Synergistic Research fuse topic

Started by Pathos, April 19, 2023, 07:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kweetniet

Quote from: Laan on April 20, 2023, 13:27:56Voor de liefhebber heb ik nog wel een defecte SR blue beschikbaar voor autopsie. Zelf heb ik er geen belang bij om te weten wat erin zit. Alleen wat het doet in het geheel. Dus ben je benieuwd of het gewoon een blauw geverfde glaszekering is, of dat er andere geheimen in zijn opgeborgen, laat maar weten. Ik stuur hem met plezier toe.
waarom heb je er zelf geen belang bij? Misschien omdat je te eigenwijs bent en dan blijkt dat het niks bijzonders is. Ja het is hobby, maar blijkbaar is het niet genoeg om mooie speakers en eventueel goede Akoustiek te hebben en lekker te luisteren. Mensen die die zekeringen en andere vage upgrades niet kunnen betalen worden onzeker. Maar dat is niet nodig, je mist niets..

Kemp hahaha bijvoorbeeld die Aliexpres stekkers met carbon Rhodium voor 18 euro  bij Kemp exact de zelfde, maar dan met een stickertje Kemp erop 95 euro :laugh: het meeste word tegenwoordig daar gemaakt.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

#51
Quote from: Laan on April 21, 2023, 12:57:10Wel een stapje zwaarder genomen toch? Ze ploffen wat sneller dan normale. Dus zit er standaard 2A in, dan beter de SR in 2,5A enz.
best onbetrouwbaar dus!

2A is 2A, dat klopt dus al niet...

Van mij hadden die blikken klemmetjes wel meer kwaliteit mogen hebben, maar blijkbaar niet nodig, zelfs nu nog niet..

Verder geef ik hier geen aandacht meer aan. Het stimuleert anders juist de verkoop ervan. Een paar negatieve reacties zorgt ook weer voor positieve reacties en dus worden die verkopers er weer blij van..
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Buell

tjee, wat een gezelligheid hier. Waarom 300x je punt maken. De vraag is naar ervaringen, post dan gewoon je ervaringen.
zo jammer.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Kweetniet

Voor de 2de keer, dat heb ik gedaan. Nee niet die hele dure..maar vooruit ik wil ze wel proberen stuur maar op. 12 stuks. 10 voor in 2 mono blokken alleen al :colgate:
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Buell

Quote from: Kweetniet on April 21, 2023, 13:35:21Voor de 2de keer, dat heb ik gedaan. Nee niet die hele dure..maar vooruit ik wil ze wel proberen stuur maar op. 12 stuks. 10 voor in 2 mono blokken alleen al :colgate:

stuur ze maar op, ha ha ha. jij weet het leuk te brengen. ;D
Je kan de SR zekeringen bestellen en terugsturen als ze niet bevallen, dussss
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Pathos

@ Mediator

Dank je voor je adviezen.

Ik snap wel wat je bedoeld. Helaas heb ik nog nooit een set gehoord die mij meteen omver blies en voor mijn gevoel alles klopte. Tenminste, niet met mijn financiële middelen.

Wat ik uit mijn ervaring heb meegekregen is dat je in de loop der jaren ook anders naar muziek luistert. Je krijgt meer luister ervaring en ervaring met het beluisteren van andere sets en hoort dan nieuwe geluid aspecten die ik nog nooit heb gehoord. Zoals ruimtelijkheid, resolutie en separatie. Wat ik vroeger als goed klinkend vond, ervaar ik nu anders. Zo vond ik een heftige overweldigende bas erg indrukwekkend maar luister daar nu anders naar. Mijn smaak evolueert.

Uiteindelijk moest ik ergens beginnen en ben langzamerhand bij deze set uitgekomen.

Het zal nu het fine-tunen zijn tot het gewenste resultaat. Als ik het opnieuw moest doen, had ik het misschien anders gedaan maar dan had het me waarschijnlijk ook nog meer geld gekost.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Pathos

Ik heb Farad gemaild en ze hebben de juiste waarde doorgegeven. Op het Auralic forum gaven ze 1A/250V slow blow aan.

Quote from: Laan on April 21, 2023, 12:57:10Wel een stapje zwaarder genomen toch? Ze ploffen wat sneller dan normale. Dus zit er standaard 2A in, dan beter de SR in 2,5A enz.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Laan

Je kan beter iets daarboven gaan zitten (aldus Kemp)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Kweetniet

Quote from: PrimaLuna on April 21, 2023, 13:44:32stuur ze maar op, ha ha ha. jij weet het leuk te brengen. ;D
Je kan de SR zekeringen bestellen en terugsturen als ze niet bevallen, dussss
2400 euro voor 12 van die paarse, ik moet daar even over nadenken :laugh:
Oh nee ze zijn nu in de "aanbieding" 8)

Laan die mij negeert :laugh:

Je set is net zo goed als de zwakste schakel zeggen ze wel eens, dan lijken mij die klemmetjes er één van. Met logisch nadenken is een exotisch zekeringetje dan onnuttig(sowieso).
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: Laan on April 21, 2023, 15:30:31Je kan beter iets daarboven gaan zitten (aldus Kemp)
dus zwaarder er in zetten dan de apparaat fabrikant aan geeft, lijkt mij niet de bedoeling..
Oh nee, deze ploffen eerder dan een normale glas/ceramische zekering :D

Ja nu weten we het wel..
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Laan

Quote from: Kweetniet on April 21, 2023, 15:47:472400 euro voor 12 van die paarse, ik moet daar even over nadenken :laugh:
Oh nee ze zijn nu in de "aanbieding" 8)

Laan die mij negeert :laugh:

Je set is net zo goed als de zwakste schakel zeggen ze wel eens, dan lijken mij die klemmetjes er één van. Met logisch nadenken is een exotisch zekeringetje dan onnuttig(sowieso).

 :tounge:

Negeren is niet mijn ding. Welke monoblokken heb je met 5 zekeringen per kant? Dat zie je niet vaak. En waar zat die ene SR black dan?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Kweetniet

Chinese blokken ;D , misschien weten ze echt niet wat ze doen met al die zekeringen, die er trouwens al 20 jaar inzitten. 4 onder de kap en één aan de achterkant.Toch maar eens vernieuwen denk ik nu. Ja ouwe meuk, maar het speelt toch lekker. Ik zou er trouwens een stuk of 16 moeten hebben, met streamer en nog 2 andere monoblokjes. Oh ja 17 heb ook nog een best oude Denon versterker in gebruik.
Die zwarte zat in een CD speler.

Ben benieuwd welke kleur er over een tijdje weer uitkomt die het zelfs nog beter doen, groen misschien dat geeft nóg meer rust in het geluidsbeeld  8)
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Laan

Chinezen zijn gek op veel onderdelen. Prima. Geniet lekker verder, als je er blij mee bent, who cares.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Mediator

Quote from: Pathos on April 21, 2023, 15:06:45@ Mediator

Dank je voor je adviezen.

Ik snap wel wat je bedoeld. Helaas heb ik nog nooit een set gehoord die mij meteen omver blies en voor mijn gevoel alles klopte. Tenminste, niet met mijn financiële middelen.

Wat ik uit mijn ervaring heb meegekregen is dat je in de loop der jaren ook anders naar muziek luistert. Je krijgt meer luister ervaring en ervaring met het beluisteren van andere sets en hoort dan nieuwe geluid aspecten die ik nog nooit heb gehoord. Zoals ruimtelijkheid, resolutie en separatie. Wat ik vroeger als goed klinkend vond, ervaar ik nu anders. Zo vond ik een heftige overweldigende bas erg indrukwekkend maar luister daar nu anders naar. Mijn smaak evolueert.

Uiteindelijk moest ik ergens beginnen en ben langzamerhand bij deze set uitgekomen.

Het zal nu het fine-tunen zijn tot het gewenste resultaat. Als ik het opnieuw moest doen, had ik het misschien anders gedaan maar dan had het me waarschijnlijk ook nog meer geld gekost.

Ik hoor wel van je ervaring met de SR zekering. Ik probeer af en toe maar wat van mijn eigen ervaring op te schrijven als ik er aan toe kom en ook aan toe wil komen omdat er voor mij teveel op fora gaande is wat me niet aanspreekt.

De vraag is of je wel een set wilt die je op wat voor manier dan ook omver blaast. Het moet vooral realistisch zijn, je aanspreken. Het liefst je raken want dan gebeurt er echt iets bijzonders. Een opname die eenvoudig is zal minder puur zijn en je minder omver blazen zeg maar. Maar het totaal van wat je hoort moet wel kloppen. Zodra er ergens irritaties zitten waardoor je muziek in de praktijk minder of niet meer draait dan zegt dat in laat ik zeggen 95% wat van de set. Ik heb Pathos verschillende keren gehoord en dat klinkt deels als buizen. Het klinkt ook iets rustig. Het samenspel met je speakers zal dus interessant en aansprekend genoeg moeten klinken. Ik ken helaas te weinig van Spendor om daar iets van te zeggen. Het zou kunnen dat ik het vroeger bij iemand wel gehoord heb die dat dan combineerde met Exposure en een Technics SP10 bron. Klonk erg lekker en die Technics en Exposure weet ik zeker, maar ik weet niet meer zeker of dat Spendor was. Het was in ieder geval een Brits merk.

Kweetniet

#64
Quote from: Pathos on April 21, 2023, 15:06:45@ Mediator

Dank je voor je adviezen.

Ik snap wel wat je bedoeld. Helaas heb ik nog nooit een set gehoord die mij meteen omver blies en voor mijn gevoel alles klopte. Tenminste, niet met mijn financiële middelen.

Wat ik uit mijn ervaring heb meegekregen is dat je in de loop der jaren ook anders naar muziek luistert. Je krijgt meer luister ervaring en ervaring met het beluisteren van andere sets en hoort dan nieuwe geluid aspecten die ik nog nooit heb gehoord. Zoals ruimtelijkheid, resolutie en separatie. Wat ik vroeger als goed klinkend vond, ervaar ik nu anders. Zo vond ik een heftige overweldigende bas erg indrukwekkend maar luister daar nu anders naar. Mijn smaak evolueert.

Uiteindelijk moest ik ergens beginnen en ben langzamerhand bij deze set uitgekomen.

Het zal nu het fine-tunen zijn tot het gewenste resultaat. Als ik het opnieuw moest doen, had ik het misschien anders gedaan maar dan had het me waarschijnlijk ook nog meer geld gekost.
ja die dure Audioquest kabels is ook weggegooid geld  en je ziet het het helpt niet. hetzelfde geld voor zo'n zekeringetje. Voor al dat geld had je waarschijnlijk voor speakers kunnen kijken die jou nóg meer bevallen of dat geld kunnen gebruiken voor de Akoustiek. Er zijn mooie dempingpanelen te krijgen met een mooi kunstwerk erop gedrukt of een eigen foto naar keuzen. Staat ook nog eens mooi en je kunt de maten doorgeven. Die gasten staan ook al een tijd op MP. Geloof me, dat doet echt véél meer dan zo'n simpel (flut)ding.

Het zou me trouwens niet verbazen dat je verschil gaat horen, je bent al beïnvloed door wat er gezegd/geschreven word door die ervaringen van anderen en de fabrikant. Bij elke kleur staat er weer wat anders van wat je gaat horen, en dat is daarom ook vaak wat er gebeurd😉

Nou geef ik er weer aandacht aan, nu echt niet meer...hoop ik.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

#66
Wat anderen ook schrijven en beweren, vaar gewoon je eigen koers 💪🏻

Indien je nieuwsgierig bent naar het effect en je kan het geld missen; 'doen' zou ik zeggen. Is er vervolgens geen/ongewenst effect, verkoop je ze weer, ben je een (eigen) ervaring rijker en een paar centen armer.

En wat het effect ook moge zijn, ik lees graag jouw bevindingen 👍🏻

Quote from: Pathos on April 19, 2023, 07:42:00Hi,

Graag zou ik de ervaringen willen horen van gebruikers van deze SR zekeringen.

Ik lees er veel goede ervaringen over en vraag me af wat jullie ervaringen zijn.

Ook al hebben ze een 30 dagen trial periode, doe ik graag vooraf een beetje research.

Mijn interesse ligt vooral bij de SR Purple. Wat brengt zo'n zekering nu in de luister ervaring?

Ik hoop in mijn set nog een iets strakkere bas te krijgen en een nog wat sprankelender hoog. Richt deze zekering rich meer op een bepaalde frequentie?

Ik hoor het graag.

Gr
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Quote from: Kweetniet on April 20, 2023, 10:33:38ik vind het een flauwekul verhaal en dat is mijn mening. Het lijkt wel een betaalde review met al die benamingen. Het gaat er vooral bij mijn om waarom zón veiligheid ding zo duur moeten zijn? Ik vroeg ook aan Laan hoe dit invloed kan hebben op het geluid? Het word geklemd tussen brakke blikken klemmetjes. Dat mensen niet meer durven is flauwekul natuurlijk. Je mag toch zeker wel reageren als je er anders over denkt! Ik denk ook verschillen gehoord te hebben met een extra switch bijvoorbeeld, maar ik weet ook dat je hersens daar aan mee werken. Nogmaals het gaat me vooral om de prijs. Ik heb ook degelijke signaal kabeltjes en stroomkabels, maar hoor niet of dat beter is dan normale simpele kabels. We weten allemaal wel wat voor kabels er van buiten naar binnen komt en wat er binnen in de muur zit. Ik heb ook een aparte groep voor audio, maar het verschil hoor ik niet het is voor de belasting wat ik er op heb staan beter.
Reageren mag, maar op een normale manier. Er zijn een aantal forumleden, vaak dezelfden, die blijven hun mening maar doordrammen. Of dat nu gaat om zekeringen, bekabelingen, enz. Door dat gedram zijn er forumleden die hun ervaringen niet meer willen / durven delen. Of ze blijven zelfs weg van het forum.
Voorbeelden zijn o.a onderstaande topics: 
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181237.0
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182816.0

chansig

#68
En zo zijn er ook mensen die de inhoud niet meer trekken en dus wegblijven.  Topics te over die dit ondersteunen. 😂

Overigens eens met de opmerking dat alles gewoon in normale taal geschreven kan worden.

Niet dat dat dan een garantie is dat er niet op tenen gestapt wordt. Maar normale taal is wel het minste wat je mag verwachten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Vooral aardig blijven. Wappies en schapen die in hetzelfde weitje grazen moet kunnen. Maar on topic: het verschil tussen SR purple en de standaard zekeringen hoorde ik binnen 5 seconden. Het hoog lijkt wat gedempt te worden, maar die indruk ontstaat doordat bepaalde ongewenste additieven wegvallen. Klankbeeld krijgt meer oplossend vermogen, gelaagdheid en vanzelfsprekendheid die mij erg natuurlijk en geloofwaardig overkomt.De dwang van een set om een bepaald kunstje te tonen verdwijnt. Het verbaasd me niet dat anderen die dit ook hebben geprobeerd min of meer hetzelfde ervaren en zie dan ook uit naar de ervaringen die Phatos gaat opdoen. Daar gaat dit topic uiteindelijk over. Degene die er niet voor openstaan raad ik aan iets in een ander topic te gaan zoeken en vooral niet zichzelf en anderen te frustreren. Polariseren levert weinig op immers. Wat me wel een beetje verbaasd is dat er leden zijn die met weinig tot geen ervaring op dit gebied precies weten wat de uitkomst is en ook bij voorbaat weten wat ik hoor. In de onderbouwing komen dan vaak de termen placebo, amir, abx, marketing en geldklopperij voorbij. Het blijft een bijzondere gave en als ik die bezat zou ik er zeker iets mee gaan doen. Ik heb dat niet, dus voor mij verder niks meer dan een terzijde. Fijne zondag allemaal!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Maximus_Aurelius

Quote from: Rowdy on April 23, 2023, 08:10:32Reageren mag, maar op een normale manier. Er zijn een aantal forumleden, vaak dezelfden, die blijven hun mening maar doordrammen. Of dat nu gaat om zekeringen, bekabelingen, enz. Door dat gedram zijn er forumleden die hun ervaringen niet meer willen / durven delen. Of ze blijven zelfs weg van het forum.
Voorbeelden zijn o.a onderstaande topics:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181237.0
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182816.0


Hier eentje die zijn ervaringen niet meer deelt. Reageren in mijn eigen topic doe ik nog amper. Wel erbij gezegd dat mijn set heel stabiel is en niet onderhevig is aan veranderingen.
Tweaken vind ik ontzettend leuk en ben ik ook blijven doen alleen geen ervaringen meer gedeeld. Mede door wat hierboven genoemd is. Er worden enkele topics benoemd maar er zijn er veel meer.
Laatste bewijs dat ik de goede keuze heb gemaakt is de reactie in dit topic over mijn review van aantal jaartjes terug.
Zoiets hoeft voor mij niet meer en voor mij gaat er de zin van over om op een leuke manier ervaringen te delen met andere liefhebbers op dit forum.

Überhaupt reageren doe ik amper omdat ik gewoon de sfeer ziekelijk vind geworden (Ik druk mij nog heel mild uit ;) ). Uiteraard ben ik bewust van dat het maar over een select groepje handelt. Maar dit select groepje verneukt het dus wel voor de users die wel normaal kunnen reageren en wel normaal met andere kunnen omgaan tevens mee kunt sparren of het wel of niet hoorbaar is of nut heeft in een set.

Yup, ik mis soms op het HT forum the good old days ;)  :-X

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Laan

In de mancave ben ik ook begonnen met SR. Uit eerdere apparaten heb ik er een aantal over van het type orange. Een 10A heeft plaats genomen in het Supra stekkerblok en een 6,3A in de Audiolab. De Audiolab heb ik toen vergeleken met een Audio Analogue (met gewone zekeringen) De laatste viel me best tegen. Wel erg schoon met veel separatie, maar geen echte ziel. Ik had de vv van de Atoll overbrugd en dacht dat het daar aan lag. Vervolgens de vv van de Audio Analogue overbrugt en het effect bleef. Graag had ik de Audio Analogue ook geprobeerd met SR, maar daar ging 2x 6,3A in. Die had ik niet dus alvorens de verkoop een feit was van deze versterker, dit niet meer kunnen proberen.

Mijn plan is nu om de Atoll st300 en ph100 ook van SR te voorzien. Blijft een leuke aanbieding van Kemp tenslotte. Ik kan niet vinden welke waarde erin gaat, ze zitten onder de kap die ik er dan maar even af ga halen.

Ik heb er nu maar twee nodig, dus als iemand zin heeft in een SR purple voor slechts €135, stuur dan een pm. Dan bestel ik de gewenste waarde mee.

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

#72
Quote from: Maximus_Aurelius on April 23, 2023, 15:48:34Hier eentje die zijn ervaringen niet meer deelt. Reageren in mijn eigen topic doe ik nog amper. Wel erbij gezegd dat mijn set heel stabiel is en niet onderhevig is aan veranderingen.
Tweaken vind ik ontzettend leuk en ben ik ook blijven doen alleen geen ervaringen meer gedeeld. Mede door wat hierboven genoemd is. Er worden enkele topics benoemd maar er zijn er veel meer.
Laatste bewijs dat ik de goede keuze heb gemaakt is de reactie in dit topic over mijn review van aantal jaartjes terug.
Zoiets hoeft voor mij niet meer en voor mij gaat er de zin van over om op een leuke manier ervaringen te delen met andere liefhebbers op dit forum.

Überhaupt reageren doe ik amper omdat ik gewoon de sfeer ziekelijk vind geworden (Ik druk mij nog heel mild uit ;) ). Uiteraard ben ik bewust van dat het maar over een select groepje handelt. Maar dit select groepje verneukt het dus wel voor de users die wel normaal kunnen reageren en wel normaal met andere kunnen omgaan tevens mee kunt sparren of het wel of niet hoorbaar is of nut heeft in een set.

Yup, ik mis soms op het HT forum the good old days ;)  :-X



Het lijkt allemaal heel erg. Gerlukkig valt het allemaal wel mee. Tip van de maand: wat een ander vindt en hoe hij reageert (zeker op een forum) kan je van je af laten glijden.

Of heel boos/verdrietig/teleurgesteld/niet gezien (vaak waar het omgaat) om worden en dan afhaken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Quote from: Maximus_Aurelius on April 23, 2023, 15:48:34Hier eentje die zijn ervaringen niet meer deelt. Reageren in mijn eigen topic doe ik nog amper. Wel erbij gezegd dat mijn set heel stabiel is en niet onderhevig is aan veranderingen.
Tweaken vind ik ontzettend leuk en ben ik ook blijven doen alleen geen ervaringen meer gedeeld. Mede door wat hierboven genoemd is. Er worden enkele topics benoemd maar er zijn er veel meer.
Laatste bewijs dat ik de goede keuze heb gemaakt is de reactie in dit topic over mijn review van aantal jaartjes terug.
Zoiets hoeft voor mij niet meer en voor mij gaat er de zin van over om op een leuke manier ervaringen te delen met andere liefhebbers op dit forum.

Überhaupt reageren doe ik amper omdat ik gewoon de sfeer ziekelijk vind geworden (Ik druk mij nog heel mild uit ;) ). Uiteraard ben ik bewust van dat het maar over een select groepje handelt. Maar dit select groepje verneukt het dus wel voor de users die wel normaal kunnen reageren en wel normaal met andere kunnen omgaan tevens mee kunt sparren of het wel of niet hoorbaar is of nut heeft in een set.

Yup, ik mis soms op het HT forum the good old days ;)  :-X



Wat jammer en tevens begrijpelijk. Hopelijk pak je de draad weer eens op. Ik denk dat veel mensen in stilte genieten van berichten die je hebt geplaatst. Helaas komen reacties vaak van lieden die met een andere titel op een forum zitten en die hebben nu eenmaal meer behoefte gehoord te worden.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

#74
Sorry Laan. Het is net is niet dat je een slachtoffer ben van wat er wel/niet gebeurt.

Iedereen (dus iedereen) kan afhaken om wat de ander wel/niet schrijft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.