Nieuwe Marantz 2022-2023?

Started by Sjaak_Banaan, September 3, 2022, 00:27:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fluissie

#75
Quote from: Kjelt on September  1, 2023, 16:31:16Ok niet bevallen ? Ja ik was klaar met Arcam 15 jaar geleden met hun HDMI issues. Sindsdien alleen nog Marantz genomen. Daar heb ik ook wel wat issues mee gehad hoor. Maar allemaal op te lossen.


zie mijn topic... wil er niet al te veel woorden meer aan besteden

Richard70…

Quote from: Kjelt on September  1, 2023, 16:36:57Ja is ook overdreven.
Reken even met me mee 15.4 kanalen voor 7000.- voorversterking dat is 370.- per kanaal.
Daar hoort dan een eindverster plus luidspreker bij van ongeveer 6 keer dat bedrag dus pak m beet 2000-2200 euro, maal 19 zo rond de 40000.- euro. Krijg je hele discussie dat de atmos kanalen goedkoper kunnen en alleen de fronts dominant zijn enz. enz. Maar waarom zou je dan zo'n dure prepro kopen ?  ;)
Oeps dacht dat het een reciever was, dus versterking ingebouwd
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fluissie

Quote from: Richard70... on September  1, 2023, 16:39:14Al denk ik wel dat je voorlopig onder de pannen bent met zowel de denon en de marantz.
Geld niet voor jou hè fluis  :D

:D

Zou heel graag een opvolger van een sr8015 / av7706/av8805a zien...

Cinema 40 vond ik ook erg sterk ten opzichte van de sr 7 modellen, maar was m weer net niet voor mij goesting

Marco66

Quote from: fluissie on September  1, 2023, 16:04:23Ja precies dat....

Als ex eigenaar van de arcam avr31 en marantz av8805a wil ik iets soortgelijks terug kopen maar er is gewoon eigenlijk niks nu

Av10 vind ik veel te duur en ik hoop niet dat dit de vervanger voor de av8805a is ...

Een av8805 of een denon 8500ha nu kopen vind ik weg gegooid geld

2e hands markt is ook compleet doorgeslagen ... 2500 voor een 8500ha welke 2750 gloednieuw kost  :wow:

Of een av8805a waar 3000 voor gevraagd wordt ...m. :withstupid: ...idem 3000 nieuw


Voor dat geld heb ik nu een top Classé set en geen spijt van!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

FrankBe

#79
Hier nog steeds 200% tevreden met de Denon AVC-A1H  :pompom:  Wel geen Marantz looks en HDAM klank maar eigenlijk gewoon een AV10 met (beresterke) ingebouwde versterking. Volgend jaar doe ik de €1100 Dirac ART upgrade indien deze positief onthaald wordt ;)

fluissie

Quote from: FrankBe on September  1, 2023, 17:41:30Hier nog steeds 200% tevreden met de Denon AVC-A1H  :pompom:  Wel geen Marantz looks en HDAM klank maar eigenlijk gewoon een AV10 met (beresterke) ingebouwde versterking. Volgend jaar doe ik de €1100 Dirac ART upgrade indien deze upgrade positief onthaald wordt ;)

Snap ik... zou m graag hebben staan maar joh zoals ik al zei;  voor 95% van de ht liefhebbers simpelweg te duur

Richard70…

Quote from: FrankBe on September  1, 2023, 17:41:30Hier nog steeds 200% tevreden met de Denon AVC-A1H  :pompom:  Wel geen Marantz looks en HDAM klank maar eigenlijk gewoon een AV10 met (beresterke) ingebouwde versterking. Volgend jaar doe ik de €1100 Dirac ART upgrade indien deze positief onthaald wordt ;)

Begrijp ik goed dat volledige dirac licentie nog 1100€ kost ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

FrankBe

Quote from: Richard70... on September  1, 2023, 17:45:23Begrijp ik goed dat volledige dirac licentie nog 1100€ kost ?

Basic €259, Full €349 en ART €1100. DLBC weet ik niet meer maar zal ergens tussenin zitten.

jaco

#83
Ik heb een 8802a en moet mijn ht weer leven inblazen.
Eerst de ruimte afmaken.

De ruimte in dit huis is stukje langer dan vorige huis. Dus ik kan in principe 6 hoogte kanalen plaatsen. Of ik daar veel mee opschiet ten opzichte van de 4 die ik al heb ?

Het is een simpel systeem, genelec g4 speakers rondom (7x dezelfde) en en 4 maal g3 voor hoogte kanalen. 2 maal g3 erbij zou makkelijk kunnen.

Een G3 is iets van €750 en is aktief. Stukje xlr kabel en stukje powerkabel en klaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

FrankBe

Quote from: fluissie on September  1, 2023, 17:43:06Snap ik... zou m graag hebben staan maar joh zoals ik al zei;  voor 95% van de ht liefhebbers simpelweg te duur

Snap ik ook, maar voor de veeleisendere HT liefhebbers is een Trinnov, Lyngdorf of Storm Audio dan meestal weer te duur en dan biedt de Denon met zijn 15 kanalen en 4 aparte subwoofer uitgangen + toekomstige Dirac ART een goedkoper alternatief. Als de interne versterking dan nog niet krachtig genoeg blijkt, zijn er genoeg eindversterkers op de markt  ;)

jaco

Inderdaad is 7k beter dan +10k

Ik zou 7 grond kanalen nodig hebben, en eerst 1 sub
Dan 4 of 6 hoogte kanalen, dat is allemaal te selecteren.

In de handleiding zitten er zo te zien genoeg aansluitingen op, ik tel er 17 en 4 subwoofer kanalen.

Dus ook front wide zouden er nog bij kunnen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Richard70…

Quote from: jaco on September  2, 2023, 15:49:56Inderdaad is 7k beter dan +10k

Ik zou 7 grond kanalen nodig hebben, en eerst 1 sub
Dan 4 of 6 hoogte kanalen, dat is allemaal te selecteren.

In de handleiding zitten er zo te zien genoeg aansluitingen op, ik tel er 17 en 4 subwoofer kanalen.

Dus ook front wide zouden er nog bij kunnen.

Als je het over de Denon hebt zit ook de versterking erbij natuurlijk.
Als je zoveel kanalen op de Trinnov/lyngdorf  wilt gebruiken kom je op 30.000€ of misschien zelfs meer.
Komen ook nog wat xlr kabels bij  :D
Als je het zo bekijkt valt de Denon nog wel mee qua prijs
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jaco

#87
Quote from: Richard70... on September  2, 2023, 15:55:25Als je het over de Denon hebt zit ook de versterking erbij natuurlijk.
Als je zoveel kanalen op de Trinnov/lyngdorf  wilt gebruiken kom je op 30.000€ of misschien zelfs meer.
Komen ook nog wat xlr kabels bij  :D
Als je het zo bekijkt valt de Denon nog wel mee qua prijs
De Marantz AV10..

Ik heb een 7.1.4 opstelling met genelec active monitor speakers met goede XLR kabels en goede stroom kabels. Alleen was alles afgestemd op de vorige ruimte, dus ik moet bekijken welke kabels passen en wat ik opnieuw moet kopen op goede lengte.

De kabels die ik heb zijn van damme met neutrik gold plated XLR. Die zijn iets van €48 voor 10 meter of zo,
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Ik heb de 8 Genelecs ook nog steeds Jaco IN 7.2.4 setup voor surround SL SR SRL SRR LTF RTF LTRR en RTRR.
Bevallen nog steeds prima!

Fox

;-) I heb ook een 8802a in gebruik en die word al weer wat ouder en wat slijtage.

Volgend jaar verhuizen en dan wsl ook een andere processor.
Ik denk dan aan de Anthem AV-70 (standaard model), want die is nog betaalbaar (nieuw of 2e hands)...

Quote from: jaco on September  1, 2023, 19:44:13Ik heb een 8802a en moet mijn ht weer leven inblazen.
Eerst de ruimte afmaken.

De ruimte in dit huis is stukje langer dan vorige huis. Dus ik kan in principe 6 hoogte kanalen plaatsen. Of ik daar veel mee opschiet ten opzichte van de 4 die ik al heb ?

Het is een simpel systeem, genelec g4 speakers rondom (7x dezelfde) en en 4 maal g3 voor hoogte kanalen. 2 maal g3 erbij zou makkelijk kunnen.

Een G3 is iets van €750 en is aktief. Stukje xlr kabel en stukje powerkabel en klaar.

jaco

#90
Quote from: Fox on September  7, 2023, 08:31:07;-) I heb ook een 8802a in gebruik en die word al weer wat ouder en wat slijtage.

Volgend jaar verhuizen en dan wsl ook een andere processor.
Ik denk dan aan de Anthem AV-70 (standaard model), want die is nog betaalbaar (nieuw of 2e hands)...

Ja maar is de ARC goed ? Met een Marantz krijg je Audyssey MultEQ XT32 en als upgrade Dirac Live
En er zit blijkbaar uitstekende sub management in met 4 subwoofers.

Arcam heeft ook nog een AV90 maar die is nog duurder dan de Marantz AV10
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Fox

Om eerlijk te zijn gebruik ik geen ruimte correctie, dus geen idee.
Wat ik van ARC lees is meestal wel positief en ik heb geen 4 subwoofers en die gaan er ook niet komen.
En Antem heeft ook instellingen voor in-ceiling en in-wall speaker als ik het goed begrijp.

De Marantz AV10 kost 6.999,=
De Anthem AVM 70 kost 4.399,= (of 5.399,= voor de 8k versie)

Daarnaast reageert/communiceert Anthem direct met zijn gebruikers en past daarop veelal de firmware op aan en voegt ook functies toe. Waarbij de ondersteuning ook veel langer is dan bij Marantz.

Voor mijn komt het dan op die keus uit (en mijn vrouw vind ook het uiterlijk veel mooier, dus de WAF helpt ;-) )

En bij een mooie deal, komt die er misschien dit jaar al...

Quote from: jaco on September  7, 2023, 11:54:05Ja maar is de ARC goed ? Met een Marantz krijg je Audyssey MultEQ XT32 en als upgrade Dirac Live
En er zit blijkbaar uitstekende sub management in met 4 subwoofers.

Arcam heeft ook nog een AV90 maar die is nog duurder dan de Marantz AV10

jaco

Geen ruimte correctie ?
Zelfs in mijn vorige dedicated ruimte haalde ik wel positieve verbeteringen met de 8802. Dat was een kamer in kamer met diffusie en demping op orde voor zover mogelijk. Ook nog een ruimte met maar 2 parallelle vlakken.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Fox

Inderdaad.

Ik vond/vind het geluid met audyssey gecomprimeerd klinken en mis de dynamiek, snelheid en helderheid.
Klinkt gewoon saai en levenloos en dat is niet mijn smaak.

Sorry, maar ik ben niet z'n dode ruimte type met alle lijnen op vlak.

Quote from: jaco on September  8, 2023, 12:21:49Geen ruimte correctie ?
Zelfs in mijn vorige dedicated ruimte haalde ik wel positieve verbeteringen met de 8802. Dat was een kamer in kamer met diffusie en demping op orde voor zover mogelijk. Ook nog een ruimte met maar 2 parallelle vlakken.



FrankBe

Quote from: Fox on September  8, 2023, 16:39:34Inderdaad.

Ik vond/vind het geluid met audyssey gecomprimeerd klinken en mis de dynamiek, snelheid en helderheid.
Klinkt gewoon saai en levenloos en dat is niet mijn smaak.

Sorry, maar ik ben niet z'n dode ruimte type met alle lijnen op vlak.


Grappig. De ervaringen uit het verleden blijven onwrikbaar overeind ;)

jaco

Quote from: Fox on September  8, 2023, 16:39:34Inderdaad.

Ik vond/vind het geluid met audyssey gecomprimeerd klinken en mis de dynamiek, snelheid en helderheid.
Klinkt gewoon saai en levenloos en dat is niet mijn smaak.

Sorry, maar ik ben niet z'n dode ruimte type met alle lijnen op vlak.

Je moet ook alleen de room modes aanpakken en niet het hele bereik. Mid en hoog krijg je me met diffusie panelen en demping makkelijker goed dan laag. Bass traps lijken leuk maar meer subwoofers lost veel in het laag op blijkbaar, dus dat ga ik maar eens proberen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

morca

Quote from: jaco on September  8, 2023, 20:40:55Je moet ook alleen de room modes aanpakken en niet het hele bereik. Mid en hoog krijg je me met diffusie panelen en demping makkelijker goed dan laag. Bass traps lijken leuk maar meer subwoofers lost veel in het laag op blijkbaar, dus dat ga ik maar eens proberen.
Dat ligt aan de ruimte imo.
Ik heb met basstraps wat opgelost wat nooit met meer subwoofers lukt.

Je kan met meerdere subwoofers de spl meting beïnvloeden.
Maar als de bass ophoopt ergens in je kamer.
En die energie weer terugkomt is meer een akoestisch dingetje imo.
Die je wil trappen.

ppeter

En vandaag geleverd! 😎☑️

IMG_8003.jpeg
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Sisirider68

Nou dat wordt een leuk weekendje knutselen/inregelen  :headbanging:  echt een mooi apparaat, ik spreek uit ervaring. Bij mij was het een grote stap vooruit, veel plezier ermee :clapping: en lekker genieten :popcorn:

jaco

Quote from: morca on September  8, 2023, 22:36:49Dat ligt aan de ruimte imo.
Ik heb met basstraps wat opgelost wat nooit met meer subwoofers lukt.

Je kan met meerdere subwoofers de spl meting beïnvloeden.
Maar als de bass ophoopt ergens in je kamer.
En die energie weer terugkomt is meer een akoestisch dingetje imo.
Die je wil trappen.
Ik bekijk wat youtube afleveringen van audioholics en daar komt het inregelen van een ruimte met 4 subs op 1/4 van de kamerlengte uit de hoeken. En daarna eq.
De probleem frequentie van de laagste staande golf zou daarmee op te lossen zijn. Dat is 27Hz en als ik daar een bass trap voor moet maken wordt dat een monsterlijk ding.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm