Anthem 720 ARC

Started by bask04, May 17, 2023, 00:08:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bask04

De anthem staat bekend om de goede ARC.
Nu installeerde ik vnvnd de nieuwe Anthem app.
En speelde ik daarmee,
Hoe kan het dat de muziek een stuk beter klinkt en ietsje helder/harder als ik op de app de arc uitzet ?

Staat er dan iets verkeerd ?

pameijer

ARC laten lopen tot max 5 kHz. Verder kunnen we natuurlijk niets zeggen over je instellingen als we die niet kennen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Shadowfox

Wat vind je mooier klinken? Laag midden of hoog?
Dan kun je in arc zelf kijken toe hoever je em moeten laten gaan wat pameijer ook zegt.


Trouwens ook gelijk een tipje. ALs je de speaker level aanpast aan het laagste gedeelte van de curve maakt arc een moooiere curve.
Voorbeeld...2.5k is bij mij het laagst met 73db en het hoogst is 200hz met 85db. Wat ik gedaan heb is dus de level curve net onder het laagste punt gezet. Dan zet arc wel de speaker volume omhoog maar dat moet je zelf weer aanpassen tot 75db. Beetje duidelijk?  ;)
Het maakte bij mij een behoorlijk verschil maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk