Sopper’s Lejonklou-o-fiel

Started by Sopper, March 17, 2023, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#250
Dat mensen op dit forum zich niet bewust zijn van wat ze belangrijk vinden of waar ze naar luisteren lijkt me niet heel aannemelijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Leeuwarden

Als je een beetje gespleten persoonlijkheid hebt dan kan je variëren door, afhankelijk wel deel van je gespleten persoonlijkheid je actief hebt, de versterker van het hoog, danwel laag, uit te zetten...

Tabcam

Ik vind het aparte ideeën en indelingen. Alsof er 'maar' twee groepen zouden zijn. Je ziet bij de harmancurve al meer typeringen, ongetraint, getraint en professioneel, en een flinke bandbreete om de curves heen. Daar zitten inderdaad liefhebbers van bas bij. Dan horen hele volkstammen hier het brilliancegebied flink minder of zelfs niet.

Neem de verschillende ruimtes en muziekvoorkeuren mee en je hebt legio aan smaken net zoals er legio aan luidsprekers zijn. Ik geloof niet dat de meesten op dit forum niet op de hoogte zijn van hun eigen voorkeur, wel van wat er qua geluid allemaal in hun eigen ruimte mogelijk is. Ik zie het voordeel niet om de wereld zo te reduceren tot een binaire keuze. 
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Quote from: DofN on August  5, 2023, 21:58:14Dat mensen op dit forum zich niet bewust zijn van wat ze belangrijk vinden of waar ze naar luisteren lijkt me niet heel aannemelijk.

Ach ik hou zeker van een goed laag maar om daarmee nu te zeggen dat ik dat belangrijker/aansprekender vind dan het hoog of het midden. Want die laatste wordt wel even mooi vergeten. 🥲

Wat mij betreft kulstelling. Mogelijk gesteld door iemand die veel met breedbanders bezig was.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ik luister naar muziek via mijn set. Wanneer een set van mij als luisteraar de aandacht vraagt voor specifiek het hoog dan wel het laag, is het geen passende set voor mij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ruud2

laag moet er zijn als er ook daadwerkelijk laag is , geen boem boem.
idem voor hoog.
nog belangrijker is de dynamiek , het ene moment stil en dan volle inzet.  :bigsmile:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Laan

Quote from: ruud2 on August  6, 2023, 11:02:00laag moet er zijn als er ook daadwerkelijk laag is , geen boem boem.
idem voor hoog.
nog belangrijker is de dynamiek , het ene moment stil en dan volle inzet.  :bigsmile:

Precies. Als we dan toch in hokjes moeten dan kies ik deze.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Sopper

#257
Quote from: Sopper on July 28, 2023, 19:51:47Update:


Gisteren mijn woonkamer verbouwd en even in lengte richting van de kamer gaan zitten zodat mijn Harbeths de ruimte krijgen (minimaal 1 meter van alle wanden)
Na wat geëxperimenteer met plaatsing ging er een wereld voor mij open.
Strak laag en niet meer overheersend; ruimer uit elkaar en soundstage is stukken verbeterd.

Jammer dat ik weer terug moet, WAF is er nog niet in deze opstelling, maar ik weet iig dat de Harbeths het veel beter kunnen dan in de oude opstelling.
Misschien een verschuifbaar onderstel maken, zodat ik bij muziek luisteren ze op een betere plek kan neerzetten?

Enfin, ik geniet nog even (voor zolang het duurt) van de nieuwe indeling en het beste geluid in mijn woonkamer tot nu toe; niet eerder klonk het zo goed


Update:

De nieuwe opstelling is toch gebleven, uiteindelijk vindt mijn vriendin het ook lekkerder zitten; we kijken lekker naar buiten over de IJssel.

Luidsprekers staan nu heel breed, geweldige beleving.

Kan met recht zeggen dat het nog nooit zo fijn heeft geklonken hier in huis.
Zal even fotootje uploaden van de nieuwe opstelling
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

brt

Dat uitzicht  :inlove:

Fraaie nieuwe opstelling hoor. Staan ook een stuk breder uit elkaar. Ze staan nu ook veel vrijer, kan me prima indenken dat dit beter klinkt. Mooie zet (en set)!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Sopper

Quote from: brt on October 18, 2023, 13:34:25Dat uitzicht  :inlove:
 :)
Fraaie nieuwe opstelling hoor. Staan ook een stuk breder uit elkaar. Ze staan nu ook veel vrijer, kan me prima indenken dat dit beter klinkt. Mooie zet (en set)!


Kom gerust eens luisteren  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

brt

Quote from: Sopper on October 18, 2023, 13:41:40Kom gerust eens luisteren  :)

Ik stap binnenkort wel weer ff op de fiets :)
We appen!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Quote from: Xander32 on October 19, 2023, 07:45:20Fraaie inrichting en opstelling 👌🏻


Dank je, ben er ook erg blij mee
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Hannibal_

Heel gaaf!
Lekker luisteren zo, lijkt me
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Zaterdag 11 november wordt gezellig  :)

Mitchell, Carl en Jan komen op visite
We gaan lekker muziek luisteren

De line up is:
#1. Harbeth SHL5+ 40th anniversary
#2. Graham Audio LS8/1 *1e foto
#3. Graham Audio LS8/1F (nieuw vloerstaand model van de LS8/1) *2e foto





Verslag en keuze volgt  :clapping:

Met dank aan Marco Oudheusden van Hexagon Audio voor het uitlenen
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

vanzomereng

Veel luisterplezier op de elfde v/d elfde,
zal wel een gezellige boel worden  :smile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Zin in! Ben heel benieuwd....  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Het was een berengezellige dag met lekker eten/hapjes, drank en geouwehoer.
We zijn begonnen met de Harbeth, daarna de LS8/1 monitor en als laatste de LS8/1F.

Kort en krachtig: we hadden allemaal niet zo'n groot verschil verwacht, omdat het al zo goed klinkt op de Harbeths in de nieuwe ruime opstelling, maar we werden verrast.

De LS8/1 heeft meer resolutie en liet horen dat het toch nog beter kon in mijn kamer.
We hebben een paar uurtjes van deze opstelling genoten, gewoon neergezet, niet bepaald kritisch en op alle vlakken beter dan de Harbeths; wat zou de vloerstaander dan wel niet doen?

De vloerstaanders zijn prachtig om te zien en gaan 5hz lager dan de monitor; de baspoort lijkt op die van een transmissie lijn. De eerste nummers waren even schrikken; de hele kamer trilde... allemachtig wat een bassen kregen we te horen en voelen zeg. Met Carl aan de volumeknop en bassheavy tracks, werden we even op het verkeerde spoor gezet.
Op normale luistervolumes, maakt het lagere bereik van de LS8/1F het toch al fraaie LS8/1 plaatje compleet: in alle muziek die we beluisteren brengt het iets extra's (wat we nooit hebben gemist, maar je mist pas wat als je het kent/hebt gehoord).

De LS8/1F is in mijn set, in mijn woonkamer, met mijn akoestiek, de onbetwiste winnaar.
Nooit eerder heb ik zo'n muzikale combinatie gehoord.
De uitkomst was unaniem en zonder twijfel bij ons allen.

Dank Carl, Mitchell, Jan voor een bijzonder gezellige dag met een bijzonder resultaat   :clapping: :clapping:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Een prettig leesbaar verslag van een tof vergelijk  :thumbs-up:
En nu, hard sparen?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Quote from: Xander32 on November 12, 2023, 14:23:17Een prettig leesbaar verslag van een tof vergelijk  :thumbs-up:
En nu, hard sparen?



Thanks Xander en idd wordt het nu even sparen en/of geluk hebben met de verkoop

Nog even impressie hoe ze staan in mijn kamer.
Persoonlijk wordt ik ook van de looks heel blij...


# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Betreft het ontwerp; is het ook daadwerkelijk een transmissielijn?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Ziet er heel mooi uit zo.
Mag je deze tijdelijk gebruiken of is het nu de Harbeths luisteren totdat de jouwe worden geleverd?
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Tabcam

In de specificaties vab de LS8/1f staat dat die van 45 Hz - 25 kHz gaat. Dat lijkt mij niet enorm diepe bas en de Harbeth SHL5+ 40th Anniversary zou dieper moeten gaan, tot 40 Hz gaan. Nu zeggen specs niet zoveel omdat men de ene keer -3 dB en de andere keer -6 dB of zelfs -10 dB punten vermeld en men dat veelal niet aangeeft.

Nu geloof ik direct jullie ervaringen en vraag me af wat het kan zijn dat de ruimte zo anders reageert? Misschien de opstelling of een ruimtemodus die aangesproken wordt? Heeft één van jullie een idee?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i