Kelmond City Theatre

Started by Fransvis, October 8, 2004, 13:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransvis

Hi,

Ik had her en der al wat posts gedaan met vragen, maar nu moest een topic met foto's en progressie er maar eens komen. We zijn aan het verbouwen in een carré boerderij die al deels door mijn ouders bewoond wordt. Wij hebben nu dus ook een deel voor onze rekening genomen. Een eigen bioscoop kan natuurlijk niet uitblijven.

Uitvoering wordt gedaan door aannemer en electricien, eerlijk gezegd heb ik 2 linker handen en ben eigenlijk al blij dat ik een lamp kan verwisselen.  ;D Maar zolang de aansturing goed gaat, heb ik er vertrouwen in.

De goal is om voor de kerst dit verhaal klaar te hebben.

Fransvis

De start : april 2004

Een ruimte binnen een ruimte. De kooi constructie is neergezet. Oppervlakte is 7 x 5.11m. Hoogte van de ruimte is beperkt. Er lopen zelfs nog 2 balken door de bios ruimte, maar die worden straks weggewerkt.


Fransvis

nog een...


Fransvis

nog een...

Adonias

Aan de start te zien wordt dit een serieuze onderneming! 'k Ben beniewd!
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

Fransvis

zijwanden gipsplaat....steenwol...en gipsplaat....


Fransvis

nog een...

Del member

Mooie grote ruimte !

Mijn ouders hebben ook zo'n schuurtje achter het huis staan. Het idee is al bij me opgekomen om in die ruimte een mooie cinema te realiseren. In zo'n ruimte kan heel makkelijk apparatuur, kabels, de projector en speakers mooi wegwerken. De puristen zullen wellicht hun speakers niet willen wegwerken achter een fijnstoffige wand.

Fransvis

Quote from: ub4b on October  8, 2004, 13:37:03
Mooie grote ruimte !

Mijn ouders hebben ook zo'n schuurtje achter het huis staan. Het idee is al bij me opgekomen om in die ruimte een mooie cinema te realiseren. In zo'n ruimte kan heel makkelijk apparatuur, kabels, de projector en speakers mooi wegwerken. De puristen zullen wellicht hun speakers niet willen wegwerken achter een fijnstoffige wand.

Nee, ik vind dat speakers zichtbaar moeten zijn, zeker als ze al wat groter zijn. Zoals Rob Dingen ze naast zijn scherm heeft staan vind ik echt super.  ;)

Fransvis

nog een...

Fransvis

en hier is al 1 bottleneck zichtbaar....we konden hem niet weghalen...stort hele dak in elkaar... :-\
Maar goed, dat wordt straks mooi weggewerkt.


Del member

Quote from: Fransvis on October  8, 2004, 13:38:12


Nee, ik vind dat speakers zichtbaar moeten zijn, zeker als ze al wat groter zijn. Zoals Rob Dingen ze naast zijn scherm heeft staan vind ik echt super.  ;)

"t Ja als je evenveel tijd in de afwerking steekt zoals Rob dan zijn ze maar beter zichtbaar, anders zonde voor je tijd.

Hehe .. het spreekwoord "geen doekjes om winden" komt bij me op.

VlisChris

Damn, mooie grote ruimte zeg. Gaat waarschijnlijk een prachtige klus worden :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Fransvis

#13
mei 2004 : leidingen/buizen

de gaten in de wand waar de componenten kast komt. Op de vloer liggen de buizen die ik in eerste instantie gepland had voor de Barco 808. Later ben ik van dat idee afgestapt en heb de Barco verkocht omdat ik geen grote projector meer wilde. Een DLP komt ervoor in de plaats, nl. een Optoma Themescene H77. Deze komt in oktober.


Fransvis

voorkant waar de bekabeling van speakers uitkomt.


Fransvis

oktober 2004 : de vloer

Hier zichtbaar de latten op de vloer, de verwarmingen (met flexibele buizen).

Fransvis

het idee in eerste instantie was om isolatie tussen de latten te leggen. Achteraf gezien niet zo verstandig. Wat er nu gaat gebeuren is dat de 2e laag latten verwijderd gaat worden. Op de eerste laag leggen we 18mm geperste spaanplaten. Daarop komt ISOFIX te liggen, daarna 2 x 12mm (thanks Patrick  ;) ) voor wat stevigheid.

De naden in de wanden zijn inmiddels afgewerkt.




Fransvis

Een aantal buizen steken uit de zijnwanden tbv verlichting, eventueel in combinatie met kolommen.


patrick_vdb

Hi Frans,

Quote from: Fransvis on October  8, 2004, 14:08:46
Daarop komt ISOFIX te liggen, daarna 2 x 12mm (thanks Patrick  ;) )

Ik zou, eerlijk gezegt geen Isofix tussen de vloerplaten gaan gebruiken. Als je Isofix wilt gebruiken, leg het dan onder de vloerplaten. Tussen de vloerplaten zou ik eerder de eerder genoemde dakbedekking leggen voor de extra massa ;)

mvrg

Patrick

Rappie

goede basis gelegd daar .... wel makkelijk als je begint met een lege kamer om overal leidingen te leggen ja.

Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien in de toekomst. Het ziet er nu nog uit als een amerikaanse bouwstijl met frames en isolatiemateriaal :)
Eigenaar van Paulthé

Cobra

Ik ben lief :)

Arno P

Dit is niet bepaald prutswerk....keurig  ;)

Denk je ook aan ventilatie cq een airco-aansluiting?

Durk

wat is er amerikaans aan metal-stud?
Deze bouwmethode wordt volgens mij heel vaak gebruikt om tussenwanden te plaatsen
Ik heb het ook gebruikt voor mijn tussenwanden.

Als het nou de buitenmuren betrof....
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Leidingen genoeg in ieder geval. Aan het aantal inbouwdozen te zien kan daar een flinke kast komen...
ben zeer benieuwd.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sjors

Zoals Arno p al vroeg komt er een airco in (split) of ventilatie? verder zeker een mooi ruimte dat word wel wat  8)