HT der HT's

Started by Erik van Voorst (in memoriam), October 1, 2004, 17:43:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

....ffff...time out....vrolijk uiteinde iedereen  :xmas:

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#776
Hoi Jossie (en iedereen)

De beste wensen allereerst en dat het maar een optimaal jaar mag worden voor ieder forumlid met een gaaf beeld en geluid... :pompom:

De Minidsp ongebalanceerd hou ik en ga ik verder mee....(waarschijnlijk koop ik eind dit jaar toch de 18 inch Dayton en bouw ik hem in.)
Nu komen die acties even ongelegen want ik moet me concentreren op het bouwen van twee eindversterkers (mogelijk vier).

Ik ga vanmiddag eens testen of ik mijn K2 aan het clippen krijg.

Wat ik nog niet oppak is dat ik compressie moet gebruiken als ik brug in mijn huidige situatie...dwz. ik heb het sub filter ingesteld en de K2 kan (door de Minidsp) nu max. 1600 Watt uitsturen.

Anyway het is nu inmiddels allemaal wel meer "nieuwsgierigheid" dan ontevredenheid want ik teken voor het laag (ongebrugged !!) wat ik kreeg bij de Mission Impossible film   O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Ik ging ervan uit dat je de de mini voor de Lexicon had zitten. Dan zit hij in een 'cinch' aansluitpad waar de kans op oversturing klein is zolang je niet boost in de mini.

Nu je aangeeft dat hij erna zit (maar ja hij zit niet vastgelast natuurlijk) verandert dat de situatie. Zodra jij meer dan 0,9 V rms gaat uitsturen via de Lexicon of nog wat wilt boosten in de mini gaat de mini clippen. Dat is niet hetzelfde als een compressor, als je nog harder instuurt komen er gewoon blokgolven uit, dat is toch niet zo´n goed idee (= slecht idee).

Nogmaals, je kunt dit eenvoudig oplossen door over te schakelen naar de balanced versie, die is een paar tientjes duurder en die andere ben je zo kwijt. Je kunt met deze mini de K2 niet goed aansturen. Ook niet als je straks de 18" toepast.

Ik zal de mijne dit weekeinde 's even meten of het inderdaad echt ophoudt bij 0,9 V rms. Realiseer je dat het maximale vermogen in jouw situatie nu echt ophoudt bij 400 Watt. Als je nog ergens wilt boosten met 3 dB gaat dat niet.

Als ik in de docu van de Lexicon kijk staat er bij de specs dat 2 V rms nodig is voor maximale uitsturing en even verder staat max 6 V rms output. Ofschoon een gok zou dat betekenen dat de unit 3 x versterkt. Als je de mini voor de LFE ingang zet zou je dus maximaal 0,9 x 3 = 2,7 V rms in de K2 kunnen krijgen voordat er iets clipt. Dan kun je de K2 wel volledig insturen door andere kanalen in de oppo terug te nemen maar ik blijf dat een lapmiddel vinden, een gebalanceerde mini is echt een betere optie.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de Minidsp 2x4 Balanced zojuist besteld.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Het koste wat moeite  ;D...

... maar de aanhouder wint.

Ik neem aan dat je 'm niet in de clip kreeg  ::) of je hebt jezelf de burenruzie en de moeite bespaart?
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

#780
Ik kreeg hem niet in de clip..... ;D

.....ik pakte mijn Oppo testtone zocht sub uit liet enkel de sub testtone grommen en voor het eerst van mijn leven zette ik het volume steeds hoger dan mijn gebruikelijke luisterniveau van -7 dB op de Lexicon tot uiteindelijk +4dB toen werd ik er gewooon bang van (geen geintje) en durfde de overige +8dB (hij gaat tot +12dB) echt niet meer te kiezen....uit vrees voor "ramen eruit"......

Ik heb de balanced Minidsp puur op jouw advies besteld want ik snap nog steeds de ballen er niet van wat er dan strakkies (nog) beter gaat....en hoe ik deze nieuwe dan moet aansluiten/instellen ... ;D

Oja ook meteen de microfoon erbij besteld.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Als ie binnen is zie ik 't wel [emoji6]
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

#782


Info betreffende de ongebalanceerde Minidsp
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Ik weet niet waar jij dat plaatje vandaan hebt maar dat klopt niet en is zeker niet van de ongebalanceerde Minidsp.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

#784
http://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1281290-minidsp-43.html

Dit is de link en er zijn inderdaad meer mensen die jouw mening delen en op basis van ervaring/meten het in twijfel trekken.

Het schijnt bij de FAQ van de Minidsp-site support te komen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#785


Ready for Balanced Battle....even een XLR kabeltje gemaakt...beetje audiofiel met verzilverde geleiders en teflon maar goed...de Vampire stekker bijt zich echt vast in de Female  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

#786
Die balanced mini was tot eind december niet op voorraad. Heb je een levertijd gekregen?

Ik heb de mini doorgemeten, later even plaatjes posten,  inderdaad max 0,9 V rms uit.

Over die kabel maak ik me nog 't minst druk maar mooi dat ie klaar is. Dat plaatje is van de balanced, misschien klopt ie wel maar ik heb zelf geen balanced op het moment, kan het niet checken.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Nee geen leverijd opgekregen...wel een vraag of de rest van mijn setup ook balanced was.
Op zich wel een mooie service want ik mag de ongebalanceerde retourneren.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#788
Quote from: jossie on January  2, 2016, 22:33:57
Dat plaatje is van de balanced, misschien klopt ie wel maar ik heb zelf geen balanced op het moment, kan het niet checken.

Dat plaatje is inderdaad verwarrend door zijn titel....het gaat over de balanced met een unbalanced signaal.

Ik heb inmiddels ook de onderdelen om een nieuwe voeding op te bouwen van +12VDC.
En REW op mijn laptop gezet.

Edit...een goede 12 volt voeding zou hier wel eens meer van betekenis kunnen zijn dan eentje op de unbalanced versie...het design van de balanced is wezenlijk anders. Hier is 12 volt een MUST.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Quote from: Erik van Voorst on January  3, 2016, 10:06:46
Dat plaatje is inderdaad verwarrend door zijn titel....het gaat over de balanced met een unbalanced signaal.

Edit...een goede 12 volt voeding zou hier wel eens meer van betekenis kunnen zijn dan eentje op de unbalanced versie...het design van de balanced is wezenlijk anders. Hier is 12 volt een MUST.

Nou Erik... die verwarring ontstond bij mij meer door jouw onderschrift bij het plaatje...  ;)

Ja, de voeding van de balanced is belangrijker in zoverre dat er meer spanning nodig is voor het grotere bereik, met een usb voeding werkt het niet. Ik ga er wel vanuit (net zoals bij de unbalanced het geval is) dat extra stabilisatie al op de print aanwezig is voor zowel het analoge als digitale deel, dat nog 's uitgebreid overdoen bij de 12 Volt lijkt mij niet zinnig. Zeker niet voor een mini die alleen op het LFE werkt.

Maar stoor je niet aan mij, er zal en moet natuurlijk een ... der ...'s bij.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

ik denk dat je waarschijnlijk gelijk hebt...ik lees veel over die 12V voeding...en men kreeg het niet voor elkaar om het middels een perfecte voeding naar een hoger plan te tillen.......maar goed ......wil je geloven dat ik gewoon zoiets toch heb liggen  ;)

Ik blijf het wel apart vinden juist omdat ik vaak met voedingen, elcos en pre regs en super regs etc aan de gang ben en gehoormatig mijn beslissingen neem...enfin....eerst maar eens afwachten wanneer het binnenkomt...

Net weer de laatste afleveringen van de Flash gezien (1e seizoen) en moet bekennen dat ik het al geweldig vind dat laag...niet te veel/niet te weing  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

#791
Ik had nog wel wat meer te melden inmiddels over de Mini en heb daar een aparte topic voor aangemaakt inclusief een optie die ook jou had kunnen helpen maar ja, ik kreeg het idee pas vandaag...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=post;quote=2879114;topic=155565.0;last_msg=2879117
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: jossie on January  2, 2016, 22:33:57
Die balanced mini was tot eind december niet op voorraad. Heb je een levertijd gekregen?


Kreeg vandaag te horen dat hij besteld is en inderdaad niet op voorraad.
Behuizing is wel binnengekomen gisteren.

Gelukkig kan ik voorlopig wel met mijn unbalanced wel "beveiligd" mijn films kijken  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Wat voor chassisdelen wil je op de behuizing gaan gebruiken?
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: jossie on January  5, 2016, 17:49:39
Wat voor chassisdelen wil je op de behuizing gaan gebruiken?


1x XLR uit
1x Cinch in
1x USB in
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Ga je de Neutrik D-serie nemen? dan kun je altijd nog wisselen voor andere types (male, female XLR of cinch).

USB heb je ook in de D-serie.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

#796
De D-serie heb ik hier ook liggen in wat uitvoeringen...(ook USB).

Maar ik denk dat als de Minidsp Balanced doet wat hij moet doen filteren en wat eq werk dat ik dit project verder met rust ga laten om niet te veel hooi op mijn vork te nemen....ik wil mij gaan concentreren op eindversterkers bouwen voor mijn audio.

Dit was meer een uit de hand gelopen onverwacht tussendoortje met prima afloop  :-X

Van het weekend nog even de behuizing met voeding in orde maken...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

Eindversterkers bouwen? :angel:

Welke klasse gaat het worden?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

A.....maar ik weet nog niet of ik ga posten. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!