Gentooplayer (doen!!)

Started by kappa9, February 7, 2023, 14:35:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje

Quote from: vergeerr72 on February  8, 2023, 14:25:13Ik gebruikte ook al lange tijd MoOde, Gentooplayer is een aardige stapje omhoog qua SQ.

Dan ga ik daar toch eens mee aan de gang. Heb al bijna anderhalf jaar een nieuwe rpi4 in de kast liggen.

AudioEnZo


kappa9

Ik heb gisteren heel even geluisterd (weinig tijd deze week) maar ervaar nog steeds hetzelfde verschil!

Ik ben heel erg tevreden. Echt bijzonder dat software zoveel verschil kan uitmaken!

En jij?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Ik ben er ook zeer mee in mijn sas, nooit kunnen verwachten dat er zo veel verschil via alleen software mogelijk is, echt een aanrader  :clapping:

toetertje

Quote from: AudioEnZo on February 10, 2023, 15:58:22Ik ben er ook zeer mee in mijn sas, nooit kunnen verwachten dat er zo veel verschil via alleen software mogelijk is, echt een aanrader  :clapping:

Ik hoor het bij de debunkers al borrelen.  :D

AudioEnZo


naish123

Jammer dat er geen HAT (digione)te koop is. Ik heb nog een rpi4 liggen. Wil ook wel eens proberen.

Hannibal_

Quote from: toetertje on February 10, 2023, 18:35:57Ik hoor het bij de debunkers al borrelen.  :D

Ik lijk soms een beetje op een debunker, maar wist intussen hoe een allo kon klinken.

Ik hoorde gisteren bij experimenteren bij een vriend die zonder gentoplayer speelde op een allo dat het inderdaad zin heeft.
Mijn beeld is dat er ergens vertraging ontstaat in de andere software die jitter achtige effecten geven.
Waarschijnlijk dus ook echt gewoon jitter.

Had graag gentoplayer op zijn allo willen horen maar de techniek liet ons in de steek.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

toetertje

Welke Pi en Allo heb je?
Ik moet echt weer eens gaan opruimen, ik weet niet eens meer wat ik heb liggen.  :)

toetertje

Quote from: naish123 on February 10, 2023, 19:21:48Jammer dat er geen HAT (digione)te koop is. Ik heb nog een rpi4 liggen. Wil ook wel eens proberen.

Je zou eens op markplaats kunnen kijken voor een M2tech Hiface 2, die vond ik erg goed.
Of iets vergelijkbaars.

naish123


kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL


kappa9

Hahaha  ;D

Ik heb wel eens een topic gezien dacht ik met het woord debunker erin.

Even nog over gentooplayer.

Echt nog steeds heel erg verbaast over de toename in geluidskaliteit geluidskwaliteit!!
Een groter verschil dan toen ik tussen mijn mac mini welke ik voorheen als streamer gebruikte en mijn mano mk2 switchte.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: kappa9 on February 12, 2023, 13:56:08Hahaha  ;D

Ik heb wel eens een topic gezien dacht ik met het woord debunker erin.

Even nog over gentooplayer.

Echt nog steeds heel erg verbaast over de toename in geluidskaliteit!!
Een groter verschil dan toen ik tussen mijn mac mini welke ik voorheen als streamer gebruikte en mijn mano mk2 switchte.
Geluidskaliteit? Dat klinkt niet goed :'(
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Audiovorden

Hier op advies van Audioenzo ook Gentooplayer geïnstalleerd op mijn streamer (berrystreamer van AC). Als alternatief voor Ropieee. Met hulp van Rene en de tips van Vergeerr72. Waarvoor dank.
En ik ben positief verrast over de geluidsverbetering. Zeer aan te bevelen.

Gr. Lourens

toetertje

Ik zit er nog steeds tegenaan te hikken, om Gentooplayer te installeren.  :nopompom:
De pi4 heeft ook mini hdmi aansluitingen, dus ik kan ook niet echt zien wat ik doe.

toetertje

Ik ben het avontuur toch maar aangegaan. Nu eert wachten op de sleutel, duurt dat lang?  :popcorn:

Audiovorden


kappa9

Quote from: toetertje on February 28, 2023, 12:35:10Ik ben het avontuur toch maar aangegaan. Nu eert wachten op de sleutel, duurt dat lang?  :popcorn:
Spannend!! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen :bigsmile:
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Quote from: toetertje on February 28, 2023, 12:35:10Ik ben het avontuur toch maar aangegaan. Nu eert wachten op de sleutel, duurt dat lang?  :popcorn:
Heb je een trial key aangevraagd of een persoonlijke key? Die laatste krijg je sowieso pas na donatie. Als je niet hebt gedoneerde of niet hebt aangegeven dat het om een trailer key gaat kan je lang wachten ben ik bang.

toetertje

Quote from: AudioEnZo on February 28, 2023, 16:26:15Heb je een trial key aangevraagd of een persoonlijke key? Die laatste krijg je sowieso pas na donatie. Als je niet hebt gedoneerde of niet hebt aangegeven dat het om een trailer key gaat kan je lang wachten ben ik bang.

Dat is een goeie. Ik heb die informatie in een mailtje gekopieerd, maar heb wel bij onderwerp Trial key gezet.

toetertje

Bah, mailtje stond dus nog in mijn postvak uit. Op een of andere manier, kan ik ineens geen mail meer
versturen vanaf mijn laptop, als mijn vpn aanstaat.  :nopompom:

Edit:  Nu het mailtje wel verstuurd, en binnen 5 minuten een sleutel.
Deze is geaccepteerd, dus nu de boel instellen. Denk dat luisteren morgen pas lukt.

AudioEnZo