Epson laser wit met roze gloed

Started by RalphH, February 16, 2022, 12:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#25
Voor de duidelijkheid ik val jou niet aan.
Ik vind dat Reza veel te ver gaat door zonder enige verdere ervaring met een leverancier meteen maar te roepen dat Epson een k+t bedrijf is. En voor de zoveelste keer JVC als absolute topper uitroept. Zoals gezegd ik heb horror verhalen van alle merken en top verhalen van alle merken.

Uit onze ervaring zijn zowel Epson als Sony als JVC gewoon goed qua service.

Dat is echt het enige wat ik probeer duidelijk te maken .
En inderdaad ik run een forum ook met sponsoren en die leveren ook Epson en dit soort uitspraken die mijn inziens gewoon niet terecht zijn (ook uit veel andere ervaringen) schaden onnodig een merk.

Dus trek het je niet persoonlijk aan
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je niet een bedrijf in Nederland kan aanspreken voor een product dat over de grens is gekocht en uit garantie is. En het dan een k+t bedrijf noemt terwijl je niet eens weet hoe JVC of Sony dat zouden oplossen. (ik wel trouwens maar dat laat ik maar even in het midden).

Zeg jij dat je teleurgesteld bent dan mag dat natuurlijk. Maar ga bedrijven k+t noemen ga je echt mijn inziens een flinke stap te ver. Aangezien ik jou dat totaal niet zie doen zit er mijn inziens ook niets in jouw post wat een merk kan schaden. Je bent teleurgesteld en dat mag en kan en is mijn inziens zelfs terecht qua levensduur.

En ik vraag me inderdaad af wat Epson zou doen als hij wel in NL gekocht was en ik gok dat ze dan wel wat meer hadden gedaan. Vandaar mijn advies neem contact op met Epson UK.

Maar weet je wat.... Om je te helpen neem ik zelf contact op met Epson en vraag ze naar opties.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#26
Je mag ons vanmiddag een mail sturen en dan komen of wij met een aanbieding of Epson.

Daarnaast als de unit zone calibratie heeft wil ik er gratis voor je naar kijken.

Ik vind het erg rot dat je mijn opmerkingen persoonlijk aantrekt terwijl ze niet naar jou toe gericht waren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RalphH

Ha Frank.
Dank voor je reactie en aanbieding om met Epson te schakelen. Ik ben ongetwijfeld wat kribbig vanwege het geheel en denk ook dat ik jegens Epson wel een punt heb.

Ik heb ook de winkel in de UK verzocht om daar nog eens lokaal met Epson te schakelen en daarna was inderdaad de stap om zelf UK support nog te bereiken. Het ligt niet geheel in mijn aard om te snel op te geven :).
Mij was overigens ook niet duidelijk dat het haast een soort van franchise is wat Epson (niet als enige misschien) uitbaat. Wellicht wat gechargeerd, maar daar lijkt het wel een beetje op. Per land een op zichzelfstaand dingetje. Maakt eea wel duidelijk, snappen doe ik het alleen niet ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

J.A.F._Doorhof

#28
Ik weet niet of Epson of andere merken als franchisenemer gezien worden echt geen idee.

Wat ik wel weet is dat voor het leeuwendeel van de merken er totaal los staande distributie centrums zijn. Maar als particulier is dat natuurlijk normaal helemaal geen issue tenzij je dus ergens anders inkoopt.

Ik sta ook wat je mening betreft gedeeltelijk aan jouw kant. Of wel wij als dealer zouden dit zeker aankaarten en proberen op te lossen ivm verwachte levensduur van een laser, let wel voor ons is nee ook nee natuurlijk maar dan zouden we een alternatief aanbieden tegen bv inkoop. . Buitenland maakt het gewoon enorm ingewikkeld.

Vandaar ook mijn reactie naar Reza ;)
Niet naar jou. Van jou snap ik het ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Ralph balen man, maar ik wil toch even mijn ervaring delen.
Zelf heb ik in het verleden ook problemen gehad met mijn Epson, deze is aangekocht via Frank en Annewiek.

Dit is toen door de dealer (Frank) verder opgenomen met Epson en is volledig perfect ogenomen, buiten het probleem had ik tevens ook gemeld dat ik soms handshake problemen had. Zonder dit eerst te testen heeft Epson toen besloten het board te vervangen. Aangezien het bord vervangen was, was ik tevens de settings van kalibratie kwijt en hiervoor kon ik dan ook, gratis, terrecht bij Frank en Annewiek.
Dus prima service van dealer en Epson

Wat jij nu ervaart is natuurlijk beetje anders, je gaat via normale support van Epson, mensen die het daar opnemen moeten zich ook gewoon aan de standaard afspraken houden. Het is daar waar een dealer eventueel nog iets kan doen via zijn contact personen, je betaald dan misschien wel iets meer dan dat je hem via het buitenland ergens besteld, maar je krijgt wel bepaalde service in return.

Zelfde voor Reza zijn verhaal, mooi dat een contactpersoon binnen JVC aan de nodige touwtjes heeft getrokken om het toch geregeld te krijgen, maar dit is zeker niet de standaard support van JVC. Via de standaard support had dit waarschijnlijk zelfde verhaal geweest als jij nu hebt bij Epson.

Selectie van dealer is van weinig belang zolang alles "normaal" verloopt, het is pas als je ergens tegenaan loopt dat je pas weet wat de toegevoegde waarde is van de service die ze leveren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

Hey!

Het grootste gedeelte van mijn gefrustreerdheid zit/zat m r ook eigenlijk in dat een dealer uiteindelijk (vanuit de koper) eindverantwoordelijk is voor een product wat niet door hem/haar gemaakt is.
Is er om wat voor reden dan ook geen originele dealer beschikbaar, dan sta je als consument een beetje in je hemd. Mijn hoofd kan die connectie niet maken.

Ik vind het super dat Frank als Epson dealer me wil helpen door contact met ze te zoeken, maar sec gezien is dit niet iets wat ik van hem hoef te verwachten. Dat ik dan als consument niet terecht kan bij de fabrikant in dergelijk geval, dat rijmt voor mij niet. Zelfs al had ik het ding bij Frank gekocht en buiten garantie was er een defect ontstaan, dan was Frank als leverancier verantwoordelijk geweest voor het vinden van een oplossing en had ie zelf maar moeten zien hoe daar met Epson uit te komen, persoonlijk blijf ik dat raar vinden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DaMenaCe

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2022, 17:28:21
@Reza
Het is bekend dat je enorm kickt op JVC maar ik kan je van alle 3 grote merken horror verhalen vertellen en super service verhalen.
Dus stop aub met een bedrijf zo hard onderuit te schoppen alleen omdat ze niet een garantie willen geven voor een unit die niet in NL gekocht is en dus nu blijkbaar ook al 2e hands is gekocht.
Dus aub stop daarmee, je brengt onnodig schade aan bedrijven.

Niet alleen JVC, ook HiviLux heeft alleen maar fantastische producten.....

buckler

Vind ik zeer netjes van Frank, ik wou nog typen 'help die jongen anders eens Frank' maar je was zelf al tot dat besluit gekomen. Vind ik echt netjes van je, klasse.
Ik kocht vroeger in mijn begin van mijn projector tijd altijd mijn projectors van Epson en die kocht ik van het hoofd van de projectoren garantie/reparatie afdeling zelf. Leerde ik via via kennen. Was een super gozer en deed nooit moeilijk, hij wisselde ook zo van unit als ik een klacht had. Vond het altijd wat raar dat zo iemand ze ook persoonlijk buitenom dealers verkocht (en voor een ongeloofelijke prijs) maar ik dacht altijd 'geen vragen stellen'. Dit ging jaren door.
Maargoed dat was echt een super gozer die nooit moeilijk deed, toen hij eenmaal daar weg ging en een andere baan had aangenomen ben ik toen overgestapt naar Sim2.
Niet dat dit allemaal uitmaakt maar ik weet wel dat ze vroeger heel meegaand waren, athans hij zelf dan.

Ik hoop voor je dat het goed komt Ralph want hier zit niemand op te wachten natuurlijk.
Succes mannen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RalphH

Ik heb goeie hoop dat ik straks weer met plezier naar een geprojecteerd beeld kan kijken. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

#34
Quote from: DaMenaCe on February 17, 2022, 15:09:10
Niet alleen JVC, ook HiviLux heeft alleen maar fantastische producten.....
Dat ben ik niet met je eens!
Bij Hivilux moet je echt weg blijven van de electrische en grijze schermen want die zijn echt niet goed.  :D

De rest van de schermen zijn waanzinnig, zoals je hebt kunnen lezen in Teejoo zijn topic :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Hoi Frank,

Soms is krachtige taal nodig in deze wereld om mensen of bedrijven weer even wakker te maken!

Epson is een fantastisch bedrijf!
Met zeer mooie producten.  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raymond187

Quote from: RalphH on February 17, 2022, 18:17:08
Ik heb goeie hoop dat ik straks weer met plezier naar een geprojecteerd beeld kan kijken. :thumbs-up:
Kiek, dat is goed nieuws :)

Vind het wel bizar dat ze NIKS willen doen, terwijl de PJ op 13% van de opgegeven levensduur zit....

Hopelijk komt het toch nog goed.

Kjelt

Quote from: reza on February 16, 2022, 12:56:42
Een apparaat van ...K
Die minimaal "gegarandeerd" 20000 mee zou moeten gaan maar na 3000 al kapot is.
Dat is in principe "zo goed als nieuw" daar wordt geen garantie of coulance voor gegeven..
De laserunit heeft die levensduur, het optische pad en de panelen niet. Net zo min als de elektronica die het soms ook geen 20000 uur volhoudt.
Helaas wordt de garantie in jaren gegeven niet in bedrijfsuren.


RalphH

Frank heeft in samenwerking met Epson NL een super nette aanbieding op een nieuwe projector kunnen maken met daar bovenop nog een hele mooie kalibratie deal. Grote dank aan Frank en ondanks aanvankelijk gemopper, ook een thumbs up voor Epson NL

In mijn hoofd de knoop eigenlijk al doorgehakt, maar omdat de dealer in de UK ook nog een lijntje bij Epson heeft uitgegooid, vind ik het netjes die nog even af te wachten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

katwax

Quote from: RalphH on February 18, 2022, 21:38:54
Frank heeft in samenwerking met Epson NL een super nette aanbieding op een nieuwe projector kunnen maken met daar bovenop nog een hele mooie kalibratie deal. Grote dank aan Frank en ondanks aanvankelijk gemopper, ook een thumbs up voor Epson NL

In mijn hoofd de knoop eigenlijk al doorgehakt, maar omdat de dealer in de UK ook nog een lijntje bij Epson heeft uitgegooid, vind ik het netjes die nog even af te wachten.

You see  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Super, wordt de pijn toch wat verzacht.

Binnenkort meer ens een biertje doen dan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


anton

Fijn dat er een mooie oplossing aan zit te komen  :headbanging: :headbanging:. Top van Frank en Epson !!!

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


riwi

#47
Ik denk ook dat dit het risico is van tweedehands. Je hebt een lagere prijs maar loopt wel risico bij defecten. En in het buitenland kopen verhoogt dat nog eens.
De handelswijze kwa service en support is bij al deze merken wel gelijk.

Mijn JVC X5000 die ik (nieuw) in duitsland gekocht had ging na +- 5000 uur ineens veel minder licht geven, ook met een nieuwe lamp.
Omdat hij al buiten support was (> 3 jaar) heb ik hem via Werner in Belgie naar JVC gestuurd. Maar dat was dus niet echt de bedoeling. Een duitse JVC moet je in duitsland naar de dealer/service brengen. In Belgie hebben ze wel geholpen en ook daar gezegd dat het heleoptische blok vervangen moest worden m.a.w. de JVC was total loss.
Ik heb toen een aanbieding voor een N5 gekregen van Werner met coulance van JVC belgie die ik heb genomen.
Maar officeel was dit dus niet de juiste weg. JVC nederland, JVC duitsland en JVC belgie zijn gescheiden bedrijven. Als je een RS model hebt dan moet je zelfs binnen nederland bij een ander JVC service punt zijn.

Ik heb ook eens zoiets gehad met een Classe pre-pro. Maar bij Classe werd gezegd dat het land niet uitmaakte. Die hadden dus wel wereldwijd garantie/service. m.a.w. het verschilt per merk.

FrankL

Mijn Epson LS10000 had na een paar jaar ook last van non-uniformiteit. En de LS1000 heeft geen zone-calibratie.
Gelukkig geeft/gaf Epson 3 jaar garantie. Ik heb hem net voordat de 3 jaar om was laten repareren. Inderdaad moest de hele optische unit vervangen worden.
Ze vonden het eigenlijk niet erg genoeg maar hebben het toch maar gedaan :)  Blijkbaar zijn de meeste klanten minder kritisch?

Nu is het alweer 3 jaar later, en deze unit heeft geen uniformiteit-problemen gelukkig. Ben nog steeds tevreden.

Mijn les is wel: mijn volgende projector *moet* een zone-calibratie hebben.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Gelukkig hebben veel dat nu.
Dat is inderdaad een goede optie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"