asbest niet goed verwijderd

Started by J.A.F._Doorhof, August 18, 2023, 15:11:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 20, 2023, 14:56:36Mag niet zelf aangezien het nu in het rapport staat. Dat is het wrange.

tjonge, de ellende stapelt zich wel op zo!

sterkte ermee!

ps, ik heb net je foto bekeken maar ik zie alleen de buitengevel en onder je dak een houten constructie?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

J.A.F._Doorhof

Dat hout loopt dus een asbest strip langs
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Jammer genoeg moeten we een advocaat gaan zoeken.

De expert beroept zich op een clousule waarin staat dat hij niet verantwoordelijk is voor fouten of schade door zijn fout bij inspectie

De asbest verwijderaar zei al meteen niet ons probleem en korting geven we ook niet alles moet weer van voren af aan.

Ronduit bizar
Ze wijzen dus beide naar elkaar. De verwijderaar zegt staat niet op rapport dus doen we niet en de expert heeft een clousule waardoor hij nooit aansprakelijk is zelfs niet als hij een fout maakt.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gerard1

Jeetje van wie is die trap, durf je daar nog op te staan :D

Richard70…

Begrijp ik nou goed dat je in een clausule kan zetten dat je niet aansprakelijk bent voor je eigen fouten?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Dura

#30
Quote from: Richard70... on August 21, 2023, 20:42:13Begrijp ik nou goed dat je in een clausule kan zetten dat je niet aansprakelijk bent voor je eigen fouten?


Wat me uit mijn korte en zeer, zeer ver in het verleden liggende tijd als rechtenstudent is bijgebleven is dat je er van alles in kan zetten  wat je maar wilt maar dat betekent juridisch nog niet dat dat dan ook geldig is; de rechter kan besluiten dat je wel degelijk aansprakelijk bent.
Maar ja, dan moet je dus wel eerst de zaak aanhangig maken, da's gedoe.
Voorbehoud: als ik het me goed herinner en als dat nog steeds zo is, ik zou het interessant vinden als een juridisch meer onderlegd persoon hier zijn licht over zou laten schijnen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Faxe

Volgens mij gaat het hierbij om de zogenaamde zwarte en grijze lijst van wat je wel of niet mag opnemen in de voorwaarden. Bij consumentenrecht zijn voorwaarden volgens mij ook alleen van toepassing als je ze van te voren als onderdeel van overeenkomst hebt ontvangen.

https://www.wetrecht.nl/algemene-voorwaarden-de-zwarte-lijst/
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Dura

Quote from: Faxe on August 21, 2023, 21:44:50Volgens mij gaat het hierbij om de zogenaamde zwarte en grijze lijst van wat je wel of niet mag opnemen in de voorwaarden. Bij consumentenrecht zijn voorwaarden volgens mij ook alleen van toepassing als je ze van te voren als onderdeel van overeenkomst hebt ontvangen.

https://www.wetrecht.nl/algemene-voorwaarden-de-zwarte-lijst/

Kijk, dat is van na mijn tijd. Heel interessant, dank je, punt d lijkt mij in dit geval relevant.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

hpapen

Volgens mij is het consumentenrecht hier niet van toepassing- Betreft een bedrijfspand

J.A.F._Doorhof

Correct. Daarom mogen we het ook niet zelf verwijderen.

Gisteren gesprek met advocaat gehad
Belachelijke situatie maar aangezien de strip geen belemmering vormt voor de panelen en dak raadt ze aan het te laten zitten.

Kans op verliezen als bedrijf is aanwezig en de strip heeft alleen invloed als we het pand verkopen. Daarnaast hebben we al even genoeg aan ons hoofd.

Het voelt enorm zuur maar we hebben dus besloten het te laten zitten.

Denk dat ik ook maar op alles een briefje plak, als we het fout hebben gedaan of het product is kapot kun je niet bij ons terecht....lekker makkelijk.

Gelukkig zijn wij niet zo en staan we er voor onze klanten zelfs als het niet onze schuld is en zelfs als dat ons geld of tijd kost. Wij vinden dat normaal, andere verschuilen zich liever achter een clausule zodat ze nooit verantwoordelijk zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

minplus

Prima keuze.
Mocht je je bezwaard voelen, zo van "wie weet dwarrelt er ergens een keer iets naar beneden", iets wat eigenlijk alleen bij verwijderen gebeurt, dan mik je er een verfje overheen.
De tijd dat je zoals ik met een mondmasker de asbest zelf verwijderde en in plastic zakken afvoerde is helaas voorbij. Nu moet je maanmannetjes inhuren tegen gigantische kosten.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

eduard

Wil je verwijderaar niet met een coulanche regeling komen dat ze even langs komen en het tegen een kleine vergoeding alsnog weghalen. Blijft wrang...

J.A.F._Doorhof

Ja zeker willen ze dat alleen geen coulance kosten : 1500.00

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Dus als je niets had gezegd, had je een asbestvrij verklaring en een lagere premie gehouden.. Eerlijkheid loont dus echt niet  :unhappy:

J.A.F._Doorhof

Niet echt nee
We gingen ervan uit dat het een fout was aangezien het al een enorm bedrag was en we er een expert voor hebben gehad. Daarna een check door een inspecteur en daarna nog eens het bedrijf zelf en daarna nog een keer het dakbedrijf.

En ze hebben het allemaal gezien maar het stond niet op het rapport krijg je dan te horen.

We probeerden nog of het niet tussendoor kon als ze ergens anders bezig waren maar het antwoord is simpel. Kan gebeuren alles moet dan opnieuw voor die strip.

Met alle respect maar dat geld hebben we niet gereserveerd ervoor en het is niet onze fout. Maar daar hebben ze maling aan. Hun personeel en afvoer kost ook geld.

Echt bizar dit. Maar volgens de advocaat kan dit inderdaad zo lopen en is de kans op winst aanwezig maar kun je alsnog voor kosten opdraaien wat altijd duurder is als laten zitten.

Gigantisch zuur gevoel hierover en laat het een waarschuwing zijn dat zelfs 2 experts dus niets zegt. Waarom betaal je ze dan zoveel vraag je je af.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Tjonge waait dit er niet zo een keer vanaf. Dan stop je het in een vuilniszak en brengt het naar de stort.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Xander32

Het is hoe dan ook zuur, wat de oorzaak ook moge zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J.A.F._Doorhof

Was het maar zo makkelijk jaco
1. Alleen particulieren mogen onder bepaalde voorwaarden het verwijderen en alleen als het geschroefd zit, bedrijven zijn ten alle tijden verplicht een bedrijf in te huren.

2. Er is een officieel rapport en notitie in het kadaster dat we nog een strip asbest hebben.

Dus we zijn gewoon de pineut.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Het is zuur. Gekke wereld.

Gellukig is 1500 euro dan weer niet het einde van de wereld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Vind het nogal wat voor iets wat gedaan had moeten worden. 1500 is gewoon veel geld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Ja het had zeker gedaan moeten worden.

Wat ik bedoel is dat 1500 euro niet onoverkomelijk is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gerard1

Ik zou die 1500 neerleggen, dan kan je er een streep onderzetten.
Beter voor de gemoedsrust, anders blijft het knagen.
Beter nu dan later, dan is het duurder en zit je nogmaals met die ongein.

J.A.F._Doorhof

Als het verder weinig gevolgen heeft blijft het gewoon zitten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mc T

Asbest bij verkoop hoeveel of weinig dan ook is gauw een rode vlag voor geïnteresseerden. Alleen al de reden om verder te gaan met zoeken tussen ander aanbod op Funda. Daarnaast zal die prijs van 1500,- alleen maar hoger worden met tijd. Voor die 1500,- extra zou ik er niet te principieel instaan, goed besteed lijkt mij.

CZ79

En wat kosten de hogere premies en de evt extra verzekerings kosten je per maand of per jaar?

Is dan die €1500 niet snel 'terugverdiend'?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika