschaft. Het plan was om deze met zijn analoge uitgangen aan te sluiten op mijn Onkyo TX-SR804 om toch te kunnen genieten van de nieuwe HD audioformaten (804 had die formaten nog niet aan boord). Dit werkt 'min of meer'... De analoge ingangen op de receiver kunnen namelijk niet gecombineerd worden met de hdmi ingang, het zou dus werken als ik met hdmi rechtstreeks van de player naar de beamer zou gaan... een ander nadeel van deze aansluit methode is dat ik de dsp functies van de onkyo niet meer kan gebruiken, en dus hangen mijn back surround speakers er een beetje doelloos bij...

Gisteren dus maar eens naar Amersfoort gereden en daar de Onkyo TX-SR876 gehaald. Gewoon alles erop en eraan! Alles klinkt nu weer als een zonnetje! Was wel blij dat ik de auto dichtbij kon zetten, het apparaat weegt 28,5 kg  :o

Verder HAD ik nog geen subwoofer... We hadden besloten om te beginnen zonder sub omdat de Wharfdale Diamond 9.6 van zichzelf al behoorlijk laag kan... maaaarrrr dan nog is het natuurlijk geen subwoofer, en soms heb je dan toch het idee dat je iets mist (bijvoorbeeld bij de openings-scene van StarWars episode III). De sub is nu dus ook aan de setup toegevoegd en daarmee wordt het plaatje compleet! Het is een Klipsch KSW12 geworden. Hij vult de ruimte met veel boem boem  ;)

Oja, kleinigheidje nog: we hebben nu een verduisterend rolgordijntje voor het kelderraampje hangen... dus overdag hebben we geen last meer van binnenvallend licht...

Foto 1: De nieuwe Onkyo TX-SR876 en de Sony BDP-S550 (en nog een Sony dvd speler, maar die stond er al  :))
Foto 2: Klipsch KSW12
Foto 3: Rolgordijntje

HTip

Mooie aanwinsten weer :thumbs-up:

Heerlijk hè, zo'n kelder... O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

nice, een reden waarom je bij onkyo bent gebleven?

cinebasement

HTIP:
Ja fantastisch he  ;D Is die van jou nu ook helemaal klaar, of ben je nog steeds met de audio metingen bezig? Zag laatst een foto van een IMMENSE subwoofer in jouw topic  :o

DENOONTJE:
Ik was zo ontzettend tevreden met de 804 dat ik geen enkele rede had om te switchen... Ik had wel begrepen dat er in Onkyo-land het een en ander veranderd is qua distributeur enzo, maar dat mag de pret niet drukken  ;)

HTip

Quote from: cinebasement on January  4, 2009, 14:46:23
HTIP:
Ja fantastisch he  ;D Is die van jou nu ook helemaal klaar, of ben je nog steeds met de audio metingen bezig? Zag laatst een foto van een IMMENSE subwoofer in jouw topic  :o

Is inderdaad bijna klaar. Metingen ben ik nog niet mee klaar, Bjorn van BB&G komt hier nog mee helpen als ie de HD1 komt brengen. Met die foto van de subwoofer bedoel je waarschijnlijk die foto waar die op een verhoging stond. Ik had toen de sub op oorhoogte geplaatst ::) Zag er inderdaad imposant uit :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Mooi begin van het jaar dus, volledige upgrade naar 1080p!

Wish I had a basement... >:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

tiptop

Je HT is mooi geworden Sol 8)

Heb al een tijdje niet meer in je topic gekeken, maar ziet er allemaal goed uit zo.

Lekker zo'n aparte kelder. :bigsmile:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Davey

Schitterende HT cinebasement. Wat moet dat lekker kijken zijn man  8)

Sol

Quote from: tiptop on January  4, 2009, 21:59:23
Je HT is mooi geworden Sol 8)

Heb al een tijdje niet meer in je topic gekeken, maar ziet er allemaal goed uit zo.

Lekker zo'n aparte kelder. :bigsmile:

Ik denk dat je cinebasment bedoelt? ;)
Zo'n kelder zou ik inderdaad ook wel willen hebben... ^-^
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

creenmachine

#444
.

cinebasement

Hallo allemaal! Remember me?  ;D

Na genoten te hebben van vele films in onze full HD bios in de kelder, en heel vaak en diep over het vervolg-project te hebben nagedacht (doen we het wel, doen we het niet, en omgekeerd) hebben we dan toch het besluit genomen: WE GAAN BEGINNEN AAN DE MOVIE-BAR!!  :pompom: :pompom:

Het besluit is eigenlijk pas afgelopen december genomen, vlak voor Sinterklaas. Ik stond bij de Intertoys oog in oog met een enorme big-ass Millenium Falcon (ja die uit Star Wars) en die moest ik gewoon hebben. Maar toen rees bij mij de vraag: ja maar waar laat je zo'n ding (is echt groot: 80x60 cm)... het antwoord kwam een seconde of 10 later tot mij: Boven de bar!!  :clapping: :clapping:

Toen hebben we dus alle ideeen die we afgelopen jaren hebben gehad maar eens bij elkaar geveegd en vervolgens een tekening gemaakt van hoe het er allemaal ongeveer uit moet gaan zien. (zie beneden).

De bar staat er al! (voorlopig in ieder geval) Die heb ik van een vriend over kunnen nemen, moet wel wat worden opgeknapt hier en daar, en alles wat nu groen is moet natuurlijk rood worden, maar het begin is gemaakt! Het feit dat we die al hebben staan zorgt er ook voor dat de bouw-drive nog eens extra geboost word.

De bedoeling is dat er twee vitrine kasten komen: de linker wordt gevuld met allerlei movie-relikwieën en de rechter wordt gevuld met flessen, glazen en allerlei spullen die je achter een bar zou verwachten.

Tegen de muren komt deze keer geen gipswand maar (groene) spaanplaat. De rede hiervoor is dat ik ook eventueel tuinmeubelen enzo wil kunnen stallen als dat nodig is, zonder heel voorzichtig te moeten zijn met dingen die tegen de muur zouden kunnen botsen... Dat spul laat zich ook uitstekend texen...  8)

Dus als er interesse is zal ik weer een verslag maken van de werkzaamheden...  ;)

denoontje

veekl suc6 en we kunnen niet wachten op de foto's

cinebasement

Oei, dat was wel een hele snelle reactie!  ;D
Ik was nog bezig met het re-scalen van enkele foto's van de ruimte in de huidige staat (Bios op de achtergrond op foto 1)

HTip

Gave plannen en leuk dat je de bar al hebt staan :thumbs-up:

Leuk hè, zo'n kelder. Wij zijn het overigens ook nog steeds van plan, alleen staat er nog vele andere dingen op de planning die eigenlijk eerst moeten ;)

Succes met de klus!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maartje


Die millennium falcon, is dat een reclame ding of een echt bouwpakket of zo  :D ?



gr

M
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .