Kelmond City Theatre

Started by Fransvis, October 8, 2004, 13:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

patrick_vdb

#50
Hi Harry,

QuoteVoor het gebruik van geluidsisolatie materialen kun je ook nog...

Je vermeldt toch duidelijk geluidsisolatie ;)

Ik maak de opmerking niet om lastig te doen maar gewoon vanwege het feit dat je erg moet oppassen met hoe en wat wanneer je geluidsisolerend te werk wilt gaan. Naar ik begrepen heb is het doel van Frans om zo min mogelijk overlast te veroorzaken aan de omliggende ruimtes en daarvoor zet hij een constructie neer die geluidsisolerend moet werken. Stel hij neemt het advies van de Rockfon ter harte en installeert het zoals staat beschreven in de aanwijzingen van Rockfon, dan 'prikt' hij eigenlijk z'n constructie lek doordat de montage-frame met schroeven bevestigd moet worden, en deze schroeven maken weer contact met de draagpanelen die weer in de ruimte bloot staan aan het geluid....De STC van z'n oorspronkelijke constructie kan hiermee direct met zo'n 15-20dB dalen en dat is niet gering wanneer je een STC van pakweg 40 - 45 hebt ;)

mvrg

Patrick

OscarTango

#51
Quote from: Fransvis on October 12, 2004, 07:40:44


Hé OscarTango...jij komt natuurlijk zeker een keer kijken als het gereed is  ;)
Nou, ik wil niet opdringerig zijn, maar .... graag !  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Harry HT

Quote from: patrick_vdb on October 12, 2004, 11:01:07
Je vermeldt toch duidelijk geluidsisolatie ;)
  :-[ Ik word teveel afgeleid, ze laten me niet even rustig een berichtje typen  :)

QuoteIk maak de opmerking niet om lastig te doen maar gewoon vanwege het feit dat je erg moet oppassen met hoe en wat wanneer je geluidsisolerend te werk wilt gaan. Naar ik begrepen heb is het doel van Frans om zo min mogelijk overlast te veroorzaken aan de omliggende ruimtes en daarvoor zet hij een constructie neer die geluidsisolerend moet werken. Stel hij neemt het advies van de Rockfon ter harte en installeert het zoals staat beschreven in de aanwijzingen van Rockfon,
Een andere constructie zou toch mogelijk zijn, het gaat toch altijd om het toepassen in je eigen situatie? Misschien een zwevend plafon?  :)
Indien Frans z'n wanden los van de contructie/balken van het huis had gemaakt, zou het dan allemaal niet wat makkelijker zijn geweest?

QuoteDe STC van z'n oorspronkelijke constructie kan hiermee direct met zo'n 15-20dB dalen en dat is niet gering wanneer je een STC van pakweg 40 - 45 hebt ;)
:o

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Sjors

Quote from: Fransvis on October 12, 2004, 07:40:44
Hé Patrick....nieuwe avatar...???  ;)

Ja dat viel mij ook op!


Quote from: patrick_vdb on October 12, 2004, 07:49:47
Hi Frans,

Yep, da's schriken he? ;D

Valt wel mee  ;)


Fransvis

Quote from: patrick_vdb on October 12, 2004, 07:49:47
Hi Frans,
Yep, da's schriken he? ;D

Valt wel mee hoor... ;) Ik vond je op die andere avatar altijd zo boos kijken... ;D

Quote from: Rob_Dingen on October 12, 2004, 09:21:17
Ik neem aan dat je de projector gewoon ophangt en niet op de vloer zet.
Dat vraag ik omdat de buizen nog uit de vloer komen.
Rob

Rob, de projector komt te hangen. De buizen moest door de vloer steken alvorens afgesneden te worden. Als je dat vooraf doet, vind je de buizen nooit meer terug, mocht je ze tzt alsnog nodig hebben. Nu weten we precies waar ze zitten. Die buizen in de vloer zijn er voor het geval ik toch ooit weer een Barco of zo zou willen.  ;D

Quote from: Harry HT on October 12, 2004, 10:51:13
Hoi Patrick,
Ik zie het Rockfon plafond meer als een acoustische aanpassing ipv geluidsisolatie.

@Frans: heb je al nagedacht over de deur? Wat ik heb begrepen is dat 2 deuren het beste geluid isoleren, met een lege ruimte (dikte van de muur) ertussen.
Hardboard deuren houden niet veel geluid (max 15db) tegen, een zware deur (of verzwaard) kan beter isoleren.
Ook moet je denken aan geluidslekken, dus rondom de deur moeten isolatiestrips worden aangebracht.
Gegroet,
Harry

Harry,
Het wordt een vrij stevige marantie hardhouten deur. Rondom de deur worden isolatiestrips aangebracht. Overigens is een beetje geluid op onze eigen verdieping of naar boven toe geen spelbreker. Het ging mij voornamelijk om het beperken van geluid, maar met name lage tonen naar onderburen, mijn ouders (lees 'mijn erfenis').  ;D


Fransvis

Vandaag hebben ze aan plafond gewerkt. Straks maak ik wat foto's en zal deze plaatsen. Het briesje blijft waaien....

patrick_vdb

Hi Harry,

Quote from: Harry HT on October 12, 2004, 11:46:40
Indien Frans z'n wanden los van de contructie/balken van het huis had gemaakt, zou het dan allemaal niet wat makkelijker zijn geweest?

Ja, absoluut.

Quote:o

Verbaasd, geschrokken? ;D

@Frans,

QuoteIk vond je op die andere avatar altijd zo boos kijken...  ;D

LOL ;D Precies, dus ik dacht:"Laat ook maar eens mijn andere kant zien"  ;D

mvgr

Patrick


Harry HT

Hallo,

Quote from: patrick_vdb on October 12, 2004, 17:42:17
Verbaasd, geschrokken? ;D
Geschrokken van mezelf  :)

QuoteLOL ;D Precies, dus ik dacht:"Laat ook maar eens mijn andere kant zien"  ;D
Hopelijk blijven het foto's van je bovenkant  :)

@Frans: Dan moet je inderdaad wel een beetje aardig blijven tegen je buren, anders brengen ze nog bezoekje bij de notaris en komt die Cine9 er nooit.  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Fransvis

Vandaag is de vloer helemaal dichtgemaakt. Loopt erg prettig, dus ben er erg blij mee. Ook zijn ze aan de profielen in plafond begonnen.


Fransvis

nog een....


Fransvis

nog een....


Fransvis

Als hier gips tegenaan gaat...dan zijn die balken niet meer in zicht. Grote minpunt blijft de hoogte....uiteindelijk houd ik netto (bij de plafond verlaging) 213cm over. Maar goed, dat is eigenlijk alleen bij de zitplaatsen, dus daar valt mee te leven.

TheSeparator

<< Grote minpunt blijft de hoogte....uiteindelijk houd ik netto (bij de plafond verlaging) 213cm over. >>

Dan past OscarTango nog net binnen.  ;D

Mooie reportage Frans, complimenten. Ben benieuwd wanner het eerste DVDtje erin geschoven kan worden.
Wat zal je eerste film zijn ?

Groeten,
TheSeparator
Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

OscarTango

Hee Zulu Bravo !!!

Tja, dan moet ik mijn platform schoenen niet aandoen, nee  ;D ( hebik niet,he, voor alle duidelijkheid ).

Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar het eindresultaat. enne, 1ste DVD is toch standaard TOPGUN, of is dat alleen bij beroepsmisvormde mensen zoals wij ???  ;)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

heb ik al over zitten nadenken...wel erg vroeg... ::)
Maar ik dacht aan The Day After Tomorrow....

GTDesign

Mijn handen jeuken om hier een plafond van te maken met verschillende verdiepingen erin. En dan bedoel ik dat het trapsgewijs  verloopt waarbij het bij het zitgedeelte hoger is dan bij het scherm.

patrick_vdb

Quote from: GTDesign on October 13, 2004, 07:47:22
Mijn handen jeuken om hier een plafond van te maken met verschillende verdiepingen erin. En dan bedoel ik dat het trapsgewijs  verloopt waarbij het bij het zitgedeelte hoger is dan bij het scherm.

Ik denk dat dit niet meer toepasbaar gaat worden, immers bij de zitplaatsen was het plafond op 213cm hoogte....en als dat al het hoogste punt zou worden hoe laag komt het plafond dan bij het scherm :o ;)

mvrg

Patrick

Rappie

Quote from: GTDesign on October 13, 2004, 07:47:22
Mijn handen jeuken om hier een plafond van te maken met verschillende verdiepingen erin. En dan bedoel ik dat het trapsgewijs  verloopt waarbij het bij het zitgedeelte hoger is dan bij het scherm.

waarom zou je bij het zitgedeelte een hoger plafond willen ? Als je al te groot bent voor die kamer stoot je je kop eerder aan ineens een verlaging van het plafond, dan dat het hele plafond even laag is ....
Eigenaar van Paulthé

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Rappie

Quote from: dvanurk on October 13, 2004, 10:02:18
Voor de design natuurlijk

Design kan ook mooi gemaakt worden zonder die verhoging in het plafond.

Weet niet wat Fransvis nog met zijn plafong van plan is ?
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Eigenlijk is dit het enige stukje plafond verlaging dat erin komt....ik heb effe een tekening in elkaar gezet (van boven gezien). Vanwege de ligging van de balken, is het grijze gedeelte plafond verlaging. De zijnkanten lopen schuin omhoog. Het plafond zal een hele donkere kleur krijgen. De zijmuren krijgen een zandkleur.



Fransvis

Quote from: Harry HT on October 12, 2004, 10:51:13
@Frans: heb je al nagedacht over de deur? Wat ik heb begrepen is dat 2 deuren het beste geluid isoleren, met een lege ruimte (dikte van de muur) ertussen.
Hardboard deuren houden niet veel geluid (max 15db) tegen, een zware deur (of verzwaard) kan beter isoleren.
Ook moet je denken aan geluidslekken, dus rondom de deur moeten isolatiestrips worden aangebracht.

Hier heb ik een vraag over : ik kan geen 2 deuren plaatsen, maar ik heb eventueel de volgende opties : een hardhouten maranti deur (solide) of een deur met holle ruimte. Normaalgesproken zou de deur zo'n 4cm dik zijn, maar de timmerman stelde voor (naar aanleiding van post Harry) om eventueel een holle deur te plaatsen. Is dat een optie ? Of toch gaan voor de solide optie ?

Fransvis

Quote from: GTDesign on October 13, 2004, 07:47:22
Mijn handen jeuken om hier een plafond van te maken met verschillende verdiepingen erin. En dan bedoel ik dat het trapsgewijs  verloopt waarbij het bij het zitgedeelte hoger is dan bij het scherm.

Hi GT.....tja....het liefst zou ik er ook nog € 10.000 tegenaan smijten, maar als je met een totale verbouwing bezig bent en je hebt x te besteden, dan heb je daar rekening mee te houden. De HT heeft budget al 5x overschreden.... ::)

Aangezien je geen geen pro deo klussen doet (neem ik aan)....behoort het ook niet tot de mogelijkheden om je in te huren (dat had ik al in den beginne overwogen). Maar als je voor een lekker hap eten je ideeen wil komen uitvoeren...dan ben je van harte welkom.  ;)

patrick_vdb

Hi Frans,

Aangezien de deur zo'n 4cm dik kan zijn zou ik een zware, solide deur nemen die overal goed afdicht (luchtdicht).

mvrg

Patrick

Romano

ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.