Welke Tannoys voor allround stereo?

Started by larzie, June 6, 2022, 02:07:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Een vervelend geluid moet vervelend klinken, zo denk ik maar. Een snerpende gitaar, een vreselijke toon uit een saxofoon, een sissende stem/microfoon - het hoort erbij.

Als alles lekker klinkt, dan klopt je set niet.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

... = jouw voorkeur/smaak (een set die alles op een natuurlijke wijze, 1 op 1 doorgeeft).

Quote from: Mediator on June 30, 2022, 10:29:03Ik zie het helaas anders mannen. Een opname vertelt je iets over de set. Hoe vaak hoor je niet: dat ligt aan de opname. Dat is dus niet juist. Het ligt aan de set. Dat als waarheid nemen biedt je de beste kans naar het walhalla. Maar toegegeven, het blijft lastig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

= jouw voorkeur/smaak.

Quote from: jahtari on June 30, 2022, 10:33:02
Een vervelend geluid moet vervelend klinken, zo denk ik maar. Een snerpende gitaar, een vreselijke toon uit een saxofoon, een sissende stem/microfoon - het hoort erbij.

Als alles lekker klinkt, dan klopt je set niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Ik denk dat het beide kan zijn persoonlijk. Als een opname of zaken in het echt gewoon slecht klinken dan laat een goede set dit gewoon horen, tenzij het leuk weggefilterd wordt. Maar het kan ook aan de set zelf liggen zoals Mediator aangeeft. De waarheid ligt in het midden. Zag laatst een leuke YT van thecheapaudioman die hier ook op inging. Wordt de muziek daadwerkelijk zo weergegeven als de artiest het bedoeld heeft? Wellicht heeft de artiest de opname op een mobiele mp3 speler geluisterd en gezegd ja dit is prima en dan speel jij het af op je high end set en denkt wat is dit?  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jahtari

Quote from: larzie on June 30, 2022, 11:56:34
dan speel jij het af op je high end set en denkt wat is dit?  :laugh:
Herkenbaar. Dat als je echt full range luistert, je soms bij nummers vreemde dingen in het laag hoort die in de (home)studio misschien niet naar voren kwamen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Mediator

Ik deel gewoon mijn inzichten en hoop dat iemand dat op weg helpt. Ik heb al lang geen behoefte meer aan discussies. Luister je anders dan prima. Ik herhaal dus maar het antwoord op de oorspronkelijke vraag van topicstarter dat iedere set gebaat is bij een apparaat of kabel die zo min mogelijk weglaat, dus zo min mogelijk doet. Ofwel kabels en apparatuur 'die je niet hoort'.

minplus

Het perfecte uitgangspunt.
Plus een toonregeling op je versterker om rotte opnames wat te verbeteren als je akoestiek goed is.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

Er staan een paar Canterbury 15 inch te koop op Marktplaats.  :clapping:

larzie

Quote from: Mediator on July  3, 2022, 23:47:39
Er staan een paar Canterbury 15 inch te koop op Marktplaats.  :clapping:

Daar mag je ook wel een flinke woonkamer voor hebben. 😂
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

chansig

Kunnen hier prima op de zolder van 5 bij 5 oid. Schuine wanden zorgen wel dat het een beetje de kamer in komt te staan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larzie

Quote from: chansig on July  4, 2022, 16:10:04
Kunnen hier prima op de zolder van 5 bij 5 oid. Schuine wanden zorgen wel dat het een beetje de kamer in komt te staan.

Gr. Hans

In de woonkamer zullen ze behoorlijk dominant aanwezig zijn, maar als je een mooie aparte muziek kamer hebt is dat wat beter te verantwoorden. Maar op zolder? Dat was vast een lastige verplaatsing. Al die trappen op. Denk dat als ik ooit weer een stap omhoog wil dat het eerder Kensingtons worden. Die zijn nog een beetje te verantwoorden. 😊
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Nieuwe Update:

Vandaag de trotse eigenaar geworden van een Lyngdorf TDAI 2170. Ik kon een ex demo model over nemen voor een mooie prijs met full options.

Ik zal mijn eerste ervaringen proberen te delen.

Zoals jullie wellicht weten had ik eerst een Anthem MRX710. Gister heb ik de Lyngdorf TDAi 2170 besteld en hij werd vandaag afgeleverd. Na alles te hebben uitgepakt en de Anthem MRX710 weer te hebben ingepakt was het tijd voor het instellen van RoomPerfect. Dit was echt heel erg eenvoudig.

Toen was het eigenlijk meteen tijd voor muziek. Ik moet nog een Bluesound Node bestellen dus nu in eerste instantie even mijn Panasonic via hdmi arc als bron en via YouTube wat hq muziek opgezocht.

Wat mij meteen opviel was dat de Lyngdorf wel even een wat hoger niveau speelt dan mijn Anthem. Het geluid is minstens zo gedetailleerd, maar klinkt een stuk voller en warmer waar de Anthem een stuk analytischer klinkt. De soundstage klinkt ook breder en de combinatie met mijn DC10T's is geweldig. Je hoort nu veel meer de potentie van het geheel. Ook het laag is goed onder controle. Zoals jullie horen ben ik heel erg tevreden over wat ik nu heb staan.

De Anthem is echt fantastisch in home theaters, maar voor stereo is de Lyngdorf echt wel heel wat beter, maar goed ook een ander prijskaartje.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT