PB2000 en FRITZ!Box

Started by Gerard 76, March 17, 2023, 12:55:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerard 76

Goedemiddag

Kan het kloppen dat mijn pb2000 welke vlak naast de FRITZ!Box staat het WiFi signaal kan verstoren?

De modem staat vlak naast de sub aan de muur bevestigd.

WiFi werkt op zich goed maar valt soms weg.

Nu las ik dat grote magneten de WiFi kunnen verstoren vandaar deze post.

Wellicht de sub of modem verplaatsen?

Misschien iemand hier ervaring?

Sjaak_Banaan

Onze subs staat er 1,5m vanaf en we hebben dat probleem niet. Maar mogelijk zou je eens kunnen inloggen in je Fritz!Box wanneer de sub aan het spelen is en dan een wifi-optimalisatie uitvoeren. Check ook even of de laatste software erop staat. Er is onlangs een update uitgekomen.

Wanneer je sub daar goed staat, zou ik liever het modem verplaatsen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gerard 76

Dank voor je reactie,

Goeie tip, nee de sub verplaats ik niet graag nee.

Idd zal es naar de WiFi kijken wanneer de dub speelt

Hanky Panky

Ik heb na een jaar of 10-11 mijn Fritzbox vervangen, wifi was altijd top...tot de voeding langzaam de geest gaf na een jaar of 6-7. Die stopt er niet plots mee maar takelde langzaam af. Na een verse voeding aangesloten te hebben ging het ding weer als een tierelier.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


morca

It is a bad idea. WiFi is a radio frequency. It's something that moves in time. If you place it on subwoofer, subwoofer will add frequency, as it jumps around and therefore your router will jump on it as well and WiFi frequency will be higher than expected.


Het antwoord is logisch.