Infinity RS - 1 (B)

Started by buizesmurf, December 15, 2023, 19:15:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Ben eindelijk in het bezit van oude jongensdroom.
Infinity RS - 1 (B)
Zijn er leden die ervaring hebben met deze speakers of gelijk zijnde.
Upgraden,reparatie,versterking,enz.....
Alle info welkom....

Peerless Monster

Ik heb je even een PM gestuurd.
Even een reactie van Joost die ik er net over heb gesproken:

" Je mag hem altijd zeggen dat ik heel blij ben om mede lotgenoten te helpen met deze niet uit te roeien verslaving. "


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Maar zijn dat niet de voormalige referentie luidsprekers uit het Duitse blad Audio? Ergens in de 80er jaren volgens mij. Mooi spul hoor!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#3
Quote from: buizesmurf on December 15, 2023, 19:15:14Ben eindelijk in het bezit van oude jongensdroom. Infinity RS-1(B)

Yam Yam,  Infinity (en Nakamichi) staat voor mij voor een Hifi-tijdperk,
waarbij als kleine jongetje constant het kwijl uit mijn mond liep.  :wub:

Heb zelf jaren met Infinity Kappa 90 gespeeld

Veel plezier ermee  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Een kamer vol, en ontzettend gaaf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

kappa9

Quote from: buizesmurf on December 15, 2023, 19:15:14Ben eindelijk in het bezit van oude jongensdroom.
Infinity RS - 1 (B)
Zijn er leden die ervaring hebben met deze speakers of gelijk zijnde.
Upgraden,reparatie,versterking,enz.....
Alle info welkom....

Geen ervaring mee helaas. Wel ooit de kappa9a's gehad maar aan mijn ervaring daarmee heb je niks aan  :hehe:

Wat een luidsprekers trouwens :inlove:  Ben wel benieuwd naar de foto's zodra je ze op hun plek hebt staan ;D
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

"Vroeger" was er iemand die ze had hier - hij heeft het forum gedag gezegd.

Zelf geen ervaring ermee, veel plezier ermee - huge!!!!!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

chansig

Plantje erop en je ziet ze niet meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robert

Heerlijk om zulke vintage Infinity's te zien, echte classics toen de WAF nog niet bestond.
Ik ken ze alleen uit brochures en heb zelf al 23 jaar de Infinity Reference 61 Mk II + 100 Mk II, die natuurlijk niet de naam Reference mogen dragen als instap reeks.
Wel 20 jaar geleden de Infinity IRS Omega mogen luisteren en dat klonk fantastisch.

Onder Infinity fans wel bekend is de website van Klaus Pohlig met wat meer informatie.
http://www.infinity-classics.de/models/Reference-series-1+b-2-10+A+B-1981-86/index-Reference.htm


Peerless Monster

Ik heb ze vanavond nog beluisterd op een SP-11 en D79 beiden van ARC.
Waanzin.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

genesis

#13
Quote from: DofN on December 17, 2023, 14:33:29

Heb ik vaak mogen beluisteren, een werkelijke prachtige speaker, stond vlgs mij nog model voor de latere Genesis Reference speakers
Carpe Diem

genesis

Quote from: buizesmurf on December 15, 2023, 19:15:14Ben eindelijk in het bezit van oude jongensdroom.
Infinity RS - 1 (B)
Zijn er leden die ervaring hebben met deze speakers of gelijk zijnde.
Upgraden,reparatie,versterking,enz.....
Alle info welkom....

De filtering 'custom made' laten maken, dan wil je nooit meer wat anders.

Als je deze speakers in je luisterruimte goed kan in-blenden icm met de rest van je componenten, dan is het wel het "walhalla' is mijn persoonlijke ervaring

Veel luistergenot toegewenst :)
Carpe Diem

KayaRahnee

Serieuze joekels zo te zien, zien er alvast mooi uit. Dat word zeker genieten Buizesmurf. Ik durf niet te twijfelen aan de weergave kwaliteit, maar ... ook deze speakers zullen, om optimaal te presteren, "zorgen " nodig hebben zijnde plaatsing, afmetingen luister ruimte enz ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

vanzomereng

Als je al de kasten liggend naast elkaar plaatst, heb je de grootste soundbar op deze aardkloot  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD