Ricable kabels bekend op het forum?

Started by DV79, January 27, 2022, 22:42:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DV79

Is er iemand bekend met Ricable uit Italië?
Ik kom er niets over tegen op het forum en maar een paar reviews. Die zijn overigens wel zeer positief.

https://www.ricable.nl/product/magnus-speaker/

https://www.ricable.nl/product/dedalus-speaker-mkii/

Ik ben nieuwsgierig naar enige ervaring.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Xander32

Ze claimen bij hun kabels:
+ 400% verbetering ten opzichte van een standaard kabel*.


Met de volgende uitleg:
* Specific detection on the cable estimated on the basis of electrical and acoustic parameters compared to a signal cable that is normally supplied with Hi-Fi equipment. The increase may vary depending on the system in which the cable is used.


Een flinke claim, met vervolgens ruime marges, want systen depending 🤔

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


chansig

Quote from: Xander32 on January 28, 2022, 05:57:51
Ze claimen bij hun kabels:
+ 400% verbetering ten opzichte van een standaard kabel*.


Met de volgende uitleg:
* Specific detection on the cable estimated on the basis of electrical and acoustic parameters compared to a signal cable that is normally supplied with Hi-Fi equipment. The increase may vary depending on the system in which the cable is used.


Een flinke claim, met vervolgens ruime marges, want systen depending 🤔

Heb je ervaring met de kabels ? Want dat is waar de TS om vraagt. Hij heeft niets aan een bal opwerpen omtrent claims en prijzen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ow, dank je dat je me weer op het juiste pad zet. Hulde. Fijn dat er van die betrokken mede formleden zijn  :thumbs-up:  :worship:

Quote from: chansig on January 28, 2022, 07:39:26
Heb je ervaring met de kabels ? Want dat is waar de TS om vraagt. Hij heeft niets aan een bal opwerpen omtrent claims en prijzen.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DV79

Bedankt voor de reacties zover.
De verschillende reviews heb ik idd gelezen. En ook de diversen opmerkingen daarin.

Maar ik uit de reacties, tot nu, ook op dat er waarschijnlijk nog niet zo heel veel ervaring is met dit merk.
Misschien komen er nog reacties en anders ga ik binnenkort eens testen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Xander32

#6
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Ze ogen iig goed afgewerkt, robuust. Wanneer ze dan ook nog zo klinken, dan zijn de prijzen zeker niet onoverkomelijk.

Quote from: DV79 on January 28, 2022, 09:19:46
Bedankt voor de reacties zover.
De verschillende reviews heb ik idd gelezen. En ook de diversen opmerkingen daarin.

Maar ik uit de reacties, tot nu, ook op dat er waarschijnlijk nog niet zo heel veel ervaring is met dit merk.
Misschien komen er nog reacties en anders ga ik binnenkort eens testen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Xander32 on January 28, 2022, 08:48:01
Ow, dank je dat je me weer op het juiste pad zet. Hulde. Fijn dat er van die betrokken mede formleden zijn  :thumbs-up:  :worship:

Geen dank. Ik doe het met plezier.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy


Kerre

Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

twani

#10
Wat ik me dan altijd afvraag.

Hoé kom je in zo'n uithoek van de kabelindustrie terecht die op zichzelf al een uithoek van de audiohobby is...

Een uithoek in een uithoek zeg maar.....

Als je dan toch zo graag veel over een kabel wil lezen voordat je tot aanschaf overgaat, kies dan een bekend merk. Dan hoef je ook niet met je mijnwerkerslamp op je kop op zoek naar rave reviews..

Scheelt tijd die je weer kunt besteden aan muziek luisteren ...

Maakt verder voor de kwaliteit niks uit maar je kunt er ieder geval wel flink over inlezen....

Want dat is de wens begrijp ik......

Of denk ik nu veel té pragmatisch......

drees62

Quote from: DV79 on January 27, 2022, 22:42:54
Is er iemand bekend met Ricable uit Italië?
Ik kom er niets over tegen op het forum en maar een paar reviews. Die zijn overigens wel zeer positief.

https://www.ricable.nl/product/magnus-speaker ;) /

https://www.ricable.nl/product/dedalus-speaker-mkii/

Ik ben nieuwsgierig naar enige ervaring.

Welke kabel gaat het eigenlijk om? Interlink of speaker etc.
Anders even bol.com in de gaten houden, daar staan regelmatig kabels van dit merk te koop. Met 30 dagen retourrecht en achteraf betalen . . .  ;)

DV79

Quote from: drees62 on January 29, 2022, 16:20:26
Welke kabel gaat het eigenlijk om? Interlink of speaker etc.
Anders even bol.com in de gaten houden, daar staan regelmatig kabels van dit merk te koop. Met 30 dagen retourrecht en achteraf betalen . . .  ;)
Het gaat om luidspreker kabel.
Die bij Bol heb ik idd gezien.
Dank voor de tip.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Rowdy


jahtari

Zo blij met digitale ingang op mijn speakers.   :inlove:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

twani

#15
Kortom alle dure kabels zijn uitstekend, vooral dan tov de standaard dropveter.

Zó..... de sponsoren ook weer blij en daarmee de nodige inkomsten en gratis kabelaanvoer zekergesteld voor de komende jaren.


Hoe doorzichtig en wat een ongeloofwaardige test.   

Écht....we hoorden het állemáál hoor....

Man man man, dat mensen hier intrappen....

chansig

We doen een theedoek om welke half op de oren zit en nog horen we verschillen. Enorme Superman is het toch ook. En gelukkig werd de dropveter ziend beluisterd. Nou, inderdaad een serieus te nemen club dat Alpha etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Juggernaut

Ik heb de test van Alpha Audio ook bekeken en vond het een erg leuke test die Alpha Audio naar mijnmening in de gegeven omstandigheden zo eerlijk mogelijk heeft uitgevoerd.
(Inclusief het op het rack leggen van de verschillende kabels zodat Yung niet kon zien welke kabel daadwerkelijk was aangesloten)
Ik heb de video onbevooroordeeld gekeken in de zin dat ik geen voorkeur had voor een bepaalde uitslag, geen favoriet had wat betreft een van de vijf kabels en niet op zoek was naar een bepaalde bevestiging of ontkenning. 
Ik heb het allemaal gewoon zo neutraal mogelijk over me heen laten komen en vond het opmerkelijk dat ik bij sommige kabels inderdaad klankverschillen hoorde.
De verschillen waren voor mij het grootst bij de interlinks van ArtSpeak en VdH.

ik zou met alle vijf de interlinks prima kunnen leven zeker ook omdat je denk ik na verloop van tijd helemaal gewend bent/raakt aan het geluid van je set en vond het moeilijk om een absolute winnaar uit te kiezen.
Geen van de geteste interlinks vond ik slecht ook al klonken sommige interlinks voor mijn gevoel waarneembaar anders.

De lessen die ik voor mezelf uit de test heb getrokken zijn dat een mooie, kwalitatief goede interlink niet absurd duur hoeft te zijn, dat er veel mooi spul op de markt is en dat verschillende kabels verschillend kunnen klinken ook al zijn de verschillen die ik in de test heb opgemerkt vooral accentverschillen en geen 'dag en nacht'-verschillen.

Just my two cents though; your mileage may differ! :-)

Rainer

mmuetst

#18
Ik heb het filmpje even bekeken van Alpha audio. Het begint al met een hoop onzin over RCA kabels t.o.v. gebalanceerde kabels. Normaal zijn RCA kabels niet lang en dus t.o.v. gebalanceerd maakt dat voor storingen niks uit. Het gaat juist om aardlussen die kunnen ontstaan tussen apparaat A en B. Ik zeg er duidelijk bij, kunnen ontstaan, want in de praktijk gebeurt dit soms.
Dan gaan ze blind testen, maar weten al dat de dropveter het eerste is. Das niet blind, dan ben je al beïnvloed. Blind zou zijn als de dropveter ineens ergens tussen de andere kabels zit.
Blind testen betekend ook dat je moet aangeven welke kabel er speelt. Dus de luisteraar moet aangeven naar welk merk hij aan het luisteren is. Als ze dat kunnen bij Alpha audio dan moeten ze zich snel inschrijven voor de Nobel prijs. Verder zal ik nogmaals uitleggen dat een kabel tussen een CD speler en versterker geen filter is (of hoort te zijn). Het doet niks met het frequentie gedrag.
Ik wens TS succes met de aanschaf van zijn luidsprekerkabel, als hij goede voorlichting wil hebben mag hij mij altijd een persoonlijk bericht sturen en zal ik dan e.a. uitleggen. Verder ben ik van mening dat de dropveter in de Alpha Audio test minder klonk omdat men deze verkeert had aangesloten. Je moet de kabel wel met de stroom mee aansluiten. En als je dat verkeerd doet dan klinkt de kabel aanzienlijk minder goed.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vanzomereng

FF los van die mogelijke (echte of vermeende) verschillen van die kabels ter plekke, moet je wel ff beseffen,
voordat het gestreamde geluid jouw oren heeft bereikt, een lange reis over kilometers lange brakke glasvezelkabel heeft doorlopen,
door diverse switches en router(s) is gegaan en vervolgens door een computer met wellicht een brakke geluidskaart is gegaan en wellicht
wordt afgehoord via een koptelefoon, die nog (veel) minder kost als 1 van die geteste kabels...

Als de heren testers van Alpha-Audio, deze test streamen in de veronderstelling. dat de ontvangers/luisteraars aan de andere kant
van de lijn, verschillen kunnen waarnemen, zijn ze wel ZEER overtuigd van de audiofiele-streamingsverbindingen in Nederland. ???


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

... ik kijk er graag naar, ik vind het op z'n minst vermakelijk en haal er wel plezier uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#21
Zeker vermakelijk, zeer zeker omdat ze helemaal prat gaan op dat er blind getest wordt. Nou, nou, nou dan is dit wel een voorbeeld van hoe je het niet hoeft te doen. Hij weet dat er een kabel verwisseld wordt en dan verschil horen ? Ondertussen elkaar vertellen dat: I'ts amazing Bob.

Maar wel en ervaring mbt de kabel. En daar gaat het uiteindelijk om.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Quote from: Xander32 on February  3, 2022, 06:53:35
... ik kijk er graag naar, ik vind het op z'n minst vermakelijk en haal er wel plezier uit.
Exact dat!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mmuetst

Quote from: Xander32 on February  3, 2022, 06:53:35
... ik kijk er graag naar, ik vind het op z'n minst vermakelijk en haal er wel plezier uit.
Plezier zeker, lachwekkend zelfs, alleen jammer dat men des informatie geeft over hoe e.a. werkt. Ze zijn bezig bij Alpha om een eigen Audio Precision meter aan te schaffen, misschien komen ze dan tot andere conclusies. Ik blijf dit toch een beetje een bedrijf vinden dat kopjes geeft aan de fabrikant dus lees en kijk hun reviews altijd met een gekleurde bril.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vanzomereng

#24
Quote from: mmuetst on February  3, 2022, 10:19:24
Plezier zeker, lachwekkend zelfs, alleen jammer dat men des informatie geeft over hoe e.a. werkt. Ze zijn bezig bij Alpha om een eigen Audio Precision meter aan te schaffen, misschien komen ze dan tot andere conclusies. Ik blijf dit toch een beetje een bedrijf vinden dat kopjes geeft aan de fabrikant dus lees en kijk hun reviews altijd met een gekleurde bril.

Het zijn eigenlijk gewoon hele slimme gasten, die een methode hebben gevonden hun hobby door anderen te laten bekostigen  :clapping:
M.b.t. hun doen en laten, werkwijzen, uitspraken en bevindingen wijken ze niet heel veel af, van de gemiddelde audiofiel hiero.   :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD