Het geluid van Laan

Gestart door Laan, mei 5, 2022, 15:27:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laan

Citaat van: vanzomereng op februari 12, 2024, 12:05:42Tja 1+1=3,  ik zou zeggen gaan met die banaan Ayon,  je hebt het verdient  :colgate:

Of jouw caravaan hiermee definitief tot stilstand is gekomen..... betwijfel ik maar
voorlopig kan je hiermee lekker vooruit en ff op adem komen en gewoon lekker genieten.


Genieten ga ik zeker doen! Hoe lang dat duurt zal ik maar over zwijgen, gelooft toch geen mens. Het technisch luisteren gaat weer plaats maken voor lekker muziek luisteren. En een grote herschikking van mijn prive speeltuin. Er zijn best veel gaten gevallen de laatste tijd. Denk dat ik een leuke set ga opbouwen met de Classe en Sounddeco's. Staat nog een marantz netwerkspeler in het magazijn, dus dat kan mooi. En misschien nog wat meer dingetjes verkopen wellicht. Dank voor jullie suggesties, er zaten mooie tips tussen. :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Laan

Citaat van: Hannibal_ op februari 12, 2024, 19:01:42;D

Heb je zelf in de hand, n'est pas?

Ga ik niet ontkennen hoor!

Ik denk dat ik ook eens naar een showtje ga. Wel ver weg voor mij. Iemand zin om mee te gaan?

https://bigboysaudiotoys.nl/aanmelden-audio-show-mafico-pro-en-bigboysaudiotoys/
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100


Hannibal_

Klinkt leuk.
En een zaak die ik al langer wilde bekijken.

ff checken
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Citaat van: Laan op februari 12, 2024, 17:36:13Er zijn best veel gaten gevallen de laatste tijd. Denk dat ik een leuke set ga opbouwen met de Classe en Sounddeco's. Staat nog een marantz netwerkspeler in het magazijn, dus dat kan mooi. En misschien nog wat meer dingetjes verkopen wellicht. Dank voor jullie suggesties, er zaten mooie tips tussen. :)

Vergeet niet t.z.t. je onderschrift/handtekening hiero aan te passen.
Jouw printer staat nog op je Focals aangesloten  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Citaat van: vanzomereng op februari 13, 2024, 09:36:07Vergeet niet t.z.t. je onderschrift/handtekening hiero aan te passen.
Jouw printer staat nog op je Focals aangesloten  :ohmy:

Als jij een real-time weergave van de samenstelling van zijn set wil zien in zijn onderschrift, dan kan Mark wel aan de gang blijven met het aanpassen van zijn onderschrift.  :devil:
Woonkamer stereo Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear Zolder HT (in aanbouw) Classé SSP-600 • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2

vanzomereng

Citaat van: Richi op februari 13, 2024, 09:40:30Als jij een real-time weergave van de samenstelling van zijn set wil zien in zijn onderschrift, dan kan Mark wel aan de gang blijven met het aanpassen van zijn onderschrift.  :devil:

Yep, dat klopt maar laat dan het onderschrift helemaal weg,
dan onstaat er ook geen verwarring. ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Citaat van: vanzomereng op februari 13, 2024, 12:20:30Yep, dat klopt maar laat dan het onderschrift helemaal weg,
dan onstaat er ook geen verwarring. ;)
Haha, dat had Mark voorheen. En toen vroegen mensen zich af wat hij had staan. Het is ook altijd wat.  :hehe:
Woonkamer stereo Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear Zolder HT (in aanbouw) Classé SSP-600 • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2

Mediator

Ik kan het alleen maar toejuichen mocht Laan een buizenbak aanschaffen. Dan zie ik er weer één over de streep gaan. Het past wat mij betreft ook binnen de ontwikkelingen van digitaal die we de laatste paar decennia hebben gehad en dat meerderen nu ontdekken dat die techniek van voorheen toch niet zo gek was en dat ontwikkelingen vooral een ander geluid met zich meebrengen dat niet noodzakelijkerwijs altijd beter is. Ofwel er is op een gegeven moment geen 'meer' maar vooral anders. 

Laan

Citaat van: vanzomereng op februari 13, 2024, 09:36:07Vergeet niet t.z.t. je onderschrift/handtekening hiero aan te passen.
Jouw printer staat nog op je Focals aangesloten  :ohmy:


Citaat van: Richi op februari 13, 2024, 09:40:30Als jij een real-time weergave van de samenstelling van zijn set wil zien in zijn onderschrift, dan kan Mark wel aan de gang blijven met het aanpassen van zijn onderschrift.  :devil:

Jullie zijn ook pestkoppen, net als die Hannibal. Hoe dan ook, ik heb het aangepast hoor.  :tounge2:

De printer komt weer terug in set 2 mancave hoor. Ik zal het zoveel mogelijk up to date houden. Ik zie een beetje op tegen het verslepen van met name de Classe CA2300. En de sounddeco's die dan twee trappen af moeten op de een of andere manier..
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Laan

Citaat van: Mediator op februari 13, 2024, 14:34:53Ik kan het alleen maar toejuichen mocht Laan een buizenbak aanschaffen. Dan zie ik er weer één over de streep gaan. Het past wat mij betreft ook binnen de ontwikkelingen van digitaal die we de laatste paar decennia hebben gehad en dat meerderen nu ontdekken dat die techniek van voorheen toch niet zo gek was en dat ontwikkelingen vooral een ander geluid met zich meebrengen dat niet noodzakelijkerwijs altijd beter is. Ofwel er is op een gegeven moment geen 'meer' maar vooral anders. 

Mocht er nog twijfel zijn, de aanschaf is achter de rug. Ik heb nagedacht wat ik heb gehad aan buis en de Ayon Scorpion was de meest positieve. Heerlijk ding met kt88. Ik heb hem met nog veel meer ander spul ingeruild op de Focals. Saillant detail, maar goed. De aangeboden Ayon Spirit was me al een tijdje terug opgevallen. Eerst wat onduidelijkheid, de V versie is in 2019 gekomen en die is eind 2022 vernieuwd. Heet geen VI maar ook V. Geen idee waarom. Verschil zit in de voeding die ook kt170 mogelijk maakt en een bias metertje om de staat van ontbinding der eindbuizen te kunnen aflezen. Het bleek een nieuw in de doos exemplaar van de laatste 2022 versie te zijn. Helaas was de doos toch open, maar ach, is heel netjes opgelost door de leverancier (met o.a. plakband) Blijkbaar heeft hij op de DAE 2022 gestaan en kan gezien worden als bijna helemaal nieuw. Dat neem ik dan maar aan. Ben er zeer blij mee in elk geval. Eindelijk een hemelse match met de scala's.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

brt

Next step: een ecc83 upgrade  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Jammer, de recente ontwikkelingen 🥹 ...
... ik hoopte in dit topic op een "Mijn weg richting audio-walhalla 2.0"
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Laan

Citaat van: brt op februari 13, 2024, 18:22:50Next step: een ecc83 upgrade  :D

Ja, leuk vooruitzicht! Of die 6SN7 buisjes. Zit standaard Tungsol op.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Laan

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2024, 18:25:00Jammer, de recente ontwikkelingen 🥹 ...
... ik hoopte in dit topic op een "Mijn weg richting audio-walhalla 2.0"

Je weet nooit :) Ook ik vind het topic van Huub altijd geweldig / hilarisch. Wel gaaf hoe hij daar mee bezig is en stappen maakt. Daarbij vraag ik me soms af, ik heb zijn Atoll, wat is het waarom? Ik begrijp dat je dan via twee Naims naar een Chord zou kunnen. Zoals ik al zei, je weet nooit :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Laan

Ik zit heerlijk in "back to the past". Buisjes, plaatjes draaien zoals een zgan album van Bread. Origineel uit 1972. En deep purple natuurlijk. Lekker! Ik denk na over lang haar met een paardestaart en een zz top baard. En shag roken, al dan niet met lekkere wiet. Heerlijk deze hobby :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

RZeemering

Ik had gehoopt op foto's van jou met lang haar, een zz-top baard of wiet rokend.
Maar die andere foto's zijn ook mooi hoor :)
Gefeliciteerd iig ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

addesmo

Misschien is die wiet de beste upgrade... ;D
Maar gefeliciteerd!
Ik ben ondertussen beland bij een Mcintosh op proef en beleef ondertussen een beetje hetzelfde gevoel als jij. Joe Cocker staat hier voor me met zijn handen te wapperen  :pompom:

Kwabbernoot

Zit ik nu aan de LSD of staat daar nu echt een hond?  :alien:

JoWa

Mooie en goede keuze voor de Ayon  :pompom:
Lekker genieten nu en technisch luisteren laten voor wat het is.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mediator

#1624
Citaat van: Laan op februari 13, 2024, 18:58:52Ja, leuk vooruitzicht! Of die 6SN7 buisjes. Zit standaard Tungsol op.

Je hebt er mooie bij. In de ECC83 categorie zijn NOS Tesla E83CC het mooist. Ze zijn het meest compromisloos gebouwd, meten veruit het beste, etc. Het is feitelijk de evenknie van de Telefunken ECC803s maar dan zonder goldpins. Zelfs gebouwd op de oude machines van Telefunken. Mooi is ook Philips Miniwatt ECC83. Telefunken maakt mooie smoothplates in ECC83. Ik speel daarmee in mijn hoofdtelefoonversterker. Verder speel ik met Brimar ECC83 in mijn digitale keten. Dat is ook een mooie buis. Mocht je de kant van NOS opgaan dan is mijn advies koop bij een betrouwbaar adres. Er is genoeg nep te koop. Jammer dat je zo ver weg woont Laan. Ik heb een aantal ECC83 hier zo liggen. Maar vooral proficiat  met je aankoop. En lekker nostalgische bui heb je. Maar ga vooral eerst wat langer luisteren en het geluid je helemaal eigen maken. Daarna is het pas het juiste moment om eventueel buizen te swappen.

@Xander32 waarom jammer van de recente ontwikkelingen?