Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Started by Huub-13, April 13, 2023, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morpheus2006

#400
Ik ben in de markt voor een A6 ME. Ik wil deze koppelen aan mijn Denon X3800H AV Receiver via een optische of coaxiale audiokabel. Echter heeft mijn Denon ook pre-outs. Is het een voordeel om deze mogelijkheid te gebruiken? Dan wordt voor de front speakers de DAC in de Eversolo gebruikt toch? Is die beter dan die in de Denon voor stereo weergave?

En als ik dan via mijn 4k bluray speler, die met HDMI is gekoppeld aan de Denon, een 4k bluray afspeel. werken mijn fronts dan gewoon via de speakeraansluitingen?

Sorry als dit domme vragen zijn, ben nog lerende :)

Huub-13

#401
De "pre-outs" van je DENON X3800H zijn bedoeld om te worden verbonden met een externe eindversterker.
Ze kunnen dus niet dienen als ingang voor jouw EVERSOLO.
Als je de DAC van de DENON wilt gebruiken voor de A6, dan moet je de "DIGITAL OUT" (coaxial of optisch) van de A6 verbinden met een van de digitale ingangen van de X3800H (cijfer 3 op het plaatje).
Als je de A6 wilt gebruiken met zijn eigen DAC, dan moet je de "analog out" van de A6 (bovenste RCA) verbinden met een van de "audio in" ingangen van de X3800H (groepje boven front- en center-luidsprekeraansluitingen).
Misschien het beste uitproberen wat je het mooiste vindt. Zelf zou ik voor de DAC van de EVERSOLO kiezen.
De Blurayspeler heeft met dit alles niets van doen. Als die nu goed afspeelt blijft hij dat ook doen na aansluiting van de EVERSOLO.
Succes!!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

pi

#402
Even wat nuance hier ;D
Een mooie speler, goede geluidskwaliteit, heerlijke bedieningsgemak via het scherm en een groot voordeel dat de muziek op een SSD kan, geen gedoe met netwerken, NAS etc. wat dat betreft niets dan lof, maar...
...ik erger me er wel enorm aan dat de sortering van de muziek niet werkt zoals het hoort, met name voor de artiesten. Waar een Bluesound "The Beatles" van zichzelf keurig onder de B zet, of een LMS luistert naar de tag "ARTISTSORT" doet de Eversolo daar helemaal niets mee...

Dus in de artiestenlijst "The Beatles" bij de T, dat kan toch echt niet? De albumlijst kun je wel sorteren op Artiest, maar ook daar The Beatles bij de T en lijkt hij albums dan per artiest op aflopend alfabet te zetten. Dus liefst ook nog de tag "ALBUMSORT" meenemen zodat je albums kunt sorteren op datum van uitgave...

Wellicht geen issue voor velen, maar ik stoor me er nogal aan, hopelijk gaat men dat met een update netjes in orde maken. (of zie ik iets heel erg over hoofd?) Wat dat betreft gaat er toch niets boven LMS ;)

Xander32

Veel ripp software zou een artiest dan ook als volgt taggen om "jouw" issue te voorkomen; Beatles, The.  Problem solved 🤓

Quote from: pi on February 13, 2024, 21:59:58Even wat nuance hier ;D
Een mooie speler, goede geluidskwaliteit, heerlijke bedieningsgemak via het scherm en een groot voordeel dat de muziek op een SSD kan, geen gedoe met netwerken, NAS etc. wat dat betreft niets dan lof, maar...
...ik erger me er wel enorm aan dat de sortering van de muziek niet werkt zoals het hoort, met name voor de artiesten. Waar een Bluesound "The Beatles" van zichzelf keurig onder de B zet, of een LMS luistert naar de tag "ARTISTSORT" doet de Eversolo daar helemaal niets mee...

Dus in de artiestenlijst "The Beatles" bij de T, dat kan toch echt niet? De albumlijst kun je wel sorteren op Artiest, maar ook daar The Beatles bij de T en lijkt hij albums dan per artiest op aflopend alfabet te zetten. Dus liefst ook nog de tag "ALBUMSORT" meenemen zodat je albums kunt sorteren op datum van uitgave...

Wellicht geen issue voor velen, maar ik stoor me er nogal aan, hopelijk gaat men dat met een update netjes in orde maken. (of zie ik iets heel erg over hoofd?) Wat dat betreft gaat er toch niets boven LMS ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: pi on February 13, 2024, 21:59:58Even wat nuance hier ;D
Een mooie speler, goede geluidskwaliteit, heerlijke bedieningsgemak via het scherm en een groot voordeel dat de muziek op een SSD kan, geen gedoe met netwerken, NAS etc. wat dat betreft niets dan lof, maar...
...ik erger me er wel enorm aan dat de sortering van de muziek niet werkt zoals het hoort, met name voor de artiesten. Waar een Bluesound "The Beatles" van zichzelf keurig onder de B zet, of een LMS luistert naar de tag "ARTISTSORT" doet de Eversolo daar helemaal niets mee...

Dus in de artiestenlijst "The Beatles" bij de T, dat kan toch echt niet? De albumlijst kun je wel sorteren op Artiest, maar ook daar The Beatles bij de T en lijkt hij albums dan per artiest op aflopend alfabet te zetten. Dus liefst ook nog de tag "ALBUMSORT" meenemen zodat je albums kunt sorteren op datum van uitgave...

Wellicht geen issue voor velen, maar ik stoor me er nogal aan, hopelijk gaat men dat met een update netjes in orde maken. (of zie ik iets heel erg over hoofd?) Wat dat betreft gaat er toch niets boven LMS ;)


Mooi dat ie bevalt!

Tja qua library heb ik ook nog wel een wens.
Ligt al bij Eversolo.

Als je een grote library hebt en bv artiesten browsed, laad hij die niet in een keer maar bij naar beneden scrollen steeds in delen.

Op zich good practice, maar de index rechts bestaat alleen uit de letters van de artiesten die geladen zijn  >:(

Is beetje suf als je Zappa wilt spelen  :dry:

Maar met zo veel luistergenot en vlotte bediening verder neem ik dat dingetje graag voor lief (voorlopig  ;)  ;D)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Jumping Jack

Quote from: Hannibal_ on February 14, 2024, 09:30:06Mooi dat ie bevalt!

Tja qua library heb ik ook nog wel een wens.
Ligt al bij Eversolo.

Als je een grote library hebt en bv artiesten browsed, laad hij die niet in een keer maar bij naar beneden scrollen steeds in delen.

Op zich good practice, maar de index rechts bestaat alleen uit de letters van de artiesten die geladen zijn  >:(

Is beetje suf als je Zappa wilt spelen  :dry:

Maar met zo veel luistergenot en vlotte bediening verder neem ik dat dingetje graag voor lief (voorlopig  ;)  ;D)

Dat is idd een terecht punt(je). Maar het is voor de rest echt een super apparaat. Ik ga er nog een SSD in stoppen, dan kan de NAS (die al sinds 2012 staat te draaien  :o ) op pensioen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Daad bij het woord gevoegd, en vandaag een SSD in de streamer gestopt. Werkje van 1 minuut. Op dit moment is ie alle muziekbestanden aan het overzetten van een externe HDD naar de interne SSD. Dan de library nog scannen, en klaar is JJ.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Shadowfox

Weet niet of het weleens voorbij is gekomen maar hier mijn vraag.

Iemand eens muziek van flac kwaliteit getest tussen een computer en een eversolo aangesloten via hdmi op een receiver?
Win je er veel mee of gaat het om de kleine details die zn streamer kan brengen?
Het gaat mij dus echt om de evt verbeterde  geluidskwaliteit.

Morpheus2006

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik ga een Emotiva BasX A3 PowerAmp aanschaffen en koppelen aan mijn Denon X3800H AV receiver. Heeft het dan toegevoegde waarde op het gebied van stereo geluidskwaliteit om de Eversolo Master Edition ipv de standaard A6 aan te schaffen?

Dura

#409
Quote from: Shadowfox on February 15, 2024, 20:49:49Weet niet of het weleens voorbij is gekomen maar hier mijn vraag.

Iemand eens muziek van flac kwaliteit getest tussen een computer en een eversolo aangesloten via hdmi op een receiver?
Win je er veel mee of gaat het om de kleine details die zn streamer kan brengen?
Het gaat mij dus echt om de evt verbeterde  geluidskwaliteit.
Ik heb geen eversolo maar speelde tot voor kort via wifi van een SSD in een pc in een andere kamer. Vorige week een SSD in mijn Powernode geprikt (met een jitterbug ertussen) en tot mijn verbazing was het verschil onverwacht flink. Meer solide en meer pit zonder wifi.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

#410
Quote from: Morpheus2006 on February 15, 2024, 21:14:29Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik ga een Emotiva BasX A3 PowerAmp aanschaffen en koppelen aan mijn Denon X3800H AV receiver. Heeft het dan toegevoegde waarde op het gebied van stereo geluidskwaliteit om de Eversolo Master Edition ipv de standaard A6 aan te schaffen?

Dat hangt ook een beetje af van de geluidskwaliteit van vooral je denon. Nooit gehoord zelf. En als die goed is, hoe je hem koppelt ook, digitaal of analoog. Je denon heeft SPDIF digitale ingangen. Die leunen sterk op de clock. Dat zou een argument voor de ME kunnen zijn. Analoog heb je in de ME ook betere opamps en zo, dus ook daar een klein voordeel.

Of je dit soort dingen op een AV gaat horen (daar maakt de poweramp volgens mij niet veel verschil, je denon is de preamp)...
Ik vermoed (andere AV's wel eens gehoord hebbend) dat het op zijn best miniem is.

Ik wil daarmee AV's niet te kort doen hoor. Toen ik nog op mijn oude Cursa voorversterker speelde (vond ik fantastisch klinken) hoorde ik bv geen verschil in klok van SPDIF. Terwijl uiteindelijk bleek dat ik bij mijn nieuwe versterker ineens scherpe randjes ervaarde (nu stond dat Sonos connectje er ook om bekend dat die niet geweldig geklokt was).

De standaard A6 is natuurlijk veel recenter dan dat connectje en ik hoor goede dingen daarover.

Veel tekst, maar ik denk dat ik voor een standaard zou gaan?
Edit... direct upgraden naar laatste firmware (eitje) en genieten van het heerlijke bedieningsgemak.

Ik denk dat je er veel plezier aan gaat hebben
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Fox

#411
De grote vraag is wat doet je Denon met het inkomende signaal?
Oftewel heb je een "echte" analoge bypass en gebruik je geen nabewerking in geluid of ruimte correctie.
Anders zijn alle tussen stappen leuk, maar voegen niets toe omdat je Denon het signaal weer eerst omzet van analoog naar digitaal, bewerkt en dan weer analoog maakt.
A uit D omzetten voor bewerking en dan weer terug naar A voor weergave.

Hier kun je lezen hoe je DAC van de Denon scoren ;-)
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x3800h-review.38574/

Quote from: Morpheus2006 on February 15, 2024, 21:14:29Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik ga een Emotiva BasX A3 PowerAmp aanschaffen en koppelen aan mijn Denon X3800H AV receiver. Heeft het dan toegevoegde waarde op het gebied van stereo geluidskwaliteit om de Eversolo Master Edition ipv de standaard A6 aan te schaffen?

Morpheus2006

Quote from: Fox on February 16, 2024, 09:44:23De grote vraag is wat doet je Denon met het inkomende signaal?
Oftewel heb je een "echte" analoge bypass en gebruik je geen nabewerking in geluid of ruimte correctie.
Anders zijn alle tussen stappen leuk, maar voegen niets toe omdat je Denon het signaal weer eerst omzet van analoog naar digitaal, bewerkt en dan weer analoog maakt.
A uit D omzetten voor bewerking en dan weer terug naar A voor weergave.

Hier kun je lezen hoe je DAC van de Denon scoren ;-)
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x3800h-review.38574/


Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik Audyssey. De Eversolo wil ik aansluiten middels RCA kabels. Dan heeft een aparte DAC weinig zin, toch?
De Emotiva BasX A3 heeft dan toch juist wel zin om een stuk power weg te halen bij de AVR?

Excuus als ik het niet goed begrijp. Ben lerende.

mmuetst

Quote from: Morpheus2006 on February 16, 2024, 10:41:16Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik Audyssey. De Eversolo wil ik aansluiten middels RCA kabels. Dan heeft een aparte DAC weinig zin, toch?
De Emotiva BasX A3 heeft dan toch juist wel zin om een stuk power weg te halen bij de AVR?

Excuus als ik het niet goed begrijp. Ben lerende.
De DAC die in de standaard A6 Eversolo zit is heel goed. Er zijn natuurlijk wel opties die goedkoper zijn om mee te streamen zoals de WiiM. Maar wil je toch een mooi apparaat met display, dan is de Eversolo een goede keuze. Van de forumleden die hem bezitten verneem ik dat de bediening prettig is. Extra versterkers inzetten om je AVR te ontlasten, ja dat kan. De vraag is hoe versterker vriendelijk je luidsprekers zijn? En of het dan nodig is?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Fox

Audyssey is een DSP (Digital Signal Processing). En als je die gebruikt moet het analoge signaal omgezet worden of dat nu van de Eversolo komt of een separate DAC.
Ik zou de HDMI aansluiting of de SpDif of coax gebruiken.

In theorie zou een inkomend digitaal signaal om minder processing dan analoog vragen, maar dat is te verwaarlozen.
Wel is er een kleine kans op omzettingsfouten bij AD-DSP-DA.

Quote from: Morpheus2006 on February 16, 2024, 10:41:16Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik Audyssey. De Eversolo wil ik aansluiten middels RCA kabels. Dan heeft een aparte DAC weinig zin, toch?
De Emotiva BasX A3 heeft dan toch juist wel zin om een stuk power weg te halen bij de AVR?

Excuus als ik het niet goed begrijp. Ben lerende.

Richi

Quote from: Fox on February 18, 2024, 10:48:15In theorie zou een inkomend digitaal signaal om minder processing dan analoog vragen, maar dat is te verwaarlozen.
Wel is er een kleine kans op omzettingsfouten bij AD-DSP-DA.

Een extra AD > DSP > DA zal mogelijk ook een hoorbare invloed hebben op de geluidskwaliteit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mmuetst

Zijn er naast forum lid @Hannibal_ al meer forum leden die al met de DSP van deze streamer hebben gespeeld na de nieuwe firmware update en willen jullie ervaring delen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Hannibal_

Quote from: mmuetst on February 19, 2024, 21:03:05Zijn er naast forum lid @Hannibal_ al meer forum leden die al met de DSP van deze streamer hebben gespeeld na de nieuwe firmware update en willen jullie ervaring delen?

Niet veel, zo te merken?
Vandaag de replay gain getest, werkt ook top
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Jumping Jack

Ik heb er niet direct behoefte aan, eerlijk gezegd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Hannibal_

#419
Tja... persoonlijk denk ik.

Sommige nummers (loudness war) zijn zo veel harder dan anderen, dat het storend is

Misschien ook lui-o-fiel hier
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Gaat deze optie niet ten koste van de dynamiek?

Quote from: Hannibal_ on February 22, 2024, 16:12:46Niet veel, zo te merken?
Vandaag de replay gain getest, werkt ook top
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on February 22, 2024, 19:42:13Gaat deze optie niet ten koste van de dynamiek?


Totaal niet nee
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Recent las ik negatieve berichtgeving over beperkingen in de dynamiek bij soortgelijke technieken, ik weet niet exact meer waar 🤔 Vandaar mijn vraag 🙂

Quote from: Hannibal_ on February 23, 2024, 04:01:05Totaal niet nee
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

#423
Tip voor bezitters van deze streamer. Mocht je ooit besluiten om de streamer te verkopen en je doet een factory reset, hou er dan rekening mee dat alle abonnementen van streamingdiensten nog actief blijven op het apparaat na zo'n reset. Ik heb zelfs deze methode toegepast, maar mijn gegevens voor Tidal en Qobuz bleven er gewoon in staan.
Je moet de accounts echt even handmatig verwijderen in de streamer.
Op het hardware probleem na (soort ruis bij het aanzetten van de speler uit de rechter luidspreker) vind ik het een fijn apparaat. Voor dat probleem heb ik inmiddels contact met de leverancier van de Eversolo.  (Of ze moeten dat in een volgende firmware oplossen, draai nu 1.2.50).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Dat geeft wel te denken over een 'factory reset', je probleem kan dan ook blijven zitten. Ik hoop dat het probleem verholpen wordt maar vertrouwen kweekt dat niet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i