Binnenspeakers buiten gebruiken bij hogere luchtvochtigheid?

Started by Sjaak_Banaan, September 4, 2023, 14:23:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Binnenkort willen we een feestje in de tuin vieren en we vroegen ons af of het 'schadelijk' is voor binnenspeakers (Klipsch RS-62 II) om deze buiten te hangen voor een nachtje. Vooral omdat het 's nachts wat vochtig kan zijn.

Overleven zullen ze het wel, maar vroeg mij af of het fineer niet direct te lijden heeft, of maakt een nachtje helemaal niets uit?

De versterker kan wel binnen in de garage staan.

Stel dat ik er een subje bij zet, Klipsh SPL-150, is dat een slecht plan vanwege de amp buiten?
Aangezien ik verwacht dat het laat wordt, blijft het zeker tot 's ochtends staan.
We zouden het eventueel wel kunnen afdekken met een doek o.i.d. als dat helpt.


Plan B is naar de kringloop en hopen dat ze wat moois hebben voor een prikkie.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder


Sjaak_Banaan

Ben er ook een beetje bang voor, maar zie soms dat mensen het hele jaar speakers onder een afdakje hebben hangen en die doen het ook nog altijd prima, vandaar de twijfel.

Misschien toch beter even zoeken of iemand zo'n waterdichte JBL partybox heeft. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder