Denon Poa 6600 a 35 jaar oud,reviseren of iets nieuws bouwen van bv purifi?

Started by morca, April 21, 2022, 20:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Mijn 35 jaar oude denon Poa 6600 monoblokken zijn nog nooit nagekenen.
Nou zit ik te denken ze eens na te laten kijken,ik denk dat een revisie dan wel nodig is na 35 jaar.

Dat zal met 8 grote elco,s wel aardig in de cijfers gaan lopen.

Dus ik zat te denken,kan ik niet beters iets van purifi kopen.
Dat klinkt erg goed als ik zo rondlees hier.
Ik zag dat 2 losse modules rond de 700 euro kosten.
Maar wat komt daar nog bij? voeding kast ed zaken.




Golfer

Die POA's zijn echt bijzonder. Ik vind dat ze wel een beurt verdienen bovendien is het duurzamer dan weer iets nieuws af te nemen. Misschien valt het ook wel mee.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

morca

Quote from: Golfer on April 21, 2022, 20:26:14
Die POA's zijn echt bijzonder. Ik vind dat ze wel een beurt verdienen bovendien is het duurzamer dan weer iets nieuws af te nemen. Misschien valt het ook wel mee.
Ik heb net al even gesproken mbt wat zaken.
En denk dat ze blijven idd
Thanks voor je input  :)

Jean Sibelius

Mijn eerste monoblokken :worship:. Destijds lang voor gespaard, maar enorm lang van genoten. Als je ze kunt later nakijken/reviseren zeker doen  :clapping:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JC uit V

Quote from: morca on April 21, 2022, 20:31:36Ik heb net al even gesproken mbt wat zaken.
En denk dat ze blijven idd
Thanks voor je input  :)

Hi Morca,

Het is alweer even geleden maar heb jij de 6600 (of 6600A?) al laten reviseren?

Ik heb ook een set staan die hetzelfde moeten ondergaan. Schoonmaken, meten, vervangen en reviseren daar waar nodig (en zeer waarschijnlijk ook betere luidspreker kabel aansluitingen).

Ik kan wel een tip gebruiken
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

morca

Ik heb ze afgesloten omdat ik ze niet echt wat toe vind voegen.
De MM8003 geeft een beter resultaat.

Ik heb destijds wel contact met Jossie gehad,die maakt bijna alles hier op het forum.
Die zou ik aan het werk zetten aan je poa,s