Streamer/DAC advies gevraagd.

Started by Mario D, October 30, 2022, 08:26:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Ik ben op zoek naar een Streamer\DAC voor mijn set.
Nu is het aanbod zo groot dat ik er geen beginnen aan zie.
Ik neig meer naar een all in one toestel voor gebruiksgemak, al lees ik veel dat losse componenten beter zouden zijn.
Budget is 1k voor beide ongeveer.
Een warmere klank heeft mijn voorkeur, in hoeverre dit te horen is natuurlijk.

Deze mag nieuw/demo of tweedehands zijn.

Muziek zal afgespeeld worden via AirPlay.

Het loopwerk dat op de DAC zal staan is een Sony X800.
75% streamen & 25% cd weergave.

Graag hoor ik de meningen.  :thumbs-up:

Marco66

Voor mij is de Cambridge Audio Evo 75 een openbaring.
Alles in een en heerlijk klinkende amp, goede app en makkelijke bediening.
Ziet er ook nog eens jammie uit. Wil je meer vermogen wat ik niet mis met de 75 kun je de Evo 150 nemen.

https://www.cambridgeaudio.com/row/en/products/evo/evo-75
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mario D

Misschien heb ik het niet goed verwoord, met all in one bedoel ik streamer+DAC in 1.
De geïntegreerde versterker heb ik al staan.  :)

Mario D

#3
Al enkele die ik heb gevonden die zouden kunnen voldoen:

Cambridge CXN

NAD C658

Atoll MS120

Arcam ST60

Matrix Mini-i Pro 3

Spijkie

Quote from: Mario D on October 30, 2022, 10:43:11
Al enkele die ik heb gevonden die zouden kunnen voldoen:

Cambridge CXN

NAD C658

Atoll MS120

Arcam ST60

Waarom AirPlay ? Dit heeft zo'n negatief effect op t eindresultaat. Speel je met Apple Music?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Je kunt nog goed aan een Auralic G1 komen denk ik onder de 2k.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vanzomereng

Zie marktsectie - sponsoren - Atoll ST200
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Indien je gaat streamen middels AirPlay kan je met een eenvoudig apparaat toe, want je gaat fors inleveren op de geluidskwaliteit t.o.v. streamen via wifi of middels een draadje, ongeacht welke streamer/dac je in huis haalt.

E.e.a. hangt voorts ook nog af van waar je de content vandaan haalt? Kan je daar iets over aangeven?
Wat ik bedoel: het maakt een wezenlijk verschil of je lossless materiaal vanaf bv een nas streamt of Spotify vanaf een device wil gaan streamen.

Ook in dat laatste geval zou ik aan een streamer/dac niet teveel geld uitgeven, vooral ook voor gebruiksgemak gaan.

De bekende Bluesound Node is (dan) een gebruikersvriendelijk, betrouwbaar apparaat welke een prima geluidskwaliteit levert en welke je in de toekomst eventueel met een set mee kan laten groeien door hem aan een betere dac te koppelen.

Quote from: Mario D on October 30, 2022, 08:26:35
Ik ben op zoek naar een Streamer\DAC voor mijn set.
Nu is het aanbod zo groot dat ik er geen beginnen aan zie.
Ik neig meer naar een all in one toestel voor gebruiksgemak, al lees ik veel dat losse componenten beter zouden zijn.
Budget is 1k voor beide ongeveer.
Een warmere klank heeft mijn voorkeur, in hoeverre dit te horen is natuurlijk.

Deze mag nieuw/demo of tweedehands zijn.

Muziek zal afgespeeld worden via AirPlay.

Het loopwerk dat op de DAC zal staan is een Sony X800.
75% streamen & 25% cd weergave.

Graag hoor ik de meningen.  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Mario D

Quote from: Xander32 on October 30, 2022, 13:22:50
Indien je gaat streamen middels AirPlay kan je met een eenvoudig apparaat toe, want je gaat fors inleveren op de geluidskwaliteit t.o.v. streamen via wifi of middels een draadje, ongeacht welke streamer/dac je in huis haalt.

E.e.a. hangt voorts ook nog af van waar je de content vandaan haalt? Kan je daar iets over aangeven?
Wat ik bedoel: het maakt een wezenlijk verschil of je lossless materiaal vanaf bv een nas streamt of Spotify vanaf een device wil gaan streamen.

Ook in dat laatste geval zou ik aan een streamer/dac niet teveel geld uitgeven, vooral ook voor gebruiksgemak gaan.

De bekende Bluesound Node is (dan) een gebruikersvriendelijk, betrouwbaar apparaat welke een prima geluidskwaliteit levert en welke je in de toekomst eventueel met een set mee kan laten groeien door hem aan een betere dac te koppelen.

Dat is dan Apple Music via AirPlay.

Als het dan niet nodig is om 1k budget te voorzien liever niet dan wel natuurlijk, zeker als het dan toch geen zin heeft en het geluid er niet beter door word.




roeleken

#10
Effe volgen, zit zelf ook nog te dubben. Denk toch aan de Ifi Zen Stream met losse dac
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

roeleken

#11
Quote from: roeleken on October 30, 2022, 13:54:43
Effe volgen, zit zelf ook nog te dubben. Denk toch aan de Ifi Zen Stream met losse dac, nu heb ik al een losse dac liggen  ;D     Sorry, ben ik mezelf aan het citeren  ;D ;D ;D.   Hoezo narcistisch  :P
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#13
... en voor vijf tientjes meer nieuw te kopen, dat zou mijn keuze zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Mario D

Quote from: Rowdy on October 30, 2022, 15:55:23
Zoiets:
https://www.lowbeats.de/test-streamer-nuprime-omnia-wr-1-netzteil-lps-205-und-sw-8-switch/

Ziet er goed uit enkel moeilijk of niet meer verkrijgbaar zie ik.

Quote from: Xander32 on October 30, 2022, 14:38:03
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/mediaspelers/m1903114272-node-n130-nieuw-slechts-drie-weken-oud-drie-jaar-garantie


De meest recente Bluesound Node 130 met nieuwe dac, exact de helft van het bedrag dat je max wil uitgeven.

Werkt deze dan als DAC ook, op de achterkant zie ik geen output.

chansig

Quote from: Mario D on October 30, 2022, 16:18:54
Werkt deze dan als DAC ook, op de achterkant zie ik geen output.

Jawel...analoog en digitaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Ik speel na een avontuur met een RME al een tijdje met een Gustard X16, bevalt prima behalve het schermpje, zelfs van dichtbij slecht leesbaar

Mijn streamer is nog steeds een Pi4, die ik verbind met USB
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32



Ik zie meerdere in- en uitgangen.


Quote from: Mario D on October 30, 2022, 16:18:54
Ziet er goed uit enkel moeilijk of niet meer verkrijgbaar zie ik.

Werkt deze dan als DAC ook, op de achterkant zie ik geen output.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Quote from: Xander32 on October 30, 2022, 16:23:56


Ik zie meerdere in- en uitgangen.


Quote from: chansig on October 30, 2022, 16:20:53
Jawel...analoog en digitaal.

Gr. Hans

Dus de stereo out RCA gaat naar mijn versterker.
Mijn Sony x800 gaat dan op de coax out van de Node zodat deze fungeert als DAC.?

Rowdy

Jouw Sony gaat naar "optical in / analog in" met een optische interlink.

chansig

Quote from: Mario D on October 30, 2022, 17:04:27
Dus de stereo out RCA gaat naar mijn versterker.
Mijn Sony x800 gaat dan op de coax out van de Node zodat deze fungeert als DAC.?

Eerste is ja.

Tweede klopt..maar waaorm zou je dat willen ? Je speler kan toch rechtstreeks op de versterker ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mario D

#22
Quote from: Rowdy on October 30, 2022, 17:06:13
Jouw Sony gaat naar "optical in / analog in" met een optische interlink.




Quote from: chansig on October 30, 2022, 17:16:01
Eerste is ja.

Tweede klopt..maar waaorm zou je dat willen ? Je speler kan toch rechtstreeks op de versterker ?

Gr. Hans

Omdat de speler niet rechtstreeks op de versterker kan.

chansig

Tenzij die een digitale in heeft.

Ik heb niet het hele topic gelezen dus mogelijk dat ik wat stupid overkom.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mario D

Quote from: Spijkie on October 30, 2022, 10:54:38
Waarom AirPlay ? Dit heeft zo'n negatief effect op t eindresultaat. Speel je met Apple Music?

Gr Spijkie

Ja idd Apple Music.