Apparatuur uit USA

Started by Brandon, October 6, 2004, 16:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brandon

Hoi,

via Audiogon.com zijn er vaak tweede hands produckten te koop voor een goede prijs, wat ik mij nu afvraag is het feit dat het 110V apparatuur betreft (toch???). Wat is hiervoor een oplossing? Via isotek is er de mogelijkheid om een substation uit te laten rusten met een 110V socket, maar zijn er ook goede en goedkope oplossingen?

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

eduard

110 volt is niet het enige waar je rekening mee moet houden, men gebruikt daar ok 60hz ipv 50hz

bmateijsen

Direct de juiste voeding laten plaatsen.... althans als je van een winkel koopt. Echt 2dehands.. tja.. sommige producten hebben zowel 110 als 230..

Groet Bjorn

Jinsu

Hoi Brandon,

Vergeet ook niet dat de garantie door uit de VS geimporteerde apparaten niet is gedekt door de NL importeur indien deze niet zelf door de importeur zijn geimporteerd.

* Wat een zin ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

garmtz

Brandon, het ligt eraan of het apparaat veel stroom vraagt of niet. Is dat niet het geval, dan kun je met een zogenaamde 'verhuistrafo' gemakkelijk 110V van 220V maken. Doe ik ook met mijn Laserdisc speler. Niks mis mee... En heel goedkoop.

searcher

Sommige apparatuur herkennen het voltage en schakelen automatisch.
Let op ook op audiogon zijn nu oplichters aktief

Mooie apparaten worden tegen een zeer aantrekkelijke prijs aangeboden en vervolgens wordt er niet geleverd.
Rembours verzendingen ect,.. zeggen niets je kunt altijd een doos zand ontvangen.

Ook is er op audiogon een waarschuwing afgegeven.

Bij 0 feedback koop ik niet tenzij er een dealer als agent wil optreden.

                                                                                                    MvrGr Searcher



Brandon

Hoi,

bedankt voor alle reacties. Wat betreft het aanwezig zijn van oplichters, daar was ik al wel bang voor....Ben me echter ook alleen heel oppervlakkig aan het oriënteren. Binnenkort wil ik eens gaan luisteren naar een Naim CDX2 en nu zag ik dat deze via Audiogon voor leuke prijzen te koop zijn. Op de naim pagina:  http://www.naim-audio.com/products/cdx2.html staat dus dat hij gevoed kan worden met 110V en 230V en op 50Hz en 60Hz, is dit echter op dezelfde unit of hebben ze een Amerikaans-model en een Europees-model? Dient er ook invoerbleasting betaald te worden over tweedehands producten? Enig idee hoeveel dit is?

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

FrankB

Je moet invoerbelasting betalen inderdaad, dat is 19% BTW plus invoerrechten. Voor electronische apparatuur is die dacht ik 14% maar dat weet ik niet zeker.

Wat je kunt doen is vragen of de afzender een laag (lager) bedrag op de doos wil zetten, dat scheelt je invoerrechten maar heeft verzekeringstechnisch weer wat nadelen ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sjors

Quote from: searcher on October  6, 2004, 19:04:48
Rembours verzendingen ect,.. zeggen niets je kunt altijd een doos zand ontvangen

Dus stel de tpg  belt aan de deur kan je dan niet eerst ff kijken of hij er in zit? zoniet dan stuur je het terug? of praat ik nu wartaal  ;D

Sjors

FrankB

Quote from: Sjors on October  7, 2004, 18:03:53
Dus stel de tpg  belt aan de deur kan je dan niet eerst ff kijken of hij er in zit? zoniet dan stuur je het terug? of praat ik nu wartaal  ;D

Sjors

Helaas, je mag pas kijken wat erin zit als je hebt afgerekend ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sjors

Weer wat geleerd , wel jammer ander was het te doen  :D

Brandon

Hoi Frenk,

ik zat zelf inderdaad ook al aan de optie te denken om er een lager bedrag op te zetten. Dit moet (zeker voor tweedehands) apparatuur toch geen probleem zijn?

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

garmtz

Altijd direct de fabrikant mailen of hun apparatuur is om te zetten van 110 naar 220 V. Bespaart je veel ellende of een verhuistrafo.

Bedenk je wel dat het geluid minder zou kunnen worden met een verhuistrafo! Voor een LD-speler is dat niet al te belangrijk, maar voor een NAIM CD-speler absoluut wel!!!

searcher

Quote from: Sjors on October  7, 2004, 18:03:53


Dus stel de tpg  belt aan de deur kan je dan niet eerst ff kijken of hij er in zit? zoniet dan stuur je het terug? of praat ik nu wartaal  ;D

Sjors

Je kunt vragen aan de verkoper of hij www.escrow.com wil gebruiken jouw geld wordt geparkeerd bij escrow en na inspectie door jouw krijgt de verkoper zijn geld.
De inspectie tijd is overeen te komen.

Uiteraard vraagt escrow geld voor deze service.

                                                                                                 MvrGr Searcher



Sjors

Quote from: searcher on October  9, 2004, 09:09:41


Je kunt vragen aan de verkoper of hij www.escrow.com wil gebruiken jouw geld wordt geparkeerd bij escrow en na inspectie door jouw krijgt de verkoper zijn geld.
De inspectie tijd is overeen te komen.

Uiteraard vraagt escrow geld voor deze service.

                                                                                                 MvrGr Searcher

Ja uiteraard niets is gratis, nou ja bijna  ;D  Maar ik ken deze service niet ik ga een informeren bij grote bedragen kan het wel goed zijn en voor extra zekerheid zorgen 8)

Moony

Quote from: Sjors on October  9, 2004, 11:23:04
Maar ik ken deze service niet ik ga een informeren bij grote bedragen kan het wel goed zijn en voor extra zekerheid zorgen 8)
Of juist niet.
Wie zegt dat zij er niet met je geld vandoor gaan... ::)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

jantje112

Quote from: garmtz on October  8, 2004, 10:52:17
Altijd direct de fabrikant mailen of hun apparatuur is om te zetten van 110 naar 220 V. Bespaart je veel ellende of een verhuistrafo.

Bedenk je wel dat het geluid minder zou kunnen worden met een verhuistrafo! Voor een LD-speler is dat niet al te belangrijk, maar voor een NAIM CD-speler absoluut wel!!!

Jij vindt het niet erg dat je laserdisk speler mindere kwaliteit weergeeft?????????????????????

Vreemd :)

Sjors

Quote from: Moony on October  9, 2004, 19:40:55

Of juist niet.
Wie zegt dat zij er niet met je geld vandoor gaan... ::)

Tjah  :-X daar zit wat in 8)

searcher

Quote from: Moony on October  9, 2004, 19:40:55

Of juist niet.
Wie zegt dat zij er niet met je geld vandoor gaan... ::)

Ik heb er gebruik van gemaakt het is een goede service die de meeste zekerheid biedt dat je datgene wat in de doos zit ontvangt.
Bij buitenlandse aankopen loop je altijd een risico,de winkel om de hoek biedt de meeste zekerheid.
Schade aan de apparatuur het niet kunnen beluisteren en service zijn risico factoren.

De BTW en invoerrechten komen er nog bij sommige verkopers zullen geen lager bedrag op de doos zetten immers in de USA is dat zwaar strafbaar.
Bovendien ben je verantwoordelijk voor datgene wat je invoert.

Kijk vooral goed of de verkoper genoeg stemmen heeft en een verified adres.


                                                                                    MvrGr Searcher



garmtz

Quote from: jantje112 on October 14, 2004, 21:57:47
Jij vindt het niet erg dat je laserdisk speler mindere kwaliteit weergeeft?????????????????????

Laat ik het zo zeggen: de Pioneer voeding is al zo slecht, veel kun je er niet verder aan verprutsen...  ;D  In het beeld is het absoluut niet te zien, is namelijk een duidelijke stap beter dan bijv. een CLD-925/DVL-909.

simonsscj

#20
Quote from: Sjors on October  7, 2004, 18:03:53


Dus stel de tpg  belt aan de deur kan je dan niet eerst ff kijken of hij er in zit? zoniet dan stuur je het terug? of praat ik nu wartaal  ;D

Sjors

Je kan vast ergens op ebay een cheap-ass x-ray apparaat uit wit-rusland kopen  ;D

Sjors

Quote from: simonsscj on October 15, 2004, 10:56:37


Je kan vast ergens op ebay een cheap-ass x-ray apparaat uit wit-rusland kopen  ;D

Hahaha LOL  :D :D die houden we erin ;)

BOUBOU

Quote from: FrenkB on October  7, 2004, 16:41:12
Je moet invoerbelasting betalen inderdaad, dat is 19% BTW plus invoerrechten. Voor electronische apparatuur is die dacht ik 14% maar dat weet ik niet zeker.

Wat je kunt doen is vragen of de afzender een laag (lager) bedrag op de doos wil zetten, dat scheelt je invoerrechten maar heeft verzekeringstechnisch weer wat nadelen ...

Waren de invoer rechten niet 4%, net als bij de SVS subs?
Dus dan krijg je aankoop bedrag + transportkosten x 4% invoerrechten x 19% BTW  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub