Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Started by Huub-13, April 13, 2023, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mmuetst

Quote from: Tabcam on May 11, 2023, 07:20:19Omdat je het vooraf moet doen en je niet beide tegelijk kan kiezen denk ik :nopompom:.

Ik heb een Topping D30 Pro en je kan beide instellen maar hij kwam van reparatie terug met alleen RCA aan terwijl ik XLR gebruikte. Was toen al weer vergeten dat je dat moest instellen :wacko:.
En waarom zou ik dat willen? Beide tegelijk?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Sjettepet

Bijvoorbeeld om een sub aan te kunnen sturen.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

SpeedyAndré

Quote from: mmuetst on May 11, 2023, 06:46:55Waarom is dat jammer?
Zoals hier boven al wordt gezegd, niet gelijktijdig bruikbaar want dat zou ik wel fijn vinden.
Hopelijk blijft een eenmaal gekozen uitgang bewaard na uitschakelen of als de streamer geen prik krijgt.
Als het tegelijk zou kunnen hoef je het niet in te stellen, ik gebruik zowel xlr als rca afhankelijk van het doel (xlr voor de hifi set en rca voor actieve speakers (achtergrond muziek)).

Quote from: Rick-DTS on May 10, 2023, 22:13:07Ik zie absoluut niet in waarom ik nu weer Spuit 11 ben als ik iets over het hoofd zie.

Onderstaand een review die hier nog niet staat:
https://www.avforums.com/reviews/zidoo-eversolo-dmp-a6-zidoo.20790/
Veel duidelijker kan ik het niet aangeven, in post 13 van Richi is de embedded YT dezelfde als je linkte.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Rick-DTS

Jammer dat je niet leest. Ik geef duidelijk aan dat ik iets over het hoofd zie.
Ik zie het nut er niet van in dat je dan iemand Spuit elf moet noemen.

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

SpeedyAndré

Quote from: Rick-DTS on May 11, 2023, 11:42:00Jammer dat je niet leest. Ik geef duidelijk aan dat ik iets over het hoofd zie.
Ik zie het nut er niet van in dat je dan iemand Spuit elf moet noemen.
Dat je daar een punt van maakt, het is een uitdrukking die me te binnen schoot ;)
Ik ben van de details en zoiets valt me op, ik ga eens even nadenken over mijn spontane spuit 11  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Tabcam

#31
Quote from: Rick-DTS on May 11, 2023, 11:42:00Ik zie het nut er niet van in dat je dan iemand Spuit elf moet noemen.
Ik vind het wel een juist gebruik van de uitdrukking.

Quote from: Rick-DTS on May 11, 2023, 11:42:00Jammer dat je niet leest. Ik geef duidelijk aan dat ik iets over het hoofd zie.
Jij had het toch ook niet gelezen :tongue2: ?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Quote from: Sjettepet on May 11, 2023, 10:42:03Bijvoorbeeld om een sub aan te kunnen sturen.
Dat kan toch ook met één uitgang die naar twee devices gaat. Uitgang zal toch laag ohmig zijn dus met de juiste splitter zo gedaan.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

maximus79

Lijkt me een mooie opvolger van mij node 2 die kuren heeft.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

mmuetst

Quote from: maximus79 on May 12, 2023, 08:31:12Lijkt me een mooie opvolger van mij node 2 die kuren heeft.....
Zekers, maar ben het ook eens met deze uitspraak:
Quote from: CZ79 on May 10, 2023, 14:12:39Er is ook nog een tijdje een andere streamer geweest die er onwijs goed uit zag en goed scheen te klinken, nooit meer iets van gehoord.

Ben altijd een beetje huiverig bij dit soort merken hoe lang het gaat bestaan en hoe lang blijft het in de support vwb updates
Ik heb zelf een BlueSound Vault van de eerste generatie en krijg nog steeds updates. Dat vind ik wel netjes. Bij dit merk is het maar afwachten hoelang ze software updates blijven ondersteunen. Het vervangen van apparatuur omdat de software niet meer ondersteund wordt vind ik alles behalve duurzaam. Zo heb ik hier nog twee Android telefoons liggen die makkelijk nog Android 11 (of zelfs hoger) kunnen draaien omdat de hardware en zelfs de batterij het nog prima doen. Toch maar eens inleveren zodat ze recycled kunnen worden.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

CZ79

Soundaware is het merk waar ik het over had
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

SpeedyAndré

Dat merk is er nog steeds hoor :)
https://www.hifistudio79.nl/product-brands/soundaware/
D300 ref is op voorraad, de rest niet en ik weet niet hoe actief ze nog zijn in Europa.
De distributie veranderde wel, ooit Sonority-audio maar die lijkt verdwenen te zijn (de website).

Mijn D100 speelt nog prima, wel stopten de updates in 2018 maar de bugs zijn er wel uit.
Een sterk punt was dat de i2s aansluiting met die van North star werkt via een rj45.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

CZ79

Ok goed om te weten, hoorde al een tijd lang niets meer van dit merk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Hetgeen bij dit soort merken immer de vraag is of de software goed door ontwikkeld is, of je updates ontvangt en voor hoelang dat is  :huh2: . Wanneer je zo`n streamer voor niet te veel geld kan kopen is dat wat minder een issue. Voor mij echter een reden om voor de "gevestigde orde" te gaan, al geeft dat ook zeker geen 100% garantie  :nowink:

Quote from: SpeedyAndré on May 12, 2023, 10:36:06Dat merk is er nog steeds hoor :)
https://www.hifistudio79.nl/product-brands/soundaware/
D300 ref is op voorraad, de rest niet en ik weet niet hoe actief ze nog zijn in Europa.
De distributie veranderde wel, ooit Sonority-audio maar die lijkt verdwenen te zijn (de website).

Mijn D100 speelt nog prima, wel stopten de updates in 2018 maar de bugs zijn er wel uit.
Een sterk punt was dat de i2s aansluiting met die van North star werkt via een rj45.

André  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Achiel

Zou daarom ook veel eerder kiezen voor bijvoorbeeld zo'n Fiio die ik eerder postte, merk wat toch al jarenlang actief is op de mp3 speler en koptelefoonmarkt. Mijn X1 mp3 speler van hun doet het al 10 jaar gewoon top en klinkt als een klok.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Fox

#40
Ik heb serieus intresse in deze, maar, wacht even de "echte" gebruikservaringen af door consumenten en dan kijk ik bv rond Black Friday of er nog een mooie deal is. Sowieso hoop ik de komende periode meer buiten dan binnen te zijn en dan heb ik er toch geen tijd voor  :yinyang:

Tabcam

Quote from: Fox on May 13, 2023, 10:10:05Ik heb serieus intresse in deze, maar, wacht even de "echte" gebruikservaringen af door consumenten en dan kijk ik bv rond Black Friday of er nog een mooie deal is. Sowieso hoop ik de komende periode meer buiten dan binnen te zijn en dan heb ik er toch geen tijd voor  :yinyang:
Ik denk dat je weinig risico loopt als je hem in NL of de EU besteld. Hij lijkt overal ongeveer even duur en je hebt dan bedenktijd en tenminste 2 jaar garantie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Zag deze laatst ook heel toevallig voobij komen en leek me voor de prijs een goed (en beter?) alternatief dan een Bluesound Node welke ik eigenlijk aan het overwegen was om aan te schaffen.
Ben dan ook heel benieuwd of iemand hier hem al besteld heeft?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

mmuetst

#43
Quote from: PascalP on May 14, 2023, 06:22:38Zag deze laatst ook heel toevallig voobij komen en leek me voor de prijs een goed (en beter?) alternatief dan een Bluesound Node welke ik eigenlijk aan het overwegen was om aan te schaffen.
Ben dan ook heel benieuwd of iemand hier hem al besteld heeft?
Mischien als ik nog wat centen over hou na mijn vakantie (we gaan naar Noorwegen, dus kost wel een paar centen). Die VU meters staan al heel lang op mijn bucket list en het maakt mij niet uit als ze op de streamer voorversterker zitten  :D 
Qua speks doet deze DAC het beter dan de Bluesound, qua bediening is dus even afwachten. Dat laatste vind ik belangrijker omdat dat eerste toch niet hoor.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

PascalP

Ik heb er geen haast mee, de ruimte is toch nog in opbouw hier dus heb wat tijd om gebruikerservaringen af te wachten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HuubF

Quote from: mmuetst on May 14, 2023, 09:31:36Mischien als ik nog wat centen over hou na mijn vakantie (we gaan naar Noorwegen, dus kost wel een paar centen)...

Leuk! Noorwegen is (letterlijk) cool: sereen, strak, schoon en een geweldige natuur. De treinreis van Oslo naar Bergen is onvergetelijk. En je kunt de kosten drukken door maanden van tevoren te stoppen met alcohol drinken. Dat is ons niet echt gelukt.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

maximus79

De eerste exemplaren worden nu uitgeleverd, heeft iemand hem hier besteld?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jimi Hendrix

#47
Heb hem net besteld.

Update: zojuist een voorzichtige schatting van de levertijd gekregen. Zou 1,5 tot twee weken zijn, maar dit is onder voorbehoud en het kan zomaar ook langer duren. Ook maar meteen gevraagd naar de remote; die staan ook in de bestelling bij Eversolo.

De iPad app is vooralsnog alleen in portrait mode beschikbaar, daarom zou een fysieke ab wel prettig zijn.

Het plan is om het apparaat wat uurtjes te geven om in te spelen, daarna ga ik hem op mijn bescheiden set aan de tand voelen. We kunnen hem eventueel ook op een set van een mede forummer aan de tand voelen, liefst omgeving Limburg.
What we do now echoes in eternity

Jimi Hendrix

Eversolo heeft gisteren een video van de app geplaatst.


Landscape modus zou binnen een paar weken worden gerealiseerd.

What we do now echoes in eternity

eduard

Het is me nog niet duidelijk of je een externe hardeschijf aan deze streamer kan hangen. Ik lees dat je usb in kan gebruiken voor een cd transport. Enige idee of je hier ook een harde schijf aan kan hangen en wat dan de maximale grote mag zijn.